Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

Känner mig duktigt omotiverad att skriva egentligen. Men vad gör man inte för er sömnlösa poker grinders. På poker fronten har det inte hänt något sedan den djupa runnen i svs turren. Men vi har hunnit med att träna. Jag och den gode scaniac vill säga. Blev ett bra pass på crosstrainern och det känns i kropp och huvud nu.

 

Blir till att knoppa in alldeles strax då jag måste vara utvilad tills imorgon. Är nämligen dags för rättegång då. Blev ju lite misshandlad med ett järnrör i sommras och det är alltså utav den anledningen det bär av till Lundstingsrätt imorgon. Hela dagen kommer gå där har jag en känsla av eftersom att killen knappast kommer erkänna rätt ut. Mitt målbiträde yrkar på fängelse och händelsen har rubriserats som "Grov misshandel" Då den både var oproviserad och han använde ett vapen.

 

Måste erkänna att känslan är lite olustig. Gillar inte riktigt att ha med den här sortens gangsters att göra. Vet liksom inte om detta kommer få konsekvenser senar. Landskrona är inte så stort och vi lär ju springa på vartandra flera gånger i efterhand. För att inte tala om att han förmodligen kommer gå fri i väntan på domslut. Orkar inte riktigt tänka på det. Har flera gånger tänkt att jag bara ska skita i att dyka upp. Låta det passera. För att sen bli sjukt lack på mig själv. Jag är verkligen inte så vek att jag tänker en sån här sak gå ostraffat igenom. Så var vi där igen... Konsekvenserna.... Är det värt det? Fan....... Frågan är hur mycket sömn det blir.

 

Trist att läsa! Jag tror du kommer klara det galant. Det är bara att stå på dig så ska jag hålla tummarna att han får vad han förtjänar. Synd vi har så ynkliga straff för våldsbrott i detta land. Låter som någon man skulle vilja låsa in för gott.

 

Men kan det inte bara ha varit nån random pundare? Kanske inget som går att diskutara öppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Trist att läsa! Jag tror du kommer klara det galant. Det är bara att stå på dig så ska jag hålla tummarna att han får vad han förtjänar. Synd vi har så ynkliga straff för våldsbrott i detta land. Låter som någon man skulle vilja låsa in för gott.

 

Men kan det inte bara ha varit nån random pundare? Kanske inget som går att diskutara öppet.

 

Yrkeskriminell pundare är nog mer exakt. Han har ju suttit ett par år tidigare och har inte varit ute så länge. Dessutom har jag hört att han ska ha stuckit någon med kniv för någon vecka sedan och tydligen ska även det upp. Så förhoppningsvis bli vi av med honom ett litet tag iaf. Det stora problemet är väl att ett sådant miffo tenderar att ha en hel del miffo vänner. Tydligen finns det även en risk att han har lite anknytningar till diverse "coola" moppe-gäng. Man kan ju hoppas att en sån här sak är små potatis för dom och att de inte bryr sig. Men olustigt känns det lik förbannat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror det är lungt faktiskt. Har aldrig vittnat osv men har svårt att se att dom skulle "hämnas" på dig när du är helt oskyldigt påhoppad. Tror inte direkt dom gillar att "sina egna" håller på att misshandla random personer hur som helst. Och om dom skulle gjort nåt så skulle väl det varit innan rättegången isåfall? Vet inte hur vanligt det är att vittnen råkar illa ut men skulle gissa på att det är en väldigt väldigt låg procent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meta, det är 80-manna liveturre i Landskrona den 3 december. Du ska inte haka på? 200 pix + en rebuy och addon. 60 st anmälda nu. Scaniacs farsa ordnar.

 

Hade varit nice att hooka upp!

 

Pm:a mail så kan jag skeppa info.

 

Fy fan det är ju redan december snart, jävlar vad tiden flyger:-D

 

Meta dyker inte upp på microevents btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror det är lungt faktiskt. Har aldrig vittnat osv men har svårt att se att dom skulle "hämnas" på dig när du är helt oskyldigt påhoppad. Tror inte direkt dom gillar att "sina egna" håller på att misshandla random personer hur som helst. Och om dom skulle gjort nåt så skulle väl det varit innan rättegången isåfall? Vet inte hur vanligt det är att vittnen råkar illa ut men skulle gissa på att det är en väldigt väldigt låg procent.

 

nej precis. och varför riskera garanterat långt straff för att hämnas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej precis. och varför riskera garanterat långt straff för att hämnas?

 

nee precis. Han vill ju knappast in igen. Och att ens hota ett vittne är väl typ allvarligare än våldtäkt i Sverige?

 

Edit: Det är bra att du står på dig hur jobbigt det än är. Patrasken ska sitta inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nee precis. Han vill ju knappast in igen. Och att ens hota ett vittne är väl typ allvarligare än våldtäkt i Sverige?

 

Hoppas ni har rätt. Bara de sakerna jag hört om denna killen som spökar antar jag. Verkar inte finnas något rim eller ranson öht. Ganska random att stabba en Taxi chaffis för att resan blir för dyr lixom. Finns det ingen spärr så finns det ingen.

 

Nu ska jag inte sitta här o måla fan på väggen. Bara första gången jag är med om något liknande. Jag hoppas det blir lättare andra och tredje gången=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stå på dig, och se för guds skull till att inte vika ner dig och låta ett sådant avskum komma lindrigare undan p.g.a din rädsla för eventuella repressalier. Vet du vad han står anklagad för i det andra målet med knivskärningen? Det är väl inte helt säkert att han ens släpps i väntan på dom i detta fallet, utan häktas tillsvidare p.g.a risken för ytterligare våldsbrott. Tala med din försvarare och yrka på det.

 

Sen ska du veta att det inte finns någon s.k heder i löst sammansatta gäng av pundare. Alla ser till sig själva och lär inte riskera något straff för att hämnas denna idiotens handlingar. Snacket om tighta gäng som backar varandra i vått och torrt existerar väl knappt i Sverige, förutom möjligtvis i de tyngsta Mc-klubbarna och inte ens i ett sådant gäng skulle en idiot som denna backas upp. Snarare skulle hans beteende bestraffas då gäng av denna typ knappast lär vilja förknippas med denna typ av oprovocerad pundar-brottslighet riktad mot oskyldig allmänhet.

 

Sätt dit avskummet rejält. Nästa gång kanske hans oprovocerade våld drabbar något litet barn, och då är det inte säkert att allt slutar väl. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, han e min bitch :mrgreen:

 

Önskar han hade rätt i att det var för micro för mig men däremot är jag inte speciellt glad för turrar så ska jag åka för att lira en ska det helst vara i någon fränare (och säkrare) stad än Landskrona...

 

Skulle våga påstå att Landskrona är lika säkert som Hbg these days.

 

Det lär finnas megavärde i cashgame med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade dom velat skrämma dig till tystnad hade dom gjort det för länge sedan, så du kan vara lugn. :) som sagt så är det betydligt allvarligare att försöka påverka ett vittne än vad grovmisshandel är, övergrepp i rättssak heter det right??

 

Inatt fick jag btw knulla på white beach som ska vara världens finaste strand, eller i vattnet men vafan. Något att skriva i cvt helt klart.

Hände en ganska märklig incident. Tar av oss kläderna i vattnet, jag fäster mina kallingar genom att trä armen genom ett ben logiskt nog. Dom trillar såklart av och flyter iväg vilket hennes underkläder också gör.

Gör my thing och försöker sen hitta kallingarna vilket jag obv inte gör. Snor hennes trosor istället (inte det skönaste jag haft på mig)och hon hittar väl lite av sitt shit sen går vi upp o tar på oss resten av kläderna.

Hittar hennes kompis påvägen till rummet så medan "min" går vidare upp till rummet stannar jag och kompisen till nedanför och köper burgare.

Går upp och hittar inte bruden igen förrän en timme senare då vi hittar henne med min ena polare under en trappa. Det sjuka är att där ligger ett par trosor bredvid vilket polaren bestämt hävdar att hon hade på sig när hon kom upp.

 

Frågan är vilket som är märkligast i denna situationen.

1. Att jag eller hon hittade ett par random trosor mitt ute i havet precis där våra kläder borde va,

2. Att jag överhuvudtaget tog ett par trosor istället för o låta den hänga fritt,

3. Det faktum att jag inte kunde lämna tjejen ensam i 20min utan att polaren skulle ragga upp och dra över henne, eller

4. Att vi delar rum med tjejen...

 

Skulle förresten behöva ha tips på fast monterbara kondomer som man kan ta på när man går ut på kvällen. Kan bli osmidigt när man ska pissa men kommer fan komma hem med alla jävla könssjukdomar man kan ha och ett par ungar vilket inte är så coolt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var befinner du dig? det där lät ju förjävla roligt. Hur hon hittade ett par trosor var väl för övrigt märkligast, såvida hon inte smitit in i ert boende och hämtat ett extra par.

 

fan nu blev jag ressugen.. och knullsugen :-(

 

Vi är på borracay i fillipinerna, lite osäker på stavningen men ja...

Polaren låg utanför rummet och väntade på nyckeln som vi hade där nere så att hon skulle gått in är uteslutet. Lär förbli ett mysterium det där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade dom velat skrämma dig till tystnad hade dom gjort det för länge sedan, så du kan vara lugn. :) som sagt så är det betydligt allvarligare att försöka påverka ett vittne än vad grovmisshandel är, övergrepp i rättssak heter det right??

 

Inatt fick jag btw knulla på white beach som ska vara världens finaste strand, eller i vattnet men vafan. Något att skriva i cvt helt klart.

Hände en ganska märklig incident. Tar av oss kläderna i vattnet, jag fäster mina kallingar genom att trä armen genom ett ben logiskt nog. Dom trillar såklart av och flyter iväg vilket hennes underkläder också gör.

Gör my thing och försöker sen hitta kallingarna vilket jag obv inte gör. Snor hennes trosor istället (inte det skönaste jag haft på mig)och hon hittar väl lite av sitt shit sen går vi upp o tar på oss resten av kläderna.

Hittar hennes kompis påvägen till rummet så medan "min" går vidare upp till rummet stannar jag och kompisen till nedanför och köper burgare.

Går upp och hittar inte bruden igen förrän en timme senare då vi hittar henne med min ena polare under en trappa. Det sjuka är att där ligger ett par trosor bredvid vilket polaren bestämt hävdar att hon hade på sig när hon kom upp.

 

Frågan är vilket som är märkligast i denna situationen.

1. Att jag eller hon hittade ett par random trosor mitt ute i havet precis där våra kläder borde va,

2. Att jag överhuvudtaget tog ett par trosor istället för o låta den hänga fritt,

3. Det faktum att jag inte kunde lämna tjejen ensam i 20min utan att polaren skulle ragga upp och dra över henne, eller

4. Att vi delar rum med tjejen...

 

Skulle förresten behöva ha tips på fast monterbara kondomer som man kan ta på när man går ut på kvällen. Kan bli osmidigt när man ska pissa men kommer fan komma hem med alla jävla könssjukdomar man kan ha och ett par ungar vilket inte är så coolt...

 

Berätta mer om tjejen, vem hon är osv.

 

 

Varför ens använda kondom? Bara att fråga om hon har någon sjukdom eller inte. Svarar hon ja så doppar man inte obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade dom velat skrämma dig till tystnad hade dom gjort det för länge sedan, så du kan vara lugn. :) som sagt så är det betydligt allvarligare att försöka påverka ett vittne än vad grovmisshandel är, övergrepp i rättssak heter det right??

 

Inatt fick jag btw knulla på white beach som ska vara världens finaste strand, eller i vattnet men vafan. Något att skriva i cvt helt klart.

Hände en ganska märklig incident. Tar av oss kläderna i vattnet, jag fäster mina kallingar genom att trä armen genom ett ben logiskt nog. Dom trillar såklart av och flyter iväg vilket hennes underkläder också gör.

Gör my thing och försöker sen hitta kallingarna vilket jag obv inte gör. Snor hennes trosor istället (inte det skönaste jag haft på mig)och hon hittar väl lite av sitt shit sen går vi upp o tar på oss resten av kläderna.

Hittar hennes kompis påvägen till rummet så medan "min" går vidare upp till rummet stannar jag och kompisen till nedanför och köper burgare.

Går upp och hittar inte bruden igen förrän en timme senare då vi hittar henne med min ena polare under en trappa. Det sjuka är att där ligger ett par trosor bredvid vilket polaren bestämt hävdar att hon hade på sig när hon kom upp.

 

Frågan är vilket som är märkligast i denna situationen.

1. Att jag eller hon hittade ett par random trosor mitt ute i havet precis där våra kläder borde va,

2. Att jag överhuvudtaget tog ett par trosor istället för o låta den hänga fritt,

3. Det faktum att jag inte kunde lämna tjejen ensam i 20min utan att polaren skulle ragga upp och dra över henne, eller

4. Att vi delar rum med tjejen...

 

Skulle förresten behöva ha tips på fast monterbara kondomer som man kan ta på när man går ut på kvällen. Kan bli osmidigt när man ska pissa men kommer fan komma hem med alla jävla könssjukdomar man kan ha och ett par ungar vilket inte är så coolt...

 

Berätta mer om tjejen, vem hon är osv.

 

 

Varför ens använda kondom? Bara att fråga om hon har någon sjukdom eller inte. Svarar hon ja så doppar man inte obv.

 

Edit: Nice work btw:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...