Gå till innehåll

Tsigalko- Mejeriet


Lokenius

Recommended Posts

Okidok.. Kollat typ mrjet och några fler. Verkar som att de flesta ligger mellan 8 och 9k. Har ju en magisk plan på g då jag tänkt smyga runt mina polare en dag.. Riktigt undercoverstyle med hatt, brillor och lösmustage.. Ta en massa foton av dom och skeppa ut med tagg på facebook. Måste ju bli en magisk reaktion när dom först inte fattar någonting och sen helt plötsligt står man där framför dom med en låda öl :-D

 

 

Lät som taget ur en film, fyfan va mysigt....glädjen när dom inser! priceless.

 

Fint sprunget btw :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 569
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lät som taget ur en film, fyfan va mysigt....glädjen när dom inser! priceless.

 

Fint sprunget btw :P

precis :lol:

springer just nu isbjörn i SvS turnering Söndagsfeber.. Jaja man kan ju inte ha maxflyt varje gång man sätter sig 8-) Har iaf sjukt bra musik som strömmar ut ur högtalarna då herr Tong har spelning för mig just nu.

http://www.bbc.co.uk/programmes/b018twxr#synopsis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om om inte fanns, norsk burkmajs skulle försvinna från jorden, SneakyJack skulle komma tillbaka till /2 borden, SvS skulle ta bort rivern :lol: Sur sorti när jag setupade så fint men men man får väl hursom vara glad och nöjd..

 

Boss No Limit Hold'em Tournament - t8000.00/t16000.00 Blinds - 3 players -

 

SB: t304312.00 19.02 BBs - VPIP: 21, PFR: 12, 3B: 2, AF: 3.7, Hands: 399

Hero (BB): t235016.00 14.69 BBs

BTN: t239072.00 14.94 BBs - VPIP: 20, PFR: 17, 3B: 4, AF: 3.3, Hands: 184

 

Pre Flop: (t24000) Hero is BB with 8 :heart: 7 :heart:

1 fold, SB raises to t33200, Hero calls t17200

 

Flop: (t66400) 7 :club: K :club: 8 :spade: (2 players)

SB bets t51600.00, Hero raises to t201816, SB calls t150216

 

Turn: (t470032) 6 :spade: (2 players)

 

River: (t470032) A :heart: (2 players)

 

Final Pot: t470032

SB shows A :diamond: K :heart:

Hero shows 8 :heart: 7 :heart:

SB wins t472432.00

(Rake: t-2400)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch håll dig väck från Phuket, vidrigt ställe!

+1000

Ska också dra till Thailand snart. Bestämde igår att flyget går 20e Jan. Tänkte Phuket → Ko Samui → Ko Tao och sen tillbaka på 14dar på plats. Bra idé eller inte det får tiden utvisa :)

nice. kör oxå obokat.. eller bokar ev en natt direkt när man kommer bara för att slippa stressa runt..

Svårt att få billigare direktflyg ;)

Men man kan ju ha tur.

 

Men phuket är ren turistcirkus.

Ko Tao är trevligt. Grym dykning.

Kom hem för 11 dar sen ;)

:-P

Aaah vet att Phuket är phuket men jag skall sort of överaska några polare.. Och dom skall starta där och sen resa vidare.. Ko Tao har jag bara hört positivt om.. Får se om jag kan lura med dom dit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1000

 

nice. kör oxå obokat.. eller bokar ev en natt direkt när man kommer bara för att slippa stressa runt..

 

Aaah vet att Phuket är phuket men jag skall sort of överaska några polare.. Och dom skall starta där och sen resa vidare.. Ko Tao har jag bara hört positivt om.. Får se om jag kan lura med dom dit

 

Hur länge skall du vara borta? Tänk på att inte lägga för mycket dagar på resande det kan vara suboptimalt om du inte är där för länge?

Phuket -> PhiPhi tar ca 3h och är ju givetvis mkt enkelt att ta sig till. PhiPhi är inte så jäkla mycket förutom festande så om det är det du e sugen på så kommer du trivas väl.

Om du annars har tiden så förespråkar jag som många andra Koh Tao och dykning. Helt fantastiskt och går även att hitta lite uteliv där på några sköna barer längst stranden. Tips på Dykresort: Ban's Diving. Kurser på engelska, svenska, japanska....u name it. För att ta dig till KohTao tar du bussresa till t.ex Sura-Thani och tar färjan över. Går även att flyga till Samui och ta färja från Samui.

Sen om du inte har behov att träffa nya människor , festa och diverse andra aktivetet kan du annars dra till t.ex Koh Lanta där det e lugnet som tar över.....well några exempel men finns även mer att välja på !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge skall du vara borta? Tänk på att inte lägga för mycket dagar på resande det kan vara suboptimalt om du inte är där för länge?

Phuket -> PhiPhi tar ca 3h och är ju givetvis mkt enkelt att ta sig till. PhiPhi är inte så jäkla mycket förutom festande så om det är det du e sugen på så kommer du trivas väl.

Om du annars har tiden så förespråkar jag som många andra Koh Tao och dykning. Helt fantastiskt och går även att hitta lite uteliv där på några sköna barer längst stranden. Tips på Dykresort: Ban's Diving. Kurser på engelska, svenska, japanska....u name it. För att ta dig till KohTao tar du bussresa till t.ex Sura-Thani och tar färjan över. Går även att flyga till Samui och ta färja från Samui.

Sen om du inte har behov att träffa nya människor , festa och diverse andra aktivetet kan du annars dra till t.ex Koh Lanta där det e lugnet som tar över.....well några exempel men finns även mer att välja på !

 

Phenix divers var den dykresort jag använde mig av.

Dom har också svenska intruktörer dock var min fransman.

Väldigt trevligt med fransman som talar engelska och säger,

"dont forget to make bubbles".

Det finns dock hur många dykskolor som helst där.

 

Om du bara ska åka runt i södra så är flyg onödigt för man tjänar bara marginellt med tid och det är mycke merkostnader runt om.

Alla förbokade hotell är dyra. Resebyråer vill i regel pracka på en dyra boenden för flera tusen bath per natt.

Om man reser med lätt packning så är det väldigt smidigt att kolla runt lite efter billiga alternativ på plats.

Fan room kostar mellan 3-5 hundra bath beroende på vart man är på öarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu är det mest för att överraska/träffa mina polare jag åker så vart är egentligen irrelevant.. Eller kanske inte helt men, aah ni förstår säkert.. Inte direkt så jag skulle vilja plöya 14 dagar i Pattaya, Patong osv :lol:

 

Är inget större fan av dykning, även om det säkert är en fantastisk upplevelse, utan klarar mig gott med att bara plaska runt i vattnet med en bira i näven :lol: Angående fan-room så är det låt säga oaktuellt. Tänker, av erfarenhet av mitt senaste besök, inte sätta min fot i ett rum utan AC 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det mest för att överraska/träffa mina polare jag åker så vart är egentligen irrelevant.. Eller kanske inte helt men, aah ni förstår säkert.. Inte direkt så jag skulle vilja plöya 14 dagar i Pattaya, Patong osv :lol:

 

Är inget större fan av dykning, även om det säkert är en fantastisk upplevelse, utan klarar mig gott med att bara plaska runt i vattnet med en bira i näven :lol: Angående fan-room så är det låt säga oaktuellt. Tänker, av erfarenhet av mitt senaste besök, inte sätta min fot i ett rum utan AC 8-)

 

Jasså jag är av helt motsatt åsikt. ;)

Jag tycker ac är fruktansvärt.

:-P

och Pattaya som är så vackert.

 

?di=1513262183549

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

.

Ni som har rest/ska resa.. Tänkte inhandla ett stycke ryggsäck då en resväska på hjul kanske inte är den smidigaste lösningen om man skall flänga runt :lol: Vad rekomenderas för storlek? 60L, 80L, 100L+?? Alltså för 2 veckor MEN jag packar som en tjej. Tänker alltså INTE köpa en massa masskopierade thailändska kvallitetskläder att glida runt i..

 

 

Om någon har koll på solbrillor får ni gärna hojta till. Bör väl köpa ett par nya sådana före avresa oxå då mina Marc J börjar bli lite out of date. Wayfarers känns oaktuellt då jag helt enkelt inte klär i sådana.. Sett några snygga Tom Fords på nätet men man vill ju testa först oxå. Skall ta en tur på "byn" imorgon och se vad dom har att erbjuda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har rest/ska resa.. Tänkte inhandla ett stycke ryggsäck då en resväska på hjul kanske inte är den smidigaste lösningen om man skall flänga runt :lol: Vad rekomenderas för storlek? 60L, 80L, 100L+?? Alltså för 2 veckor MEN jag packar som en tjej. Tänker alltså INTE köpa en massa masskopierade thailändska kvallitetskläder att glida runt i..

 

 

Om någon har koll på solbrillor får ni gärna hojta till. Bör väl köpa ett par nya sådana före avresa oxå då mina Marc J börjar bli lite out of date. Wayfarers känns oaktuellt då jag helt enkelt inte klär i sådana.. Sett några snygga Tom Fords på nätet men man vill ju testa först oxå. Skall ta en tur på "byn" imorgon och se vad dom har att erbjuda

 

Om du endast ska va borta i 2veckor så kommer du klara dig hur lätt som helst på 60L. Hade om jag var du inte köpt ett par märkesbrillor och tagit med till thailand utan bara köpt ett par skitbrillor på någon lokal marknad eller random stånd för 100-200bath som funkar fint som slit å släng. Prutmöjligheten är lite beroende på var du befinner dig, något dyrare på öarna men var inte förvånad om dom kommer med utgångspris på ca 1500bath. Sellout för 200bath om du vill ha brillorna är inget problem, hur ledsna dom än ser ut att vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...