Gå till innehåll

Tsigalko- Mejeriet


Lokenius

Recommended Posts

IPoker Network No Limit Hold'em Tournament - t50.00/t100.00 Blinds - 10 players - View hand 1437092

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Pre Flop: (t150) Hero is UTG+1 with A :heart: A :club:

UTG raises to t300, Hero calls t300, 7 folds, BB raises to t717, UTG raises to t2076, Hero calls t1776

 

 

Final Pot: t4919

BB shows Q :diamond: J :club:

UTG shows K :club: 9 :diamond:

 

 

En hand som precis utspelade sig i ett stycke $15 Freez. Sitter och småler och dunkar mig själv i ryggen då min djävulska plan med att bara syna bakom UTGs raise lyckades. Normalt sett raisar jag väl 101 fall av 100 där eftersom jag alltid blir så sjukt kåt på att få in ton med keramik i mitten pre (för att kunna gnälla att man blivit utdragen och inte utspelad :lol: ) Denna gång lyckas jag overkligt nog se att åsnan i BB, som förövrigt varit in i mitten och vänt oftare än Oscar Wendt gör en dålig match, sitter med ganska precis en minraise och kommer skeppa ATC 200 gånger av 100. Nu gick det ju precis som jag tänkt då UTG isoshovar så som sagt bara dunka sig själv i ryggen och ladda för ny klonk.. 7/70 med 20 ITM, borde vara en barnlek för ett ICM-pro som mig att casha detta :mrgreen:

 

//Mvh det finns en anledning att vissa har 3321% RoI :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 569
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det blir lätt att göra mål när målvakten sover. I pengarna med 19 spelare kvar. Hamnar i en pott för skön chiplead men man ibland måste man ha tur och dra ut A oxå. Tyvärr gick det inte denna gång, fan skulle foldat pre (:lol: ) får trösta mig med att det skall ätas oxe och spelas NHL 12 hela helgen istället :lol:

 

IPoker Network No Limit Hold'em Tournament - t350.00/t700.00 Blinds - 9 players - View hand 1437154

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

 

Pre Flop: (t1050) Hero is SB with K :diamond: K :heart:

1 fold, UTG+1 raises to t1400, 3 folds, CO raises to t13467, 1 fold, Hero raises to t14704.5, 2 folds

 

Flop: (t29034) A :diamond: T :club: A :club:(2 players)

 

Turn: (t29034) 2 :heart:(2 players)

 

River: (t29034) Q :heart:(2 players)

 

Final Pot: t29034

CO shows J :diamond: A :spade:

CO wins t29934.00

(Rake: t-900)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken, idag ska vi tala om headsup poker och inte vilken headsup poker som helst utan förlorande headsup poker. Har de senaste cirkus 7k händerna tappat typ 14 inköp. Har efter min lilla miniklonk spelat lite utanför min bekvämlighetszon vilket resulterat i att jag mött spelare som:

 

1. är bättre än mig

2. Vinner mer dollars av mig för att jag inte håller mig lägre

3. tydligen har mer tur än mig i 4betade potter :lol:

 

För att råda bot på detta "skottande" ska jag casha ut från detta sjukligt hemska nätverk och sen kanske gå för Ongame igen. Alla spel med mer än 2 spelare vid borden innehåller ju typ ENDAST 15/15 3b5 spelare som en gång per år byter ett inköp med varandra, AA vs AA.

 

Skitenkelt att slå, peace a cake, rena barnleken, 3beta sönder dom, nöt ner dom skrattar säkert eliten nu men själv slår man på långa vägar inte spelen då mitt tålamod tryter där nån gång vid 11e raka BB-walken med AA i hålet. Sjukt mycket sämre trafik än vad jag trodde vad gäller SnGs oxå, typ samma action i Ipokers lobby som det är på any 6-maxbord över NL$2. Sparar den kommande rakebacken på siten endast för lite MTTs så man lite tufft i framtiden kan säga att man har flera rullar.

 

Kanske köpa lite kul elektronik, ny tv, mobil osv osv. Tanken har även slagit mig att eventuellt stejka någon annan tyl NL20-NL50. Dock inte så sugen att bli blåst så man får väl göra någon form av research av utbudet vad gäller microåsnor där i stakedelen och se om man kan hitta nån skön lirare :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klivit ner i nivå och tanken är att bara lira HU-cash mot spelare jag behärskar en aning bättre än £/$/€ NL50 luckboxar :mrgreen: Cashade även ut $1500 till "ny vinterjacka, skor och kanske en ny tv" kontot.

 

Riktigt förvånad över hur snabbt själva verifieringen av kontot (pass, bild på räkning osv) gick då jag typ 45 minuter efter att ha begärt cashout fick ett mail om vad som behövdes, skickade in detta och cirkus 15 minuter efter så var degen på moneybookers :-D Hade förväntat mig en process ala 3 veckor innan man får svar att passet inte godkänts för det var för suddigt eller så men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirat dryga 2.5k händer såhär på morgonkvisten varav 2.2k av dom mot en vek rysk bumhunter. Var upp nästan 5 inköp innan han bytte taktik och lyckades få in 100bb pre och dra ut i tur och ordning AK vs AQ, AK vs AJ och AQ vs AT.

 

Tycker själv jag blir bättre och bättre på detta, Rom bygdes inte på en dag osv osv, och det känns som att "skottandet" på NL50 HU hjälpt mig en del, även fast det var en rätt dyr läropeng :lol:

 

Dyr historia är det även att lira micro-HU då raken tuggar i sig en hel del. Betalat av nästan 500 dulls i rake på 11 dagar micro vilket känns rätt sjukt :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns skönt att man får starta dagen med att se att man fortfarande är Oscar. Dagens andra hand, blev även bara två händer mot denna FI då han efter river skrev BOOOM i chatten för att sedan vara forever gone :cry:

Hand två är mot nån form av reg som envisas med att lira mig, älskar självklart river. Slaskat lite mer mot samma lirare så är nu på cirka 75 händer stuck 4 inköp, VÄL SPELAT Tsig...

 

IPoker Network $10.00 No Limit Hold'em - 2 players -

 

BB: $10.00 - VPIP: 100, PFR: 50, 3B: 100, AF: Infinity, Hands: 2

Hero (BTN/SB): $10.00

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BTN/SB with A :club: Q :club:

Hero raises to $0.30, BB raises to $0.90, Hero raises to $2.65, BB calls $1.75

 

Flop: ($5.30) 7 :heart: 6 :club: 2 :club:(2 players)

BB bets $7.35, Hero calls $7.35

 

Turn: ($20.00) 2 :diamond:(2 players)

 

River: ($20.00) 4 :diamond:(2 players)

 

Final Pot: $20.00

BB shows K :diamond: 4 :spade:

BB wins $19.00

(Rake: $1.00)

 

IPoker Network $10.00 No Limit Hold'em - 2 players -

BTN/SB: $10.05 - VPIP: 42, PFR: 40, 3B: 10, AF: 3.8, Hands: 493

Hero (BB): $11.06

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with 3 :heart: 4 :heart:

BTN/SB raises to $0.30, Hero raises to $1, BTN/SB calls $0.70

 

Flop: ($2.00) 9 :diamond: 3 :diamond: 3 :spade:(2 players)

Hero bets $1.50, BTN/SB calls $1.50

 

Turn: ($5.00) 2 :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $2.50, Hero raises to $5.90, BTN/SB raises to $7.55, Hero calls $1.65

 

River: ($20.10) K :heart:(2 players)

 

Final Pot: $20.10

BTN/SB shows K :club: K :spade:

BTN/SB wins $19.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Känner återigen en glädje när jag tänker på poker. Har återupptagit spelet där jag är nästintill oslagbar, nämligen HU-Flips. vunnit 4 av 5 idag så måste väl nästan säga att jag krossar nivån!!

 

Eeeeeez game :mrgreen:

 

Ongame Network No Limit Hold'em Tournament - t/t Blinds - 0 players - View hand 1467057

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

 

Pre Flop: (t0) Hero is with 3heart.gif Jspade.gif

 

Flop: 3spade.gif Tclub.gif 2club.gif

 

Turn: 7heart.gif

 

River: Qheart.gif

 

Final Pot: t0

Player4 shows 2diamond.gif 5heart.gif

Hero shows 3heart.gif Jspade.gif

Hero wins t2.00

(Rake: t-2)

 

 

 

Ongame Network No Limit Hold'em Tournament - t/t Blinds - 0 players - View hand 1467059

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

 

Pre Flop: (t0) Hero is with 6heart.gif 8diamond.gif

 

Flop: 5diamond.gif Kheart.gif Jheart.gif

 

Turn: 6diamond.gif

 

River: 2heart.gif

 

Final Pot: t0

shows 8heart.gif 2spade.gif

Hero shows 6heart.gif 8diamond.gif

Hero wins t2.00

(Rake: t-2)

 

 

Ongame Network No Limit Hold'em Tournament - t/t Blinds - 0 players - View hand 1467060

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Pre Flop: (t0) Hero is with Adiamond.gif Tclub.gif

 

Flop: 6heart.gif Qspade.gif 8spade.gif

 

Turn: Jclub.gif

 

River: Jspade.gif

 

Final Pot: t0

Player1 shows 4club.gif Aheart.gif

Hero shows Adiamond.gif Tclub.gif

Hero wins t2.00

(Rake: t-2)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror fan jag ska stega in på bossens kontor imorgon och säga upp mig, detta är alldeles för enkelt :lol:

 

Ongame Network No Limit Hold'em Tournament - t/t Blinds

 

Pre Flop: (t0) Hero is with 5spade.gif 5club.gif

 

Flop: 9diamond.gif Qclub.gif Qheart.gif

 

Turn: Jheart.gif

 

River: 5diamond.gif

 

Final Pot: t0

Hero shows 5spade.gif 5club.gif

shows 2club.gif Qdiamond.gif

Hero wins t2.00

(Rake: t-2)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dagen jag vinner miljonerna på lotto skall även jag göra som alla rika araber, ryssar osv osv nämligen köpa ett fotbollslag att leka med. Planen är att kliva in i det norska Adeccoliga-laget Sandnes ULF och ösa på med kvallitet. Thomas Brolin, Hristo Stoichkov och kanske en så fräck kupp som att värva in Romario.

 

Reggade idag ett stycke bettingkonto för att få 3 fria månader med Csports, kravet att lira ett spel för minst 250 pix. Höll på att tappa hakan när jag ser att oddsmakarna på siten ger 2.25 för serieledande ULF borta mot Asker. TVÅKOMMATJUGOFEM!!! Lastade alla mina surt förvärvade 250 sek på Uffe och pangpang så sitter man nu här ett steg närmare miljonerna :lol:

 

Ikväll tänkte jag vinna ongames småspararevent GSOP Event 9 mini, ses vid borden alla pokerkompisar :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ingen vinst i GSOP mini-eventet då jag nog var en av de första att tåga ur turneringen med svansen mellan benen. Men lika glad för det är jag. Hade planerat en WT-Kryssning till Åland nu helgen som kommer men ett dåligt ekonomiskt sinne hos min tänkta resekompanjon satte stopp för det hela då han tydligen svirat bort typ hela sin lön på en vecka.

 

Blir att sätta sig vid planeringsbordet igen då för någonting måste ju hända i helgen. Tyvärr är typ alla jag känner upptagna med annat just denna helg så en tripp till Tallin/Riga går bort, vad man än har för uppsåt (poker) så kommer man ju aldrig undan sexturistanklagelserna om man åker dit själv :lol: Är sjukt sugen att lira live så en weekend på CC gbg finns i tankarna. Hade även vart kul att dra till tyskland nu när det är oktober och allt men då får jag ju inte spela kort. Jaja om nån har nått roligt förslag är det bara att skjuta, enda kravet/önskemålet är att man kan ta sig dit relativt billigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir en tripp till baksidan och CC gbg i helgen. Bokade precis 2 nätter på Grand Opera, dock ett litet snikrum ala microstakes men jag får ju fortfarande gå in och ut ur ett stycke Grandentré :lol: Drar direkt efter jobbet på fredag och planen är väl att klämma in nån form av 21-05 fredag och 16-05 sittning lördag ala 10/10, ska det vara så ska det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Varför sitta och harva mot meganits när man kan spela SvS :lol: Även om det inte handlar om några miljoner så är det ju alltid kul att vinna. Har sedan återkomsten på SvS, på mina knappa 6k händer, plussat dryga 32 inköp, vilket alltså innebär att jag ligger strax över 50 bb/100 och då har jag samtidigt sprunigit KATASTROF en hel NYKTER fredagskväll :lol:

 

Då jag var väldigt short på mitt SWE-Visa blev det alltså bara till en minideposit men wtf, räknar med att vara uppe och hugga mot /2kr i december, ska bara bygga lite rulle/självförtroende först.. Jaja god natt pokerlovers 8-)

 

159201124314Af75e.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow vilket resultat även om det är ett mini sample!

 

Hoppas jag flyttat upp till /4 innan du kommer til /2 borden :-D

 

tackar, du behöver nog inte oroa dig särskilt mycket.. såfort jag kommer upp mot /2 är det jag som är fisken :lol: Kan nog vara den enda i historien som är back vs både Titti OCH SneakyJack :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Haha, du som är kaptenen eller? skönt nick isf :)

Kapten och kapten, jag var kapten men inte kapten på bordet om du fattar 8-):lol:

 

Har kommit fram till att SvS TOPP 100 måste vara den svåraste turren EVER att casha i.. Har på alla dessa jävla försök cashat EN gång då jag förra veckan slutade typ 5a, i övrigt tror jag aldrig jag lyckats spela 30 min innan jag åkt med buller och bång på setupade brädor :lol: Idag var inget undantag då jag floppar AKQ, 2 klöver, i raisad pott med A4klöver för att få in det på turn 4 och blanska river vs JTo :lol:

 

Just nu bubbellir i SuperSöndag, bragddubblade precis (välbehövligt) med QQ vs J6 AI pre.. Dubblade precis igen nu med KK vs AJ för topp 10 placering.. jobba jobba Tsigalko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...