Mecklenburgare Postad 25 Oktober , 2011 Rapport Postad 25 Oktober , 2011 Torsdag: Tjej casa på malmös (sittning för endast tjejer) sen satan i det ska vi dit och härja, ska ni med eller? Jag ska ut på tors, men absolut inte Casa! Citera
ViktorH Postad 25 Oktober , 2011 Rapport Postad 25 Oktober , 2011 95a är även starfitter approved. Btw kan du inte få problem med att ha inneboende, du behöver inte ens säga till hyresvärden att du har någon. Om du menar att hyreskontraktet bara är muntligt så ska det gälla såvida hyresvärden inte är en firta, men skriftligt är ju att föredra. Hyreslagen säger ju bara att det ska vara skriftlig om du eller han begär det (JB 12kap 2§), så begär de omgående så han]inte fittar ur och bryter de muntliga kontraktet genom att förneka det när han ser du har inneboende btw, är de studentlägenhet vet jag inte om några stadgar går före. Bör inte göra de då hyreslagen är till konsumentens fördel. Mvh Pacta sunt servanda Hyresvärden vet att jag har inneboende, vi är även överens om att han som hyresvärd inte behöver informeras när jag har nya inneboenden. Förstår inte riktigt på vilket sätt jag var tvungen att involvera min hyresvärd öht. Du får gärna förtydliga. Lite förtydligande från min sida: tjejen flyttar ut efter en månads tid som inneboende hos mig. Hon har betalt en hyra. Vi har muntligt kontrakt om 3 månaders uppsägningstid. Efter en månad när jag fixat kontrakt så vill hon ej skriva på då hennes pojkvän fått boende och jobb i stan och hon vill flytta dit, så hon sticker. Jag står här med kuken i näven men utan erektion. Har mailat hyresnämnden och ska ringa imorrn. Hon påstår att hon redan pratat med dem, men tror det kan va en bluff. Fittigt läge. Hilfe? Citera
Starfitter Postad 26 Oktober , 2011 Rapport Postad 26 Oktober , 2011 tolkade ditt inlägg som att ditt hyreskontrakt var muntligt och att din hyresvärd eventuellt skulle lacka om han såg du hade inneboende och därför förneka ert muntliga kontrakt. Kanske läste fel, men helt rätt; inneboende kan man ha utan säga till. Dock är det hon betalar av någon djävla anledning skattepliktigt i teorin * så nu läste jag hela ditt nya. är rätt efterbliven när jag läser på forum* kontraktsförhållande mellan dig och din inneboende bör vara helt dispositivt (fritt att avtala om lite vad ni vill), alltså är hon bunden av ert muntliga avtal. Men de regleras i princip bara av hennes moral då du aldrig kan bevisa det, därav bristen att ha muntliga avtal. Skrik lite på na så hon inte vågar. Hyresnämnden lär inte kunna göra så mycket åt saken mer än att säga "om ni har ingått muntliga avtal ska de hållas, bevisa blablabla." Tyvärr har du bevisbördan... Citera
ViktorH Postad 26 Oktober , 2011 Rapport Postad 26 Oktober , 2011 tolkade ditt inlägg som att ditt hyreskontrakt var muntligt och att din hyresvärd eventuellt skulle lacka om han såg du hade inneboende och därför förneka ert muntliga kontrakt. Kanske läste fel, men helt rätt; inneboende kan man ha utan säga till. Dock är det hon betalar av någon djävla anledning skattepliktigt i teorin * så nu läste jag hela ditt nya. är rätt efterbliven när jag läser på forum* kontraktsförhållande mellan dig och din inneboende bör vara helt dispositivt (fritt att avtala om lite vad ni vill), alltså är hon bunden av ert muntliga avtal. Men de regleras i princip bara av hennes moral då du aldrig kan bevisa det, därav bristen att ha muntliga avtal. Skrik lite på na så hon inte vågar. Hyresnämnden lär inte kunna göra så mycket åt saken mer än att säga "om ni har ingått muntliga avtal ska de hållas, bevisa blablabla." Tyvärr har du bevisbördan... jag har 4 vittnen (tidigare inneboenden) som kan vittna till min fördel. De kommer alla att säga att 3 månaders uppsägningstid är det första jag informerar om innan de flyttar in. Ska prata med hyresnämnden idag och se vad de har att säga. Tack för svar för övrigt! Citera
affe2000 Postad 26 Oktober , 2011 Rapport Postad 26 Oktober , 2011 Tror du kan glömma att få mer betalt av tjejen. Du kan ju försöka skrämma upp henne men om du inte orkar processa som fan så kommer inte att få rätt (om ens det). Jag tror att vad dina tidiagre inneboende säger spelar liten roll då det inte är vad du brukar säga till nya inneboende som gäller utan vad du har sagt eller inte sagt till just denna tjejen. Klart bättre EV på att bara skaffa ny inneboende, kan ju inte vara så svårt i Lund? Ha ett färdigt kontrakt som dina nya inneboende måste skriva på. Ni kan, som Starfitter säger, avtala om vad ni vill och det finns inget krav på att det ska vara skriftligt. Dock så får det ni avtalar om inte vara sämre än JB:s regler om hyresavtal, då hon är hyresgäst och du hyresvärd. Om ni ingår avtal om att hon ska bo hos dig på obestämd tid så är uppsägningstiden tre månader. Har ni ingått avtal om bestämd tid som är kortare än 9 månader så gäller lite olika uppsägningstider beroende av hur lång den tiden är. Läs mer här. Citera
slowboy Postad 26 Oktober , 2011 Rapport Postad 26 Oktober , 2011 En kille som var med i cops igår skrämde sin tjej med att han väntade hemma hos henne med ett hagelgevär. Denna metod rekommenderas dock inte då man kan få problem med staten Citera
ViktorH Postad 26 Oktober , 2011 Rapport Postad 26 Oktober , 2011 Tror du kan glömma att få mer betalt av tjejen. Du kan ju försöka skrämma upp henne men om du inte orkar processa som fan så kommer inte att få rätt (om ens det). Jag tror att vad dina tidiagre inneboende säger spelar liten roll då det inte är vad du brukar säga till nya inneboende som gäller utan vad du har sagt eller inte sagt till just denna tjejen. Klart bättre EV på att bara skaffa ny inneboende, kan ju inte vara så svårt i Lund? Ha ett färdigt kontrakt som dina nya inneboende måste skriva på. Ni kan, som Starfitter säger, avtala om vad ni vill och det finns inget krav på att det ska vara skriftligt. Dock så får det ni avtalar om inte vara sämre än JB:s regler om hyresavtal, då hon är hyresgäst och du hyresvärd. Om ni ingår avtal om att hon ska bo hos dig på obestämd tid så är uppsägningstiden tre månader. Har ni ingått avtal om bestämd tid som är kortare än 9 månader så gäller lite olika uppsägningstider beroende av hur lång den tiden är. Läs mer här. tack. har pratat med hyresnämnden nu och de säger typ samma sak. Kan driva igenom, men det kostar, tar tid (som jag kan lägga på att hitta inneboende, och jag bor i Helsingborg för övrigt), samt det är inte säkert jag får det resultat jag önskar. De sa även samma sak angående mina tidigare inneboende, inte mycket värt. Har ett kontrakt som stämmer in på det du skriver redan, men fick fram dem för sent i detta fallet, vilket var korkat. Får skylla mig själv nu. Skicka ett sms till tjejen som just lämnade lägenheten och sa att jag pratat med hyresnämnden och att kontraktet var giltigt som muntligt. Sa även att jag funderade på om det var värt att dra in kronofogde för att driva in pengarna hon är skyldig, men kommer med stor sannolikhet inte göra det. Vill mest att hon ska få svettas några dagar som straff. Inte så smart att följa det jag just skrev med det som följer, men: Nån som vill flytta in i en fet 5a centralt i Helsingborg? Pokerlya i stort sett, bor två pokerspelare här. Internet, TV, bubbelbadkar, diskmaskin, tvättrum, övriga bekvämligheter. Plus att jag också bor här då, vilket är värt hyran bara det. Ett rum för 3850/mån och ett större för 5400 kr/mån, men det större kan man va ett par eller om 2 vänner om man vill och därför 2700 kr/person. Spread the word! Citera
saxin1 Postad 26 Oktober , 2011 Rapport Postad 26 Oktober , 2011 Jag ska ut på tors, men absolut inte Casa! Jag med, var ska man då demme? Citera
Mecklenburgare Postad 26 Oktober , 2011 Rapport Postad 26 Oktober , 2011 Jag med, var ska man då demme? ÖGs eller Lunds! Citera
KallOödmjukDiva Postad 26 Oktober , 2011 Rapport Postad 26 Oktober , 2011 Jag vill jettegräna till ÖGs, kan man inte kombinera mr Viktors grej osså? Half N´ Half osv. Citera
ViktorH Postad 26 Oktober , 2011 Rapport Postad 26 Oktober , 2011 Jag vill jettegräna till ÖGs, kan man inte kombinera mr Viktors grej osså? Half N´ Half osv. mr Viktor har Halloweenförkröket på fredag, inte torsdag. Jag håller mig i skinnet fram tills dess åtminstone. Blir antingen i min lägenhet eller hos en vän. )I helsingborg). Citera
Mecklenburgare Postad 27 Oktober , 2011 Rapport Postad 27 Oktober , 2011 Jag vill jettegräna till ÖGs, kan man inte kombinera mr Viktors grej osså? Half N´ Half osv. Det dryga med ÖGs är att man måste dra dit så jävla tidigt. Kommit dit vid 22 några gånger och inte kommit in Citera
Starfitter Postad 27 Oktober , 2011 Rapport Postad 27 Oktober , 2011 En annan dryg sak är att butabi inte har giltigt gästleg. och att jag är för WT för etage. Citera
Mecklenburgare Postad 27 Oktober , 2011 Rapport Postad 27 Oktober , 2011 En annan dryg sak är att butabi inte har giltigt gästleg. och att jag är för WT för etage. Han har skaffat det nu som jag förstod det, ellor? Vad är Etage när man kan se WT-kärringar bli utkastade från Chili! Citera
ViktorH Postad 25 November , 2011 Rapport Postad 25 November , 2011 Drar till sthlm en spontanare om nån timme. Någon som är där och vill ha lite skönt häng i helgen? Citera
Starfitter Postad 25 November , 2011 Rapport Postad 25 November , 2011 Drar till sthlm en spontanare om nån timme. Någon som är där och vill ha lite skönt häng i helgen? kolla i office dagboken, eller opterons. stockholmspack allihop.. edit: inkl stockholmsskor Citera
ViktorH Postad 25 November , 2011 Rapport Postad 25 November , 2011 kolla i office dagboken, eller opterons. stockholmspack allihop.. edit: inkl stockholmsskor det här kan ju inte vara bra.. Citera
ViktorH Postad 30 November , 2011 Rapport Postad 30 November , 2011 det här kan ju inte vara bra.. jag hade fel Citera
Recommended Posts