Gå till innehåll

most pathetic angle shoot i've ever seen...


Soni

Recommended Posts

  • Svars 157
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yeah. Det är riktigt fult. Vi satt och hatade honom i mediarummet den helgen.

 

Han gjorde samma sak i Köpenhamn när han "råkade" säga raise med pocketess men propagerade för att det bara var syn och att han inte förstod engelska. Motståndaren väljer att pusha och Ivan snapsynar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte först att det var lite kreativt och roligt men då de sa att han brukar göra det så blev det inte lika coolt. Men ändå, han kanske skiter fullständigt i ära, medkänsla osv osv och bara är ute efter pengarna. Det är ju innanför reglerna och imo så är det inte ens lika fult som en filmning i fotboll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte först att det var lite kreativt och roligt men då de sa att han brukar göra det så blev det inte lika coolt. Men ändå, han kanske skiter fullständigt i ära, medkänsla osv osv och bara är ute efter pengarna. Det är ju innanför reglerna och imo så är det inte ens lika fult som en filmning i fotboll

 

Att announcea raise och sedan syna är, avsiktligt eller inte, ett regelbrott. Likaså är en filmning i fotboll ett regelbrott och minst lika fult imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

If the player who should have acted first chooses to bet more than the out-of-turn bet, the player who acted out of turn can either make up the difference to call, or take back his bet and fold, or re-raise.

 

If a player puts in a raise of 50% or more of the previous bet, he will be required to make a full raise. The raise will be exactly the minimum raise allowed.

 

An oversized chip placed in the pot before the flop with no verbal declaration will be considered a call; after the flop an oversized chip put into the pot will constitute the size of the bet.

 

When raising, a player must put the amount of the raise out in one motion or state the raise amount. By stating the word 'raise' a player protects his right to raise, but the raise must be made in one additional motion unless the player states the amount of the raise.

Från EPTs regler (puckoförbundets är ungefär likadana).

 

Kremser dömer att han är tvungen att höja (dvs han har verbalt "lagt in mer än 50%") och måste då göra en full höjning, som i detta fall är exakt en minimihöjning. (första fetstilningen).

 

Andra fetstilningen kan först bryta mot förta, men vad somskett är ju att han Hollywoodar "nej jag menade jag synar, jag höjer noll", vilket då döms att han måste höja enligt första fetstilningen, han har tappat sin rätt att höja vad han vill när han "höjer noll".

 

Jag är tveksam om Thomas har rätt att säga att "han har gjort så här förut", men jag tycker det var väldigt bra gjort! Hade jag varit TL så hade jag gett spelaren en skriftlig varning plus utvisning också. Skit samma om jag kan det enligt reglerna eller ej.

 

EPT borde förklara honom som icke önskad på touren och neka honom tillträde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice trick, måste testa det när jag kör live nästa gång.

 

Jo med tanke på dina tablemanners online är det nog ingen stretch.

 

Vidare har jag egentligen inget alls emot det här om det inte vore för att han varje gång hänvisade till dålig engelska, det gör det hela fult beyond vad som är okay gällande lögner vid bordet in the spirit of the game. Nämner han aldrig det ser jag inga som helst problem med movet ifråga, även om det sker fler gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo med tanke på dina tablemanners online är det nog ingen stretch.

 

Vidare har jag egentligen inget alls emot det här om det inte vore för att han varje gång hänvisade till dålig engelska, det gör det hela fult beyond vad som är okay gällande lögner vid bordet in the spirit of the game. Nämner han aldrig det ser jag inga som helst problem med movet ifråga, även om det sker fler gånger.

 

Som att checka behind på river med nutz för info. Eller att inte dra något kort vid byte i 5 card draw när man är tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In Sovet Russia, angleshooting is encouraged...

 

Nåt att prova på CC kanske? Om det inte hade varit så osportsligt så hade det varit snyggt. Jag är imponerad hur regel-snubben skötte det hela iaf. Vid upprepat missbruk borde spelaren straffas, typ 10 min utvisning eller vad som nu passar bäst. Hade också varit kul om det var Phil Hellmuth som synade ner nötterna där, LOL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på nu hur jag egentligen skulle vilja döma: I och med att de är headsup så funkar detta domslut, men jag hade gett motparten möjligheten att välja vad idioten ska göra, välja att få syn eller en minimihöjning på sig. Det skyddar den icke-skyldiga sidan på rättvisast sätt.

 

Plus minst ett varvs utvisning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med den drabbade, jag tycker inte det är sån big deal. Han bryter inga regler och det är inte superfult. Det är bara en kass tell som han själv förlorar på så låt han göra det? Varför skapa regler och sånt som förhindrar fisken från att göra bort sig?

 

Finns mycket fulare trix att bli tiltad på, tyckte bara detta var kreativt, underhållande och på sätt och vis fiskigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på nu hur jag egentligen skulle vilja döma: I och med att de är headsup så funkar detta domslut, men jag hade gett motparten möjligheten att välja vad idioten ska göra, välja att få syn eller en minimihöjning på sig. Det skyddar den icke-skyldiga sidan på rättvisast sätt.

 

Plus minst ett varvs utvisning.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans angle är så sjukt dålig att jag nästan tycker att det är okej. Om han vill avslöja att han har nöten så varför inte? Han drog en likadan angle första handen dag2 när det är checkat till river på brädan 88448 och 80bb åker in i en 6bb pott. Känns lite för orimligt att han skulle ta fel på "raise" och "call" och sen dessutom snapshova när han blir 4 bettad. Att folk ändå orkar betala av och blir förbannade när dom får se ett fyrtal är mest komiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...