Gå till innehåll

Tsigalko- Mejeriet


Lokenius

Recommended Posts

Om du endast ska va borta i 2veckor så kommer du klara dig hur lätt som helst på 60L. Hade om jag var du inte köpt ett par märkesbrillor och tagit med till thailand utan bara köpt ett par skitbrillor på någon lokal marknad

Aaah förstår din point men jag är inget fan av fejks. Tanken är ju att dom skall användas även efter resan och jag är inte så sugen att gå runt och visa upp med massproducerade thailandsreplikor :-D Lika bra att klippa våren/sommarens brillor redan nu.. Försvinner/ går dom sönder är det ju ändå bara pengar..

Denna väska är nöt:

 

base-camp-duffel-white.jpg

 

Går att använda både som ryggsäck och bag + vattentät. Inget om man ska backpacka och gå långt men perfekt för dessa typer av resor.

 

Finns i olika storlekar och färger.

 

Ja men där är den ju.. En polare tipsade om vad som måste va denna.. Ska se om jag kan hitta den i någon av dom lokala sportbutikerna, vet dom säljer TNF jackor iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 569
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Aaah förstår din point men jag är inget fan av fejks. Tanken är ju att dom skall användas även efter resan och jag är inte så sugen att gå runt och visa upp med massproducerade thailandsreplikor :-D Lika bra att klippa våren/sommarens brillor redan nu.. Försvinner/ går dom sönder är det ju ändå bara pengar..

 

Jo det är klart, köp dig ett par riktiga då så du e bekväm :) Skillnaden är dock när du går omkring i thailand är det bara du som vet att dom är riktiga å när du kommer hem från thailand tror alla dom e fejk ändå :) :)

 

Är inne på samma spår som Fecht, varför bag framför väska? Väskorna är så nära nuts man kan komma :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har ju olika väskor för olika resor.

 

Ryggsäck är helt sämst att packa i och ur mkt tycker jag.

 

Varför ska man ha en backpackerrygga med ett bärsystem när man bär den 100 meter från bagagebandet till taxin och sen in på ett hotell?

 

Rygga har man när man åker på långresa och behöver gå långt under vissa perioder.

 

Detta är det bästa alternativet för 2 veckor till Thailand. Funkar även mkt bra ute på sjön här hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är klart, köp dig ett par riktiga då så du e bekväm :) Skillnaden är dock när du går omkring i thailand är det bara du som vet att dom är riktiga å när du kommer hem från thailand tror alla dom e fejk ändå :) :)

 

Är inne på samma spår som Fecht, varför bag framför väska? Väskorna är så nära nuts man kan komma :)

Ptja det är ingen utanför Oslo/Sthlm som ser att du har en Dior/Burbery tröja heller, är inte direkt för att försöka impa på nån Thailändare om man säger så. Det handlar ju lite om vad man trivs i själv, kvallitetskläder ger mig en good feeling/självsäkerhet på samma sätt som feks en fet bil säkert gör för andra.

Man har ju olika väskor för olika resor.

 

Ryggsäck är helt sämst att packa i och ur mkt tycker jag.

 

Varför ska man ha en backpackerrygga med ett bärsystem när man bär den 100 meter från bagagebandet till taxin och sen in på ett hotell?

 

Rygga har man när man åker på långresa och behöver gå långt under vissa perioder.

 

Detta är det bästa alternativet för 2 veckor till Thailand. Funkar även mkt bra ute på sjön här hemma.

Precis, för denna resa skulle en sådan väska vara det bästa.. Precis som du säger 100 meter från bagagebandet---hotell och sen några båtturer mellan öarna/hotell. Enklare att hålla koll på vart man har allt. Kan dock ändå sluta med att jag klipper en rejäl Haglöfs lr så då jag tror den kan komma till användning oftare i framtiden. Jag menar, bor ju i Norge.. Ut på tur, aldrig sur :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, I see your point.

 

Det har dock hänt mycket på ryggsäcksfronten så det finns numer många läckra modeller som har samma typer av blixtlåslösningar som en bag har (fanns iofs redan på t ex Kånken). Dvs ryggsäckar är inte nödvändigtvis säckar längre utan mer bagar med bärsystem. Skulle satsa på en sådan med avtagbart bärsystem. Köp en liknande modell så får alla ha rätt i sina rekommendationer, det måste vara bra för hela pf :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, I see your point.

 

Det har dock hänt mycket på ryggsäcksfronten så det finns numer många läckra modeller som har samma typer av blixtlåslösningar som en bag har (fanns iofs redan på t ex Kånken). Dvs ryggsäckar är inte nödvändigtvis säckar längre utan mer bagar med bärsystem. Skulle satsa på en sådan med avtagbart bärsystem. Köp en liknande modell så får alla ha rätt i sina rekommendationer, det måste vara bra för hela pf :-)

KÅNKEN (Facebookhjärta) Klassiker att man hade en sådan på Mulle för typ 25 år sedan och än idag kan man köpa dem i fan exakt samma utförande.. Där snackar vi tidlös :-D

 

Var in och kikade lite idag och precis som du säger så har ju utvecklingen av ryggsäckar gått framåt.. Hittade en riktigt nice (80L+15L tror jag det var) som kunde öppnas från båda hållen plus att den hade en liten "gå på minitur" säck bakpå som man kunde plocka loss. Lutar åt att jag klipper en sådan då jag redan har ex antal bagar sedan tidigare, dock ingen i klass med den North Face bagen men..

107149.jpg

 

Var btw iväg på något sjukt alldeles nyss.. Var och spelade 3-manna innebandy i en skolsal med 8 norrbaggar.. Ok att man kan vara dålig men iaf kämpa men detta var parodi. Av 8 spelare var det 5 som sprang runt med klubban i en hand hela tiden. Av dessa 5 höll tre stycken klubban i FEL hand :lol:

 

Det var klubbor som jagade bollar i axelhöjd (standardpassningar), alla var där bollen var, ingen som tänkte en enda tanke taktiskt :lol: På 1.5h lir fick jag MAX 2 passningar på bladet :lol: Känns som att le baggs ligger en aaaaning efter Sverige inom denna sport (om det nu klassas som sport?) Tyckte själv jag var ganska medelmåttig som harvat Norrland runt i en medioker division 2 serie men detta var fan som paralympics :lol: Aja kul att få röra på sig lite iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boom boom.. Då firar vi in helgen och varför inte göra det med lite norsk hiphop.. Norsk hiphop är fö som alla skandinaviska varianter av genren.. Antingen genialisk eller tragisk.. Lite som en Dr Pepper.. Antingen gillar man den eller så gör man det inte, finns liksom inga mellanlägen 8-)

 

Cashat ut rullen och är nu tillbaka på the micro of micros nämligen /1 nivån som btw ska slaktas ikväll :lol: Borde vara tillbaka på /2 med en respektabel rulle inom en inte alltför snar framtid, wish me luck 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Återkomsten" till /1kr tuffar på och det lär väl inte dröja alltför lång tid innan man kan kliva upp och tampas med alla skräckinjagande regs på /2kr + igen. Igår och idag har resulterat i 2.4k händer och drygt 23 inköp upp :lol:

C-G

Funderar på att klippa en "Ipod-docka" till min android att ha med på resan.. Liten, billig, smidig men ändå skapligt ljud.. Är detta en utopi? Vill inte betala "bose-priser" då jag inte är så sugen att gråta mig till sömns i duschen liggandes i fosterställning på grund av att den exempelvis havererats då det kommit sand eller vatten på den :lol: Vad tros om denna?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600595

 

EDIT Att man springer ÖVER "SvS EV" på 11.5k händer tyder på en skaplig goodrun va? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phuket är verkligen jättemycket mer än bara Bangla så det är rätt dumt att bara döma ut det sådär.

 

Pattaya däremot :roll:

 

Ja jag är villig att ge Phuket en chans.. Blir nån dag i starten sen avsluta en lr två dagar där i väntan på hemresa. Vart i krokarna med familjen och Bangla var väl lite to muchos.. Men säkert bättre med ett grabbgäng än att behöva gå runt med farsgubben och se män i hans ålder gå runt och vara "kära" i väldigt unga glädjespridande flickor :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är klart, köp dig ett par riktiga då så du e bekväm :) Skillnaden är dock när du går omkring i thailand är det bara du som vet att dom är riktiga å när du kommer hem från thailand tror alla dom e fejk ändå :) :)

 

Är inne på samma spår som Fecht, varför bag framför väska? Väskorna är så nära nuts man kan komma :)

 

Det säger ganska mkt om folk som går me pirat i Sverige, ännu mer om du har riktiga grejer i Thai imo. "Du får alltid vad du betalar för" är min filosofi. Slår sällan fel.

 

Har man fejk grejer och är över 16 bast så ska man nog fan ta sig en rejäl

funderare.

 

Skön dB fö!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det säger ganska mkt om folk som går me pirat i Sverige, ännu mer om du har riktiga grejer i Thai imo. "Du får alltid vad du betalar för" är min filosofi. Slår sällan fel.

 

Har man fejk grejer och är över 16 bast så ska man nog fan ta sig en rejäl

funderare.

 

Skön dB fö!

Tack tack

 

Pokermässigt är jag down nu trots att jag hittade plus igår/inatt.. Peakade 13 inköp men föll ner till 5 efter en mix av fula setups och några smått tveksamma insatser som vi väl skulle kunna kalla tilt eller liknande. Aja var säkert värd att bli undersetad, river3outad, floppatstegeutdragen osv efter min smått sjuka goodrun tidigare. När exempelvis en 8 landar river när jag fått in 55 vs 88 på 544 kan man ju inte annat än se Mike Sextons semipedofilsmile framför sig samtidigt som man hör de magiska orden ringa -"takes a minute to learn but a lifetime to master."

 

Jaja gött att vara tillbaka på /2kr igen snart.. Lägger av en halvmånadsraport nedan.. knappa 65 inköp upp på lite varierande nivåer men nu akkurat nå vevas det alltså friskt bland hajarna på /1kr.. 2 gröna kilon till och jag flyttar upp dit jag trivs bäst :-D

ac5201220327P8801.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det säger ganska mkt om folk som går me pirat i Sverige, ännu mer om du har riktiga grejer i Thai imo. "Du får alltid vad du betalar för" är min filosofi. Slår sällan fel.

 

Har man fejk grejer och är över 16 bast så ska man nog fan ta sig en rejäl

funderare.

 

Skön dB fö!

 

Jodå, kan nog hålla med. Det stora hela var väl dock tanken att det inte är så noga just där nere och om han nu vill hitta ett par som han verkligen trivs i och inte skulle stressa igenom ett köp hemma så kan han lösa ett par "gratisbrillor" där nere just för att klara vardagen :)

 

Hur har det gått med väsk köpet förövrigt Tsigalko?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, kan nog hålla med. Det stora hela var väl dock tanken att det inte är så noga just där nere och om han nu vill hitta ett par som han verkligen trivs i och inte skulle stressa igenom ett köp hemma så kan han lösa ett par "gratisbrillor" där nere just för att klara vardagen :)

 

Hur har det gått med väsk köpet förövrigt Tsigalko?

 

 

Jag är helt på detta tänket också.

Hatar piratgrejer så det skulle jag aldrig köpa, däremot kör jag loss mellan 3-10 blanka brillor / sommar att ha när man festar osv.

Sen riktiga grejer när det är lugnare påhitt i solen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har det gått med väsk köpet förövrigt Tsigalko?

 

Jag är helt på detta tänket också.

Hatar piratgrejer så det skulle jag aldrig köpa, däremot kör jag loss mellan 3-10 blanka brillor / sommar att ha när man festar osv.

Sen riktiga grejer när det är lugnare påhitt i solen!

Förstår precis hur ni menar men då jag inte precis är den som står på ett bord med tre buckets i nävarna, hoppandes och vrålar till boten Anna samtidigt som jag med mina bucketfyllda armar vevar bratnäve så behöver jag ju inte dom där "in case of somethings going very wrong" brillorna ;-) Aja som sagt jag ser er poäng och ni ser säkert min :-D

 

Angående väska så ska det styras nu imorgon måndag alternativt tisdag. Tänkte ta en repa på "byn" och styra lite. Lutar som sagt åt att det blir en säck tillslut ändå. Skall även kolla in lite brillor och känna av lite modeller för att sedan klicka hem ett par på nätet.. Men den får vänta tills "decemberlönen" med cirkus 20.5 övertidstimmar tickar in på torsdag 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1704617711.jpg

 

Haha är även en sjuk skandal som skakar den norska musikscenen.. Under lördagens, i tv, direktsända Spellemanns-utdeling (tror det kan jämföras med typ rockbjörnen) skulle Vestfoldsbaserade "bondebandet" Plumbo hämta pris för förra årets låt "MÖKKAMAN" (vilket fritt översatt blir SKITGUBBE).

 

Priset tar dom emot av den mörkhyade musikduon Madcon. När leadsångaren Lars-Erik Blokkhus skall ta emot priset utbrister han, primetime norsk TV -"Når jeg ser dere får sangen en ny betydning, «mokkamann»." :lol::lol:

 

Här lämnar Madcon scenen i raseri samtidigt som en visselorkan buar ut Plumbo för deras "skämt". Bandet Plumbo ska fö delta i den norska melodifestivalen om bara någon vecka och detta var ju kanske inte den bästa av pr inför detta :lol: Undrar om dom tänker sig för lite mer nästa gång dom ska kalla någon "SKITGUBBE" :lol:

 

Full cirkus på facebook, twitter, bloggar osv nu angående detta :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror btw jag hittat vad jag söker hos ett par solglasögon. Ett av alternativen var ju ett par klassiska aviators så tror Tom Fords modell Charles kommer sitta som majset i magen 8-) Riktigt cleant och med sina 182€ inte så farligt dyra heller :-D

Antingen dessa eller modellen "Peter" som syns på bilden nedanför..

 

tf35.jpg

 

main_peter_tf142_01n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch och fy för poker.. Back 3 inköp på egenhändiga mongolidspel så då var det 23 inköp upp till nivåflytt.. Jaja satsar på att kliva vid månadsskiftet så slipper jag stressa.

 

Några "resfrågor" om någon har lust att svara. Funderar på att antingen köpa en sånn billig "iphone docka" till min galaxy eller ett par Bose QC15 att ha med på resan.. Altruism vs Egoism :lol: Känns som att det är mer värt att köpa lurarna då de jag ska resa med ändå inte gillar min musik samt att lurarna har Noise-cancelling för flygresorna osv. Frågan.. Hur förvarar man bäst pengar exempelvis en night out? Att ha dom i en shortsficka utan zip känns ju.. sådär safe.. Midjeväska är inget alternativ :lol: Är min räddning att förvandlas till mr sommaren 2011 och klippa en sånn halsväska eller finns det något annat bra knep?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch och fy för poker.. Back 3 inköp på egenhändiga mongolidspel så då var det 23 inköp upp till nivåflytt.. Jaja satsar på att kliva vid månadsskiftet så slipper jag stressa.

 

Några "resfrågor" om någon har lust att svara. Funderar på att antingen köpa en sånn billig "iphone docka" till min galaxy eller ett par Bose QC15 att ha med på resan.. Altruism vs Egoism :lol: Känns som att det är mer värt att köpa lurarna då de jag ska resa med ändå inte gillar min musik samt att lurarna har Noise-cancelling för flygresorna osv. Frågan.. Hur förvarar man bäst pengar exempelvis en night out? Att ha dom i en shortsficka utan zip känns ju.. sådär safe.. Midjeväska är inget alternativ :lol: Är min räddning att förvandlas till mr sommaren 2011 och klippa en sånn halsväska eller finns det något annat bra knep?

 

Stressa inte :)

Någon kanske kan tipsa dig om specifikt dom lurarna du anger då jag inte har använt dem själv men lurar i allmänhet är riktigt skönt att ha med sig på en flygresa. Dina polare bör väl ha någon form av docka eller övrig musikspelare som kan underhålla er vid behov så kan du sjunka in i din egen zon med lurarna när du känner att du vill.

 

Jag inte du behöver oroa dig för att pengar i fickan mer än om du kör en utekväll i Sverige. Iofs kanske du oftast kör kort på hemmaplan men i det stora hela så bör du kunna ha koll på dina pengar i en ficka likaväl som du har koll på det här hemma. DEssutom behöver du inte bära omkring på ett allt för stort kapital när du sticker ut då man inte behöver så mycket pengar för en kväll med fullt blås. Om du hamnar i trubbel däremot med en "local" kommer dom förmodligen försöka blåsa dig på pengar. Under FullMoon förra året blev jag inskickad i ett stånd och välte ner det mesta och blev då tvingad att pynta. Jag hade ca 3k Bath på mig och orka inte bråka så gav dem det. Då jag tror en månadslön för en thailändare snittar ungefär 5000 bath (ca 1000kr) så var dem extremt nöjda, då inget hade pajjat och dom hade rest upp sina saker ca 15minuter senare.

Så min summering blir: Du kan bära pengarna på dig utan midjeväska eller dylikt men du behöver inte bära omkring på förmycket på en och samma gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaaah men nu har jag fixat både det ena och det andra.. Klippte en 65L ryggsäck, en sån gayig halsväska och med slank självklart även ett par Poloshorts.. Tror jag kör vidare med mina gamla brillor fram till sommaren och beställer ett par QC15 lurar istället men just nu ska jag bara ta det lugnt i några dagar så kortet får kyla av sig.. Måste ju ha lite kvar när det väl är resdags oxå :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...