Gå till innehåll

J-Tag @ SvS


JedenTag

Recommended Posts

Kina.

 

Bor centralt i en gigantisk lägenhet med 3 polare. 30e våningen, 3 balkonger med utsikt över världen. Randomz:

 

*Hatar kineser.

 

*Älskar alla internationals jag/vi umgås med, har nog aldrig träffat så många intressanta människor på så kort tid.

 

*Hatar kinesisk matkultur, kan knappt gå in i en matbutik utan att vilja spy.

 

*Festat otroligt mycket än så länge, varit sanslöst bra.

 

*Åker till Ikea regularly för att köpa Norrlands Guld så man slipper dricka vattnet gulingarna kategoriserar som öl.

 

*Hunnit med två resor än så länge, kinesiska muren samt bergsvandring uppe i gula bergen. Riktigt löjligt.

 

Sugen på att dra igång pokern igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kina.

 

Bor centralt i en gigantisk lägenhet med 3 polare. 30e våningen, 3 balkonger med utsikt över världen. Randomz:

 

*Hatar kineser.

 

*Älskar alla internationals jag/vi umgås med, har nog aldrig träffat så många intressanta människor på så kort tid.

 

*Hatar kinesisk matkultur, kan knappt gå in i en matbutik utan att vilja spy.

 

*Festat otroligt mycket än så länge, varit sanslöst bra.

 

*Åker till Ikea regularly för att köpa Norrlands Guld så man slipper dricka vattnet gulingarna kategoriserar som öl.

 

*Hunnit med två resor än så länge, kinesiska muren samt bergsvandring uppe i gula bergen. Riktigt löjligt.

 

Sugen på att dra igång pokern igen.

 

Se upp för alla scammers, tescams är väldigt utbrett!

Enjoy Kina och undvik all mat typ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Slängt in en liten rulle på SvS nu. Betydligt mindre än jag egentligen vill ha, men känns inte spec bra att trycka in 10k+ när jag lever som jag gör + kommer resa runt i dec/jan.

 

Kommer gneta lite /1 för att komma igång, och förhoppningsvis så ska det inte ta någon tid alls innan jag är uppe på /2-/4 igen. Gjort den här resan 300000000000000 gånger innan, so here we go again.

 

Sätter 35k händer som mål den här månaden, även om jag inte vet hur realistiskt det är. Kan inte tänka mig att 35k händer någonsin skulle vara ett problem.

 

Se upp för alla scammers, tescams är väldigt utbrett!

Enjoy Kina och undvik all mat typ;)

 

Känns som att man behöver vara ganska blåst för att åka på tescams. Bara riktigt vidriga personer som kommer fram till en på gatan och börjar kackla om te/klockor/massage/horor. Är dock ganska enkelt att bli lurad på pengar när man åker taxi som ny här, men man lär sig det ganska fort också (och sen så handlar det ändå om i princip inga pengar alls även när man blir 'scammad' :-D).

 

Ty!

 

+1 på matkulturen. Brsökte ett gäng affärer bland annat Walmart och det som fanns i charkdisken och den lukten...

 

Walmart är överlägset vidrigast. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Uppe och vevar på /2 igen. Massvis med tid över sen 12-14 dagar tillbaka, och kommer ha tid fram till slutet på terminen. Jul och nyår faller naturligtvis bort, men kommer bli mycket pokah.

 

Rolig sidenote är väl att jag hade 1k som låg och skräpade inne på SvS, och eftersom att jag i princip aldrig degar in större rullar (aka jag är IRL-fattig efter att ha snittat närmare 30k/mån sen jag kom hit, mvh studentliv) så började jag jobba med den summan. Det var 12 dagar sen, nu har jag 11k.

 

Kanske levererar en mer intressant life update senare, men kan bjuda på en quickie. Lämnar Kina om ett par veckor, efter det blir det en snabbis till Thai och Filippinerna. Efter det flyttar jag till Berlin för jobb/praktik (och planen är att kombinera det här med lite mer seriös poker).

 

bumpar lite smått. Hur går pokern/irl? Klarade du förra månadens volym-mål? :)

 

Inte riktigt. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev middag ute och ett par öl ikväll, skippade utgång och kom hem runt 02ish och började lira. HEM missade ett par händer på slutet där jag tappade ~450, men bortsett från det ser dagens historia ut såhär (datum/tid är också lite off, HEM är fortfarande på Swedish time osv):

 

3KcuuZ7.jpg

 

Största händerna var väl typ dessa,

 

vs agg reg

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($398)

Hero ($400)

UTG ($396)

CO ($493)

BTN ($577)

 

Dealt to Hero A:club: A:heart:

 

fold, fold, BTN raises to $4, fold, Hero raises to $13, BTN calls $9

 

FLOP ($27) 3:diamond: J:diamond: T:diamond:

 

Hero bets $14, BTN raises to $41.50, Hero calls $27.50

 

TURN ($110) 3:diamond: J:diamond: T:diamond: 7:heart:

 

Hero checks, BTN bets $82.50, Hero calls $82.50

 

RIVER ($275) 3:diamond: J:diamond: T:diamond: 7:heart: 7:spade:

 

Hero checks, BTN bets $440 (AI), Hero calls $263 (AI)

 

BTN shows 8:spade: Q:spade:

(Pre 19%, Flop 20.7%, Turn 9.1%)

 

Hero shows A:club: A:heart:

(Pre 81%, Flop 79.3%, Turn 90.9%)

 

Hero wins $786

 

______________

 

vs agg fisk

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($704)

BB ($167)

Hero ($411)

BTN ($1,210)

 

Dealt to Hero J:spade: J:club:

 

Hero raises to $7, BTN raises to $24, fold, fold, Hero calls $17

 

FLOP ($51) 4:diamond: 6:club: 9:spade:

 

Hero checks, BTN bets $26, Hero calls $26

 

TURN ($103) 4:diamond: 6:club: 9:spade: Q:heart:

 

Hero checks, BTN bets $77.25, Hero calls $77.25

 

RIVER ($257) 4:diamond: 6:club: 9:spade: Q:heart: 5:heart:

 

Hero checks, BTN bets $1,082 (AI), Hero calls $284 (AI)

 

Hero shows J:spade: J:club:

(Pre 79%, Flop 63.1%, Turn 81.8%)

 

BTN shows 7:diamond: 5:diamond:

(Pre 21%, Flop 36.9%, Turn 18.2%)

 

Hero wins $810

 

_______________

 

vs sopfisk

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($421)

BB ($599)

UTG ($613)

UTG+1 ($516)

CO ($220)

BTN ($262)

 

CO posts $2

 

Dealt to Hero J:club: J:heart:

 

fold, fold, CO checks, fold, Hero raises to $8, BB calls $6, fold

 

FLOP ($18) J:diamond: K:spade: 7:heart:

 

Hero bets $10, BB raises to $20, Hero calls $10

 

TURN ($58) J:diamond: K:spade: 7:heart: 2:heart:

 

Hero checks, BB bets $29, Hero raises to $98, BB calls $69

 

RIVER ($254) J:diamond: K:spade: 7:heart: 2:heart: K:heart:

 

Hero bets $295 (AI), BB calls $295

 

Hero shows J:club: J:heart:

 

Hero wins $829

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens sesh över. Lyckades hitta ~2k idag också till slut:

 

Vt8y0M0.jpg

 

Mer eller mindre felfritt spelmässigt, bortsett från en magiskt horribel move i en 4b-pott vs reg. :-D Totalt hjärnsläpp.

 

Blir troligtvis inget lir imorgon. Har ett par lektioner, och efter det blir det koreanskt käk + utgång.

 

Är det svårt att bränna 30k på en månad? :(

 

Bosatt i en utländsk storstad + mycket resande. What'cha gonna do. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Leol, kliver upp 05.30 för att jag har så otroligt mycket att styra med innan jag sticker till Thailand. Slår upp laptopen, och det första jag ser är att tjejen jag träffade under större delen av 2013 (tills jag stack iväg) numera är i ett förhållande. Facebook official. Direkt efter det ser jag att hon skickat en essay till mig där hon förklarar hur otroligt jobbigt hon tycker det här är, och att hon fortfarande vill komma till Berlin och träffa mig (:-)).

 

Givetvis så bryr jag mig inte otroligt mycket (vilket kanske även har lite att göra med att jag befinner mig så långt bort), även om det är en tjej jag tyckte väldigt bra om. Sekunden jag tog beslutet att lämna Sverige i nästan ett år så visste jag att det var över, men gäller att prioritera I guess.

 

Pokerz så slutade dec +14k, och har fått in en session i jan som såg ut såhär:

 

Laz9I1Y.jpg

 

Bokar dock dessvärre januari här. Kommer resa runt i ett par veckor, och sen blir det raka vägen till Tyskland för jobb. Drar igång verksamheten igen i slutet på jan/början på feb, och då blir det utvecklingsfokus. Tanken är också att det ska bli betydligt mer spel på högre nivåer i år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leol, kliver upp 05.30 för att jag har så otroligt mycket att styra med innan jag sticker till Thailand. Slår upp laptopen, och det första jag ser är att tjejen jag träffade under större delen av 2013 (tills jag stack iväg) numera är i ett förhållande. Facebook official. Direkt efter det ser jag att hon skickat en essay till mig där hon förklarar hur otroligt jobbigt hon tycker det här är, och att hon fortfarande vill komma till Berlin och träffa mig (:-)).

 

Givetvis så bryr jag mig inte otroligt mycket (vilket kanske även har lite att göra med att jag befinner mig så långt bort), även om det är en tjej jag tyckte väldigt bra om. Sekunden jag tog beslutet att lämna Sverige i nästan ett år så visste jag att det var över, men gäller att prioritera I guess.

 

Pokerz så slutade dec +14k, och har fått in en session i jan som såg ut såhär:

 

Laz9I1Y.jpg

 

Bokar dock dessvärre januari här. Kommer resa runt i ett par veckor, och sen blir det raka vägen till Tyskland för jobb. Drar igång verksamheten igen i slutet på jan/början på feb, och då blir det utvecklingsfokus. Tanken är också att det ska bli betydligt mer spel på högre nivåer i år.

 

 

Helt rätt prioritering, imo. Bara att hon vill komma till Berlin och träffa dig trots att hon har ett förhållande säger en hel del, du är garanterat hemma där. No worries!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...