Gå till innehåll

flugan


okocha

Recommended Posts

  • Svars 681
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

4a i 150k garantin på ipoker, tror snittinköpet ligger på runt $60, sen blir det något lägre vissa perioder och något högre andra perioder och på söndagar

 

 

Nice grattis!.

 

ja spelar med mest turneringar men snittinlöpen kan dra iväg nått jävulsk på dåliga söndagar...(bra söndagar kan dock boosta upp lite):-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice grattis!.

 

ja spelar med mest turneringar men snittinlöpen kan dra iväg nått jävulsk på dåliga söndagar...(bra söndagar kan dock boosta upp lite):-D

tack, ja inköpen tuggar iväg rätt snabbt :)

Jag har saknat dig Flugan

har saknat dig med!

 

----------

 

många runs idag på relativt få spelade turrar, framförallt sprangs det på 888 tyvärr inte ändå fram i nån men

 

4a i shot på 888

6a i tornado 888

10a i hurricane 888

13e i 10r action hour stars

14e i big50 .fr

14e i hot25 .fr

18e i 16r prima

 

gör ihop med ett lillplus på cashgame att det inte kosta nått att spela idag iaf 8-)

 

funderar fö på att snickra ihop ett litet schema till kommande scoop och eventuellt sälja lite %er av det för att kunna spela lite bekvämare =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TURneringspoker har jag upptäckt jättenyligen.

Det är hur kul som helst!

Kan däremot inte spela det seriöst av uppenbara skäl.

 

Om man bara vill leka och inte förlora för mkt pengar men ändå kunna klonka ett par bröllopsutgifter, var gör man det?

Finns det eventuellt någon form av micro-WCOOP?

 

Heja oss alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TURneringspoker har jag upptäckt jättenyligen.

Det är hur kul som helst!

Kan däremot inte spela det seriöst av uppenbara skäl.

 

Om man bara vill leka och inte förlora för mkt pengar men ändå kunna klonka ett par bröllopsutgifter, var gör man det?

Finns det eventuellt någon form av micro-WCOOP?

 

Heja oss alla!

mini-ftops på ftp börjar samtidigt som wcoop och har inköp mellan $10 och $200.

 

Schema för miniftops

 

heja alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

är alldeles för lat för att skriva en tripreport, men frankrike var kul iaf och megavärde vart man än vände sig, som vanligt var man inte ens nära att casha i turrsen men plussa lite på cashgamet trots ocappad rake så spelet på resan blev inte så kostsamt, sprang relativt bra i matflippsen (tack till klimpen) så kringkostnaderna hölls ganska låga trots att allt va för dyrt.

 

spelat en del nu sen jag kom hem och har i princip brickat alla turrar jag spelat fram tills idag då jag rev in tre finalbord och två 12e-platser, tyvärr blev det 9a,9a,6a i finalerna så blev nog lillplus idag. funderar på att göra nått så sjukt som att skippa söndagsgrinden imorgon då jag för första gången på bra länge inte är sugen på spel.

 

 

en hand från en plo tävling, tycker plo blir megasjukt i turneringsformat men folk är ju verkligen svinkassa så spelar nån turre ibland. är det för löst att defenda min hand? flopp träffar vi okej men får vi in har vi inte mkt equity så valde att bara vika.

 

SB: 5,700

Hero (BB): 27,040

UTG: 11,000

UTG+1: 2,440

MP: 3,000

CO: 9,176

BTN: 5,644

 

SB posts SB 120, Hero posts BB 240

 

Pre Flop: (pot: 360) Hero has T:club: 2:diamond: Q:diamond: 8:club:

 

fold, fold, fold, fold, BTN raises to 840, fold, Hero calls 600

 

Flop: (1,800, 2 players) 6:heart: A:club: Q:club:

Hero checks, BTN bets 960, fold

 

BTN wins 1,800

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För tunnt att försvara med. Som spelad tycker jag vi ska ha någon plan post. Gärna någon note på hur han reagerar mot donkbets och hur pass straight up han lirar i dom här spotsen.

 

Hur som helst mtp stacksize och vi valde o defenda och förmodar han cbetar dom flesta flopparna så känns c/r kallt. Synar flop och värderar turn (obv c/r om de landar något 2p).

Om klöver landar och vi säger han betar 1800ish - c/c och vi betar alla brick rivers runt drygt 2k och om han ställer om AI 4k på riv foldar jag och mår ganska bra :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För tunnt att försvara med. Som spelad tycker jag vi ska ha någon plan post. Gärna någon note på hur han reagerar mot donkbets och hur pass straight up han lirar i dom här spotsen.

 

Hur som helst mtp stacksize och vi valde o defenda och förmodar han cbetar dom flesta flopparna så känns c/r kallt. Synar flop och värderar turn (obv c/r om de landar något 2p).

Om klöver landar och vi säger han betar 1800ish - c/c och vi betar alla brick rivers runt drygt 2k och om han ställer om AI 4k på riv foldar jag och mår ganska bra :-)

 

Känns inte jättebalanserat att donka river? Kanske kan funka mot fisk men om det är en duktig reg så blir det lite väl jobbigt att ha den handen i betcall rangen? Känns lamt att betfolda imo.

 

@Handen. När han betar stort pre så har han mkt starka händer o kmr betta på postflop. Därför kanske man kan folda där för att slippa jobbiga spots som man kanske klantar sig på, men inte mot lägre sizing preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte jättebalanserat att donka river? Kanske kan funka mot fisk men om det är en duktig reg så blir det lite väl jobbigt att ha den handen i betcall rangen? Känns lamt att betfolda imo.

 

Balanserat är det verkligen inte (tycker though det är ganska överskattat i turneringar) men när fi har 25ish bbs och hans size preflop som tyder på premium så tror jag vi kan få ett par cryin calls på river av någon ev.stege, sets kännns ganska optimistiskt men kan ju hända samtidigt som att fi kommer checka ner massor av händer på river som händer ovan. Måste ha i åtanke att det är fullring (?) plo turre.

 

Så tycker nästan tvärtom, om det är någon spewtard fisk känns c/c river fine men mot reg b/f river då jag verkligen inte kan se att vi slår något om han ställer om när vi betar 2k i en pot runt 7k och fi sitter på 4k. Fast ja,fold pre så hade livet varit enklare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...