Gå till innehåll

Probably the best player in the world


Kilo55

Recommended Posts

Tisdag blev 2 st MTT med ca 4000 deltagare i varje. Tog pengar i andra kom på 200:e ungefär.

Efter det blev det cash och vann på låg stake.

 

Torsdag 3 st MTT med flera tusen deltagare tog pengar i en.

 

Något som jag måste jobba på är att kunna vara fokuserad länge och inte göra dumma grejer när jag blir trött. Måste ha bättre disciplin och bestämma innan exakt hur länge jag ska spela. Jag måste sluta när jag bestämt oavsett om jag ligger på plus eller minus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 479
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelat flera timmar i helgen, många MTTs och en hel del cash men i stort sett bara förlorat.

 

En sak som hela tiden motiverar mig är tanken att ”jag blir ju inte bättre av att inte spela”. En spelad hand är alltid bättre än en icke spelad hand, oavsett hur den gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen senaste inlägget har jag endast spelat turneringar och inte vunnit något. Jag har enligt mig spelat "korrekt" men ändå bara förlorat.

 

Exempel: jag har ca 2000 och BB 20000. Jag får AQ och öppnar från early med 3bb, BB callar. Floppen ger A (+ 2 till lågkort) raínbow. Jag bettar, han höjjer mig allin jag callar. Han visar A9 och träffar sin 9 på rivern. Jag åker ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I just den handen har du nog rätt.

 

Men angående det ämnet, i min erfarenhet så blir en allin tidigt i turneringar oftare callad än en vanlig raise. Min tanke om det är att en vanlig raise kan man inte vinna så mycket om man callar men med en allin lockar man in folk som vill gambla (som hade foldat exempelvis A9s annars). Med andra ord rikskerar jag att bli callad oftare med en allin än en vanlig raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu va just den handen inte så viktig, tog den mest som ett exempal men för att förtydliga lite. Jag har 2K stack och AQ i early poaition, smallblind och bigblind ligger på några hundra. Han som sitter på bigblind har 20K stack A9 och callar min rasie och höjer sedan mitt flopbet och sätter mig allin. Jag har honom dominerad men förlorar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen sist har jag gjort en omstart, jag nådde 0 på min bankroll och satte in en ny startsumma som jag kommer disponera mycket smartare. Jag har fixat mig holdem mangare också, fruktansvärt bra program. Jag ska verkligen försöka att bara spela cashgame ett tag nu för att effektivt kunna ”bygga min bankroll”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste dagarna har jag förlorat mycket, tusentals händer spelade.

 

Sista handen:

 

Fullring bord, Fi limpar från early, jag sitter med AA på button och raisar 4bb, han callar.

Flop ger Ad 5s 6s. Potten är $0,91 Han checkar, jag bettar $1, han callar.

Turn ger Ad 5s 6s Jc. Potten är $2,95 Han checkar, jag bettar $3, han callar.

River ger Ad 5s 6s Jc Qs. Potten är $8,95 Han går All-in $5,10, jag callar och han vänder upp Ks Ts.

 

Hur spelar man mot sånna motståndare? Om man inte vet något om dem alls innan handen. Jag tänkte att han har nog KK, QQ, AK, AQ, AJ, 55, 66 och jag vill inte skrämma honom från handen för tidigt med en All-in direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar man mot sånna motståndare? Om man inte vet något om dem alls innan handen. Jag tänkte att han har nog KK, QQ, AK, AQ, AJ, 55, 66 och jag vill inte skrämma honom från handen för tidigt med en All-in direkt.

 

Tror inte du behöver sätta honom på såna bra händer mtp hans preflop spel. eventuellt lågt pocket såsom 55-66 men dem slår han nog om på flop eller senast turn. tycker du spelar handen bra, kanske till och med lite stora bets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bettar stort för jag vill få honom att folda sina draws, när han går vidare efter två stora bet sätter jag honom på en stark hand han vill få så mycket value för som möjligt. Därför callar jag hans river-bet.

 

Det lär inte bli lättare om du VILL att han ska folda sina drag? det är väl dom du vill få så mycket betalt av som möjligt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen jag har (triss) vet jag förlorar om han får in sina draws uppenbarligen, då vill jag i detta läge hellre vara säker att vinna "lite" än att ta chansen att vinna mer om hans draws missar.

 

Annars hade jag bettat mindre för att locka honom att fortsätta.

 

Är det fortfarande oklart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några saker som visar sig väldigt tydligt när jag reflekterar över mitt spel är följande.

 

- Jag kan inte spela flera bord samtidigt, det känns som att jag kan det men resultaten talar för sig själv.

 

- Jag är bra på och gillar turneringspoker, framförallt 100+ spelare. Jag har tjänast mest pengar från MTTs inte cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen jag har (triss) vet jag förlorar om han får in sina draws uppenbarligen, då vill jag i detta läge hellre vara säker att vinna "lite" än att ta chansen att vinna mer om hans draws missar.

 

Annars hade jag bettat mindre för att locka honom att fortsätta.

 

Är det fortfarande oklart?

 

 

För det första måste du acceptera att du ibland inte vinner trots att du har par i ess och floppar set. Det ingår i att spela poker.

 

För det andra måste du försöka förstå varför det är fel att vilja få motståndaren att lägga sig när man har floppat nöten. Det är inte bara din rättighet att ta betalt, det är också din skyldighet. Överskottet från denna situation ska balansera andra situationer. Det är inte så att du "hellre vinner lite än tar chansen". Snarare ger du upp så mycket värde att vi talar om en Pyrrhusseger.

 

Pyrrhus var en grekisk fältherre som efter en mycket dyrköpt seger vid Asculum 279 f.kr utbrast "En sådan seger till och jag är förlorad!".

 

Förövrigt kan det vara kul att veta att Pyrrhus var en mycket skicklig strateg och en fruktad taktiker på slagfältet. Han var bland annat den förste att använda stridselefanter mot romarna.

 

WarElephants.jpg

 

Om du konsekvent vinner obetydliga potter när du har nöten samtidigt som dina motståndare vinner större potter under motsvarande omständigheter är du dömd att misslyckas. I just den här handen hade du tur och din motståndare synade ändå.

 

Men risken är faktiskt överhängande att dina motståndare foldar och därmed ger dig den Pyrrhusseger du så hett tycks eftertrakta. Och DET är förlorande poker, Pyrrhus stylie!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några saker som visar sig väldigt tydligt när jag reflekterar över mitt spel är följande.

 

- Jag kan inte spela flera bord samtidigt, det känns som att jag kan det men resultaten talar för sig själv.

 

- Jag är bra på och gillar turneringspoker, framförallt 100+ spelare. Jag har tjänast mest pengar från MTTs inte cash.

 

och innan skrev du "Spelform och stakes varierar. Jag tycker MTT är roligast, men jag tjänar mest pengar på Cash."

 

början nästan tro att Bubba fått nytt nick...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och innan skrev du "Spelform och stakes varierar. Jag tycker MTT är roligast, men jag tjänar mest pengar på Cash."

 

början nästan tro att Bubba fått nytt nick...

 

:-)

 

Jag vet. Om jag ser på varje session för sig eller vecka för sig tjänar jag nog mest på cash. Däremot om jag ser över hela min pokerkarriär så har turneringsvinster dragit in mest pengar.

 

Jag skriver många inlägg för mig själv, så att jag kan gå tillbaka och se hur jag tänkte då osv.

 

Efftersom jag är väldigt ny och lär mig nya saker varje dag (känns det som) ändrar jag inställning ofta också.

 

Det kommer vara flummigt framöver men sålänge bankrullen ökar är jag på rätt spår.

 

EDIT: Att jag har börjat använda Holdem manager har också gjort sitt, blir mer svart på vitt. Mindre "det känns som att jag..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...