Gå till innehåll

Probably the best player in the world


Kilo55

Recommended Posts

Expeimenterar lite med att köpa in för 100bb istället för 200bb. I nuläget gillar jag det. Det underlättar en del stora beslut eftersom de inte blir inte lika stora plus att variationeen sänks lite.

 

Kör alla ni alltid 200bb eller finns det några fler fegisar här ;-) .

 

 

200 bbs baby!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 479
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

AA: varför 4betar du så lite? turn är horribelt spelat, du får bara syn av bättre och alla sämre foldar. Jag får ångest av att se hur hela handen utspelar sig.:shock:

 

AQs: Flop och turn är väl OK att syna beroende på fi. Men en blank river, och han potdonkar igen, och du väljer att re-raisa????? Alltså, jag fattar ingenting. Här kan det vara fine att syna, om fi brukar potdonkbetta 3gator med luft, sämre par eller busted draws, då kan man hitta herosyn ibland, men att re-raisa här finns det inget syfte alls med eftersom att du inte kan ta värde av något sämre. Det är RIKTIGT, RIKTIGT dåligt.

 

Anledningen till 4bet den sizen är jag vill lämna utrymmer för ett clickback-5bet.

 

AQs, snälla läs vad jag skivit det var en bluff! Jag tror inte mitt par var bästa handen. Den handen vill jag enbart ha kritik för ur bluffsynpunkt vilket är svårt utan att ha sett hela situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till 4bet den sizen är jag vill lämna utrymmer för ett clickback-5bet.

 

AQs, snälla läs vad jag skivit det var en bluff! Jag tror inte mitt par var bästa handen. Den handen vill jag enbart ha kritik för ur bluffsynpunkt vilket är svårt utan att ha sett hela situationen.

 

vad är ett clickback-5bet? Om man ska 5beta gör man det varesig du 4betar 20 eller 30.

 

AQs, jag förstår fortfarande inte vad du raisar med på rivern, är det ett värderaise eller är det en bluff; och isådanafall vad är det du bluffar liksom? Du eldar upp dina pengar med tändvätska. Om du tror att han är tom för ofta så synar du, om han är tom så behöver du inte re-raisa och "bluffa" mtp att du har bäst hand. Alltså kommer du alltid vara slaktad när du får syn här, förstår du mitt resonemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är ett clickback-5bet? Om man ska 5beta gör man det varesig du 4betar 20 eller 30.

 

AQs, jag förstår fortfarande inte vad du raisar med på rivern, är det ett värderaise eller är det en bluff; och isådanafall vad är det du bluffar liksom? Du eldar upp dina pengar med tändvätska. Om du tror att han är tom för ofta så synar du, om han är tom så behöver du inte re-raisa och "bluffa" mtp att du har bäst hand. Alltså kommer du alltid vara slaktad när du får syn här, förstår du mitt resonemang?

 

Termen clickback i onlinesammanhang menar ja en min-rerasie.

 

Du har rätt ang. AA handen, jag blir själv illamående när jag läser om handhistoriken. Riktigt hjärnsläpp av mig. Jag satte fi på AK men att jag håller två stycken A gör ju sannolikheten att han har ett själv väldigt liten. Förhoppningsvis gör jag inte om samma misstag.

 

Ang. AQs handen. Jag reppar kåk (med KK eller QQ) eller fyrtal (med 99). Jag tror han har minst Kx. Om jag får syn räknar jag med att förlora, annars är det väl inte en bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA-handen är ganska standard, bortsett ifrån att du sizar dåligt pre. Siza större pre, går eventuellt att cbeta lite större. Orkar inte räkna riktigt, men siza så du får en mer normal size på turn ist. På turn ska det in också för den delen.

 

AQ-handen är ju en sjukt dålig spott att bluffa i. Vi rivershovar 110bb för att folda alla Kx? Känns jäkligt marginellt att sitta och shova 110bb när han kan ha så mycket annat. Mao får vi fold här för sällan för att det ska vara profitabelt. För att inte tala om våran linje, kan du säga en enda hand du spelar så här? Det är ju i princip bara JT vi reppar. Nej, med detta sagt så tycker jag inte att vi behöver ha en bluffrange på den här brädan, speciellt inte när den parar sig och floppen är rainbow. Onödigt spazz/spew som bara kostar pengar. Flopp synar jag, men turn tycker jag det är standard att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Termen clickback i onlinesammanhang menar ja en min-rerasie.

 

Du har rätt ang. AA handen, jag blir själv illamående när jag läser om handhistoriken. Riktigt hjärnsläpp av mig. Jag satte fi på AK men att jag håller två stycken A gör ju sannolikheten att han har ett själv väldigt liten. Förhoppningsvis gör jag inte om samma misstag.

 

Ang. AQs handen. Jag reppar kåk (med KK eller QQ) eller fyrtal (med 99). Jag tror han har minst Kx. Om jag får syn räknar jag med att förlora, annars är det väl inte en bluff?

 

Är väl en semibluff då vi fortfarande står oss mot missade stegdrag, randomspazz och andra damer. Så du tycker alltså att du reppar en kåk här? Tycker inte du reppar ett set alls när du bara synar flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl en semibluff då vi fortfarande står oss mot missade stegdrag, randomspazz och andra damer. Så du tycker alltså att du reppar en kåk här? Tycker inte du reppar ett set alls när du bara synar flopp.

 

Då går våra meningar isär för både kåk och fyrtal har jag spelat exakt såhär tidigare och kommer göra igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA-handen är ganska standard, bortsett ifrån att du sizar dåligt pre. Siza större pre, går eventuellt att cbeta lite större. Orkar inte räkna riktigt, men siza så du får en mer normal size på turn ist. På turn ska det in också för den delen.

 

AQ-handen är ju en sjukt dålig spott att bluffa i. Vi rivershovar 110bb för att folda alla Kx? Känns jäkligt marginellt att sitta och shova 110bb när han kan ha så mycket annat. Mao får vi fold här för sällan för att det ska vara profitabelt. För att inte tala om våran linje, kan du säga en enda hand du spelar så här? Det är ju i princip bara JT vi reppar. Nej, med detta sagt så tycker jag inte att vi behöver ha en bluffrange på den här brädan, speciellt inte när den parar sig och floppen är rainbow. Onödigt spazz/spew som bara kostar pengar. Flopp synar jag, men turn tycker jag det är standard att folda.

 

Jag håller med ditt resonemang, men frågan är om vi alltid vill få in det på turn? Mycket av hans callingrange pre får oss slaktade nämligen. Vad synar han 4bettet med? AQ/AK (vilka vi nästan kan räkna bort med blockers), KK,QQ,JJ,TT, KQs.

 

Alltså, mer än 50% av hans callingrange träffar han nöt, så varför vill vi få in det turn egentligen? Jag spekulerar bara, hade nog spelat likadant, men ett check turn kanske hade varit mer optimalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med ditt resonemang, men frågan är om vi alltid vill få in det på turn? Mycket av hans callingrange pre får oss slaktade nämligen. Vad synar han 4bettet med? AQ/AK (vilka vi nästan kan räkna bort med blockers), KK,QQ,JJ,TT, KQs.

 

Alltså, mer än 50% av hans callingrange träffar han nöt, så varför vill vi få in det turn egentligen? Jag spekulerar bara, hade nog spelat likadant, men ett check turn kanske hade varit mer optimalt?

 

Det håller jag med om, det enda jag känner personligen är att 1. Vi är rätt comittade på turn och att 2. det känns som om vi börjar folda AA här när vi är comittade så foldar vi allt för mycket. Gå check/syn fungerar väl också säkert antar jag, kanske till och med är att föredra i hopp om att han ska göra om sina händer till semibluffar. AA är ju garanterat botten av våran range här,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA-handen är ganska standard, bortsett ifrån att du sizar dåligt pre. Siza större pre, går eventuellt att cbeta lite större. Orkar inte räkna riktigt, men siza så du får en mer normal size på turn ist. På turn ska det in också för den delen.

 

Att sizea större pre är jag helt med på. Däremot är väl 1/2 pott cbet i en 4bettad pott standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredagkvällen blev extremt kort vid borden, hade annat o göra hela dagen så hade inte tid för grind. Efter några nävar +185bb.

 

Största potten jag förlorade. Gjorde lite av en herosyn, blind vs blind är riktigt svårt.

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

BTN: $154.56 (154.6 bb)

Hero (SB): $102.76 (102.8 bb)

BB: $352.43 (352.4 bb)

MP: $397.64 (397.6 bb)

CO: $176.52 (176.5 bb)

 

Preflop: Hero is SB with Jheart4.gif Jspade4.gif

3 folds, Hero raises to $2.50, BB calls $1.50

 

Flop: ($5) 2heart4.gif 8diamond4.gif 7club4.gif (2 players)

Hero bets $3.75, BB calls $3.75

 

Turn: ($12.50) Tdiamond4.gif (2 players)

Hero bets $8, BB calls $8

 

River: ($28.50) Kclub4.gif (2 players)

Hero checks, BB bets $11, Hero calls $11

 

Results: $50.50 pot ($1.26 rake)

Final Board: 2heart4.gif 8diamond4.gif 7club4.gif Tdiamond4.gif Kclub4.gif

Hero mucked Jheart4.gif Jspade4.gif and lost (-$25.25 net)

BB showed Jdiamond4.gif 9club4.gif and won $49.24 ($23.99 net)

------------------------------------------------------------------------

Största jag vann. Hade tidigare sett fi betta och syna stort med bara top-par. Chatten visade jag vann med min kicker, som jag trodde.

 

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

BB: $309.56 (309.6 bb)

Hero (MP1): $158.45 (158.5 bb)

MP2: $11.03 (11 bb)

BTN: $432.67 (432.7 bb)

CO: $75.49 (75.5 bb)

 

Preflop: Hero is MP1 with Qdiamond4.gif Kheart4.gif

Hero raises to $2.87, 2 folds, CO calls $2.37, BB calls $1.87

 

Flop: ($8.61) Qspade4.gif 9heart4.gif 3club4.gif (3 players)

CO checks, BB bets $6.45, Hero calls $6.45, CO folds

 

Turn: ($21.51) 4club4.gif (2 players)

BB bets $16.13, Hero raises to $40, BB calls $23.87

 

River: ($101.51) 6spade4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $109.13 and is all-in, BB calls $109.13

 

Results: $319.77 pot ($7.99 rake)

Final Board: Qspade4.gif 9heart4.gif 3club4.gif 4club4.gif 6spade4.gif

BB mucked and lost (-$158.45 net)

Hero showed Qdiamond4.gif Kheart4.gif and won $311.78 ($153.33 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördagen var lärorik fast jag vet inte vad jag ska lära mig riktigt. Jag vann över 90% av alla potter jag spelade, men inte de tre största vilket leder till ett till dagsminus. Tycker inte jag gjorde fel, korten föll bara inte till min fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga, hur kommer det sig att du öppnar mindre i SB än i andra positioner? Borde ju vara tvärtom att du öppnar större ur poss. Sen får du gärna förklara dina tankar i KQ-handen, är ju helt absurt imo att man ska få värde av sämre. Vi har ju en bluffcatcher mer eller mindre, är ju helt meningslöst att jamma river. Checka bakom och spara 100bb ;)

 

Ganska värdelös bräda att bluffa på med, den träffar ju inte en standard utg-range speciellt bra. Vi kan inte reppa några missade drag eller någonting. Förutsatt att du bluffar, för jag har ju sjukt svårt att tro att du jammar för värde. Finns ingen på /1 som har vikt ett tvåpar i hela sitt liv så han foldar ju aldrig bättre för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga, hur kommer det sig att du öppnar mindre i SB än i andra positioner? Borde ju vara tvärtom att du öppnar större ur poss. Sen får du gärna förklara dina tankar i KQ-handen, är ju helt absurt imo att man ska få värde av sämre. Vi har ju en bluffcatcher mer eller mindre, är ju helt meningslöst att jamma river. Checka bakom och spara 100bb ;)

 

Ganska värdelös bräda att bluffa på med, den träffar ju inte en standard utg-range speciellt bra. Vi kan inte reppa några missade drag eller någonting. Förutsatt att du bluffar, för jag har ju sjukt svårt att tro att du jammar för värde. Finns ingen på /1 som har vikt ett tvåpar i hela sitt liv så han foldar ju aldrig bättre för den delen.

 

Att jag öppnar 3/4 pott i SB är en vana+jag har en hög PFR där. För mig tror jag det blir -EV att öppna större (jag riskerar mer för att vinna lika mycket).

 

Sen vill jag inte variera mina öppningabet beroende på handstyrka, har jag en dåligt hand som inte kan syna ett 3bet (vilket jag ofta har) slänger jag den med mindre förlust, har jag däremot en stark hand jag gärna blir 3bettad med bjuder jag in till det.

 

KQ handen var (som jag skrev) en read jag hade på fi, inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag öppnar 3/4 pott i SB är en vana+jag har en hög PFR där. För mig tror jag det blir -EV att öppna större (jag riskerar mer för att vinna lika mycket).

 

Sen vill jag inte variera mina öppningabet beroende på handstyrka, har jag en dåligt hand som inte kan syna ett 3bet (vilket jag ofta har) slänger jag den med mindre förlust, har jag däremot en stark hand jag gärna blir 3bettad med bjuder jag in till det.

 

KQ handen var (som jag skrev) en read jag hade på fi, inget annat.

 

Varför har du en hög PFR i SB. Makes no sense :D. Varför vill vi spela fler händer ur poss än i poss? Syftade på mindre sizing i SB btw, tycker inte man ska öppna brett alls i SB. Och jag menade inte att du skulle siza olika beroende på hand-styrka, mer beroende på position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna höra åsikter om denna, självklar syn river?

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

BB: $128.08 (128.1 bb) VPIP: 88, PFR: 6, 3B: 0, AF: 0,3, Hands: 17

MP1: $199.43 (199.4 bb) VPIP: 23, PFR: 20, 3B: 11, AF: 1,9, Hands: 435

MP2: $131.75 (131.8 bb) VPIP: 23, PFR: 4, 3B: 0, AF: 8,0, Hands: 48

Hero (BTN): $128.86 (128.9 bb)

CO: $320.13 (320.1 bb) VPIP: 56, PFR: 2, 3B: 0, AF: 1,2, Hands: 45

 

Preflop: Hero is BTN with Qdiamond4.gif 5diamond4.gif

2 folds, Hero raises to $2.87, CO calls $2.37, BB calls $1.87

 

Flop: ($8.61) Jdiamond4.gif 3diamond4.gif 4spade4.gif (3 players)

CO checks, BB checks, Hero bets $4, CO calls $4, BB calls $4

 

Turn: ($20.61) Aspade4.gif (3 players)

CO checks, BB checks, Hero checks

 

River: ($20.61) 8diamond4.gif (3 players)

CO bets $9, BB calls $9, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst bör du fortsätta beta turn.

 

Eftersom vi verkar möta två synglada spelare så hade jag utan tvekan raisat river.. 24-25 någonting kanske.

 

Håller med. Du får ju gutshot på turn och dessutom så hjälper esset din range mer än deras. Mao tycker jag du borde betta alla överkort och kort som ger dig oesd/gutshot. Annars är det väl helt ok att checka bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för feedbacken, fick en släng av "jag-missar-ändå-allt-låt-mig-dra-billigt-för-en-gångs-skull" därför jag inte betta turn.

 

Att raisea river fanns inte ens i min tanke tills nu, eftersom båda fi har så låg agg-faktor.

 

Detta var ett solklart fall av själv-leveling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna höra åsikter om denna, självklar syn river?

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

BB: $128.08 (128.1 bb) VPIP: 88, PFR: 6, 3B: 0, AF: 0,3, Hands: 17

MP1: $199.43 (199.4 bb) VPIP: 23, PFR: 20, 3B: 11, AF: 1,9, Hands: 435

MP2: $131.75 (131.8 bb) VPIP: 23, PFR: 4, 3B: 0, AF: 8,0, Hands: 48

Hero (BTN): $128.86 (128.9 bb)

CO: $320.13 (320.1 bb) VPIP: 56, PFR: 2, 3B: 0, AF: 1,2, Hands: 45

 

Preflop: Hero is BTN with Qdiamond4.gif 5diamond4.gif

2 folds, Hero raises to $2.87, CO calls $2.37, BB calls $1.87

 

Flop: ($8.61) Jdiamond4.gif 3diamond4.gif 4spade4.gif (3 players)

CO checks, BB checks, Hero bets $4, CO calls $4, BB calls $4

 

Turn: ($20.61) Aspade4.gif (3 players)

CO checks, BB checks, Hero checks

 

River: ($20.61) 8diamond4.gif (3 players)

CO bets $9, BB calls $9, Hero ???

 

Du behöver bara få folds typ 10% av alla gånger du bettar 2/3 på turnen för att det ska vara +ev med din equity, och då räknar man inte med det extra värdet du får av ett riverbet i en större pot än om du checkar. Ässet är det bästa bluffkortet och om fisken synar är det stor chans att ässet gav han tvåpar vilket han aldrig lägger river.

 

Som spelat är rivern en självklar höjning 56/2 fisken.. Jag skulle lägga mot ett 3bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...