Gå till innehåll

Probably the best player in the world


Kilo55

Recommended Posts

Du behöver bara få folds typ 10% av alla gånger du bettar 2/3 på turnen för att det ska vara +ev med din equity, och då räknar man inte med det extra värdet du får av ett riverbet i en större pot än om du checkar. Ässet är det bästa bluffkortet och om fisken synar är det stor chans att ässet gav han tvåpar vilket han aldrig lägger river.

 

Som spelat är rivern en självklar höjning 56/2 fisken.. Jag skulle lägga mot ett 3bet.

 

 

Hur gör du ekvationen för att få fram att vi bara behöver få folds 10% av gångerna vi bettar 2/3 på turn`? Hade ingen aning om att % var så låg och vill gärna veta hur du kom fram till det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 479
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur gör du ekvationen för att få fram att vi bara behöver få folds 10% av gångerna vi bettar 2/3 på turn`? Hade ingen aning om att % var så låg och vill gärna veta hur du kom fram till det :D

 

Jag brukar använda mig av http://www.fpppro.com/fold-equity-calculator.php

 

Sätt upp en synrange för villain i pokerstove för att ta reda på en ungefärlig equity. Verktyget är igentligen till för push or shove men fungerar för vanliga bets.

 

*edit* http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=32881939&postcount=18 Om du vill räkna ut manuellt. Jävligt skum hand dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda mig av http://www.fpppro.com/fold-equity-calculator.php

 

Sätt upp en synrange för villain i pokerstove för att ta reda på en ungefärlig equity. Verktyget är igentligen till för push or shove men fungerar för vanliga bets.

 

*edit* http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=32881939&postcount=18 Om du vill räkna ut manuellt. Jävligt skum hand dock

 

 

Okej, tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75s skulle jag antingen vilja raisa på flopp eller c/r turn. K är ett så bra second barrel kort för honom att du ofta får se ett till bet här.

 

66 handen skulle jag kunna dra en c/r på flopp :)

 

Ok tack, bra tips.

 

Jag kollade själv igenom hela videon nu och jag missar value i massor av potter. Jag har blivit c/r:ad så mycket att jag blir rädd att betta river om jag inte har the-nuts. Har jag ingen tydlig read utgår jag från att jag spelar mot en passiv NIT som bara checkar.

 

Mitt pre flop och on the flop-spel är ok, men alla gator efter måste jag verkligen se över mitt spel. Nu ska jag ta en välbehövlig paus i speladet tills söndag, får se hur det känns då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det inte gått nå vidare. Var dum och bluffade bort en del och spelade dåligt i andra positioner. Detta blandat med otur i en del stora potter räknas ihop till ett regält minus.

 

Några stora potter:

 

Otur? Funderade på fold, men kunde inte vika.

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

 

SB: $102.50 (102.5 bb)

BB: $91.52 (91.5 bb)

CO: $112.89 (112.9 bb)

Hero (BTN): $93.13 (93.1 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with Jheart4.gif Aspade4.gif

CO calls $1, Hero raises to $4.50, 2 folds, CO calls $3.50

 

Flop: ($10.50) Kdiamond4.gif Tdiamond4.gif Qdiamond4.gif (2 players)

CO checks, Hero bets $10.50, CO raises to $108.39 and is all-in, Hero calls $78.13 and is all-in

 

Turn: ($187.76) Qclub4.gif (2 players, 2 are all-in)

River: ($187.76) 2heart4.gif (2 players, 2 are all-in)

 

Results: $187.76 pot ($4.69 rake)

Final Board: Kdiamond4.gif Tdiamond4.gif Qdiamond4.gif Qclub4.gif 2heart4.gif

CO showed 3diamond4.gif 2diamond4.gif and won $183.07 ($89.94 net)

Hero showed Jheart4.gif Aspade4.gif and lost (-$93.13 net)

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Suckout!

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

CO: $23.40 (23.4 bb)

BTN: $108.80 (108.8 bb)

Hero (SB): $96.85 (96.9 bb)

BB: $177.13 (177.1 bb)

MP: $225.38 (225.4 bb)

 

Preflop: Hero is SB with Aspade4.gif Aclub4.gif

MP folds, CO calls $1, BTN folds, Hero raises to $4, BB folds, CO calls $3

 

Flop: ($9) 8club4.gif 7heart4.gif 9heart4.gif (2 players)

Hero bets $6.75, CO calls $6.75

 

Turn: ($22.50) 8spade4.gif (2 players)

Hero bets $14, CO calls $12.65 and is all-in

 

River: ($47.80) 6club4.gif (2 players, 1 is all-in)

 

Results: $47.80 pot ($1.19 rake)

Final Board: 8club4.gif 7heart4.gif 9heart4.gif 8spade4.gif 6club4.gif

CO showed 5spade4.gif 5club4.gif and won $46.61 ($23.21 net)

Hero showed Aspade4.gif Aclub4.gif and won $0.00 (-$23.40 net)

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Fruktansvärt, horribelt spelad enligt mig. Jag skulle höjt på flop för att få reda på hur stark jag var. På turn tänkte jag höj eller fold, lutade åt fold, valde syn! Hjärnsläpp?

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

 

SB: $170.22 (170.2 bb)

BB: $143.89 (143.9 bb)

CO: $111.54 (111.5 bb)

Hero (BTN): $161 (161 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with Kspade4.gif Aspade4.gif

CO folds, Hero raises to $2, SB raises to $8, BB folds, Hero calls $6

 

Flop: ($17) 7club4.gif Qspade4.gif Kheart4.gif (2 players)

SB bets $12.75, Hero calls $12.75

 

Turn: ($42.50) 7diamond4.gif (2 players)

SB bets $30, Hero calls $30

 

River: ($102.50) 4heart4.gif (2 players)

SB bets $119.47 and is all-in, Hero folds

 

Results: $102.50 pot ($2.56 rake)

Final Board: 7club4.gif Qspade4.gif Kheart4.gif 7diamond4.gif 4heart4.gif

SB mucked and won $99.94 ($49.19 net)

Hero mucked Kspade4.gif Aspade4.gif and lost (-$50.75 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJ e syn.

 

Vfr vill du folda/höja AK på turn?

 

Flera anledningar till att jag vill antingen höja eller folda. Detta är några av mina tankar:

Jag kan inte syna ett riverbet (fold).

Om jag har bäst hand har jag det nu, inget kort på river kan hjälpa mig(höj).

Att syna är svagt(höj).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är def fine att syna två gator med AK där, och det är också fine att syna 3b (i pos) för att låta fi bluffa många gator, beroende på fi såklart. Och även beroende på fi så kan man nästan hitta syn på river om han överspelar sämre K eller bara har air. Jag menar, vem bettar 3gator samt övershovear på river på en sån torr bräda för värde? Så som spelad så är det rätt standard att syna två gator och fold river. Annars får man gå efter efter dynamiken, stats och reads helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Info på fi i sista? Tycker du borde 4beta och eventuellt stoppa in det. Och nej du bör inte höja flopp. Finns händer vi får antagligen en gata värde till av som han kommer folda mot omslag. Vi reppar ju ingenting för den delen heller.

 

Du har så rätt, jag kan 4betta pre, men inte höja flop. Tyvärr har jag ingen read alls på fi.

 

Det är def fine att syna två gator med AK där, och det är också fine att syna 3b (i pos) för att låta fi bluffa många gator, beroende på fi såklart. Och även beroende på fi så kan man nästan hitta syn på river om han överspelar sämre K eller bara har air. Jag menar, vem bettar 3gator samt övershovear på river på en sån torr bräda för värde? Så som spelad så är det rätt standard att syna två gator och fold river. Annars får man gå efter efter dynamiken, stats och reads helt enkelt.

 

Som svar "vem spelar såhär", personer på svs /1. :-)

 

Tack för lite sympati, mådde illa efter den handen. Hatar att förlora med starka händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är def fine att syna två gator med AK där, och det är också fine att syna 3b (i pos) för att låta fi bluffa många gator, beroende på fi såklart. Och även beroende på fi så kan man nästan hitta syn på river om han överspelar sämre K eller bara har air. Jag menar, vem bettar 3gator samt övershovear på river på en sån torr bräda för värde? Så som spelad så är det rätt standard att syna två gator och fold river. Annars får man gå efter efter dynamiken, stats och reads helt enkelt.

 

Vad vill du 4betta då? Fi kan ju kriga en del för blindsen när det foldas fram till knappen och vi öppnar, tycker AK bör 4bettas som standard. Blir en helt annan sak om vi öppnar CO eller UTG imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du 4betta då? Fi kan ju kriga en del för blindsen när det foldas fram till knappen och vi öppnar, tycker AK bör 4bettas som standard. Blir en helt annan sak om vi öppnar CO eller UTG imo.

 

Beror på fi helt klart. Är det en nit så är jag nöjd med att syna och ett spew så 4bettar jag gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett brev idag från svenska spel där de skrev de kommer kompensera mig för att jag tydligen förlorat pengar till fuskare.

 

Vi får se hur mycket det blir, gissar på några kronor men jag hoppas jag har fel och får en insättning på några hundra snart :-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat mycket senaste dagarna, några hundra händer ungefär och ligger -200kr sen midsommar. Vet någon om man kan ladda hem/köpa/hyra pokerböcker I ljudbok format? Jag vill läsa många, har de flesta kända på pdf men det funkar inte, jag ser för dåligt och det blir för jobbigt.

 

De tre största potterna:

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

BB: $69.37 (69.4 bb)

MP: $14.75 (14.8 bb)

Hero (CO): $99.43 (99.4 bb)

BTN: $206.67 (206.7 bb)

SB: $229.43 (229.4 bb)

 

Preflop: Hero is CO with Kspade4.gif 9spade4.gif

MP folds, Hero raises to $2.87, BTN calls $2.87, 2 folds

 

Flop: ($7.24) Jspade4.gif Kdiamond4.gif 7club4.gif (2 players)

Hero bets $4, BTN calls $4

 

Turn: ($15.24) 9diamond4.gif (2 players)

Hero bets $10, BTN calls $10

 

River: ($35.24) Kheart4.gif (2 players)

Hero bets $25, BTN raises to $189.80, Hero calls $57.56 and is all-in

 

 

 

Results: $200.36 pot ($5 rake)

Final Board: Jspade4.gif Kdiamond4.gif 7club4.gif 9diamond4.gif Kheart4.gif

Hero showed Kspade4.gif 9spade4.gif and lost (-$99.43 net)

BTN showed Jheart4.gif Kclub4.gif and won $195.36 ($95.93 net)

 

 

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

CO: $252.01 (252 bb)

BTN: $92.12 (92.1 bb)

SB: $108.09 (108.1 bb)

Hero (BB): $116.17 (116.2 bb)

MP: $205.32 (205.3 bb)

 

Preflop: Hero is BB with Kdiamond4.gif Aclub4.gif

3 folds, SB raises to $3, Hero raises to $7.50, SB raises to $18, Hero calls $10.50

 

Flop: ($36) 8diamond4.gif Jdiamond4.gif Kspade4.gif (2 players)

SB checks, Hero bets $26, SB calls $26

 

Turn: ($88) 6heart4.gif (2 players)

SB checks, Hero bets $72.17 and is all-in, SB calls $64.09 and is all-in

 

River: ($216.18) 2heart4.gif (2 players, 2 are all-in)

 

 

 

Results: $216.18 pot ($5.40 rake)

Final Board: 8diamond4.gif Jdiamond4.gif Kspade4.gif 6heart4.gif 2heart4.gif

SB showed 8heart4.gif 8club4.gif and won $210.78 ($102.69 net)

Hero showed Kdiamond4.gif Aclub4.gif and won $0.00 (-$108.09 net)

 

 

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

BB: $125.46 (125.5 bb)

MP: $82.74 (82.7 bb)

CO: $195.78 (195.8 bb)

Hero (BTN): $112.39 (112.4 bb)

SB: $193.01 (193 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with Kclub4.gif Aclub4.gif

MP raises to $3, CO calls $3, Hero raises to $10, 2 folds, MP calls $7, CO calls $7

 

Flop: ($31.50) 6diamond4.gif 7club4.gif Tdiamond4.gif (3 players)

MP checks, CO bets $23.62, Hero calls $23.62, MP folds

 

Turn: ($78.74) Kdiamond4.gif (2 players)

CO bets $59.05, Hero raises to $78.77 and is all-in, CO calls $19.72

 

River: ($236.28) Jheart4.gif (2 players, 1 is all-in)

 

 

 

Results: $236.28 pot ($5.90 rake)

Final Board: 6diamond4.gif 7club4.gif Tdiamond4.gif Kdiamond4.gif Jheart4.gif

CO showed Jdiamond4.gif 9diamond4.gif and won $230.38 ($117.99 net)

Hero showed Kclub4.gif Aclub4.gif and lost (-$112.39 net)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K9. Standard, bara gå vidare.

 

-------------------------------------

 

AKo. Svårt läge. Jag skulle nog suttit med mindsettet "klart jag har bäst hand" när kortet på turn landar i stridens hetta :D. Men man får lugna sig lite och tänka lite.

 

Vad sätter du honom på för range när han 4-bettar dig?

Nu har vi inte stats på honom men det ser ju onekligen starkt ut.

När han då synar vårat 3/4 pot bet på turn så känns det som att det bästa vi kan vara upp emot är just AK.

 

Att checka bakom turn och tänka om på river skulle kanske vara något?

Nu är det i och för sig lättare att säga detta i och med att vi fått se resultatet. Men när man trycker in shoven på turn så kommer vi förmodligen inte få syn från sämre. Antingen chopp med AK eller så har vi riktigt tur med KQ.

 

Han kommer väl även vilja shovea river i och med den uteblivna bettingen från dig på turn om du checkade. Det kan göra det lättare att folda river (om man har svårt att släppa händer):)

 

-------------------------------------

 

AKs. Upprepar mig här. Vi kommer inte att få syn av sämre händer.

Det är onekligen svåra lägen dock och jag blir lite rädd när jag tänker att det är "standard-plays" (vilket det kanske är?). Som sagt så är det lättare att döma när man smygtittat in resultatet.

 

Någon mer erfaren får gärna flika in också angående dessa händer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AKo: In med keramiken preflop. Om du tvunget vill slowspela pre genom att flatta 4bets 100bb djup gör det med AA ibland istället.

Sen så gör 3betet 3x åtminstone.

 

AKs: Folda floppen rakt av. Om ni vore djupare är det nog ok att syna och se en turn med bakdörr och 2 overs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AKo: In med keramiken preflop. Om du tvunget vill slowspela pre genom att flatta 4bets 100bb djup gör det med AA ibland istället.

Sen så gör 3betet 3x åtminstone.

 

AKs: Folda floppen rakt av. Om ni vore djupare är det nog ok att syna och se en turn med bakdörr och 2 overs.

 

++ på allt. Har även sett tidigare i dagboken att du flattar 4bet med AK väldigt ofta, jättestandard att få in degen med 100bb-stacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

++ på allt. Har även sett tidigare i dagboken att du flattar 4bet med AK väldigt ofta, jättestandard att få in degen med 100bb-stacks.

 

Vad är tanken bakom att det är jättestandard att få in degen med AK 100-bbat?

Om vi blir synade så har vi som bäst en coinflip (om vi inte möter vekare A, men hur ofta händer det?). Det är väl inte profitabelt?

 

Eller ligger antalet gånger villain foldar med i ekvationen för att situationen ska vara +EV? Typ att villain foldar 2 ggr av 4 mot våra shoves med AK. Då är det värt att flippa de 2 gångerna han synar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför synar du flopp i AKs, vill gärna höra. Och det kan vara nyttigt för dig själv att tänka till varför du gör det. Du drar ju aldrig bra där, handen blir bara ett helvete på alla plan. Får du in det så kommer du ju inte må bra någon gång.

 

Vad är tanken bakom att det är jättestandard att få in degen med AK 100-bbat?

Om vi blir synade så har vi som bäst en coinflip (om vi inte möter vekare A, men hur ofta händer det?). Det är väl inte profitabelt?

 

Eller ligger antalet gånger villain foldar med i ekvationen för att situationen ska vara +EV? Typ att villain foldar 2 ggr av 4 mot våra shoves med AK. Då är det värt att flippa de 2 gångerna han synar?

 

Det är profitabelt mot många spelare, inte alla men väldigt många obviously. Ibland foldar vi bort många av händerna vi flippar, ibland får man in det mot AQ, ibland är det någon som försökt bluffa oss pre men får vika mot jam. Det är inte så jävla kul att sitta och syna halva stacken pre med AK och sedan missa flopp/aldrig få in det mot sämre när vi träffar. Bättre att bara stoppa in det. Bidrar väl med en viss balans också, vill folk dra in och kika med allt som de har en chans att ha en flipp med så drar vi rätt bra i längden om det man får in det med är typ AA,KK,AK,QQ.

 

Worst comes to worst så drar vi dåligt mot två typer av händer och det är AA och KK. Finns inte så många kombinationer av dessa heller...

 

Är inte så high på att argumentera för det här, men tycker inte det råder någon tvivel om att man helt klart ska/bör få in det med AK pre 100bb deep många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är väl också (obv) ganska spelarberoende, i blind vs blind osv med regs håller jag helt med, men när en 70/30/3 får för sig att 4-bet pusha är det ju inte heller något fel att gå 3-bet/fold.

 

Angående att vi flippar gör ju inte det heller något för tanken är väl att vår höjning tidigare var +ev mot fi's dåvarande range och nu får vi helt enkelt tillräckligt mycket equity till att syna/fold equity för att shova?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AKo: In med keramiken preflop. Om du tvunget vill slowspela pre genom att flatta 4bets 100bb djup gör det med AA ibland istället.

Sen så gör 3betet 3x åtminstone.

 

AKs: Folda floppen rakt av. Om ni vore djupare är det nog ok att syna och se en turn med bakdörr och 2 overs.

 

Båda AK händerna var mot samma kille typ tre händer emellan, jag var lite steaming fortfarande och donerade bort i AKs handen, hade ingen tanke bakom mitt spel alls, håller med om att jag borde foldat på flopp.

 

Vad är tanken bakom att det är jättestandard att få in degen med AK 100-bbat?

Om vi blir synade så har vi som bäst en coinflip (om vi inte möter vekare A, men hur ofta händer det?). Det är väl inte profitabelt?

 

Eller ligger antalet gånger villain foldar med i ekvationen för att situationen ska vara +EV? Typ att villain foldar 2 ggr av 4 mot våra shoves med AK. Då är det värt att flippa de 2 gångerna han synar?

 

Precis såhär tänker jag också, sen avgör positionerna också. Hade jag suttit i SB hade jag 5bettat/shoveat. Nu när jag är IP satsar jag hellre så lite som möjligt pre och avgör på flopp istället. Nu hade resultatet blivit likadant men det känns lite bättre mentalt.

 

 

Ingen som vet om nån pokerbok i ljudbok format?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...