Gå till innehåll

flugan


okocha

Recommended Posts

  • Svars 681
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

4700e, bjoelle kom 82a för halva summan men deala in en andraplats i ett sidoevent!

 

Gg. En prisplats är aldrig fel oavsett storlek men förstapriset hade varit guld:-D

 

Om du hade vunnit hade du lagt av med pokern då eller köttat vidare? Eller vad hade du gjort med en sådan summa? Tankarna måste ju komma lite när du är såpass närma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat pojkar!
gj wp! :)

tyty

Du har ju glömt att berätta att vi gjort debut i baguette-tv flug!

haha, just det, när vi va på väg till wembley dag4 så blev jag och bjoelle intervjuade av nån slags fransk tv om vad wembley betydde för oss och vilka minnen vi hade därifrån. då de flesta produktioner verkar vilja ha med de mest korkade svaren på sådana här frågor är jag rätt säker på att vi klarar cutten.

Gg. En prisplats är aldrig fel oavsett storlek men förstapriset hade varit guld:-D

 

Om du hade vunnit hade du lagt av med pokern då eller köttat vidare? Eller vad hade du gjort med en sådan summa? Tankarna måste ju komma lite när du är såpass närma

man spelar ju trots allt för att vinna =) men tack iaf.

 

rätt säker på att jag spelat vidare, största anledningen till att jag spelar är att jag tycker det är kul och jag hoppas inte det ändras när jag vinner nått stort. hade nog troligen spelat ett gäng ept och andra liveturrar.

 

---------

 

jag har medvetet forceat upp inköpen och spelat lite tuffare fält än jag normalt spelar nu under scoop, till stor del för att testa mina gränser. vet inte om det är så att jag inte räcker riktigt ändå fram mot de bästa nätspelarna eller om det bara är negativ varians men det har iaf gått fruktansvärt kallt och har stundtals känt mig utspelad. jag ska iaf försöka ta det på rätt sätt och nu ett tag framöver spela lite lägre och jobba hårdare med att förbättra mitt spel och framförallt mitt fokus under tiden jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyty

jag har medvetet forceat upp inköpen och spelat lite tuffare fält än jag normalt spelar nu under scoop, till stor del för att testa mina gränser. vet inte om det är så att jag inte räcker riktigt ändå fram mot de bästa nätspelarna eller om det bara är negativ varians men det har iaf gått fruktansvärt kallt och har stundtals känt mig utspelad. jag ska iaf försöka ta det på rätt sätt och nu ett tag framöver spela lite lägre och jobba hårdare med att förbättra mitt spel och framförallt mitt fokus under tiden jag spelar.

 

Jag trodde man spelade poker för att tjäna pengar och inte testa gränser.

 

All varians är positiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde man spelade poker för att tjäna pengar och inte testa gränser.

 

All varians är positiv.

vi är alla olika. jag spelar poker för att jag tycker det är kul och om jag skulle vilja tjäna maximalt med pengar hade jag nog valt en annan spelform än mtt och inte skrivit på ett gratisforum 8-) skulle nog säga att jag bryr mig relativt lite om pengar.

 

jag menar inte variansens absolutvärde som negativt utan att avvikelsen eventuellt varit ogynnsam för min del. tycker f.ö. inte det är så viktigt att skriva helt korrekt här, är ingen avhandling omss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

har sprungit ganska fruktansvärt senaste sessionerna och fått många vidriga händer i viktiga lägen, ofta har jag dessutom fått in det bra! spelet har varit relativt bra dock så tror storklonken är troligtvis runt hörnet :)

 

ser massa bilder från alla i vegas och folk som ska dit försöker tjata dit mig och visserligen är man lite sugen men när man väl är där så vet man ju att det är sån misär att grinda stora fält live och ska man ta en semesterresa finns det bättre ställen att åka till imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser massa bilder från alla i vegas och folk som ska dit försöker tjata dit mig och visserligen är man lite sugen men när man väl är där så vet man ju att det är sån misär att grinda stora fält live och ska man ta en semesterresa finns det bättre ställen att åka till imo.

Du bosätter dig förstås i San Diego för 3 månader (waiver) och tar trippar till vegas när det går turrar du ska köra. Ditt livs semester och du får vegas på köpet.

 

Efter att ha varit där har jag så vansinnigt svårt att begripa att inte framgångsrika pokerspelare bosätter sig där.* Thailand liksom.. :roll: Visserligen stor prisskillnad, men det är ju faktiskt billigare än Sverige och dessutom brukar ju inte vardags-pengar vara pokerspelares största problem.

 

*De riktigt framgångsrika kan ju till och med investera sig till ett green card.

 

EDIT: Jag glömde ju förstås det självklara att merparten internet-klienter är blockade för amerikaner nu, men så har det ju inte alltid varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avståndet Vegas - San Diego är väl drygt 50 mil så känns ju meningslöst att bo där om man vill spela mycket poker i Vegas. Den där ökenkörningen med bil känns ju inte som det roligaste jag gjort direkt.

 

Borde finnas betydligt bättre läge närmre Vegas och i utkanten om man nu inte är nån fräsig surfarkille som hellre bor vid kusten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte amerikas roligaste väg nej, men det är ju inte så långt och det är billigt med fräsiga bilar.

 

Men nej det ska ju vara om man är lockad av att bo vid chill partyområden vid havet. Dock är det nog enorm skillnad mot övriga USA, det är åtminstone vad folk säger till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

vissa dagar är det mer fest än andra...

 

Seat 1: UTG ( $5,000 )

Seat 2: UTG+1 ( $5,085 )

Seat 3: MP ( $5,280 )

Seat 4: HJ ( $4,960 )

Seat 5: CO ( $5,000 )

Seat 7: BTN ( $4,970 )

Seat 9: SB ( $5,030 )

Seat 10: hero ( $4,830 )

 

SB posts small blind [$10]

hero posts big blind [$20]

 

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ :Qh:, :Qd: ]

UTG folds

UTG+1 folds

MP raises [$40]

HJ folds

CO calls [$40]

BTN folds

SB calls [$30]

hero raises [$1,380]

MP calls [$1,360]

CO raises [$4,960]

SB folds

hero calls [$3,430]

MP calls [$3,600]

 

** Dealing flop ** [ :3h:, :9c:, :2c: ]

 

** Dealing turn ** [ :Tc: ]

 

** Dealing river ** [ :8d: ]

 

** Summary **

MP shows [ :Jc:, :Ah: ]

CO shows [ :5s:, :5d: ]

hero shows [ :Qh:, :Qd: ]

hero collected [ $14,530 ]

CO collected [ $340 ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...