Gå till innehåll

Tsigalko- Mejeriet


Lokenius

Recommended Posts

Brukar väl va lite halvdålig på svs men 30 betalda och att 11an inte ens får dubbla inköpet tycker jag va kasst :) Väldigt fina priser på finalbordet, gz

 

mm and Im still in efter en magisk hand :lol:

 

Boss No Limit Hold'em Tournament - t8000.00/t16000.00 Blinds - 7 players -

 

MP: t344976.00

CO: t332534.00

BTN: t154964.00

SB: t559974.00

Hero (BB): t130752.00

UTG: t468140.00

UTG+1: t324660.00

 

Pre Flop: (t24000) Hero is BB with K :heart: 7 :heart:

UTG raises to t32000, 5 folds, Hero calls t16000

 

Flop: (t72000) 5 :heart: 2 :heart: Q :diamond: (2 players)

Hero bets t98752.00, UTG calls t98752

 

Turn: (t269504) 7 :spade: (2 players)

 

River: (t269504) 7 :diamond: (2 players)

 

Final Pot: t269504

Hero shows K :heart: 7 :heart:

UTG shows K :club: A :heart:

Hero wins t275104.00

(Rake: t-5600)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 569
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

wp, du spelade den riktigt fint, och förtjänar vinsten i turren. GL

 

Antar du är ironisk :lol: Borde kanske skeppat pre ist för att syna, allt foldat men men. Sett rent generellt med en minraise från UTG så är det väl ALLTID fold men mtp dynamiken kring bordet så kändes K7s inte alltför dåligt. Killen minraisade och stal blinds var och varannan hand. Är inget större fan av att blinda ut mig så tog en vågad (åsne?)linje som lyckligtvis för mig gick hem. Du är garanterat en bättre spelare än mig så tar gärna åt mig av kritik som kan göra att man inte gör dyrköpta misstag alltför ofta.

 

Blev iaf 11.6k efter att jag med 89 skeppat rätt in i A9 på A9x flopp.. Killen hade höjt och cbetat sjukt mycket så tog en rövare som inte gick hem men sånt är livet :-(

 

Har man väl iaf råd att köpa julklappar nu :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle bjuda alla mina trogna läsare på en liten update.. Lirat /1kr och /2kr nu i november och är väl relativt nöjd.. Fått in några sessions på /4kr oxå där jag ätit/skitit/sprungit/spelat MISSÄR, en glass i sommar till den som kan tyda VART i grafen det var jag gjorde mina två sessions med highstakesregsen :lol::lol:

 

Btw s¨tror jag mitt konto vart riggat senaste 7k händerna 8-)

d629201113058dca3.jpg

1029201113623590a.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

494201172548Pcfeb.jpg

 

Ganska kula killar att sitta inklämd mellan :lol: Tycker faktiskt SvS hånade turneringsschema håller ganska kul klass, iaf på söndagarna när man har en 500-50, en 750+50 samt mongoturneringarnas mongoturnering topp-100, samtliga med trevlig struktur. Enda som saknas är väl garranterade potter då men jag misstänker att Norge kommer totalförbjuda burkmajs innan det sker dvs aldrig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

781120117102273e1.jpg

 

Förstår att alla suttit på helspänn i väntan på en lägesraport från microåsnornas microåsna :lol: Hört om folk som väntat mer på denna rapport än på the man himself mr S. Claus. Började månaden på /2kr, var upp och nosade på /4, cashade ut 17k till lite kläder och julklappar, startade om på /1kr och är nu uppe som mycket fruktad reg/2kr nivån igen 8-)

 

Apropå tomtar så kan jag varmt rekomendera den norska "julkalendern" Nissene over skog og hei. Fantastiskt morsomt. För er som gillade Tomtar på loftet (nissene på loven) som brukar sändas varje jul på svenk tv är detta ett måste :lol:

 

mvh Smörsmugglaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bokar dagen 3.5k efter att ha hittat några inköp cashgame samt avslutat med att casha i en av SvS "dyrare" turrar.. Lite sjukt att såväl shortstacken OCH bordets jätteåsna ska hitta stålet just i den spotten då men men thats life. Turade lite innan så det jämnar väl alltid ut sig i längden 8-)

 

 

Boss No Limit Hold'em Tournament - t800.00/t1600.00 Blinds - 6 players

 

CO: t39405.00

BTN: t14698.00

SB: t17265.00

Hero (BB): t22453.00

UTG: t31560.00

MP: t48169.00

 

Pre Flop: (t2400) Hero is BB with K :spade: A :diamond:

UTG raises to t4800, 3 folds, SB raises to t17265, Hero raises to t22453, UTG calls t17653

 

Flop: (t62171) Q :club: T :heart: 2 :heart: (3 players)

 

Turn: (t62171) 7 :club: (3 players)

 

River: (t62171) 6 :club: (3 players)

 

Final Pot: t62171

SB shows A :heart: A :club:

Hero shows K :spade: A :diamond:

UTG shows Q :heart: Q :spade:

UTG wins t62621.00

(Rake: t-450)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några pokerfria dagar då vi har sjukt mycket på jobbet såhär i juletid, redan gnetat in 16h övertid för december och då har vi ännu inte kommit in i "julveckan". Köpt bil har jag oxå gjort, en norskreggad sådan, så nu är det bara att tuta och köra. Jungfruturen gick naturligtvis, i norsk anda, på en HARRYTUR dvs man åker till Svinesund och shoppar på sig mat, snus och en massa onödigheter som man sedan smugglar tillbaka över gränsen.

 

Några rullar snus, julskinka, knäckebröd och självklart 18 liter julmust. Julmust finns INTE att få tag på NÅGONSTANS i norge. Vet att man kan köpa det på Ikea i singapore men i U-landsnorge, nej. Jaja är väl inget att gnälla om då jag nu har så det "bör räcka" fram till den 23e (då skutan styrs hem för julledighet) men lite synd bara att man inte kunde lägga vantarna på julmustens rolls royce nämligen Wasas special

 

Vasa+Special+julmust.jpg

 

Pokerwhise rullar det sakta men säkert på, backar väl mest troligt lite på MTTs just ikväll men cashgamet har rullat bra de få händerna jag spelat på sista tiden 8-)

 

1614201185457ca2c.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite enformigt att sitta och pilla in g(i)rafer i vart och varannat inlägg men denna måste ju få plats då den faktiskt visar hur mycket tur jag haft idag :lol: :lol:

Lägg till ett fint slagläge i lillLördag och det kan bli en kul jul :mrgreen: Åt btw "julbord" på jobbet idag och sooooom baggarna slog sig för bröstet. I mina ögon serverades det pannbiff, korv, potatis, sås och lingon (plus nån torr ribbe och det uberäckliga pinnekjöttet) Nästa år ska jag fan själv ta med sill, skinka, jansson och lite mer och visa dom vad julmat egentligen är.. Just ja, grafen 8-)

af14201111130298bd.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.3k händer break even steeven var surt men när det väl lossnade var det proppen ur och fina 3.2k på den gröna sidan. Fick bland annat in KK trevägs i vad som blev en 500bb pott och fick helt onaturligt stå på QJxxx bräda :lol: Jaja är hur som haver väldigt nöjd med min månad so far där vi även är närmare 3k upp i MTTs :-D

b817201122654f6ea.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter regn kommer sol, så även i kongeriket Noreg. Bestämde mig för att unna mig nått kul så sitter akkurat nå på bussen mot Oslo för lite shopping samt en liten kryssning till Kiel. Vad vore väl en bättre julklapp till ens far än lite tysk öl, bratwurst mm :lol: Om någon är ute efter en clean och sjukt skön vinterjacka kan jag inte annat än reka Canada Goose hybrid lite.. Maken till skön jacka kan ju inte skådats sedan SneakyJack dominerade /2 borden :lol: Att den är varm som satana och sedan väger 200gram gör ju inte saken sämre.. Känns som att skutta runt naken (fast med inbygd värme)

 

Btw verkar det som att maffian fuckade NY in the pussy inatt :-D Epicnes 8-) Calfans Resurrection är ju en sånn bomb att hiroshima framstår som en kinapuff!!!

http://www.beatmyday.com/2011/12/17/swedish-house-mafia-madison-square-garden-16-12-11/

01. Axwell & Sebastian Ingrosso feat. Michael Feiner – Together (The Attic Intro Edit) w/ ID

02. Michael Calfan – Resurrection (Axwell’s Recut Club Version) [Axtone] w/ Axwell feat. Steve Edwards – Watch The Sunrise (Acappella) [Axtone]

03. Nari & Milani – Atom

04. David Guetta & Afrojack – Lunar [EMI]

05. Deniz Koyu – Hydra [Joia] w/ Adele – Set Fire To The Rain (Thomas Gold Remix) [XL]

06. Sebastian Ingrosso & Alesso – Calling (Instrumental Mix) [Refune]

07. Feenixpawl & Ivan Gough feat. Georgi Kay – In My Mind [Axtone]

08. Deniz Koyu – Tung! [Flamingo] w/ Calvin Harris – Feel So Close [sony]

09. Niki & The Dove – Mother Protect (Alex Metric Remix) [EMI] w/ Afrojack – Replica [Wall]

10. Axwell – Heart Is King [Axtone] w/ R.E.M – Losing My Religion (Acappella) [sony] w/ Ferry Corsten – Punk (Arty ‘Rock-N-Rolla’ Remix) [Flashover]

11. James Blunt – Dangerous (Deniz Koyu & Johan Wedel Remix) [Atlantic] (Axwell Edit)

12. Cassius – I Love U So [Ed Banger] w/ Michael Woods – Bullet [Diffused] w/ Nero – Promises (Calvin Harris Remix) [MTA]

13. Pendulum – The Island (Steve Angello, AN21 & Max Vangeli Remix) w/ R3hab & Swanky Tunes feat. Max C – Sending My Love [Wall]

14. Arty, Matisse & Sadko – Trio [Axtone]

15. Dirty South & Those Usual Suspects feat. Erik Hecht – Walking Alone [Phazing] w/ Swedish House Mafia vs. Tinie Tempah – Miami 2 Ibiza [Virgin] (Live Vocals) w/ Dirty South & Those Usual Suspects feat. Erik Hecht – Walking Alone (Acappella) [Phazing]

16. Swedish House Mafia vs. Knife Party – Antidote (Vocal Mix) [EMI]

17. Tommy Trash – The End [Downright] w/ Florence and The Machine – You’ve Got The Love (Mark Knight Remix) [Toolroom] w/ Swedish House Mafia – One [Virgin]

18. Axwell feat. Errol Reid – Nothing But Love (Remode Mix) [Axtone] w/ Arty – Around The World [Anjunabeats]

19. Steve Angello – Yeah

20. John Dahlback feat. Erik Hassle – One Last Ride (Tommy Trash Remix) [Mutants / Big Beat]

21. Diddy, Dirty Money feat. Skylar Grey – Coming Home (Dirty South Remix) [interscope] w/ Daft Punk – Aerodynamic [Virgin] w/ Hard Rock Sofa – Quasar [Axtone]

22. Nadia Ali, Alex Kenji & Starkillers – Pressure (Alesso Remix) [spinnin] w/ Coldplay – Fix You [EMI]

23. Coldplay vs. Swedish House Mafia – Every Teardrop Is A Waterfall [Parlophone]

24. Swedish House Mafia feat. John Martin – Save The World [EMI] (Live Vocals)

25. The Temper Trap – Sweet Disposition (Axwell & Dirty South Remix) [infectious] w/ Adrian Lux – Teenage Crime (Axwell & Henrik B Remode) [Axtone]

26. Steve Angello, Axwell, Sebastian Ingrosso & Laidback Luke feat. Deborah Cox – Leave The World Behind [Axtone] w/ DEVolution feat. Amy Pearson – Good Love (Alesso Remix) w/ Green Velvet – Flash (Nicky Romero Remix) [Relief]

27. Steve Angello & Laidback Luke vs. Robin S – Show Me Love [Ministry Of Sound] w/ Axwell feat. Max C – I Found U [Axtone] w/ Steve Angello – Knas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brutal playlist, borde varit där.

 

Tomorrowland i sommar? 8-)

Aaah sjukt sugen, några baggar jag känner som planerar att bila ner så får se om man hakar eller inte. Annars hade Creamfields vart smutt oxå, nått måste man väl åka på 8-) Har jag en jobbpolare som tjatar på mig att haka till england 14e juli för att se maffian, Calvin Harris, Madeon, Alesso och the one and only Pete Tong tillsammans med 65k husälskare.. I milton keynes bowl. Oddsmässigt är det nog störst chans att jag drar på den sistnämnda :-D

 

graf i bbs istället imo.

 

Annars så, sluta BLI krossaD! :D

 

Fixade din post lite :lol: Tappade nämligen 400bbs (som jag återkommer om nedan) men just i skrivande stund är jag dryga 3400bbs upp för november vad gäller cashgames.

 

var ju Oslo/Kiel i helgen vilket på de flesta vis blev en dyr affär. Startade i Oslo, som väl för 4e året i rad, blivit utsedd till världens dyraste stad i massvis av kategorier.. Hittade ett par handskar som klipptes och när kortet väl glödde som mest var det lika bra att klippa en cashmerepullover i bara farten. Några norska laxar senare entrades Color Lines cruiseship som är en sånn med promenadgata och massvis med krimskrams. Handlade alltför dyr alkohol till kompisen som ska hosta nyåret i sin fjällsstuga men wtf, bjuder man in till fest ska man väl få nått trevligt tillbaka oxå.

 

Skeppet anlände den tyska hamnmetropolen vid 10 snåret vilket skulle ge passagerarna knappa 4 timmar i land för shopping mm. Tyvärr så var typ hela staden söndagsstängd så gled tillbaka till hytten, slängde igång telefonen som modem och loggade SvS utan att tänka på att jag befann mig i Adolfs gamla paradis där roamingkostnaderna tom är dyrare än norge :lol: 104 händer och en KK vs AQ pre för full 200bb smet samt en AQ vs 88 på AQ8x satt jag alltså där betydligt fattigare än innan och som plåster på såren fick jag även ett SmS från min mobiloperatör att jag nämligen nått nån "magisk gräns" för roaming ala 500 norska oljedollars :lol: Stängde av mobilen och gick till baren och drack öl :-D

 

Jaja, lite musik kanske.. Första MAGISK, 2a MAGISK och Calvin Harris kan jag bara inte släppa.. Så fort jag hör den får jag det där löjliga, och helt omedvetna, smilet som egentligen bara skandinaviska gubbar på semester kan få när dom lutar sig tillbaka i en stol i kvällssolen och bara njuter av livet med sin öl/whiskey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte motstå en polares "tjat" längre så nu är biljetter till Milton Keynes Bowl den 14e juli I BOX!! :-D :-D :-D :-D

shmmiltonkeynesbowl.jpg

 

Le Mafia, Mr Tong, Calvin Harris, Madeon, Alesso.. Mitt nya mål med pokerspelandet blir alltså att försöka vinna några hundringar fram tills dess så jag har råd med ryan flyg, buss, ett tält, nudlar och kanske nån öl denna helg :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

inte blivit mycket lir sen den 23e.. Fick in några händer nu i de svenskaste av fjäll i väntan på det nya året så passar härmed på att boka månaden som iaf cashgamemässigt är en rekordmånad :lol: 15.676 riksdaler plus att jag MTTat in dryga 13k gör att hybrisen är enorm, ska bli pokerproffs osv osv.. Nä jag harvar nog vidare i det mysiga 1-2 träsket med några avstickare uppåt när lusten faller sig in, brukar bli bäst så.. Gott nytt år pokerlovers

a331201115455626a.jpg

1d31201115538b300.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åt btw "julbord" på jobbet idag och sooooom baggarna slog sig för bröstet. I mina ögon serverades det pannbiff, korv, potatis, sås och lingon (plus nån torr ribbe och det uberäckliga pinnekjöttet) Nästa år ska jag fan själv ta med sill, skinka, jansson och lite mer och visa dom vad julmat egentligen är.. Just ja, grafen 8-)

af14201111130298bd.jpg

 

Haha!

Har tyckt att pinnekjöttet sett så sjukt vidrigt ut sedan jag började lassa förbi dom i kassan på coop. Sen när dom dessutom inte rör en min i nyllet när man marginellt vågar säga att det blir 850NOK för tre packer så börjar man ju fan undra :S

Själv körde jag på köttbullemackor och rödbetssallad till jul iaf, höres så mycket bättre ut än ditt julbord då ;)

 

Vad gör du i Norge för övrigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha!

Har tyckt att pinnekjöttet sett så sjukt vidrigt ut sedan jag började lassa förbi dom i kassan på coop. Sen när dom dessutom inte rör en min i nyllet när man marginellt vågar säga att det blir 850NOK för tre packer så börjar man ju fan undra :S

Själv körde jag på köttbullemackor och rödbetssallad till jul iaf, höres så mycket bättre ut än ditt julbord då ;)

 

Vad gör du i Norge för övrigt?

 

Norsk matkultur är inte mycket att hänga i granen. Att det var så fantastiska priser på pinnekjöttet hade jag ingen aning om men det förvånar ju knappast då man i jämförelse kan få betala 3-400 nok för en pizza, en dosa snus, läsk och lite smågodis en söndag :lol:

 

När jag inte leker pokerproffs härjar jag runt på lager och ser till att bland annat Coopbutikerna får alla sina mejeriprodukter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så då var det kanske dax att summera årets första sittning.. 1200 händer och upp 1279 sek. Tycker jag fått bra koll på 1-2 nivån och det är väl inte direkt många man behöver ducka och byta bord för 8-) Åkte på några riktigt osköna riversucks så tror faktiskt dagens "svs ev" stämmer ganska bra då den pissar mig i ansiktet och säger att jag är 1200 sek under men men är väl bara bita i och skratta åt Basstarrdo, Traebonnar, hacket och grabbarna :lol:

ed201220125AMdd97.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått in lite mer lir idag och är nu 2.5k upp på 2.4k händer. Quitade precis trots riktigt bra bord men kände att jag bara inte orkade mer.. är ju även hockey nu som "avnjuts" via rysk stream :lol:

 

Blev av med mobilen i julhelgen då den stals av en nysvensk så var bara att bita i det sura och köpa en ny. Dock känner jag att jag typ får ut 1% av min Galaxys kapacitet så motager gladeligen tips på nyttiga Androidappar/widgets och allt vad det nu heter.. Fotoappar, nått kul tema till mobilen, spel osv osv.. plz help :-D

 

Btw, 1-0 finland.. Hockey måste ju vara den enda sporten ever där det är fullt normalt att kasta in chanspassar in i slottet och sedan HYLLAS för det. Har själv spelat innebandy på mellannivå och OM vi slängde iväg blindpassar i slottet blev man fan bänkad även om det blev mål iom alla livsfarliga kontringar man fick mot sig hela tiden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...