Gå till innehåll

Team Microvåg - lockdown resten av året


ViktorH

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du är inte tuff eller rolig alls. Du är ett jävla as, ett jävla pack, som utnyttjar fulla försvarslösa redlösa tjejer med att ta bilder på dom utan deras godkännande och sedan publicerar de på publika internetforum. Du kanske får lite tid i rampljuset hos dina vänner medan nervösa skratt blandas med funderingar på om inte gränsen var passerad.

 

Har svårt att tro att några sådana funderingar dök upp tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrattade mer hjärtligt än nervöst och det öppnar för den filosofiska frågan vilkas nytta som är viktigast.

 

Många gränser har plasserats och många är kvar att passera.

Jag tycker tjock-fokuseringen mildrar. Tjock blir man av egen fri vilja. Allra mest mildrar dock den genomgående självironin och fullständiga acceptansen för att harmyntan ligger någonstans både under och bredvid det civilicerade samhället. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte tuff eller rolig alls. Du är ett jävla as, ett jävla pack, som utnyttjar fulla försvarslösa redlösa tjejer med att ta bilder på dom utan deras godkännande och sedan publicerar de på publika internetforum. Du kanske får lite tid i rampljuset hos dina vänner medan nervösa skratt blandas med funderingar på om inte gränsen var passerad.

 

Nu får du ta och samla dina fakta lite innan du öser ut beskyllningar Vraket.

Kalla mig jävla as/pack om du tycker du har befog för det. Anonyma internetforum är perfekt för det. Senast det hände IRL var dock nån gång i tonåren och det finns en anledning till det - jag var ett då.

 

Fortsatt så tog jag inte bild på den här tjejen i fråga.

 

Bilden jag sedermera lade upp var (i alla fall i min mening) censurerad bortom igenkännande av just den anledningen att den personliga integriteten inte skulle kompromissas liksom att eventuella påföljder för min del skulle minimeras.

Detta fanns beskrivet under bilden, men jag tror att eftersom du 1) uppenbarligen inte har läst/sett inlägget och 2) har övriga förutfattade meningar i ämnet kommer att skita i vad jag skriver här och fortsätta med den inställning du har.

Gör det men försök inse att det jag primärt skriver är för att folk ska ha något att uppskatta och inte för att vara elak. Just därför jag tar de förebyggande aktioner som gör att jag utan minsta samvetskval kan svara på ett inlägg som ditt med reson och utan personliga påhopp.

 

Harmyntan, är det någon form av institution för kompletta retards och allmänt missanpassade individer?

 

Jag tycker att du slår huvudet lite på spiken här. Vi har medvetet valt namnet "gruppboendet Harmyntan" för att det ska spegla någon form av social missanpassning. (Inte att harmynta personer är missanpassade utan att det är ett gruppboende och att orden tillsammans får en att tänka: "va fan bor det för människor där egentligen"). Så var i alla fall tanken.

 

Har svårt att tro att några sådana funderingar dök upp tyvärr.

 

Jag får referera även du som verkar ha missat inlägget i fråga till det jag skrivit ovan.

 

Jag skrattade mer hjärtligt än nervöst och det öppnar för den filosofiska frågan vilkas nytta som är viktigast.

 

Många gränser har plasserats och många är kvar att passera.

Jag tycker tjock-fokuseringen mildrar. Tjock blir man av egen fri vilja. Allra mest mildrar dock den genomgående självironin och fullständiga acceptansen för att harmyntan ligger någonstans både under och bredvid det civilicerade samhället. :-P

 

Hjärtliga skratt är vad jag hoppas på! På fyllan tenderar sjuka saker att hända för många människor, men många är inte villiga att dela med sig pga. att de kanske inte vill eller kanske är rädda för påföljder.

Personligen tycker jag om att dela med mig och om folk uppskattar min humor så gör det mig glad.

Jag skrev förut i "vilka från pf"-tråden men eftersom intresset verkade dö ut så slutade jag.

Märker jag att folk inte uppskattar det jag skriver här så kommer även historierna att självdö, det är klart, men vad som också är klart är att jag inte tappar någon motivation när folk drar felaktiga slutsatser, gör om dem till anklagelser och sen postar.

 

 

Vraket, jag hoppas (men tror inte) att du kommer se mig eller min helg ur ett trevligare perspektiv.

lurker, du kastar aldrig första stenen men är inte sen att kasta den andra. Hoppas du är medveten om det och jag gör dig en tjänst och informerar dig nu för dina inlägg är ofta i negativ ton i vår/a tråd/ar. Är du medveten om det så fine, och var ditt inlägg skrivet med en sarkastisk men positiv underton som jag inte uppfattade frekvensen på så ber jag om ursäkt för att jag uttalar vad jag trott varit en rättvisande bild av verkligheten.

Chofritz, tror bara du missade inlägget i fråga och du verkar från andra inlägg vara en vettig forumit, samt jag brukar uppskatta dina poster, speciellt längre utlägg och analyser.

 

Trillske, jag gillar överlag din inställning till öppenheten på forumet och vad du bidrar med generellt, så sluta inte posta! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon redogöra hela historien fullt ut?

 

För som jag har fattat det ska någon här ha tagit bilder på en medvetslös, halvnaken tjej och även tagit av henne bh:n(?) för att få en bättre bild.

 

Sen ska en annan ha lagt ut dessa bilder på nätet utan tjejens vetskap och godkännande.

 

Men detta kan väl bara inte stämma? Anklagar ingen för det låter ju helt sicko :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jisses då, har ni ens sett bilden? Bara ett pojkstreck, tjejen i fråga skulle förmodligen inte ens känna igen sig själv.

 

nej de har inte sett bilden, därför det blir tumult. Ja det var bara ett pojkstreck, ett osmakligt sådant måhända, men ja det var bara ett pojkstreck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nej det var långt ifrån så illa som det där låter, juventini. :-) Det där låter väldigt mycket mer sexuellt.

 

Det var illa på så vis att om tjejen i fråga skulle se diskussionen och veta vem det handlade om är det ju allmän mobbing.

 

Man hamnar ju alltid vid "men hur skulle du känna dig om några pratade såhär om dig", men jag kommer alltid fram till att jag inte skulle vara tjock och inte skulle ha en WT-kväll av riktigt de där proportionerna och sen kommer jag fram till att om jag skulle det så skulle jag också antingen vara beredd på eller nonchalera konsekvenserna. Eventuellt skulle jag tänka att räckte det inte med att ta fetaosten, alternativt men kunde jag inte fått ha fetaosten i fred, beroende på hur tjock jag är.

 

/en god medborgare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag erkänner att jag hade fel. Det var inte du som tog bilden av den däckade tjejen mot hennes medgivande utan det var din vän. Du lade däremot upp bilden och hur väl du än formulerar dig kan du inte snacka bort det. Och ja, jag såg den. Att göra sig rolig på andras bekostnad med att posta sexuella bilder på publika internetforum på däckade smygfotade brudar är och blir aldrig humor utan förblir ett nöje för socialt missanpassade troll som med perversa metoder trånar efter uppmärksamhet och status i sin vänskapskrets.

 

Det räcker väl med att bilden kommer lös och någon säger "Det här är tjejen X.X." så är det väl illa nog, censur till oigenkännlighet eller ej. Hon kommer se bilden, känna igen sig själv och ha uppfattningen om att alla andra kommer känna igen henne oavsett om det är sanningen eller inte. Sedan ska hon behöva grubbla över att den där bilden är uppe på internet och potentiellt aldrig nog kommer ner igen.

 

Får hon nys om bilden och om hur ni hånar henne så är det skitsamma om någon känner igen henne eller inte. Hon kommer må illa, må dåligt och föreställa sig att alla direkt kommer inse att det är hon. Med stor skräck kommer hon i åratal vara rädd för i vilka sammanhang bilden kommer dyka upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte orkat läsa alla svar här men om vi bortser från att jag tog en bild på henne när hon somnat. Var det rätt eller fel att ta fetaosten?

 

1. Ja det är alltid fel att stjäla.

2. Nej du gjorde henne en tjänst eftersom hon var "mullig"

3. Nej för osten var av märket eldorado och förmodligen inköpt på Lidl. Ett ställe som bla Ronny handlar på och handlar man där förtjänar man att få osten stulen. Särsklit eftersom tjuven i fråga fått falska förhoppningar av offret om ett ligg efter att ha betalat taxin och följt med henne hem.

 

Lidl tillhandahåller inte Eldoradoprodukter vilket renderar ditt inlägg inkorrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg första inlägget också men orkade inte/hade inte tid att skriva ett svar. Att dra ner bh:n på en medvetslös tjej och fota henne är extremt oskönt tycker jag. Det är kul att vara ett svin, men man kan göra det på olika sätt och lite finess är att föredra imo. Ni verkar ju ha jävligt kul och det tycker jag ni ska fortsätta med, men fundera lite på era värderingar. Har själv gjort en massa osköna saker som jag i efterhand helst inte vill förknippas med så det är i all välmening jag säger det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag erkänner att jag hade fel. Det var inte du som tog bilden av den däckade tjejen mot hennes medgivande utan det var din vän. Du lade däremot upp bilden och hur väl du än formulerar dig kan du inte snacka bort det. Och ja, jag såg den. Att göra sig rolig på andras bekostnad med att posta sexuella bilder på publika internetforum på däckade smygfotade brudar är och blir aldrig humor utan förblir ett nöje för socialt missanpassade troll som med perversa metoder trånar efter uppmärksamhet och status i sin vänskapskrets.

 

Okej nu har vi sagt våra åsikter i ämnet. Jag står för historian med hela dess avsikt. Triggade bilden sexuella reflexer så fine, det var inte avsikten och jag tror inte någon (du undantaget) tror det heller som sett bilden.

Det var humor som av en del tydligen mottogs väl och av andra inte, så det får stå som din åsikt och inget annat.

Resten där under får också spegla din version av hur världen fungerar.

 

 

Det räcker väl med att bilden kommer lös och någon säger "Det här är tjejen X.X." så är det väl illa nog, censur eller ej.

 

Håller med. Censur var till för att det skulle undvikas. Hade sannolikt inte tagit beslut att lägga upp om jag vore nykter, och skrev i inlägget att moderatorer får ta bort inlägget om det inte var passande, vilket också skedde.

All good eller vill du göra en höna av en fjäder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg första inlägget också men orkade inte/hade inte tid att skriva ett svar. Att dra ner bh:n på en medvetslös tjej och fota henne är extremt oskönt tycker jag. Det är kul att vara ett svin, men man kan göra det på olika sätt och lite finess är att föredra imo. Ni verkar ju ha jävligt kul och det tycker jag ni ska fortsätta med, men fundera lite på era värderingar. Har själv gjort en massa osköna saker som jag i efterhand helst inte vill förknippas med så det är i all välmening jag säger det =)

 

tack för input. Ja det händer crazy shit på fyllan ibland som man inte alltid vet hur man ska svara till dagen efter. I detta fallet så var det verkligen ett "pojkstreck" som nämnt men ja det kan alltid vara värt att se över sina värderingar om det håller på att spåra.

Jag räknar även med mothugg från en del när jag lägger upp såpass personliga eller detaljerade historier som jag gör. För någon är det alltid moraliskt fel.

Jag hoppas ändå nånstans att nettoeffekten är positiv och att någon mer än jag uppskattar inblickarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej nu har vi sagt våra åsikter i ämnet. Jag står för historian med hela dess avsikt. Triggade bilden sexuella reflexer så fine, det var inte avsikten och jag tror inte någon (du undantaget) tror det heller som sett bilden.

Det var humor som av en del tydligen mottogs väl och av andra inte, så det får stå som din åsikt och inget annat.

Resten där under får också spegla din version av hur världen fungerar.

 

 

Håller med. Censur var till för att det skulle undvikas. Hade sannolikt inte tagit beslut att lägga upp om jag vore nykter, och skrev i inlägget att moderatorer får ta bort inlägget om det inte var passande, vilket också skedde.

All good eller vill du göra en höna av en fjäder?

 

Det sjukligt skrämmande är att du hela tiden gör henne till ditt verktyg för att spela Allan inför dina kompisar. Du tar aldrig hennes perspektiv och verkar vara helt känslokall och empatilös. Det är skitsamma om skämtet uppskattades av andra eller inte. Hon är inte ert jävla verktyg för att skoja runt på internet. Du gör dig själv till domare i vilken utsträckning en full, utslagen, smygfotad och halvnaken tjej kan vara din handelsvara för att skoja med.

 

Det kan vara sådan du är. En kall jävel. Eller så är du helt enkelt en ung man och den delen av hjärnan som framkallar de mer medmänskliga känslorna kanske inte är fullt utvecklad hos dig ännu. Det finns en anledning till att unga män kör bil snabbare, slåss mer och skickas i fronten som fotsoldater eftersom de faktiskt gör ett bättre jobb där än äldre jämnlikar då deras förmåga att långsiktigt förstå konsekvenser av olika handlingar helt enkelt inte är utvecklad ännu.

 

"Varför är Vraket bry och lägger sig i. Ge fan i våran tråd". Mja...för att du passerade gränsen över vad som är okej med flera mil. Det var knappast så att jag reagerade över den stulna osten.

 

Att du inte hade lagt upp den om du vore nykter är ett fattigt argument. Om du inte kan hantera alkohol så drick den inte.

 

"Får jag lägga upp den här bilden på dig som min kompis tog i smyg när du var däckad. Under skriver jag den här bildttexten. Alla vet att vi bor i Helsingborg och att vi var ute dagen X?" Tror inte hon hade gett sitt medgivande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sjukligt skrämmande är att du hela tiden gör henne till ditt verktyg för att spela Allan inför dina kompisar. Du tar aldrig hennes perspektiv och verkar vara helt känslokall och empatilös. Det är skitsamma om skämtet uppskattades av andra eller inte. Hon är inte ert jävla verktyg för att skoja runt på internet. Du gör dig själv till domare i vilken utsträckning hon kan vara din handelsvara för att skoja med.

 

Det kan vara sådan du är. En kall jävel. Eller så är du helt enkelt en ung man och den delen av hjärnan som framkallar de mer medmänskliga känslorna kanske inte är fullt utvecklad hos dig ännu. Det finns en anledning till att unga män kör bil snabbare, slåss mer och skickas i fronten som fotsoldater eftersom de faktiskt gör ett bättre jobb där än äldre jämnlikar då deras förmåga att långsiktigt förstå konsekvenser av olika handlingar helt enkelt inte är utvecklad ännu.

 

"Varför är Vraket bry och lägger sig i. Ge fan i våran tråd". Mja...för att du passerade gränsen över vad som är okej med flera mil. Det var knappast så att jag reagerade över den stulna osten.

 

Att du inte hade lagt om den om du vore nykter är ett fattigt argument. Om du inte kan hantera alkohol så drick den inte.

 

Hopp. Jag menade inte att skylla på alkoholen, jag står fortfarande för vad som skett och för avsikten det gjordes med. Jag hade sannolikt tänkt en extra gång dock om jag varit nykter.

Hur som. Du fortsätter med dina personliga påhopp och jag har verkligen inte sagt att du inte ska bry dig eller inte lägga dig i vår tråd. Att du drar citationstecken på det är ju bara löjligt.

 

Du verkar vara en riktig människokännare och jag hoppas den här djupt cyniska delen av dig kommer att gynna dig i framtiden, för här får den bara dig att se sämre ut och mig att se bättre ut, alla omständigheter till trots.

 

 

Dags för bakispizza med Plipen och Meta! Ska försöka komma med lite helg-cliffs sen om jag kan återskapa dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte att det hela var harmlöst. Släng upp en poll vettja!

 

Jag ser vad du försöker göra här nu i de senaste posterna dock, och det funkar inte riktigt. Det gjuter nog bara mer olja på elden hos Vraket m.fl.

 

Keep it up annars! :twisted:

 

Haha en poll, kul idé. Nej jag tycker vi lägger det bakom oss nu, det kommer fler helger!

 

Ja nu i slutet så trollar jag lite, men jag försöker verkligen att vara den större mannen här, och det är för tillfället inte svårt. Jag vet ju hur en sån här diskussion slutar, dvs att Vraket hatförklarar och att vi inte pratar mer, men helt ärligt så tycker jag det blev underhållande eftersom relationen (från hans sida) redan är dömd att dö. Jag är alltid villig att ge andra chanser, så även i det här fallet. Kanske för ödet oss en dag tillsammans och vi har världens trevligaste tid ihop. Kanske inte.

 

I vilket fall, släpper det nu!

 

 

Och innan dess en slutlig ursäkt från mig till dig Vraket, för att du tog illa upp av postens innehåll, det var aldrig min avsikt att provocera fram ondska hos någon, bara att underhålla.

/ Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar vara en riktig människokännare och jag hoppas den här djupt cyniska delen av dig kommer att gynna dig i framtiden, för här får den bara dig att se sämre ut och mig att se bättre ut, alla omständigheter till trots.

 

Och innan dess en slutlig ursäkt från mig till dig Vraket, för att du tog illa upp av postens innehåll, det var aldrig min avsikt att provocera fram ondska hos någon, bara att underhålla.

/ Viktor

 

Hej,

 

Återigen. Det handlar inte om dig eller mig. Det handlar inte om hur du framstår eller hur jag framstår och du har absolut ingen anledning framföra en ursäkt till mig för att jag skulle ha tagit illa upp över bildens innehåll. Det handlar inte om huruvida det var roligt eller inte och det handlar inte om huruvida du lyckades med ditt uppsåt att underhålla eller inte. Min ståndpunkt var som tidigare påpekat att på fyllan smygfotad tjej är löjliggjord på öppet internetforum och bilden (oretuscherad) "arkiverad i harmyntans låda". Jag tycker det inte var schysst och reagerade därför.

 

Du är säkert skön och har säkert många positiva sidor, men nätmobbning är ett gigantiskt problem (prova google så får du se hur mycket resurser som läggs på det) som får många människor att må dåligt. Ibland får det katastrofala konsekvenser. En gemensam nämnare är att det ofta var harmlöst och menat på skoj och att folk tyckte det var kul (vilka ökar incitamenten för delning). Ju mer du lyckades med ditt uppsåt att vara skön och rolig ju värre blev det du gjorde.

 

Ha en trevlig kväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...