Gå till innehåll

flugan


okocha

Recommended Posts

Sådär, på väg ner till Köpenhamn för unibetopen. Spelet har annars gått lite halvkallt, vann visserligen steken i söndags men utöver det har det varit många turrar som varit nära men ändå inte... Tyvärr har väl detta påverkat spelet negativt då jag en dag får in alldeles för brett för att nästa konstant vika bottenrangerna. Man vet ju liksom vilken strategi jag vill spela och avvikelser utan anledning känns så onödigt. Aja nu ska jag spela så sjukt disciplinerat i kph iaf!

 

Hur påverkar en vinst i steken dig? =)

 

 

gl i copenhagen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 681
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

bust :(

hade först denna mot micke johansson

hade sjukhusspotten i uo precis, 200/400.. utg missklick-limp (skulle höja), en syn till innan mig som limpar med A7s, en syn bakom och xxx knackar i bb.

flopp A72 rainbow, första limparen bet 2k, jag syn, xxx slår 6k, limpis fold.

turn 8, xxx betar 7.2k, jag syn.

river 3 xxx sätter mig allin, är ca 16k...

där jag biker river, turar sen upp stacked till 42k på 800/1600/a100 och får 4beta JJ till 9.7k, fi missklicksynar då hans intention va att höja. flopp JT2r jag bet 6.2k, fi raise till 13k jag shovear för 32k och han snappar med KK, givnaste knugen nånsin på turn.... får 300 marker över som jammas blint nästa hand, får en isolering och har Q8s vs KK, nu är det dags att dra ut för första gången i livet obv. upp på 1700 iom den. sen får jag q9o utg och jammar in i TT och där tog det hela slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Railar lite på ditt ena finalbord denna tråkiga fredagskväll då jag bustat mina turrar redan.

 

tråkig hand den med AA vs 1010...

 

Kör hårt o lycka till!

ja, men sen hitta jag nästan comebacken :)

 

 

har sprungit väääldigt kallt senaste tiden och har obg med placeringar 7-12 i stora turrar, bland annat back2backa en 10:e- respektive 7:e-placering i en stor 55a... igår hitta jag dessutom plo2k-action som inte gick särskilt bra så månadsresultatet är inte så imponerande.

 

har iaf spelat mkt bra senaste dagarna så resultaten kommer väl så småningom om man vinner de där sista flipparna och/eller är på rätt sida av setupsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar mindre bra sofar idag... men kreativiteten är på topp!

 

 

8 players post ante of 100, SB posts SB 500, BB posts BB 1,000

 

Pre Flop: (pot: 2,300) Hero has Jd 4d

 

UTG calls 1,000, fold, fold, fold, Hero raises to 3,000, fold, fold, fold, UTG raises to 6,495, Hero raises to 13,200, UTG raises to 19,905, Hero calls 6,705

 

Flop: (42,110, 2 players) 7s 7c Ks

UTG bets 6,135, Hero calls 6,135

 

Turn: (54,380, 2 players) 9s

UTG checks, Hero checks

 

River: (54,380, 2 players) 9d

UTG checks, Hero bets 25,718, fold

 

Hero wins 54,380

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar mindre bra sofar idag... men kreativiteten är på topp!

 

 

8 players post ante of 100, SB posts SB 500, BB posts BB 1,000

 

Pre Flop: (pot: 2,300) Hero has Jd 4d

 

UTG calls 1,000, fold, fold, fold, Hero raises to 3,000, fold, fold, fold, UTG raises to 6,495, Hero raises to 13,200, UTG raises to 19,905, Hero calls 6,705

 

Flop: (42,110, 2 players) 7s 7c Ks

UTG bets 6,135, Hero calls 6,135

 

Turn: (54,380, 2 players) 9s

UTG checks, Hero checks

 

River: (54,380, 2 players) 9d

UTG checks, Hero bets 25,718, fold

 

Hero wins 54,380

 

Haha, sicko!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

har egentligen semester men slängde in några nävar och några turbotours idag, tyvärr var det den vanlig misären med en bubbling och en patetisk 12e-plats i turrarna.

 

gissar fortfarande väldigt mycket i omaha, antar det är rätt close på flopp ändå?

€2 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 5 players

UTG: €354.66

CO: €298.50

Hero (BTN): €221.57

SB: €75.00

BB: €701.95

 

SB posts SB €1.00, BB posts BB €2.00

 

Pre Flop: (pot: €3.00) Hero has 9:diamond: 8:diamond: 4:spade: 6:diamond:

 

UTG raises to €7.00, fold, Hero raises to €24.00, fold, BB raises to €80.00, UTG calls €73.00, Hero calls €56.00

 

Flop: (€241.00, 3 players) 4:diamond: 8:heart: K:club:

BB bets €238.00, UTG raises to €274.66 and is all-in, Hero calls €141.57 and is all-in, BB calls €36.66

 

Turn: (€931.89, 3 players) T:heart:

 

River: (€931.89, 3 players) J:spade:

 

BB shows A:spade: A:club: 3:club: 7:club: (One Pair, Aces) (Pre 50%, Flop 25%, Turn 22%)

UTG shows 7:diamond: 6:club: Q:diamond: 8:club: (One Pair, Eights) (Pre 27%, Flop 38%, Turn 31%)

Hero shows 9:diamond: 8:diamond: 4:spade: 6:diamond: (Two Pair, Eights and Fours) (Pre 23%, Flop 37%, Turn 47%)

Hero wins €662.71

BB wins €266.18

 

 

ligger 6/15 med 15bbs, small spelar 20bb och big har 3bb,tänker jag rätt som vill spela med limprange här på knapp?

 

9-max Seat #9 is the button

Seat 2: neto gol (160346 in chips)

Seat 3: NigDawG (24296 in chips)

Seat 4: C. Darwin2 (194860 in chips)

Seat 5: StatusUp (70556 in chips)

Seat 6: josefkgb (64660 in chips)

Seat 7: Vzsolt800 (55678 in chips)

Seat 8: whereisdonny (120815 in chips)

Seat 9: HERO (115276 in chips)

neto gol: posts the ante 800

NigDawG: posts the ante 800

C. Darwin2: posts the ante 800

StatusUp: posts the ante 800

josefkgb: posts the ante 800

Vzsolt800: posts the ante 800

whereisdonny: posts the ante 800

HERO: posts the ante 800

neto gol: posts small blind 4000

NigDawG: posts big blind 8000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 3 of ClubsAce of Spades

C. Darwin2: folds

StatusUp: folds

josefkgb: folds

Vzsolt800: folds

whereisdonny: folds

HERO: calls 8000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har egentligen semester men slängde in några nävar och några turbotours idag, tyvärr var det den vanlig misären med en bubbling och en patetisk 12e-plats i turrarna.

 

ligger 6/15 med 15bbs, small spelar 20bb och big har 3bb,tänker jag rätt som vill spela med limprange här på knapp?

 

9-max Seat #9 is the button

Seat 2: neto gol (160346 in chips)

Seat 3: NigDawG (24296 in chips)

Seat 4: C. Darwin2 (194860 in chips)

Seat 5: StatusUp (70556 in chips)

Seat 6: josefkgb (64660 in chips)

Seat 7: Vzsolt800 (55678 in chips)

Seat 8: whereisdonny (120815 in chips)

Seat 9: HERO (115276 in chips)

neto gol: posts the ante 800

NigDawG: posts the ante 800

C. Darwin2: posts the ante 800

StatusUp: posts the ante 800

josefkgb: posts the ante 800

Vzsolt800: posts the ante 800

whereisdonny: posts the ante 800

HERO: posts the ante 800

neto gol: posts small blind 4000

NigDawG: posts big blind 8000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 3 of ClubsAce of Spades

C. Darwin2: folds

StatusUp: folds

josefkgb: folds

Vzsolt800: folds

whereisdonny: folds

HERO: calls 8000

 

Man mår inte väldigt bra när man stoppar in A3o här? SB kan inte syna alltför brett pga. ICM. Vore intressant att veta hur brett det ska pushas dock. 50% av rangen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man mår inte väldigt bra när man stoppar in A3o här? SB kan inte syna alltför brett pga. ICM. Vore intressant att veta hur brett det ska pushas dock. 50% av rangen?

det är givetvis en oexploaterbar shove med A3 men funderar på om det finns bättre värde i alternativa linjer här.

spelar vi bara shoverange jammar jag spontant nånting i stil med 22+, ax, k8+, q9+, j9+, kxs, q7s+, j8s+, t8s+, 98s. har inte pokerstove tillgängligt så vet inte hur brett det blir procentuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gissar fortfarande väldigt mycket i omaha, antar det är rätt close på flopp ändå?

 

Kommer jag till flop här så åker vi med vårt 2par och redraws, men jag är nit och gillar inte att komma till flop här över huvud taget då vår hand är lite för dålig.

 

fold>>>3bet imo

 

Synar dock 4beten när jag väl 3betat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer jag till flop här så åker vi med vårt 2par och redraws, men jag är nit och gillar inte att komma till flop här över huvud taget då vår hand är lite för dålig.

 

fold>>>3bet imo

 

Synar dock 4beten när jag väl 3betat.

har inte utarbetat några som helst riktlinjer att följa i preflopspelet i plo så spazzar runt lite hur som, lär väl tajta till mig där lite antar jag. fast å andra sidan är det inte så ofta man får spela knappen :mrgreen:

Fattar inte riktigt din tanke med limpen, fps? Du kan ju minraisa också och ta ett beslut mot sb beroende på vem det är

tanken är att en limp sätter ungefär lika mkt press på sb som en mr, kan tom tänka mig att han blir mindre shovebenägen än mot en mr då han riskerar lika mycket men har mindre att vinna.

han blir också ganska bakbunden i sin completerange då bb kommer shovea väldigt ofta och jag då kan övershovea och han lär vika stor del av sin range. mot bb spelar en limp inte så skiljt från en open då jag inte viker varken pre eller på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte utarbetat några som helst riktlinjer att följa i preflopspelet i plo så spazzar runt lite hur som, lär väl tajta till mig där lite antar jag. fast å andra sidan är det inte så ofta man får spela knappen :mrgreen:

 

Hehe, dags att jobba fram lite ranger då flugan! Att veva runt okontrollerat funkar inte när spelen hårdnar allt eftersom. En stor lucka jag märker i preflopspelet hos många regs är att det trebettas enorm från btn som sig bör, men att det alltsom oftast trebettas händer som spelas mycket bättre flattat i position. Det är en bra sak att tänka på och utveckla sin strategi utefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tanken är att en limp sätter ungefär lika mkt press på sb som en mr, kan tom tänka mig att han blir mindre shovebenägen än mot en mr då han riskerar lika mycket men har mindre att vinna.

han blir också ganska bakbunden i sin completerange då bb kommer shovea väldigt ofta och jag då kan övershovea och han lär vika stor del av sin range. mot bb spelar en limp inte så skiljt från en open då jag inte viker varken pre eller på flopp.

 

Och så är cirkeln sluten.

 

Den limpstrategi jag förespråkade för 5 år sen och som jag fick försvara i diverse trådar har nu hittat in i finrummet ;-) . Nu är jag själv dock övertygad om att minraise sätter mer press på FI, dessutom har vi det trista scenariot att vi får med en massa oförutsägbara skithänder från BB till flopp en del gånger och det blir trist att spela flop short mot en 100% range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ligger 6/15 med 15bbs, small spelar 20bb och big har 3bb,tänker jag rätt som vill spela med limprange här på knapp?

 

Med tanke på anten kan du väl pusha. Med A3 kan du väl ge odds upp till 8:1 om du sitter på knappen. Du ger 6:1 om du pushar.

 

Var inget alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tanken är att en limp sätter ungefär lika mkt press på sb som en mr, kan tom tänka mig att han blir mindre shovebenägen än mot en mr då han riskerar lika mycket men har mindre att vinna.

han blir också ganska bakbunden i sin completerange då bb kommer shovea väldigt ofta och jag då kan övershovea och han lär vika stor del av sin range. mot bb spelar en limp inte så skiljt från en open då jag inte viker varken pre eller på flopp.

 

Intressant, om antagandena stämmer låter det ju fint, men då ska de ju göra det också =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, dags att jobba fram lite ranger då flugan! Att veva runt okontrollerat funkar inte när spelen hårdnar allt eftersom. En stor lucka jag märker i preflopspelet hos många regs är att det trebettas enorm från btn som sig bör, men att det alltsom oftast trebettas händer som spelas mycket bättre flattat i position. Det är en bra sak att tänka på och utveckla sin strategi utefter.

jo har väl haft det problemet gansak länge att jag mest "nöjesspelar" och lattjar runt lite för mycket både när jag spelar cg och turrar, ska försöka styra upp mitt spel lite, har läckt en del deg senaste...

Och så är cirkeln sluten.

 

Den limpstrategi jag förespråkade för 5 år sen och som jag fick försvara i diverse trådar har nu hittat in i finrummet ;-) . Nu är jag själv dock övertygad om att minraise sätter mer press på FI, dessutom har vi det trista scenariot att vi får med en massa oförutsägbara skithänder från BB till flopp en del gånger och det blir trist att spela flop short mot en 100% range.

limp är helt klart underskattat med antar, men samtidigt lär man veta vilka motståndare man är upp och hitta de fina spotsen även med nutsrangen.

 

klart minraise sätter mer press, en 4x sätter ännu mer press, limp är ett billigt sätt att ändå sätta en hel del press på sb då han ändå blir bakbunden av att bb är så short. att bb får spela massa skithänder blir inte så relevant då han har 100% syn/shove vs allin/mr. dessutom blir en limpad pott ~26k med 16k bakom så inte så vi får några floppbeslut.

Med tanke på anten kan du väl pusha. Med A3 kan du väl ge odds upp till 8:1 om du sitter på knappen. Du ger 6:1 om du pushar.

 

Var inget alternativ?

klart push är ett alternativ och ingen kan väl argumentera för att det inte är EV+ men bara för att det är EV+ behöver det inte vara spelet som maximerar vårt EV.

/like på limpen

:-)

Intressant, om antagandena stämmer låter det ju fint, men då ska de ju göra det också =)

jo, alltså jag är inte helt säker, därför la jag upp för diskussion, limp är ju generellt jättehatat men jag är inte lika negativt inställd till att implementera det som jag varit tidigare och det vore fint om jag inte var helt ensam limpfisk =)

 

hsh blev det bra i handen då sb slår 3x, bb synar allin och jag fick slinka mot 88 som sb hittat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, dags att jobba fram lite ranger då flugan! Att veva runt okontrollerat funkar inte när spelen hårdnar allt eftersom. En stor lucka jag märker i preflopspelet hos många regs är att det trebettas enorm från btn som sig bör, men att det alltsom oftast trebettas händer som spelas mycket bättre flattat i position. Det är en bra sak att tänka på och utveckla sin strategi utefter.

 

ilari.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...