Gå till innehåll

Probably the best player in the world


Kilo55

Recommended Posts

Om jag tidigare postat händer jag spelat konstigt betyder det bara att jag utvecklas. Därför jag skriver, för att själv kunna blicka bakåt och se hur jag tänkte då.

Menar inget illa, ville bara förklara. :-) Tyckte det var roligt, trodde det var en nyligen spelad hand, om den är flera månader gammal så blir det en helt annan sak. Visar den bara på att du har lärt dig och utvecklats!

Jag har aldrig sagt att jag vet/kan allt om poker, bara att jag vill lära mig/kunna allt.

Samma för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 479
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gör det ont i foten?

 

Du sköt dig nyss i den.

 

Handen spelades igår. Jag är nyfiken på hur tankarna går.

 

Jag är för dum för att ens förstå vad jag sagt fel, upplys mig gärna.

 

När jag läser hand historiken igen ser det inte alls ut som ett min-bet. Ett min-bet är väl en bigblind dvs 1, inte 5 av 8,50. Nu är jag ännu mer förvirrad än tidigare sluta skriv allt kryptiskt och förklara vad du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är för dum för att ens förstå vad jag sagt fel, upplys mig gärna.

 

Jag kan även garantera till 100% att jag inte gjort detta move senaste veckan iaf, jag gör det inte + att stakesen ser helt annorlunda ut där jag spelar (0,5/1 på svs), motbevisa mig gärna.

 

Du är BTN i handen, den spelades igår och jag är nyfiken på varför du valde att minraisa.

 

http://postimg.org/image/ayiduyew1/

 

http://postimg.org/image/requeoo2p/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bortskjutna fötter.

 

Jag har ställt frågan "Varför sitter ni här egentligen?" till ett ex antal regs som härjar på nanonivåerna. Samtliga har svarat: "För att det är kul."

 

Ger jag regsen alldeles för mycket cred?

 

Adamski99 undrade nyss om jag "använde otillåtna pokerprogram" och ville veta hur jag kunde veta hans stats.

 

Är det en enda stor level, eller vad händer? Sitter man frivilligt och spelar 0.5/1 dagligen? Är det så kul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är BTN i handen, den spelades igår och jag är nyfiken på varför du valde att minraisa.

 

http://postimg.org/image/ayiduyew1/

 

http://postimg.org/image/requeoo2p/

 

 

Okej nu äntligen förstår jag vad du menar och undrar, var det så svårt att skriva det från början.

 

Anledningen till min höjning av ditt c-bet är att jag antaligen hade en bra hand redan på flop och ville få ut mer värde. Ofta på microstakes foldar personer tidigt så vill jag få värde är det bra att börja mjölka direkt.

 

Klarar det upp något? Hade vi spelat högre vet jag inte vad jag gjort men här kändes det bra.

 

EDIT: Jag hittade handen i mitt eget holdem manager, jag hade KJo, jag är nöjd hur jag spelade.

 

 

På vilket sätt är det dumt att spela så, det kanske finns en bra lektion i allt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du är inte nyfiken, du försöker bara att håna..

 

När jag spelade handen mot honom blev jag väldigt konfunderad över den där minraisen på flop, och i efterhand nyfiken på hur han tänkte där.

 

Nu har det blivit lite förvrängt eftersom han har redigerat och tagit bort inlägg hit och dit.

 

Han motsäger sig själv (inlägg #120), ljuger när han säger att det är "100% garanterat att han aldrig skulle göra ett "sånt spel"" (i ett redigerat inlägg) och med en negativ ton (i ett borttaget inlägg där det är oklart om han fram tills dess förstått att han själv var med i handen) försöker han dumförklara mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej nu äntligen förstår jag vad du menar och undrar, var det så svårt att skriva det från början.

 

Anledningen till min höjning av ditt c-bet är att jag antaligen hade en bra hand redan på flop och ville få ut mer värde. Ofta på microstakes foldar personer tidigt så vill jag få värde är det bra att börja mjölka direkt.

 

Klarar det upp något? Hade vi spelat högre vet jag inte vad jag gjort men här kändes det bra.

 

 

På vilket sätt är det dumt att spela så, det kanske finns en bra lektion i allt detta.

 

Du motsäger dig själv här:

 

Jag kan inte tänka på någon situation där en min-raise är bra.
.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelade handen mot honom blev jag väldigt konfunderad över den där minraisen på flop, och i efterhand nyfiken på hur han tänkte där.

 

Nu har det blivit lite förvrängt eftersom han har redigerat och tagit bort inlägg hit och dit.

 

Han motsäger sig själv (inlägg #120), ljuger när han säger att det är "100% garanterat att han aldrig skulle göra ett "sånt spel"" (i ett redigerat inlägg) och med en negativ ton (i ett borttaget inlägg där det är oklart om han fram tills dess förstått att han själv var med i handen) försöker han dumförklara mig.

 

Ja, jag tog bort då jag läste fel och försöker förstå ett kryptiskt meddelande. Som tog dig hur många inlägg att få fram vad du menade? För det första hur ska jag veta att jag är btn i handen?

 

Det andra missförståndet från min sida är att 'min-rasie' trodde jag var ett move där du är först att agera och bettar minium. Det var det move:et jag sa att jag aldrig gjorde, däremot att höja andras bet har jag gjort och gör vanligen.

Jag trodde/visste INTE att min-rasie även syftar på om du höjer din motståndares bet. Jag kan uppenbarligen inte poker-språket än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte meningen att du ska veta att du är BTN i handen, men det kanske du kunde komma fram till själv. Det blev relevant när du motsade dig själv i det understa citatet nedan (när jag sa att du sköt dig i foten).

Det framgår tydligt här att du faktiskt har förstått både vad det är jag frågar om och vad minraisen innebär.

 

Gillar du minraisen på flopp?

 

Det är omöjligt att svara på när jag inte vet vad hero/du har för holecards eller position i handen.

 

Vad tycker du det finns för fördelar med en minraise på flop oavsett kort?

Positionerna kan du se i handexemplet.

 

Jag kan inte tänka på någon situation där en min-raise är bra. Kanske om du VET att fi kommer höja dig och därmed lockar honom till en typ av check-rasie. Men då kan du lika gärna checka och låta honom betta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte meningen att du ska veta att du är BTN i handen, men det kanske du kunde komma fram till själv. Det blev relevant när du motsade dig själv i det understa citatet nedan (när jag sa att du sköt dig i foten).

 

Gillar du minraisen på flopp?

 

Det är omöjligt att svara på när jag inte vet vad hero/du har för holecards eller position i handen.

 

Vad tycker du det finns för fördelar med en minraise på flop oavsett kort?

Positionerna kan du se i handexemplet.

 

Jag kan inte tänka på någon situation där en min-raise är bra. Kanske om du VET att fi kommer höja dig och därmed lockar honom till en typ av check-rasie. Men då kan du lika gärna checka och låta honom betta.

 

Det framgår tydligt här att du faktiskt har förstått både vad det är jag frågar om och vad minraisen innebär.

 

 

Nu har allt detta övergått till någon dum förklara-förklaringen historia. Jag hoppas alla inblandade är nöjda med slutet och tackar för stor trafik till dagboken. en_stor_keps har fått svar på sin fråga i inlägg #135.

 

Det sista jag vill säga är att jag tills #138 inlägget trodde vi pratade om en eventuell första agering att betta minimum. Om du läser alla inlägg igen hoppas jag du kan se det. Åter igen ber jag om ursäkt för alla missförstånd, det är inte lätt att vara nybörjare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har allt detta övergått till någon dum förklara-förklaringen historia. Jag hoppas alla inblandade är nöjda med slutet och tackar för stor trafik till dagboken. en_stor_keps har fått svar på sin fråga i inlägg #135.

 

Det sista jag vill säga är att jag tills #138 inlägget trodde vi pratade om en eventuell första agering att betta minimum. Om du läser alla inlägg igen hoppas jag du kan se det. Åter igen ber jag om ursäkt för alla missförstånd, det är inte lätt att vara nybörjare :)

 

Dessvärre inte. :rolleyes:

 

Min fråga är varför du väljer att just MINraisa på floppen, inte varför du väljer att höja.

 

Alltså, varför väljer du att höja från 5 till 10, istället för en större size?

 

Det är tråkigt att det skulle bli så komplicerat och missförstått, men det är den frågan jag är intresserad av att få svar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre inte. :rolleyes:

 

Min fråga är varför du väljer att just MINraisa på floppen, inte varför du väljer att höja.

 

Alltså, varför väljer du att höja från 5 till 10, istället för en större size?

 

Det är tråkigt att det skulle bli så komplicerat och missförstått, men det är den frågan jag är intresserad av att få svar på.

 

Kolla vad enkelt allt blir när man skriver klart o tydligt, inga missförstånd. Anledningen att jag väljer att höja från 5 till 10 är enkel. Hade du bettat mindre, säg 2 hade jag även då höjt till 10 men nu passade det bra att bara trycka höj.

 

Jag ville höja ditt bet men vet inte ännu exakt hur jag ska size:a mina bet, kör på vad som känns bra i stunden.

 

 

Det var kul i början, du skulle slutat efter #121 kepsen!

 

+1, men tycker efter inlägg #123!

 

Ja det var nog kul att skratta åt nån som inte förstår vad han säger eller svarar på.

 

Som om en_stor_keps skrivit på spanska och jag svarade kontsigt för jag inte kan spanska och ni som kan det får ett gott skratt.

 

Själv är jag glad att en_stor_keps tog sig tid att förklara vad han ville så jag kunde ge ett vettigt svar, även fast jag är en nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade jag denna som en fisk? Borde jag följt mina intstinkter och foldat till hans riverbet?

 

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

SB: $48.17 (48.2 bb)

Hero (BB): $198.50 (198.5 bb)

MP: $279.91 (279.9 bb)

CO: $306.90 (306.9 bb)

BTN: $101.15 (101.2 bb)

 

Preflop: Hero is BB with Kheart4.gif Jdiamond4.gif

MP folds, CO raises to $3, 2 folds, Hero calls $2

 

Flop: ($6.50) Theart4.gif 9spade4.gif Qspade4.gif (2 players)

Hero checks, CO bets $4.87, Hero raises to $10, CO calls $5.13

 

Turn: ($26.50) 7heart4.gif (2 players)

Hero bets $16, CO calls $16

 

River: ($58.50) Qclub4.gif (2 players)

Hero bets $40, CO raises to $178.50, Hero calls $129.50 and is all-in

 

Results: $397.50 pot ($9.93 rake)

Final Board: Theart4.gif 9spade4.gif Qspade4.gif 7heart4.gif Qclub4.gif

Hero showed Kheart4.gif Jdiamond4.gif and lost (-$198.50 net)

CO showed Qdiamond4.gif Tdiamond4.gif and won $387.57 ($189.07 net)

 

 

Hoppades han hade AQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stora bets på flop och turn borde jag lagt? Tips?

 

Jag skulle tripplat hans bet på flop och sedan bettat 3/4 på turn.

 

Oftast när fisk-folk på SVS pushar all in så menar dem det. Frågan är bara om motståndaren överskattar en triss eller om han verkligen har kåken :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...