Metaddict Postad 11 April , 2012 Rapport Share Postad 11 April , 2012 Du ska få svar av två personer: Exploddna Ja, det är nog att föredra i de flesta fall. Beror lite på vad vi möter för FI dock. Jag cbettar väldigt lite mot de som har en tight range, eftersom det är mycket mer viktat mot AX/pockets på floppen. Spelare med en bred callingrange (hög UnoPFR + Hög call 3bet) utökar i normala fall sin range med att syna fler tveksamma högkortshänder (KTo, J8s.. händer) som vi foldar ut. Fold to flop cbet i 3bet pott är ofta en avgörande faktor här för mig, har FI över 50% är det tvångscbet, under 35 är det vansinne. Balansna Tror du får för mkt skit i din cbetsrange. Ge upp. Agreed, ty Förmyntaren Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ViktorH Postad 11 April , 2012 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2012 Idag är en sån dag bara. Förlorat 3 st set vs set, varav två av dem var 200bb djupt. Lyckades även floppa triss i 8or med A8 men blev utdragen av en dam på turn för ytterligare 150bb. Spelar en vacker hand riktigt dåligt när jag reraisar top-par, turnar 2p och får in det mot FIs floppade triss Värst av allt är att det är otroligt bra värde på svs nu. Största värdet av alla är då uppenbarligen jag själv. mvh noll självförtroende. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 11 April , 2012 Rapport Share Postad 11 April , 2012 Sluta folda och sluta spring dåligt, då lyfter du två av linjerna och de tillsammans lyfter den tredje. Jag är ingenjör, jag har sett en och annan graf i mitt liv. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ViktorH Postad 12 April , 2012 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2012 Sluta folda och sluta spring dåligt, då lyfter du två av linjerna och de tillsammans lyfter den tredje. Jag är ingenjör, jag har sett en och annan graf i mitt liv. . Mvh haschtomte. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 . Mvh haschtomte. Var fan e du? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 Men på riktigt tror jag du foldar för mycket, även om det är en ren gissning bara baserad på graferna. Jag brukar tänka på rounders när sexy säger att varje pott är ett krig. Grejen är ju att den raden är hur dum som helst, på sätt och vis, men ändå inte. Jag tycker det fokuset är riktigt bra, bara man inser att det är vettigt att lämna ett krig levande ibland. Då blir det första som händer i varje hand att man söker en massa alternativ att vinna, och i ganska många fall kommer man fram till +EV-situationer man kanske missat annars. Vi möter ju ändå fisk, inte PF-skribenter; d.v.s. den obestridda eliten och enväldiga härskare av världspokern. Mvh haschtomte Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
foxgambler Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poddna Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 Men på riktigt tror jag du foldar för mycket, även om det är en ren gissning bara baserad på graferna. Jag brukar tänka på rounders när sexy säger att varje pott är ett krig. Grejen är ju att den raden är hur dum som helst, på sätt och vis, men ändå inte. Jag tycker det fokuset är riktigt bra, bara man inser att det är vettigt att lämna ett krig levande ibland. Då blir det första som händer i varje hand att man söker en massa alternativ att vinna, och i ganska många fall kommer man fram till +EV-situationer man kanske missat annars. Vi möter ju ändå fisk, inte PF-skribenter; d.v.s. den obestridda eliten och enväldiga härskare av världspokern. Mvh haschtomte Ligger mycket i detta. Fokuserar man och tänker flera gator framåt kan man ofta sätta hård press och plocka hem lite fler potter. Tror man kan relatera krigandet en hel del till HM-siffran W$SF (Won $ when saw flop). Jag predikar ständigt vikten av att hålla uppe denna siffran för att inte blöda/förblöda. Hade varit bra att få en update på vad du ligger på här Viktor. Tycker 47-50% är något man bör sikta på att ligga kring (även på SvS). Inte blivit så mycket grind som jag tänkt denna månaden. Var full och odräglig hela helgen och sysslat med lite annat än poker för en gång skull. Inte bra! Tillbaks till borden! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 Jag freestylar fram 46,7 = Poddna-approved efter avrundning, ty vi arbetar med heltal. Tycker det låter rimligt för mina närmsta klara luckor är tex att jag cbettar på tok för lite i framförallt alla småpotter när jag blir trött, så A-game söker jag nog över vad jag hamnar avg. Skönast igår. Lyckades tappa typ 5k till keingeld, vilket förstås var irriterande. På ett annat bord mötte han min nya hjälte: kr5.00/kr10.00 - No Limit Seat 2: Kein Geld (kr4265.42) Seat 4: Trillske (kr2952.85) Seat 5: Mackan (kr2519.88) Trillske is the button Dealt to Trillske [Qs Qh] Kein Geld calls kr10.00 svetshudik folds Trillske raises kr40.00 Mackan calls kr40.00 nollkoll folds Kein Geld raises kr230.00 Trillske calls kr230.00 Mackan calls kr230.00 *** FLOP *** [5c 7s Ts] Mackan checks Kein Geld goes all-in with kr4035.42 Trillske folds Mackan drar på en megatimebank Mackan goes all-in with kr2289.88 *** TURN *** [5c 7s Ts] [3c] *** RIVER *** [5c 7s Ts 3c] [Jh] Kein Geld won (kr0.00), showed [Kd Ks] Mackan won (kr5264.76), showed [9h 8h] Efteråt: Mackan: Misstänkte att jag behövde träffa ... Mackan: Jag frågade magen och den sa ja Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheoL Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 Jag freestylar fram 46,7 = Poddna-approved efter avrundning, ty vi arbetar med heltal. Tycker det låter rimligt för mina närmsta klara luckor är tex att jag cbettar på tok för lite i framförallt alla småpotter när jag blir trött, så A-game söker jag nog över vad jag hamnar avg. Skönast igår. Lyckades tappa typ 5k till keingeld, vilket förstås var irriterande. På ett annat bord mötte han min nya hjälte: kr5.00/kr10.00 - No Limit Seat 2: Kein Geld (kr4265.42) Seat 4: Trillske (kr2952.85) Seat 5: Mackan (kr2519.88) Trillske is the button Dealt to Trillske [Qs Qh] Kein Geld calls kr10.00 svetshudik folds Trillske raises kr40.00 Mackan calls kr40.00 nollkoll folds Kein Geld raises kr230.00 Trillske calls kr230.00 Mackan calls kr230.00 *** FLOP *** [5c 7s Ts] Mackan checks Kein Geld goes all-in with kr4035.42 Trillske folds Mackan drar på en megatimebank Mackan goes all-in with kr2289.88 *** TURN *** [5c 7s Ts] [3c] *** RIVER *** [5c 7s Ts 3c] [Jh] Kein Geld won (kr0.00), showed [Kd Ks] Mackan won (kr5264.76), showed [9h 8h] Efteråt: Mackan: Misstänkte att jag behövde träffa ... Mackan: Jag frågade magen och den sa ja Grymt bord du hittade! Kein Geld, nollkoll och Mackan på samma bord, overkligt nästan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 Humor när folk säger att det inte blivit så mycket grind efter att ha suttit 10-12 timmar i sträck och grindat den dagen... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ViktorH Postad 12 April , 2012 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2012 Men på riktigt tror jag du foldar för mycket, även om det är en ren gissning bara baserad på graferna. Jag brukar tänka på rounders när sexy säger att varje pott är ett krig. Grejen är ju att den raden är hur dum som helst, på sätt och vis, men ändå inte. Jag tycker det fokuset är riktigt bra, bara man inser att det är vettigt att lämna ett krig levande ibland. Då blir det första som händer i varje hand att man söker en massa alternativ att vinna, och i ganska många fall kommer man fram till +EV-situationer man kanske missat annars. Vi möter ju ändå fisk, inte PF-skribenter; d.v.s. den obestridda eliten och enväldiga härskare av världspokern. Mvh haschtomte Ligger mycket i detta. Fokuserar man och tänker flera gator framåt kan man ofta sätta hård press och plocka hem lite fler potter. Tror man kan relatera krigandet en hel del till HM-siffran W$SF (Won $ when saw flop). Jag predikar ständigt vikten av att hålla uppe denna siffran för att inte blöda/förblöda. Hade varit bra att få en update på vad du ligger på här Viktor. Tycker 47-50% är något man bör sikta på att ligga kring (även på SvS). Det är ett medvetet beslut att när det är så bra värde som det var igår, spela showdownpoker och låta NSD (liksom W$WSF) lida. Nu är min W$WSF på tok för låg ändå ska sägas, och jag vill få upp den närmre 50 (de jag tycker är svårast att möta ligger ofta 50+). Tycker det är allmänt jobbigt mot fisk att hålla den hög bara. Tips? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 Tips? Ta ingen skit Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
foxgambler Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 Humor när folk säger att det inte blivit så mycket grind efter att ha suttit 10-12 timmar i sträck och grindat den dagen... Det var ju faktiskt månadens första ordentliga session igår. Två veckor in i mars låg jag på 70h och hade räknat med det och lite till denna månaden... Ny maratonsession börjar nu! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 Ta ingen skit Med vänlig hälsning KungKung89 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ViktorH Postad 12 April , 2012 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2012 Ta ingen skit det är ju faktiskt sant.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schteeket Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 Tror man kan relatera krigandet en hel del till HM-siffran W$SF (Won $ when saw flop). Jag predikar ständigt vikten av att hålla uppe denna siffran för att inte blöda/förblöda. Hade varit bra att få en update på vad du ligger på här Viktor. Tycker 47-50% är något man bör sikta på att ligga kring (även på SvS). Vore kul å höra vad du/ni tycker WTSD% och W$DS% osv bör ligga på. Ja har inte en aning om va som är bra/dåligt, och hur man bör ändra sitt spel för att ändra dem. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 Kanske är för flummigt för er råa HUD-killar men finns mycket att vinna på att förstå dynamik också. Man möter jättemånga dåliga spelare. Vissa är statiska, vissa inte. Vissa är så pass att de helt enkelt viker för cbet på dry A-high en enda gång sen "räcker det". De har hittat ett mönster. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ViktorH Postad 12 April , 2012 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2012 Vore kul å höra vad du/ni tycker WTSD% och W$DS% osv bör ligga på. Ja har inte en aning om va som är bra/dåligt, och hur man bör ändra sitt spel för att ändra dem. snart bud på att ta betalt för coaching här.. Kanske är för flummigt för er råa HUD-killar men finns mycket att vinna på att förstå dynamik också. Man möter jättemånga dåliga spelare. Vissa är statiska, vissa inte. Vissa är så pass att de helt enkelt viker för cbet på dry A-high en enda gång sen "räcker det". De har hittat ett mönster. Vet inte varför folk tror att man måste vara det ena eller det andra. Dynamiken är jätteviktig att förstå oavsett. HUDen är mer ett redskap att pressa ut små fördelar, att kunna välja vilka linjer man bör ta mer optimalt och att kunna spela lite mer explo överlag. Jag tycker själv att man lika gärna borde kunna spela utan HUD som med, och jag är rädd att jag blir handikappad av HUDen till den grad att jag förlitar mig på den för mycket och glömmer att tänka på, som du säger, dynamiken, men jag vill ändå förtydliga att det ena verkligen inte utesluter det andra. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 12 April , 2012 Rapport Share Postad 12 April , 2012 Nej i teorin är det ju bara att kombinera. Men praktiskt är det få som gör det, eftersom det sällan händer intuitivt på samma sätt. Man får konstant göra saker som gör ont i magen på vilken frisk människa som helst. Man kan ju argumentera för att jag skulle tjäna på att spela med HUD (och typ landa på 20bb/100...) men även om jag kan få för mig att säga att jag spelar utan HUD för att jag är coolare än datorn är jag mer realistisk egentligen och tror det är närmare att jag personligen tjänar på att den inte ligger där. I min värld blir det ju lite tvärt om, automatiskt. Den första range jag ser framför mig är redan väldigt manipulerad av dynamik. Och även den första range jag ser hos mig själv ur min motståndarens perspektiv (lol1) är manipulerad av dynamik. Vi kanske befinner oss på floppen i en squeezad pott, men hans call% är ofta mindre intressant än min kvalitativa uppfattning om hur han uppfattat min range och därför manipulerat sin (lol2). Den där kvalitativa uppfattningen kan även säga att han är oerhört stabil. Det händer ganska sällan, men då brukar jag dra upp PT om jag inte redan har koll på honom. Och det spelar ingen roll om det där blev en enda röra, för det är lite poängen. Det går fort, man hinner inte göra allt. Om man fokuserar på en del kommer en annan bli lidande. Åtminstone på SvS. Men visst, dengalne spelar ju tex med HUD och vad jag vet missar han inte en detalj någonsin. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ViktorH Postad 13 April , 2012 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2012 Nej i teorin är det ju bara att kombinera. Men praktiskt är det få som gör det, eftersom det sällan händer intuitivt på samma sätt. Man får konstant göra saker som gör ont i magen på vilken frisk människa som helst. Man kan ju argumentera för att jag skulle tjäna på att spela med HUD (och typ landa på 20bb/100...) men även om jag kan få för mig att säga att jag spelar utan HUD för att jag är coolare än datorn är jag mer realistisk egentligen och tror det är närmare att jag personligen tjänar på att den inte ligger där. I min värld blir det ju lite tvärt om, automatiskt. Den första range jag ser framför mig är redan väldigt manipulerad av dynamik. Och även den första range jag ser hos mig själv ur min motståndarens perspektiv (lol1) är manipulerad av dynamik. Vi kanske befinner oss på floppen i en squeezad pott, men hans call% är ofta mindre intressant än min kvalitativa uppfattning om hur han uppfattat min range och därför manipulerat sin (lol2). Den där kvalitativa uppfattningen kan även säga att han är oerhört stabil. Det händer ganska sällan, men då brukar jag dra upp PT om jag inte redan har koll på honom. Och det spelar ingen roll om det där blev en enda röra, för det är lite poängen. Det går fort, man hinner inte göra allt. Om man fokuserar på en del kommer en annan bli lidande. Åtminstone på SvS. Men visst, dengalne spelar ju tex med HUD och vad jag vet missar han inte en detalj någonsin. inte bara i teorin är det bara att kombinera. självklart måste man ta hänsyn till sin motståndares ranger, dina egna och uppfattade ranger. Det finns dock en hel del stats som i ett vakuum kan vara nyttiga. De flesta regs sitter med en alldeles för hög flop check fold as PFR eller fold vs steal i blindsen. Det blir ytterligare en dimension om du ser att t.ex. FI bettar 100% vs missed cbet. Visst du har redan en uppfattning om hans range, men här får du svart på vitt att han har en väldigt bred range när han gör det här spelet, osv. sammanfattningsvis tycker jag alltså inte om att man måste förspråka det ena eller det andra. Kan du behärska spelet (vilket jag är så långt ifrån man kan vara att kunna), och kan du behärska HUDen (vilket jag har blivit mkt bättre på senaste halvåret mha coaching), så tror jag att du kan få ut en högre winrate än utan HUD. Det är bara vad jag tror dock! edit: dengalne gör även han misstag Kommer posta lite whajn sen så ni är beredda. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poddna Postad 13 April , 2012 Rapport Share Postad 13 April , 2012 Vore kul å höra vad du/ni tycker WTSD% och W$DS% osv bör ligga på. Ja har inte en aning om va som är bra/dåligt, och hur man bör ändra sitt spel för att ändra dem. Tycker inte man har allt för mycket användning av varken ena eller andra för att analysera sitt eget spel. WTSD% påverkas av flera faktorer och det kan bli ganska så intetsägande. Exempelvis så kan du ha ett lågt värde på grund av att du spelar för fegt postflop (foldar för mkt) samtidigt som det kan bero på att du spelar för aggressivt (du bluffar för mycket). Standard för duktiga spelare brukar vara mellan 26-28%, men det skiljer sig också rejält. W$SD beror också på en rad olika faktorer (passivitet/aggression postflop, löshet preflop... osv) och jag vet inte om det går att härleda fram ngt optimalt värde där direkt. Många toppspelare skiljer sig åt, men standard brukar ligga mellan 50-52%. Tror inte du får ut mycket av att analysera detta mkt djupare. Kan vara bra att hålla koll på W$SD (big pot) så att man inte sitter och betalar av rivernits. Finns dock bättre stats för detta. Trillske får ett VG+ för sin höga W$SF! Tror inte det är speciellt många regs som klarar av att ligga så högt på SvS! Ganska säker på att ditt spel gynnas väl av detta. Håller med om att man inte ska gräva ner sig allt för djupt i statsen heller. Men jag vill påpeka att det går att få väldigt mycket hjälp av att tillämpa siffror på semi-vanligt återkommande situationer. Det är i sådana lägen det kan vara svårt att få en vassare bild av hur FI faktiskt spelar. Lägen där jag inte tycker man ska gräva ner sig i HUDen är när potterna börjar bli stora. Då börjar det handla mycket mer om att läsa händer/ranger/dynamik osv. Visst går det att få ut lite detaljer kring stora potter men jag tror man är inne på fel spår om man ändrar väldigt många av sina stora beslut på grund av vad HUDen säger. Dagens tips: Kolla på brädan innan ni tittar i HUDen edit: dengalne gör även han misstag mm, han får skärpa sig den lille skiten Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ViktorH Postad 13 April , 2012 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2012 Hehe educational som vanligt från överförmyntaren. Har precis avslutat en session, som jag är ganska så nöjd med överlag. Spelat aggressivt både preflop och postflop, legat högre i min W$WSF trots utfallet av sessionen och haft en rätt mycket högre river bet% (även om den troligen inte konvergerar tillräckligt på 1700 händer). Tror jag har överspelat några händer, och kunde eventuellt tagit en passivare linje i några, men överlag är jag nöjd med mitt spel och vill försöka fortsätta spela ungefär på det här viset. Ligger på Current Month Low igen bara för att det är kul att göra det. Här kommer de mest intressant händerna från sessionen postade i storleksordning samt några whajn-händer som jag stoppar in bara för att. Hand 1: Möter en 74 VP-firre som 3 och 4-bettar för mycket. Släpper aldrig en hand när han 4-bettat så jag stoppar helt enkelt in stacken. Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1725790 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BTN: $1282.50 Hero (SB): $1374.11 BB: $1460.75 UTG: $1034.48 CO: $2978.65 Pre Flop: ($7.50) Hero is SB with A K 2 folds, BTN raises to $17.50, Hero raises to $60, 1 fold, BTN raises to $192.50, Hero raises to $1374.11, BTN calls $1090 all in Flop: ($2570.00) 9 8 2(2 players - 1 is all in) Turn: ($2570.00) T(2 players - 1 is all in) River: ($2570.00) 8(2 players - 1 is all in) Final Pot: $2570.00 BTN shows 8 Q Hero shows A K BTN wins $2555.00 (Rake: $15.00) Hand 2: Samma kille igen. Jag väljer att inte 4-betta pre eftersom MP är med, men jag tror jag är före fiskens range rätt ordentligt. Han synar i stort sett alla floppar med allt från A-hög till 22 och jag väljer (förmodligen alldeles för aggressivt) att få in hela stacken på turn. Han har en del 9or på turn helt klart, men säkerligen AK,AQ,AJ,AT,8X,4X och pockets också. Han har mindre än ett potbet kvar och ja jag vet inte, hur ska jag spela här? (jag är nöjd med flopspelet och hade fått in det mot honom redan där om jag kunnat). Ae vetefan 4-bet pre? Vad får jag syn av när jag degar turn? Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1725794 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter The_Man32 (BTN): $1214.85 Hero (SB): $2130.03 BaraB00mba (BB): $1188.96 Klumelur (UTG): $904.85 Andan (CO): $2525.20 Pre Flop: ($7.50) Hero is SB with J J Klumelur raises to $17.50, 1 fold, The_Man32 raises to $60, Hero calls $57.50, 2 folds Flop: ($142.50) 8 4 9(2 players) Hero checks, The_Man32 bets $106.87, Hero raises to $374.05, The_Man32 calls $267.18 Turn: ($890.60) 9(2 players) Hero bets $890.60, The_Man32 calls $780.80 all in River: ($2452.20) 5(2 players - 1 is all in) Final Pot: $2452.20 The_Man32 shows 5 9 Hero shows J J The_Man32 wins $2437.20 Hero wins $109.80 (Rake: $-94.80) Hand 3: Buhu whine osv. (raise flop?) Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1725796 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter The_Man32 (BB): $2775.31 Hero (UTG): $1338.60 BaraB00mba (CO): $1435.50 Klumelur (BTN): $977.06 Andan (SB): $943.20 Pre Flop: ($7.50) Hero is UTG with 4 4 Hero raises to $15, BaraB00mba calls $15, 1 fold, Andan calls $12.50, The_Man32 raises to $75, Hero calls $60, BaraB00mba calls $60, Andan calls $60 Flop: ($300.00) 4 Q T(4 players) Andan checks, The_Man32 bets $175.00, Hero calls $175, BaraB00mba folds, Andan raises to $868.20, The_Man32 folds, Hero calls $693.20 Turn: ($2211.40) A(2 players) River: ($2211.40) K(2 players) Final Pot: $2211.40 Andan shows 9 J Andan wins $2196.40 (Rake: $15.00) Hand 4: Inget konstigt, kanske kan göra sizen lite större pre. Han hade 3an. Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1725797 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter Kometen (SB): $2292.14 Klumelur (BB): $400.00 Bocken- (UTG): $798.00 phil_ivey2 (CO): $708.15 Hero (BTN): $899.80 Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with K K 2 folds, Hero raises to $12, Kometen raises to $40, 1 fold, Hero raises to $116, Kometen calls $76 Flop: ($236.00) 2 3 T(2 players) Kometen checks, Hero bets $118.00, Kometen calls $118 Turn: ($472.00) 9(2 players) Kometen checks, Hero bets $236.00, Kometen calls $236 River: ($944.00) 7(2 players) Kometen checks, Hero bets $429.80, Kometen calls $429.80 Final Pot: $1803.60 Hero shows K K Hero wins $1788.60 (Rake: $15.00) Hand 5: Den här går nog också under whine-händer. Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1725798 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter Kometen (UTG): $1653.39 Hero (CO): $821.55 Klumelur (BTN): $419.55 WinningKid (SB): $501.78 Everims (BB): $244.27 Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with K K Kometen raises to $14, Hero raises to $42, 3 folds, Kometen calls $28 Flop: ($90.00) 2 4 8(2 players) Kometen checks, Hero bets $55.00, Kometen raises to $130, Hero calls $75 Turn: ($350.00) 5(2 players) Kometen checks, Hero bets $212.00, Kometen calls $212 River: ($774.00) 5(2 players) Kometen bets $580.50, Hero calls $437.55 all in Final Pot: $1649.10 Kometen shows 5 A Kometen wins $142.95 (Rake: $15.00) Hand 6: Höjer upp då fisken (Kometen) öppnar alldeles för mkt från alla positioner. Jobbar även på squeezespelet överlag och det kändes som en bra spot. Mot en som synar allt är det väl bara å betta sen. Dock tänkte jag river, han synar alla A är jag rätt säker på, och jag tror jag leder ofta, men borde jag bara gå c/c river istället för sista beten? (Plipen som är allergisk mot forum tycker att jag ska betta om jag ändå tänker gå c/c annars, så att jag inte ger honom chans att checka ner sina sämre A). Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1725800 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter Hero (BB): $939.76 Kometen (UTG): $812.00 LooMiZ666 (CO): $1182.35 oestgard (BTN): $491.54 Gert_Steel (SB): $1297.88 Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with J A Kometen raises to $14, 1 fold, oestgard calls $14, 1 fold, Hero raises to $54, Kometen calls $40, 1 fold Flop: ($124.00) A 5 8(2 players) Hero bets $78.00, Kometen calls $78 Turn: ($280.00) 6(2 players) Hero bets $188.00, Kometen calls $188 River: ($656.00) T(2 players) Hero bets $619.76, Kometen calls $492 all in Final Pot: $1640.00 Hero shows J A Kometen shows A T Kometen wins $1625.00 (Rake: $15.00) Hand 7: Mot samma kille. 4-bettar han så synar han en 5-bet och sen är det bara in på flop, inget konstigt och kanske en intetsägande hand. (sorry för dessa men ni kanske har nytta av att känna till de här spelarnas tendenser i framtiden ) Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1725801 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter Kometen (SB): $2286.28 Hero (BB): $806.00 Klumelur (UTG): $645.39 WinningKid (CO): $469.78 Everims (BTN): $240.44 Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with K K 3 folds, Kometen raises to $12, Hero raises to $36, Kometen raises to $96, Hero raises to $240, Kometen calls $144 Flop: ($480.00) 3 7 3(2 players) Kometen checks, Hero bets $192.00, Kometen raises to $1056, Hero calls $374 all in Turn: ($1612.00) J(2 players - 1 is all in) River: ($1612.00) 2(2 players - 1 is all in) Final Pot: $1612.00 Kometen shows 8 8 Hero shows K K Hero wins $1597.00 (Rake: $15.00) Hand 8: Jag valde av nån anledning att 3-betta pre (för litet dessutom), vilket jag direkt efter jag gjort det kom på att jag inte alls gillade, utan hellre hade flattat och sett flop. Hur som helst, jag vet inte om jag gillar mitt spel på någon gata här. Blir liksom att jag committar till spelet, när jag känner mig slagen rätt igenom. Vad har ni för tankar? Riverbetten självklar som spelad? Usch. Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1725804 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter Hero (SB): $786.00 VadÃ¥? (BB): $483.44 JPB-80 (UTG): $159.77 mostwanted (CO): $83.74 tripzzz (BTN): $1122.36 Pre Flop: ($6.00) Hero is SB with 9 9 2 folds, tripzzz raises to $14, Hero raises to $46, 1 fold, tripzzz calls $32 Flop: ($96.00) 4 5 7(2 players) Hero bets $68.00, tripzzz calls $68 Turn: ($232.00) Q(2 players) Hero bets $174.00, tripzzz calls $174 River: ($580.00) 6(2 players) Hero bets $498.00, tripzzz calls $498 Final Pot: $1576.00 Hero shows 9 9 tripzzz shows T Q tripzzz wins $1561.00 (Rake: $15.00) Hand 9: öhh.. ja. Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1725805 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter The_Man32 (UTG): $3007.66 Hero (CO): $1013.66 BaraB00mba (BTN): $1458.00 Klumelur (SB): $501.03 Andan (BB): $992.50 Pre Flop: ($7.50) Hero is CO with A K 1 fold, Hero raises to $15, 1 fold, Klumelur raises to $60, 1 fold, Hero raises to $140, Klumelur raises to $501.03, Hero calls $361.03 Flop: ($1007.06) 6 9 Q(2 players) Turn: ($1007.06) 8(2 players) River: ($1007.06) 3(2 players) Final Pot: $1007.06 Klumelur shows 9 K Klumelur wins $992.06 (Rake: $15.00) Ja det var la inte så mycket analysvärde i de flesta av händerna, men jag smäller upp den fina grafen och tittar på nån serie och tar nya tag imorgon! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
foxgambler Postad 13 April , 2012 Rapport Share Postad 13 April , 2012 Ögnat igenom lite snabbt. Hand 3 raisar jag flopp på en så dragig bräda. Hand 6 känns överspelad men om FI har alla Ax i sin range som du säger, så känns det väl okej att bomba på som du gör. Hand 8 gillar jag inte alls. Halvpott flop och turn, check river hade jag nog gått. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
foxgambler Postad 13 April , 2012 Rapport Share Postad 13 April , 2012 . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts