Gå till innehåll

Probably the best player in the world


Kilo55

Recommended Posts

  • Svars 479
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjusigt! Du funderar inte på att börja spela flera bord samtidigt?

 

Jag har testat det flera gånger men det går aldrig bra. Jag ser väääldigt dåligt och måste då om jag har flera bord uppe stacka alla, det har inte funkat nå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att pluswhina när du one-tablar (varför? måste vara otroligt deprimerande) och inte får in någon volym alls känns lite lol.

 

Edit: Såg inte inläggen ovan, my bad.

 

Det handlar mer om att jag verkligen vill spela "perfekt" eftersom jag bara kör ett bord i taget vill jag spela så höga stakes jag kan. Det har tidigare slutat mindre bra, hoppa in på några /5 bord, få smisk, förlora halva bankrullen och ner på /1 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att du sa att anledningen att du inte spelar fler bord är för att du har en sjukdom va så din syn är dålig? Nu är ju inte jag insatt öht, men det är inte så simpelt att man kan köpa större skärm bara eller? :D

 

Du hade väl kunnat grinda på en 50" i värsta fall, lär ju vara sjukt mycket roligare på alla sätt och vis. Hade nog hellre lirat mer live isf om man ändå bara ska spela ett bord. Känns inte som att det går att +:a stabilt när man lirar ett bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt synfel är inte så enkelt att förstå. Men jag ska försöka förklara. Allt inom 25cm är skarpt och bra, är det längre än 25cm har jag en syn på typ 0,3 (väldigt dålig).

 

Det betyder att läsa i en bok, på en skärm eller mobil funkar. Allt som kräver lite avstånd går inte alls.

 

Angående stor skärm, jag har en 24" nu och måste vrida huvudet för att se kanterna. En 50" hade jag knäckt nacken av mig själv direkt.

 

Live-spel kan jag inte heller då jag för det första inte kan se korrten på brädan än mindre de andra motståndarna.

 

Att man inte kan plussa ordentligt ett bord i taget är skitsnack enligt mig, det tar bara längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt synfel är inte så enkelt att förstå. Men jag ska försöka förklara. Allt inom 25cm är skarpt och bra, är det längre än 25cm har jag en syn på typ 0,3 (väldigt dålig).

 

Det betyder att läsa i en bok, på en skärm eller mobil funkar. Allt som kräver lite avstånd går inte alls.

 

Angående stor skärm, jag har en 24" nu och måste vrida huvudet för att se kanterna. En 50" hade jag knäckt nacken av mig själv direkt.

 

Live-spel kan jag inte heller då jag för det första inte kan se korrten på brädan än mindre de andra motståndarna.

 

Att man inte kan plussa ordentligt ett bord i taget är skitsnack enligt mig, det tar bara längre tid.

 

Okok då förstår jag.. Ang det fetstilta, kul att alla inte är så bittra och negativa som mig :D gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägesrapport - maj 2013.

 

 

Månaden slutar plus.

 

Jag har även aldrig haft så här många plusdagar i rad och väldigt mycket är tack vare detta underbara forum. All kritik och alla diskussioner i min egna och andras dagböcker har verkligen fått mig att justera mitt game från förlorande till vinnande! :-)

 

Den viktigaste lektionen var något Evergrey skrev i sin dagbok "lågvariationspoker + tableselect är nötterna". Det första "lågvariationspoker" är något jag verkligen tagit till mig och tänker aktivt på i nästan varje situation. Den lilla detaljen gjorde stor skillnad på mitt net won!

 

Glad sommar på er alla, härifrån går det bara framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juni har börjat uppåt.

 

I lördagskväll deltog jag i ett litet kompis homegame, aktiv speltid inte mer än 3h, slutade 50kr back. Hann bara medverka i två potter jag förlorade, nöjd med min anpassning till nivån ändå. Förlorade minimalt.

 

Onlineliret har börjat bättre, där ligger jag i skrivande stund plus 47bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna höra era tankar om denna hand.

 

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

MP: $410.58 (410.6 bb)

Hero (CO): $277.14 (277.1 bb)

BTN: $248.09 (248.1 bb)

SB: $113.47 (113.5 bb)

BB: $197.80 (197.8 bb)

 

Preflop: Hero is CO with Aheart4.gif Aspade4.gif

MP folds, Hero raises to $2.87, BTN folds, SB calls $2.37, BB calls $1.87

 

Flop: ($8.61) 4spade4.gif 7heart4.gif 9heart4.gif (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $5, SB calls $5, BB folds

 

Turn: ($18.61) Qheart4.gif (2 players)

SB checks, Hero bets $10, SB raises to $25, Hero calls $15

 

River: ($68.61) 4club4.gif (2 players)

 

SB bets $55, Hero folds

 

 

Results: $68.61 pot ($1.71 rake)

Final Board: 4spade4.gif 7heart4.gif 9heart4.gif Qheart4.gif 4club4.gif

Hero mucked Aheart4.gif Aspade4.gif and lost (-$32.87 net)

SB mucked and won $66.90 ($34.03 net)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna höra era tankar om denna hand.

 

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

MP: $410.58 (410.6 bb)

Hero (CO): $277.14 (277.1 bb)

BTN: $248.09 (248.1 bb)

SB: $113.47 (113.5 bb)

BB: $197.80 (197.8 bb)

 

Preflop: Hero is CO with Aheart4.gif Aspade4.gif

MP folds, Hero raises to $2.87, BTN folds, SB calls $2.37, BB calls $1.87

 

Flop: ($8.61) 4spade4.gif 7heart4.gif 9heart4.gif (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $5, SB calls $5, BB folds

 

Turn: ($18.61) Qheart4.gif (2 players)

SB checks, Hero bets $10, SB raises to $25, Hero calls $15

 

River: ($68.61) 4club4.gif (2 players)

 

SB bets $55, Hero folds

 

 

Results: $68.61 pot ($1.71 rake)

Final Board: 4spade4.gif 7heart4.gif 9heart4.gif Qheart4.gif 4club4.gif

Hero mucked Aheart4.gif Aspade4.gif and lost (-$32.87 net)

SB mucked and won $66.90 ($34.03 net)

 

 

Stats eller reads på fi? Är nog rätt sugen på att syna river. Har ingen aning vad han reppar när han synar en sjukt dragig bräda och slår om turn när fd sitter. Är det en fisk så kan vi nog få se någon form av tvåpar som han överspelar. Känns inte som att han reppar någon färg när han synar flopp ur poss och slår om turn, set borde han slå om på flopp. Utan reads eller stats tror jag antingen på tvåpar eller typ KhQ? Eller liknande händer, när brädan parar sig vill jag nog nästan syna för att hela situationen i sig känns så konstig. Svårt att tro att han ska ha något slags set så som handen utspelar sig också. Vi har blockern till nötfärgen känns ju konstigt om han ska värdebeta någon form av stark färg som han inte slår om flopp med.Röstar för syn nu när vi slår alla tvåpar som inte innehåller en 4a. Och det känns ju mindre troligt att han ska syna något ifrån SB med en fyra. Det värsta som kan hända är att vi är krossade och vi får lite information, vi snackar ju inte om att få in 200bb så jag tycker inte det är så hemskt.

 

F.ö tycker jag det är ok att checka bakom flopp, och turn bör verkligen checkas bakom som spelad imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stats eller reads på fi? Är nog rätt sugen på att syna river. Har ingen aning vad han reppar när han synar en sjukt dragig bräda och slår om turn när fd sitter. Är det en fisk så kan vi nog få se någon form av tvåpar som han överspelar. Känns inte som att han reppar någon färg när han synar flopp ur poss och slår om turn, set borde han slå om på flopp. Utan reads eller stats tror jag antingen på tvåpar eller typ KhQ? Eller liknande händer, när brädan parar sig vill jag nog nästan syna för att hela situationen i sig känns så konstig. Svårt att tro att han ska ha något slags set så som handen utspelar sig också. Vi har blockern till nötfärgen känns ju konstigt om han ska värdebeta någon form av stark färg som han inte slår om flopp med.Röstar för syn nu när vi slår alla tvåpar som inte innehåller en 4a. Och det känns ju mindre troligt att han ska syna något ifrån SB med en fyra. Det värsta som kan hända är att vi är krossade och vi får lite information, vi snackar ju inte om att få in 200bb så jag tycker inte det är så hemskt.

 

F.ö tycker jag det är ok att checka bakom flopp, och turn bör verkligen checkas bakom som spelad imo.

 

Jag håller inte med om ovanstående. Lär inte vara många på /1 som spelar drag aggressivt så tycker lugnt vi kan räkna med en massa färger i hans range.

Jag checkar bakom turn för pottkontroll såvida FI inte är synstation. Som spelad foldar jag nog river. Vi kommer stirra in i färgen alldeles för ofta här. Utan :Ah: foldar jag redan på turn.

 

Checkraise på turn brukar betyda nötter.

Mvh Niten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om ovanstående. Lär inte vara många på /1 som spelar drag aggressivt så tycker lugnt vi kan räkna med en massa färger i hans range.

Jag checkar bakom turn för pottkontroll såvida FI inte är synstation. Som spelad foldar jag nog river. Vi kommer stirra in i färgen alldeles för ofta här. Utan :Ah: foldar jag redan på turn.

 

Checkraise på turn brukar betyda nötter.

Mvh Niten

 

Håller med om att det är enkel fold utan :Ah:

 

Ang resten så beror det ju helt klart på vad det är för spelare därav vill jag ha stats/reads. Finns många regs som spelar drag aggressivt, men om vi checkar turn så är potten 18.6~ på river. Om nu fi har en hand så kommer han väl betta pott eller mindre antagligen. Vi betalar av och säg att han pottar river, vi torskar en 55bbish-pott och får jättenyttig information i utbyte. Får vi veta att han check/synar drag ur poss så tycker jag helt klart det är värt det lilla vi förlorar. Sen finns det ju gånger vi drar ut eller han har något jättekonstigt som vi står emot. Sen är väl jag nyfiken och lite av en synstation :lol:, men jag tror nog helt klart vi kan tjäna igen det lilla vi förlorar mha informationen vi får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är enkel fold utan :Ah:

 

Ang resten så beror det ju helt klart på vad det är för spelare därav vill jag ha stats/reads. Finns många regs som spelar drag aggressivt, men om vi checkar turn så är potten 18.6~ på river. Om nu fi har en hand så kommer han väl betta pott eller mindre antagligen. Vi betalar av och säg att han pottar river, vi torskar en 55bbish-pott och får jättenyttig information i utbyte. Får vi veta att han check/synar drag ur poss så tycker jag helt klart det är värt det lilla vi förlorar. Sen finns det ju gånger vi drar ut eller han har något jättekonstigt som vi står emot. Sen är väl jag nyfiken och lite av en synstation :lol:, men jag tror nog helt klart vi kan tjäna igen det lilla vi förlorar mha informationen vi får.

 

Ja checkar vi turn synar vi såklart ett riverbet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all feedback. :-)

 

Reads på fi är att han är tight och ingen idiot.

 

Check på turn verkar vara det bästa här, även fast det känns väldigt svagt att checka nötfärgdrag och toppar. Som sagts informationen vi får är mycket värd.

 

I min vildaste fantasi ville jag över-shove:a hans c/r för att sätta honom på plats men jag höll mig lugn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag 130603 slutar minus.

 

Jag har bara mig själv att skylla gjorde något jag inte brukar göra längre nämnligen gamble:a för 200bb (5bet allin med AKhjärter). Jag förlorade den handen givetvis och kunde aldrig hämta mig efter det.

 

 

EDIT: Kvällen slutar bra iaf, satte in mina sista slantar (för dagen) på /0.5 och drog hem +200bb på nån timma (valuebet ftw!). Hade finbesök av namehere vid bordet också ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag har inte gått så bra heller oturen är tillbaka känns det som.

 

Jag bjuder på två stora potter.

Första hoppades jag fi hade AK.

Andra en lyckad bluff, jag tror inte jag hade bästa handen men spelade exakt som om jag hade det. Handhistoriken visar fel , jag visade på slutet.

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

CO: $218.81 (218.8 bb)

BTN: $229.95 (230 bb)

SB: $227.62 (227.6 bb)

BB: $200 (200 bb)

Hero (MP): $153.08 (153.1 bb)

 

Preflop: Hero is MP with Adiamond4.gif Aspade4.gif

Hero raises to $2.87, CO raises to $10.11, 3 folds, Hero raises to $20, CO calls $9.89

 

Flop: ($41.50) Kdiamond4.gif 8spade4.gif Qheart4.gif (2 players)

Hero bets $20.75, CO calls $20.75

 

Turn: ($83) 4diamond4.gif (2 players)

Hero bets $112.33, CO calls $112.33

 

River: ($307.66) 5club4.gif (2 players)

 

 

Results: $307.66 pot ($7.69 rake)

Final Board: Kdiamond4.gif 8spade4.gif Qheart4.gif 4diamond4.gif 5club4.gif

CO showed Kclub4.gif Kheart4.gif and won $299.97 ($146.89 net)

Hero showed Adiamond4.gif Aspade4.gif and lost (-$153.08 net)

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

 

CO: $225.90 (225.9 bb)

BTN: $142.85 (142.9 bb)

SB: $196.49 (196.5 bb)

BB: $271.53 (271.5 bb)

Hero (MP): $196.30 (196.3 bb)

 

Preflop: Hero is MP with Qdiamond4.gif Adiamond4.gif

Hero raises to $2.87, 3 folds, BB calls $1.87

 

Flop: ($6.24) 9heart4.gif Kspade4.gif Qclub4.gif (2 players)

BB bets $6.24, Hero calls $6.24

 

Turn: ($18.72) 9club4.gif (2 players)

BB bets $18.72, Hero calls $18.72

 

River: ($56.16) 2spade4.gif (2 players)

BB bets $56.16, Hero raises to $168.47 and is all-in, BB folds

 

Results: $168.48 pot ($4.21 rake)

Final Board: 9heart4.gif Kspade4.gif Qclub4.gif 9club4.gif 2spade4.gif

BB mucked and lost (-$83.99 net)

Hero mucked Qdiamond4.gif Adiamond4.gif and won $164.27 ($80.28 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onsdag blev minus, spelade bara tre stora potter. En med AK som jag vann sen AA vs TT och triss i damer vs färg, förlorade de två.

 

 

Nationaldagen är bättre, även fast veckan totalt är nere i en djup grop är torsdagen iaf plus.

 

BB räknat är statusen för veckan i skrivande stund -250.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA: varför 4betar du så lite? turn är horribelt spelat, du får bara syn av bättre och alla sämre foldar. Jag får ångest av att se hur hela handen utspelar sig.:shock:

 

AQs: Flop och turn är väl OK att syna beroende på fi. Men en blank river, och han potdonkar igen, och du väljer att re-raisa????? Alltså, jag fattar ingenting. Här kan det vara fine att syna, om fi brukar potdonkbetta 3gator med luft, sämre par eller busted draws, då kan man hitta herosyn ibland, men att re-raisa här finns det inget syfte alls med eftersom att du inte kan ta värde av något sämre. Det är RIKTIGT, RIKTIGT dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expeimenterar lite med att köpa in för 100bb istället för 200bb. I nuläget gillar jag det. Det underlättar en del stora beslut eftersom de inte blir inte lika stora plus att variationeen sänks lite.

 

Kör alla ni alltid 200bb eller finns det några fler fegisar här ;-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...