Gå till innehåll

Probably the best player in the world


Kilo55

Recommended Posts

Jag respekterar verkligen och vill höra det du och alla andra säger jag vill själv bara bli behandlad med lite respekt tillbaka.

 

 

 

Vad ska du med respekt till?

 

Konceptet slowspel ska för övrigt självklart användas på alla nivåer, bra poker krossar söndre alla nivåer.

 

Dock suger det verkligen hästpung att checka QQ i den där spoten med 177 big blinds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 479
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag försökte intala mig själv att ta en paus från forumet men det går inte. Jag får lov och äta kritiken :-)

 

Jag har iaf lärt mig att sizea ordentligt när jag har en bra hand, fi hade förmodligen också en stege (visar inte svs då?) han kan även haft triss.

 

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

MP: $221.46 (110.7 bb)

CO: $351.26 (175.6 bb)

Hero (BTN): $423.14 (211.6 bb)

SB: $191.54 (95.8 bb)

BB: $580.58 (290.3 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 9spade4.gif Jheart4.gif

2 folds, Hero raises to $5.75, SB folds, BB calls $3.75

 

Flop: ($12.50) 7spade4.gif Theart4.gif 8diamond4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $6.25, BB raises to $24.50, Hero raises to $50, BB calls $25.50

 

Turn: ($112.50) 5club4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $56.25, BB calls $56.25

 

River: ($225) Adiamond4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $311.14 and is all-in, BB calls $311.14

 

Results: $847.28 pot ($15 rake)

Final Board: 7spade4.gif Theart4.gif 8diamond4.gif 5club4.gif Adiamond4.gif

Hero showed 9spade4.gif Jheart4.gif and won $832.28 ($409.14 net)

BB mucked and lost (-$423.14 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte intala mig själv att ta en paus från forumet men det går inte. Jag får lov och äta kritiken :-)

 

Jag har iaf lärt mig att sizea ordentligt när jag har en bra hand, fi hade förmodligen också en stege (visar inte svs då?) han kan även haft triss.

 

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

MP: $221.46 (110.7 bb)

CO: $351.26 (175.6 bb)

Hero (BTN): $423.14 (211.6 bb)

SB: $191.54 (95.8 bb)

BB: $580.58 (290.3 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 9spade4.gif Jheart4.gif

2 folds, Hero raises to $5.75, SB folds, BB calls $3.75

 

Flop: ($12.50) 7spade4.gif Theart4.gif 8diamond4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $6.25, BB raises to $24.50, Hero raises to $50, BB calls $25.50

 

Turn: ($112.50) 5club4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $56.25, BB calls $56.25

 

River: ($225) Adiamond4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $311.14 and is all-in, BB calls $311.14

 

Results: $847.28 pot ($15 rake)

Final Board: 7spade4.gif Theart4.gif 8diamond4.gif 5club4.gif Adiamond4.gif

Hero showed 9spade4.gif Jheart4.gif and won $832.28 ($409.14 net)

BB mucked and lost (-$423.14 net)

 

Halvpot flop?

Halvpot turn?

Overbetshove river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur andra brukar göra (och ni får gärna flika in hur ni gör). Jag hade raisat hans bet x3 på flopp. Sedan förmodligen bettat 3/4 pot resten av gatorna. Hans hand ser stark ut med tanke på den torra brädan och med den raisen.

 

Detta är väl förmodligen för att vi ska kunna få in allt på river. Nu fick du ju iofs det och han callade, så det var ju bra :)

 

Men jag tänkte om det hade kunnat sett ut såhär istället:

 

Flop ($12,50)

Hero bets $9, Villain raises to $27, Hero raises to $81 (detta kanske skrämmer bort honom istället, jag vet inte), Villain calls $54.

 

Turn ($174,5)

Villain checks, Hero bets $130, Villain calls $130.

 

River ($434,5)

Villain checks, Hero bets $206,55 (All-in), Villain calls $206,55.

 

Så där ser ofta mina pottar ut, eller det är så jag försöker spela dem. Bygga potten snabbt så att man inte behöver överbetta på river utan sakta men säkert försöka få in hela stacken utan att det ska se överdrivet ut. Överbet är iofs ett sätt att spela som jag inte riktigt behärskat än, så jag ska ju inte säga för mycket! :)

 

Generellt så bettar jag hellre 3/4 pot än 1/2 pot med en så stark hand som du har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska jag skydda emot genom att betta mer? Jag vill ju ha kvar han i handen så länge som möjligt.

 

 

I detta fall handlar det inte om att skydda, utan att få maximal value från din hand. Som sagt så tror du att han sitter på ett set. När han raisar på denna torra flopp så är det i princip det han reppar, eller 2 par. Det finns inga drag ute och han förmodar säkert att han sitter på den bästa handen.

 

Din stege är rätt gömd och han kommer förmodligen inte folda sin hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta fall handlar det inte om att skydda, utan att få maximal value från din hand. Som sagt så tror du att han sitter på ett set. När han raisar på denna torra flopp så är det i princip det han reppar, eller 2 par. Det finns inga drag ute och han förmodar säkert att han sitter på den bästa handen.

 

Din stege är rätt gömd och han kommer förmodligen inte folda sin hand.

 

Ja du har rätt, om jag inte fått syn på rivern hade jag nog direkt insett att jag missat en del värde.

 

Exemplet du skrev att c-betta 3/4 pot efter en check är dock inte något jag kommer göra, EDIT: att höja hans raise mer är något vi pratat om i min dagbok nyss, ett move jag då skrev jag var osäker på (inlägg #159). Däremot 3/4 på turn är nog rätt väg så att inte river-bettet behöver bli så stort.

 

 

Varför överbetar du river?

 

För att jag inte fått in tillräckligt med pengar i potten tidigare, jag inser att det finns plats för förbättring.

 

 

Nu fick jag max värde även om jag inte spelade perfekt, tack alla som pekat ut det. Tidigare hade jag dock vunnit ännu mindre. Det går långsamt uppåt. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är 3/4 pot fel? Då om han raisar så blir raisen betydligt större än att ha bettat 1/2 pot.

Jag ser nu att han raisade dig x4, han gjorde förmodligen detta i tron om att han satt på den starkaste hand och ville höja det med x4 ist för x3 pga din 1/2 pot bet , som skulle kunna vart en 3/4 pot. En tanke bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är 3/4 pot fel? Då om han raisar så blir raisen betydligt större än att ha bettat 1/2 pot.

Jag ser nu att han raisade dig x4, han gjorde förmodligen detta i tron om att han satt på den starkaste hand och ville höja det med x4 ist för x3 pga din 1/2 pot bet , som skulle kunna vart en 3/4 pot. En tanke bara.

 

Hur jag tänker runt c-bet på torr bräda är fi kan enkelt (efter syn på 3/4 öppning från btn) ha en hand han synar 1/2 pot men inte 3/4 pot (suited ess exempelvis han kanske vill dra lite med/se en turn), plus att jag vill inte avslöja min handstyrka för tidigt.

 

Allt detta jag nu skrivit försvinner såklart när han c/r, men som svar på c-bet size.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur jag tänker runt c-bet på torr bräda är fi kan enkelt (efter syn på 3/4 öppning från btn) ha en hand han synar 1/2 pot men inte 3/4 pot (suited ess exempelvis han kanske vill dra lite med/se en turn), plus att jag vill inte avslöja min handstyrka för tidigt.

 

Allt detta jag nu skrivit försvinner såklart när han c/r, men som svar på c-bet size.

 

 

Håller du 3/4 pot cbet även när du bluffar så kommer han inte veta om det är en stark hand du har eller en bluff.

 

Är du nu så lätt att läsa så att en 3/4 pot bet betyder styrka så kommer han ju syna ändå eftersom att de implicita oddsen finns där om han nu sitter på t.ex färgdrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller du 3/4 pot cbet även när du bluffar så kommer han inte veta om det är en stark hand du har eller en bluff.

 

Är du nu så lätt att läsa så att en 3/4 pot bet betyder styrka så kommer han ju syna ändå eftersom att de implicita oddsen finns där om han nu sitter på t.ex färgdrag

 

Jag tror du missuppfattade lite vad jag skrev. Jag varierar mina cbets beroende på situation.

Vi pratar om cbet på en TORR bräda utan några drag. Fi har inte färgdraget än. Han behöver träffa på turn för att få det. Jag vet inte exakta matten men jag tror inte han har direkta odds att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du missuppfattade lite vad jag skrev. Jag varierar mina cbets beroende på situation.

Vi pratar om cbet på en TORR bräda utan några drag. Fi har inte färgdraget än. Han behöver träffa på turn för att få det. Jag vet inte exakta matten men jag tror inte han har direkta odds att syna.

 

 

Har han endast ett backdoor-flush-draw så lovar jag dig att han inte vill betala för ett kort till, inte just pga flushdrawet. Han kan ju dock syna med AT med en :h:

 

Jag vet inte vad oddsen för backdoor är heller men ett flushdraw är 30% på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du missuppfattade lite vad jag skrev. Jag varierar mina cbets beroende på situation.

Vi pratar om cbet på en TORR bräda utan några drag. Fi har inte färgdraget än. Han behöver träffa på turn för att få det. Jag vet inte exakta matten men jag tror inte han har direkta odds att syna.

 

Skulle vilja säga att ovan bräda inte är jättetorr, då hade du inte kunnat hitta en stege. K27rb är torr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja säga att ovan bräda inte är jättetorr, då hade du inte kunnat hitta en stege. K27rb är torr.

 

Jo du har rätt jag försökte mer illustruera en poäng varför jag anser att man ska variera sina cbet. Inte alltid 3/4 pot och inte alltid 1/2 pot.

 

hur går liret? har du nån graf att bjuda på ?:)

 

Vi får se vad som kommer i framtiden ;-) fortsätt läsa dagboken så kanske det dimper ner en graf snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en kort session idag, förlorade allt i några få händer. Hade hjärnsläpp på flera fronter, förhoppningsvis gör jag inte om samma misstag imorgon.

 

 

EDIT: Jag tog de sista 50kr jag hade kvar för dagen och hoppade in på ett /0,5 bord. Herregud säger jag bara, här satt jag o kände mig kass. Det som jag såg där var ju idioti på en annan nivå. Exempel: 4st vid bordet, btn limpar, btn och bb ser flop JJA det checkas ner av båda till rivern och bb visar AK och vinner minimum. dafuq!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en helkv'll med poker ändå, mest spel på micronivån /0,5. Gick upp en del men sen kom en riktig maniac till bordet som bettade och raisade allt, typ 90% av alla händer och 100% av alla händer han valde att spela i. Rätt snabbt såg jag rakt igenom honom och väntade bara på en stark hand att busta honom med. Detta var kvällens sista hand:

 

 

Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

SB: $167.98 (336 bb) - VPIP: 24, PFR: 12, 3B: 5, AF: 1,8, Hands: 182

BB: $17.75 (35.5 bb) - VPIP: 36, PFR: 24, 3B: 15, AF: 3,5, Hands: 55

Hero (MP): $68.85 (137.7 bb) - VPIP: 23, PFR: 15, 3B: 3, AF: 3,0, Hands: 37334

CO: $178.06 (356.1 bb) - VPIP: 20, PFR: 14, 3B: 5, AF: 1,1, Hands: 171

BTN: $132.69 (265.4 bb) - VPIP: 74, PFR: 73, 3B: 64, AF: 4,2, Hands: 101

 

Preflop: Hero is MP with Jdiamond4.gif Jheart4.gif

Hero raises to $1.75, CO folds, BTN raises to $6, 2 folds, Hero calls $4.25

 

Flop: ($12.75) 6spade4.gif Tclub4.gif 3club4.gif (2 players)

Hero checks, BTN bets $6.37, Hero raises to $16, BTN calls $9.63

 

Turn: ($44.75) 7heart4.gif (2 players)

Hero bets $46.85 and is all-in, BTN calls $46.85

 

River: ($138.45) 8spade4.gif (2 players, 1 is all-in)

 

 

 

Results: $138.45 pot ($3.46 rake)

Final Board: 6spade4.gif Tclub4.gif 3club4.gif 7heart4.gif 8spade4.gif

Hero showed Jdiamond4.gif Jheart4.gif and lost (-$68.85 net)

BTN showed 9diamond4.gif 9heart4.gif and won $134.99 ($66.14 net)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade denna hand nyss. Kan vi folda?

 

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

MP: $174.69 (174.7 bb)

CO: $143.38 (143.4 bb)

Hero (BTN): $232.60 (232.6 bb)

SB: $169.15 (169.2 bb)

BB: $268.33 (268.3 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 6heart4.gif 6spade4.gif

2 folds, Hero raises to $2.87, SB folds, BB calls $1.87

 

Flop: ($6.24) 2heart4.gif 7diamond4.gif Jclub4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $4, BB calls $4

 

Turn: ($14.24) 6club4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $10, BB calls $10

 

River: ($34.24) 3club4.gif (2 players)

BB bets $35, Hero calls $35

 

Results: $104.24 pot ($2.60 rake)

Final Board: 2heart4.gif 7diamond4.gif Jclub4.gif 6club4.gif 3club4.gif

Hero showed 6heart4.gif 6spade4.gif and lost (-$51.87 net)

BB showed 7club4.gif 4club4.gif and won $101.64 ($49.77 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå ingenting, jag sitter o kollar UFC160 och Antonio Esfandiari (vinnare big one for one drop, $18 mille) var nyss och pratade med Mike Goldberg om ultimate poker. En ny poker-sida i USA.

 

Som det MMA fan jag är blir jag glad att två mina stora intressen möts. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...