Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur gick CGn då? Såg ju ut att du satt deep vid en bild på twitter? :-D

Grattis till lägenheten :)

 

Tack för lägenhetsgratulationerna! Jag spelade knappt något cg, men vann 200bb (5/10) en session och vann 1bb andra sessionen. Spelade lite väl mkt turrar egentligen, jag borde hålla mig till cgt där jag vet vad jag gör, live and learn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Long time no post! :( För att sammanfatta de senaste veckorna så har det varit ganska hektiskt; Barcelona, Göteborg för brorsans licentiatexamen, fixa med min nya lägenhet och ännu mer fixa med min nuvarande för försäljning. Och en jävla massa poker såklart. :)

 

 

 

För att börja med min nuvarande så är jag osäker på vad jag tror om min mäklares förslag, han gillar att lägga ett lågt utgpris för att sedan få folk att kall4beta varandra och gå crazy. Det är en familjevän som har skött alla våra fastighetsaffärer och sist när jag sålde min förra lägenhet så var det också skakigt ett tag då han tog ett alldeles för lågt ingångsbud, men mirakulöst så löste sig allting en dag då folk blev helt galna i budgivningen. Han har väl sin stil att arbeta med och vet väl vad som funkar bäst egentligen.

 

Han vill lägga ut den för 1.195m men säger samtidigt att vi inte ska ta något under 1.4 och att den är värd 20k/m2 utan tvekan (1.380m). Det känns ju bara lite väl långsökt att folk ska höja varandra så extremt mycket, jag menar första budet kommer ju landa på runt 50k under utg och då är det MINST 250k som han måste jobba upp. 250k som annars går ur egen ficka till kommande bostad då jag har räknat med att få runt 1.4m för den. Får steka lite på vad jag ska säga till honom, han får försöka övertyga mig att den här taktiken är bäst helt enkelt. :) Foto om 12 dagar och sedan upp på hemnet veckan efter!

 

 

 

 

 

Gällande min nya lägenhet så har jag valt ut allting till köket och badrummet, tror det blir riktigt nice! Det enda jag funderar lite på nu är köksgolvet, parkett kontra klinker. I standardutförande så är det ett väldigt ljust mattlackat ask-golv lagt i hela lägenheten inkl. köket, men hur lättskadat är ett parkett i köket egentligen? Blir det lite missfärgningar och milda vattenskador per automatik inom 3-4 år om man är en bra bit under average duktig på att hålla ordning? :) (Alltså ett mycket ljusare golv än på visualiseringarna nedan)

 

 

vtdGQtx.png

 

nB2RaUe.png

 

qkEAHIH.png

 

ScEfzwC.png

 

7AGoXtg.png

 

(Tegelgrejen på näst sista bilden kommer vara en standard vägg, det är rör och grejer till ugnen som inte går att undkomma. Lättare att skilja på valda produkter och intetsägande vägg på en visualisering genom att använda tegelfasad helt enkelt. :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste först "utgpris" som "utgångspris" och lol:ade lite åt den sköna pokerkopplingen med 4bettandet.

 

Läste sedan samma mening igen och insåg att "utg" är ju också "UTG", och då blev det ännu roligare :mrgreen:.

 

Det var menat som utgångspris men ett under the gun-pris är ju i princip samma sak :mrgreen:

 

Blir det biljardbord i vardagsrummet? :-)

 

Tveksamt, tror det skulle ta för stor plats från allting annat, dessutom tiltade jag sönder sist jag spelade. :)

 

Vad ska du ha på balkongerna?

 

Osäker, förmodligen solstol/bordsgrupp på bakterassen samt på gaveln där det finns lite plats. Några schyssta växter här och där är nog planen!

 

 

Ska nog inte vara några problem med parkett, så länge du städar upp det du dräller. :-) Men småmärken blir det väl på alla parkettgolv. Annars kan ju klinker vara bra, men då går väl allt man tappar sönder.

 

Parkett är väl slipbart med ifall det skulle spillas för mkt på det eller om man bara vill slipa om det efter X antal år.

 

Klinker är väl snyggare enligt mig men som papipoe sa går nog allt man tappar sönder...

 

Ja precis, är fortfarande kluven. Ska steka på det i ett par dagar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buss går fetbort. Det är för varmt, för trångt, folk kan inte bete sig och luktar illa.

 

Tåg är inte så illa, men det är alltid så ljust så man kan inte somna. Sen så får man åka baklänges ibland = illamående.

 

Bil däremot. Visst är det inte alltid roligt. Men sitter man som passagerare är det lätt att sova. Kör man så, ptja, jag vet inte varför, men tiden går ganska fort och chaffisen är alltid kung över radion/musiken. Sen kan man åka när man själv känner fört samt stanna var man vill på vägen, Easy pick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...