Gå till innehåll

High/Love - Med sikte mot stjärnorna


Sunbird88

Recommended Posts

 

Dom har inte flyttat till PLO8_1k och lägre nu när dom ändrat stejksen där?

Skulle ju kunna vara en nivå som skulle kunna vara attraktiv för dig att bli backad för?

 

Med 38/40 plusmånader och 15bb/100 så hade jag personligen varit beredd att ta lite större risk.

 

Ipoker har spel på samma nivå då och då. Även 2k med bra värde.

 

Och så finns det väl sporadiska 10/20 och 25/50 på SvS?

 

Kör i 10-20 på svs. 25-50 är borderline dock.

 

Brukar skanna lobbyn på party inbland och sällan jag ser games över $1-2. Kan ju självklart vara så att dom startar om man försöker öppna bord.

 

Hoppas på mycket $1-2 och $2-4 på ftp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill lägga upp händer men får fan inte HM o funka på min stationära. Något fel med den där post-nånting-grejen. Vettefan. Såfort nånting med datorer, program o dyl krånglar lämnar jag ifrån mig sakerna alt köper nytt. Kan verkligen inget om detta.

 

Drygt att importera händerna till laptopen för att sedan skicka tillbaka grejerna hit. Laptopen saknar nämligen svensk tagenbord då den är inköp i las vegas efter att jag lessna på livepoker efter tre dagar på en treveckortrip :)

 

Har fundering på att hala fram några kronor för PT4 annars. Inte bestämt mig riktigt än. Testade en 30 dagars free trial och tyckte att det var okej, men inte super.`Tror jag gillar HM bättre..

 

---------------

 

I väntan på att jag ska ordna den tekniska biten är alla välkommna att posta plo8/stud8-händer här om ni vill, eller ställa strategifrågor, eller vad ni vill. Brist på ordentligt innehåll börjar lysa med sin frånvaro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker man ofta ser 3-4 plo200£$€-600£$€ Hilo bord på ipoker. ingen anning om värdet dock då jag bara spelar Hi, 4 igång i skrivande stund.

 

Tack för ditt inlägg!

 

Hade helt glömt bort ipoker. Har kollat runt lite med rb-deals osv och är helt inne på att deppa lite faktiskt. $1-$2 är en skön grindnivå och att ha möjlighet att spela högre när det passar är alltid också fint!

 

------------

 

Funderat mycke på väg hem från träningen idag. Tror det smartaste ur $/h-synpunk är att inse fakta att SvS har och kommer aldrig få ett regelbundet plo8-game på högre än /5. Visst det rullar lite då och då, men ett regelbundet spel för mig är något som rullar mer än några tiotals händer i stöten dagligen. Helst fler än ett bord då me :)

 

SvS /4, /5 och /10 är så safe deg och kommer i fortsättningen ses som variansutjämnare i högre spel på $-sajter. Har som ambition att komma upp mot $15-$30 och $200 sngs relativt snabbt. Skulle kunna deppa o köra igång direkt imorgon men har tillräckligt inne för $8-$16 och $100 sngs så bygger samtidigt som jag dammar av stötspelet istället.

 

Blev lite helomvändning här då, men jag hoppas att detta kommer pressa timlönen i rätt riktning.

 

GL alla som kör igång med ftp imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev strax över 1000 händer på stötborden idag. Synd att inte PT funkar så jag kan kolla exakt hur det sluta men det kändes väldigt bra över lag. Av de 10 spelarna jag mötte var 9 bra värde 8-) Synd att vissa drog snabbt bara...

 

Hade en stjärna som opencompleate varenda hand, haha. Det är nog det sämsta som man kan göra... Tror även han syna ner när jag hade honom boardlocked med :). Tvåtabla en ryss på 8-16 o han tilta som in i helvete efter en stund och börja cappa hej vilt. Tyvärr drog han efter att han träffa lite mirakel o närmade sig even... Såg honom senare i en $220 sng men hann inte regga :(

 

Lyckades även grinda tillbaka större delen av gårdagens plo8förluster :)

 

Svårt att spela bättre över lag. Känns som en tisdfråga innan de kommer explodera och vinstdagarna radas på varandra.. Bara att hålla uppe volymen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar sa javla bra men blir knullad anda. Speciellt pa PH. Bara back 200 euro dar denna manaden men borde va upp 2k euro. Seriost en tidsfraga innan jag gular 75% av playerpoolen i 0.5-1 och 1-2 dar :)

 

Svs e ocksa ett skamt btw. Funderar pa att skriva ut min bankkonto nr har sa kan majoriteten satta in pengarna direkt, for dom kommer hamna dar forr eller senare :) Sa sparar vi lite tid ocksa!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för tåggnetet tillbaks till Norrland. Ska nog gå smidigt då jag lyckats få en nötplats och knappt sovit 2h inatt :)

 

Pokermässigt ligger månaden på grönt igen efter en seg start. Börjar komma in i stötspelet ordentligt nu o 5/10 o 8/16 på ftp är väldigt soft :)

 

Plo8-SM ikv och en chans att förbättra förra veckans sjätteplats!

 

Ska fixa PT så jag kan posta grafer o grejer också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första fyrtalet va ganska dolt :)

 

Missa nån bet men blir så när jag e trött o spelar för många bord...

 

 

Full Tilt Poker Game #31395563618: Table Malamud - $8/$16 Ante $1.50 - Limit Stud H/L - 15:46:22 ET - 2012/11/12

Seat 4: WTFseeB8 ($376)

Seat 5: Fridaybrew ($214.50)

Seat 6: sharkusmanly ($303.50)

Seat 7: ondutynowftp ($519)

ondutynowftp antes $1.50

Fridaybrew antes $1.50

WTFseeB8 antes $1.50

sharkusmanly antes $1.50

*** 3RD STREET *** (Total Pot: $6, 4 Players)

Dealt to WTFseeB8 8 of Diamonds8 of Spades8 of Hearts

Dealt to Fridaybrew 4 of Diamonds

Dealt to sharkusmanly 4 of Clubs

Dealt to ondutynowftp Queen of Hearts

sharkusmanly is low with 4 of Clubs

sharkusmanly brings in for $2

ondutynowftp folds

WTFseeB8 completes it to $8

Fridaybrew raises to $16

sharkusmanly raises to $24

WTFseeB8 raises to $32

Fridaybrew calls $16

sharkusmanly calls $8

*** 4TH STREET *** (Total Pot: $102, 3 Players)

Dealt to WTFseeB8 8 of Diamonds8 of Spades8 of Hearts5 of Spades

Dealt to Fridaybrew 4 of Diamonds3 of Diamonds

Dealt to sharkusmanly 4 of Clubs5 of Hearts

WTFseeB8 bets $8

Fridaybrew calls $8

sharkusmanly raises to $16

WTFseeB8 raises to $24

Fridaybrew raises to $32

sharkusmanly calls $16

WTFseeB8 calls $8

*** 5TH STREET *** (Total Pot: $198, 3 Players)

Dealt to WTFseeB8 8 of Diamonds8 of Spades8 of Hearts5 of SpadesJack of Diamonds

Dealt to Fridaybrew 4 of Diamonds3 of Diamonds7 of Diamonds

Dealt to sharkusmanly 4 of Clubs5 of HeartsKing of Diamonds

sharkusmanly checks

WTFseeB8 checks

Fridaybrew bets $16

sharkusmanly calls $16

WTFseeB8 calls $16

*** 6TH STREET *** (Total Pot: $246, 3 Players)

Dealt to WTFseeB8 8 of Diamonds8 of Spades8 of Hearts5 of SpadesJack of Diamonds6 of Diamonds

Dealt to Fridaybrew 4 of Diamonds3 of Diamonds7 of DiamondsQueen of Clubs

Dealt to sharkusmanly 4 of Clubs5 of HeartsKing of Diamonds4 of Spades

sharkusmanly checks

WTFseeB8 checks

Fridaybrew checks

*** 7TH STREET *** (Total Pot: $246, 3 Players)

Dealt to WTFseeB8 8 of Diamonds8 of Spades8 of Hearts5 of SpadesJack of Diamonds6 of Diamonds8 of Clubs

sharkusmanly bets $16

WTFseeB8 raises to $32

Fridaybrew folds

sharkusmanly calls $16

*** SHOW DOWN ***

WTFseeB8 shows 8 of Spades8 of Diamonds8 of Hearts5 of SpadesJack of Diamonds6 of Diamonds8 of Clubs four of a kind, Eights, for high

sharkusmanly mucks

WTFseeB8 wins the pot ($308) with four of a kind, Eights

No low hand qualified

*** SUMMARY ***

Total pot $310 | Rake $2

Seat 4: WTFseeB8 showed 8 of Spades8 of Diamonds8 of Hearts5 of SpadesJack of Diamonds6 of Diamonds8 of Clubs and won ($308) with HI: four of a kind, Eights

Seat 5: Fridaybrew folded on 7th St.

Seat 6: sharkusmanly mucked Ace of SpadesAce of Diamonds4 of Clubs5 of HeartsKing of Diamonds4 of Spades6 of Hearts - HI: two pair, Aces and Fours

Seat 7: ondutynowftp folded on 3rd St.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med finalbord imorn iaf, ledsen att jag bonkade ut dig bro. :cry:

 

Grattis!! Haha, du hade bäst hand ;)

 

Gl imorgon..!

 

----------------

 

Vart lite för mkt obalans o "spew" från min sida nu tyvärr. Mer fokus behövs! Känner även att jag spelar sämre på de lägre staksen :(

 

Ska möblera om mellan kontona lite imon så att alla fyra sajter är redo för $1-$2 plo8 och motsvarande. Kanske blir lättare att hålla fokus då! Vi får se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va rörigt me massa siffror överallt på skärmen :lol:

 

Kommer köra någon mer ingående "analys" efter varje 10k händer. Börjar med hand 1 imorgon!

 

Slår på grindmode och kör en 50k sample för att vänja mig med PT, Hud, osv. Månaden ligger på lite back nu men har gott om tid att vända till plus :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt vunnit en hand senaste veckan o pokerkontona har sjukt som en jävla sten. Vet inte om jag ska skratta eller gråta men bryr mig inte så mycket egentligen. Haft sånna här perioder många ggr o de e bara att gneta på. Dock är det ju jäääääävligt frustrerande att se hur tomtarna drar ut som fan i hu, sen kommer en annan reg in på borden o tömmer tomten första handen :roll:

 

 

----------

 

Har fått erbjudande om att spela backad på ipokers högre plo8-nivåer som jag tackat ja till. Har aldrig vart backad innan så det ska bli lite kul! Hoppas denna parodin tar slut lagom till jag kör igång ipoker :).. Blir väl imorgon eller till helgen som jag gör entré för första gången där inne..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...