Gå till innehåll

most pathetic angle shoot i've ever seen...


Soni

Recommended Posts

  • Svars 157
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Definera fel inom poker, och sedan fel som etniskt.

 

Kanske bara som jag känner så(ganska säker inte). Men fan, antingen allt eller inget.

 

:shock: Det borde ju stå etiskt.

 

säkert du som var den idioten i den potten jag berättade om, äckel.

 

Nemen seriöst, att vara tyst kan ALDRIG ALDRIG vara en angelshot så du är ute och cyklar. Att det var omgiv första rivern är det inget snack om. fanns inget annat sätt att gå vidare. Han sitter på nöten och sätter mig på flushdrag och vill att jag ska träffa. Tycker det är ganska svinigt att då påpeka en sak och förlja upp det med "men skitsamma vi kör den rivern". Sen att det kom färg igen en tredje gång är ju bara tur för honom, och det du totalt ignorerar är att även den tredje gången var missdeal.

 

Så OM han är din idol och den hjälte du målar upp borde han sagt det återigen en tredje gång. Vilken han INTE gjorde. Och jag kan med hög säkerhet LOVA dig att han hade protesterat igen den tredje gången OM inte ruter kom.

Så din definintion av hjälte e ju sjukt efterbliven.

 

Klart det kan vara en Angelshot att hålla truten. Det är ju just det uttrycket innebär. "Att vinkla situationen till sin egen fördel fastän att det är moraliskt fel." Sen om man väljer att skrika eller hålla käft gör ju ingen som hellst skillnad.

 

Du har medvetet försökt att få igenom ett felaktigt beslut genom att inte protestera. Det är En angelshot i min mening.

 

Att din motståndare skulle sätta dig på flush draget och sedan påpeka att det är fel ändå, är ju så långt ifrån en angelshot det går att komma. Det är ju det som är moraliskt korrekta att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: Det borde ju stå etiskt.

 

 

 

Klart det kan vara en Angelshot att hålla truten. Det är ju just det uttrycket innebär. "Att vinkla situationen till sin egen fördel fastän att det är moraliskt fel." Sen om man väljer att skrika eller hålla käft gör ju ingen som hellst skillnad.

 

Du har medvetet försökt att få igenom ett felaktigt beslut genom att inte protestera. Det är En angelshot i min mening.

 

Att din motståndare skulle sätta dig på flush draget och sedan påpeka att det är fel ändå, är ju så långt ifrån en angelshot det går att komma. Det är ju det som är moraliskt korrekta att göra.

 

Nej det är en klokren angelshot av honom. Klart han vill att jag ska träffa färgen.

 

Om han nu gör korrekt, varför gör han inte korrekt vid tredje misstaget som var grövre och mycket tydligare. Snackar om när dealern brände ett extra kort och vände upp ruter 4 på river för att sedan göra det tredje och ännu grövre felet att bara kassera ruterfyra och vända upp det extra brända kortet ruter J.

 

Om han nu var en sån gud så borde han reagerat på tredje felet mest eftersom det felet var det största.

 

Jag säger inte att det är moraliskt rätt att sitta tyst. Jag menar att det är neutralt eftersoom jag varken protesterar om den går om eller inte. Jag lämnar det helt upp till min motspelare att bestämma. Så det kan ALDRIG vara en angelshot att vara tyst. Det står skrivet i sten för all buisness ethics.

 

Du kanju testa ditt eget påstoende. försök att vinkla en deal till din egen fördel genom att vara tyst då din "motståndare" bestämmer utgången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är en klokren angelshot av honom. Klart han vill att jag ska träffa färgen.

 

Om han nu gör korrekt, varför gör han inte korrekt vid tredje misstaget som var grövre och mycket tydligare. Snackar om när dealern brände ett extra kort och vände upp ruter 4 på river för att sedan göra det tredje och ännu grövre felet att bara kassera ruterfyra och vända upp det extra brända kortet ruter J.

 

Men släpp sargen nu, människa. Det är så pinsamt uppenbart att du har fel att man får sitta här och skämmas å dina vägnar.

 

Du hävdar att fi vill att du ska få färgen, men det är du som snackar till dig en extra river när du INTE får färgen, medan fi ser till att det blir en river till när du FÅR den. Han agerar precis TVÄRTEMOT vad du hävdar. Läs vad du skriver, istället för att sitta och snacka avrättningar.

 

Om du splittar med kassörskan

 

Och om kassörskan tar emot utan att säga något, har hon inte heller gjort något fel, enligt "all buisness ethics". Källa: tequila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så när jag går till ICA och köper en chokladbit för 5:- och får tillbaka 495:- när jag betalar med en tjuga är det helt ok att vara tyst?

 

Jag vet att jag kommer att få skit för det här, men detta har faktiskt hänt mej IRL. När femhundralappen var blå (det är så länge sen att många av er inte ens var födda). Jag var i Ljungaverk, nånstans mellan Sundsvall o Östersund. Skulle köpa en kam på Pressbyrån, betalade med en hundring o fick tillbaka på en femhundring... vad jag gjorde?... ärligt talat så minns jag inte...:oops:

 

Angelshooting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så när jag går till ICA och köper en chokladbit för 5:- och får tillbaka 495:- när jag betalar med en tjuga är det helt ok att vara tyst?

 

Det finns vad jag vet inga regler som säger att man inte får lov att ta emot mutor från kassörskor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men släpp sargen nu, människa. Det är så pinsamt uppenbart att du har fel att man får sitta här och skämmas å dina vägnar.

 

Du hävdar att fi vill att du ska få färgen, men det är du som snackar till dig en extra river när du INTE får färgen, medan fi ser till att det blir en river till när du FÅR den. Han agerar precis TVÄRTEMOT vad du hävdar. Läs vad du skriver, istället för att sitta och snacka avrättningar.

 

 

 

Och om kassörskan tar emot utan att säga något, har hon inte heller gjort något fel, enligt "all buisness ethics". Källa: tequila.

 

du plockar fortfarande russinen ur kakan och då orkar jag inet agrumentera med dig, känns som man snackar med ett litet barn. Eller så trollar du bara oavsett så väljer jag att inte disskutera mer med dig då du uppenbarligen bara väljer du dom delarna i historien som passar dina argument men inte ser till det hela stora. Du har fortfarande inte svarat på mina följdfrågor utan går tillbaks till ditt ursprungs bablande som en inträngd jimmy åkesson i talarstolen.

 

Om senariet skulle ske med ica kassörskan så är det fortfarande inget du har gjort med vilje. Dvs du har inte gått in i butiken för att lura någon, därför kan det aldrig vara angelshot att göra "samma misstag" som henne och inte märka att du fick fel växel tillbaka. Om det känns bra att ge tillbaks fel växel är det naturligtvis upp till var och en. Mår man dåligt av att få 495kr av misstag så får man ge tillbaks pengarna. Man är absolut ingen dålig männsika om man bara håller tyst och behåller växeln. Enligt lag har du inte gjort något fel och inte heller ur ett rent buisness perspektiv. Däremot om du känner ägaren till ica eller personen som jobbar där så är det till stor fördel ur rent buisness perspektvi att rätta till felet då en god och förlitande relationen är värd mycket mer än 495kr.

Det låter hårdare än vad det är, Det handlar helt enkelt om att vara vänner, ett team, hålla varandra om ryggen, kalla det vad du vill. Dvs man är inte ute efter att "vinna" eller tjäna pengar mot sina vänner. Men man kan ju fråga sig (bla med tanke på Bill Gates och Paul Allen) vad vänskap egentligen har för prislapp på sig, när det egentligen kommer till kritan. Vänskap kan och är i många fall ovärdeligt men i vissa fall tror jag säkert det har sin prislapp.

 

 

Följdfråga till ica senariet: Du spelar ett cashgame på en "svartklubb" utan dealer där en av personerna är en fisk som upprepade gånger räknar fel på sina marker när du betar eller höjer och lägger in för mycket. När slutar du bry dig om ingen annan vid bordet bryr sig att rätta honom och rätta han att han la in för mycket marker i potten? Eller rättar du han i varje hand dom 10-15 timmarna ni sitter och spelar tills du eller han går hem. Ser tom kanske till att stanna kvar tills han går för att du vet att det ända moraliskt rätta är att hjälpa denna stackare som inte själv kan lära sig hur mycket kan ska lägga in i potten och ingen av de övriga rövarna vid bordet ska dra nytta av denna stackare? Vad är moraliskt rätt och fel? Är det moraliskt fel att gå hem och lämna han kvar? Var går gränsen från rätt och fel enligt den moral du förespråkar med ICA kassörskan?

 

Jag har tom varit med om ett senario där en bartender givit tillbaks för mycket växel till en kund, och när kunden påpekat detta såg ägaren detta och sparkade tjejen på fläcken. Så vad är rätt och fel?

 

Edit: om kassörskan tar för mycket och du inte märker det så är det DITT fel och inte hennes. Du kan aldrig beskylla någon annan för att DU själv inte tar ansvar över dina egna pengar. Det är som att skylla på något eller något annan för du kommer försent eller misslyckas med din uppgift som du borde utfört. Att skylla dina egna misstag på någon annan är dierkt fel och vidirgt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så när jag går till ICA och köper en chokladbit för 5:- och får tillbaka 495:- när jag betalar med en tjuga är det helt ok att vara tyst?

 

2 svar/frågor på det:

 

1.Så du har med din tysthet fått kassörskan att ge dig fel summa tillbaka? Fan vilka superkrafter du har asså? Seriöst vad har du gjort för fel genom att titta på henne och på pengar du fick tillbaka i 30sekunder för att ge henne/honom chansen att rätta felet men utan reaktion av kassörskan gå därifrån?

 

 

2. Om nån är så trög att senario 1 händer så kan du gott behålla dom pengarna utan att behöva känna att du gjorde något som helst fel. Tvärttom, ge henne 100kr dricks och tacka henne för ett bra jobb så gör du hennes dag också.

 

 

Ett annat intressant senarie:

Du och din moral gud till kompis spelar i ett cashgame med främligar i en svartklubb. Vid bordet sitter en fisk som har VPIP 100% och springer som en gud. I slutet av kvällen har din moral kompis förlorat alla sina pengar till fisken och resterande vid bordet har vaskats på princip allt av både dig och fisken. Det börjar dra ihop sig då bordet bryts upp och en hand uppstår. Du har floppat toppset mot fiskens pocket 22 och alla pengarna åker in på turn. Fisken har spader 2 och turn bringade tredje spader på bordet. Fisken förbarmar sig över att han ligger under och slänger upp river som är ett fjärde spader. Fisken märker uppenbarligen inte att han fått färg och säger grattis och tar på sig sin jacka för att gå. Korten ligger kvar på bordet (dvs du gör inget för att mörka).

 

Vad borde din moral gud till kompis nu göra tycker du? Vad hade du själv gjort i hans sitts?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är absolut ingen dålig männsika om man bara håller tyst och behåller växeln. Enligt lag har du inte gjort något fel och inte heller ur ett rent buisness perspektiv. Däremot om du känner ägaren till ica eller personen som jobbar där så är det till stor fördel ur rent buisness perspektvi att rätta till felet då en god och förlitande relationen är värd mycket mer än 495kr.

 

Det finns väl inga rätt eller fel i detta men jag skulle personligen helt klart föredra att leva i en värld utan människor som resonerar likt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brukade testa folk för sånt. om det kostade 250 gav jag 350. 9 gånger av 10 fick jag ingen "växel" tillbaka förrän jag frågade vad det kostade och påpekade vad jag gett dem. oftast för inträde ed som var samma summa för alla så de hade vanan inne vad det skulle kosta så det var garanterat planerat. testade samma sak på samma tjej i samma kassa 3 dagar i rad, hon tog växeln alla gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om kassörskan tar emot utan att säga något, har hon inte heller gjort något fel, enligt "all buisness ethics". Källa: tequila.

 

 

Måste bara fråga, borde inte detta scenario med den tröga kassörskan vara olagligt. Jag menar, får man in ???s pengar på sitt bankkonto slumpmässigt pga misstag får man ju inte direkt spendera dem(Något som vet vänte tid på detta senare förresten hehe? :D).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl inga rätt eller fel i detta men jag skulle personligen helt klart föredra att leva i en värld utan människor som resonerar likt dig.

 

Vänskap är värd mer än pengar vore ett bättre uttryck än värd mer än 495kr lol. Man ska inte blanda ihop vänskap men pengar och inte heller för mycket blödighet om du vill tjäna mycket pengar ut ett buisness perspektiv. Fittest survival. Världen är inte "fin". Dra upp draperiet famför ögonen. Evolution, kapitalism, and so on.

 

Moral i sig själv är inte alltid heller det bästa.

Om du vill vara ubermoralisk ska du ju egentligen agera på ett tredje sätt. Ta från dom rika och ge till dom fattiga. Dvs ta 495kr och ge det till de svältand i Afrika.

 

Bättre att slåss fult för något gott än att leva moraliskt för något ont.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brukade testa folk för sånt. om det kostade 250 gav jag 350. 9 gånger av 10 fick jag ingen "växel" tillbaka förrän jag frågade vad det kostade och påpekade vad jag gett dem. oftast för inträde ed som var samma summa för alla så de hade vanan inne vad det skulle kosta så det var garanterat planerat. testade samma sak på samma tjej i samma kassa 3 dagar i rad, hon tog växeln alla gångerna.

 

hahaha intressat och kul "studie". Letade du efter den bermhärtige samariten? =)

Kan garantera det att om du testar samma sak på dina vänner så får du dock tillbaka "växel".

 

Jag har funderat på om man skulle testa sin framtida fru på liknande sätt, jag menar man kommer ju spendera "resten av sitt liv" med henne.

Testa henne genom att anlita en "perfekt" man som innan man planerat att fira ska försöka haffa henne ifrån dig, samtidigt som du kanske gör det lite "jävligt" hemma för henne för att verkligen testa vad hon går för.

 

Ja jag vet, fult omoraliskt osv men kul tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga, borde inte detta scenario med den tröga kassörskan vara olagligt. Jag menar, får man in ???s pengar på sitt bankkonto slumpmässigt pga misstag får man ju inte direkt spendera dem(Något som vet vänte tid på detta senare förresten hehe? :D).

 

Du kan omöjligt bli straffad för det. Men om det hamnar på pappret, dvs du råkar få in en summa på din bank som du spenderar så blir du ju återbetalningsskyldig och straffad om du inte kan betala tillbaka, även om ursprungsfelet inte var ditt. Fucked up regel om du frågar mig. Banken borde ta ansvar för sina egna misstag och "försäkra" sig själva ifall dom gör fel istället för att ta ut det på sina kunder. Men kapitalism is da shit så what to do.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag kommer att få skit för det här, men detta har faktiskt hänt mej IRL. När femhundralappen var blå (det är så länge sen att många av er inte ens var födda). Jag var i Ljungaverk, nånstans mellan Sundsvall o Östersund. Skulle köpa en kam på Pressbyrån, betalade med en hundring o fick tillbaka på en femhundring... vad jag gjorde?... ärligt talat så minns jag inte...:oops:

 

Angelshooting?

 

Nej det tycker jag inte, du kan inte vara ansvarig för andras misstag. Du varken provocerade fram det eller (antar jag) försökte försvåra det för kassörskan att rätta till felet. Du har säkert gjort fel och kommer göra fel åt motsatta hållet så det jämnar ut sig i längden om du nu inte e ovanligt klantig eller ovanligt noggrann. Folk som tycker du gjorde fel borde nog granska sig själva ordentligt. Smakar man på lösgodiset i affären, betalar man Radiotjänst, spelat poker mot någon berusad eller uppenbarligen spelberoende, osv.

 

Det är faktiskt ganska äckligt med människor som går enorma omvägar för att alltid göra det 100% rätta och sedan se ner på alla andra som inte går lika långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...