Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tåg, om vi antar att det är SJ där man kan göra en fuling och boka vuxen + barn och betala 10 spänn för barnbiljetten för att få bägge sätena bredvid varann. Sen är toaletterna lite trevligare på tåg, skulle man bli ultraskitnödig på en buss så är det inte jättekul kan jag tänka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dödar tid medan städare röjer min lägenhet atm. Klippt mig, köpt uppdaterad punkteringssats till bilen, köpt blommor+krukor (lägenhetsvisning obv :)), handdukar, skor, solglasögon. Vad finns det kvar att göra? Ingenting, sitter i bilen med ipaden och wifi hotspot via telefonen och tänkte försöka tanka svs-klienten, ngn som vill en-tabla typ 5/10 nu snart? Sätter mig iaf, joina och ta min deg när wifit dör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dödar tid medan städare röjer min lägenhet atm. Klippt mig, köpt uppdaterad punkteringssats till bilen, köpt blommor+krukor (lägenhetsvisning obv :)), handdukar, skor, solglasögon. Vad finns det kvar att göra? Ingenting, sitter i bilen med ipaden och wifi hotspot via telefonen och tänkte försöka tanka svs-klienten, ngn som vill en-tabla typ 5/10 nu snart? Sätter mig iaf, joina och ta min deg när wifit dör!

 

Hoppas du inte ska köra och spela samtidigt!

Det känns som ett abrupt slut på dagboken ligger nära till hands i sånt fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste du inte ha med dig, typ, ett barn för att det ska hålla?:-D

 

Nein, dom kollar ju bara biljett på dom som sitter i sina stolar och då visar jag ju min. Sen tror dom ju obv att den andra är obokad.

 

En kollega som tipsade om det när jag hade tjej i Stockholm och pendlade varannan vecka. Funkade galant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nein, dom kollar ju bara biljett på dom som sitter i sina stolar och då visar jag ju min. Sen tror dom ju obv att den andra är obokad.

 

En kollega som tipsade om det när jag hade tjej i Stockholm och pendlade varannan vecka. Funkade galant.

 

Om två personer redan sitter på dina två bokade platser, hur ska du förklara att du har bokat bägge samtidigt som du är ensam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl kunna säga att barnet blev sjuk eller något? Går väl hitta på lögner ganska lätt :)

 

Givetvis går det att hitta förklaringar till varför barnet inte är på plats.

 

Dock inser ju personen på ungens plats att hen inte behöver flytta på sig och lär ju säkert fråga om det går bra att hen kan sitta kvar. Känns kallt att flytta på denne då.

 

Vill bara veta vad som är optimal strategi här då jag tänkte testa själv:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ursäkta men min unge går på nästa station så rör ditt feta arsle. Jaha tror du mig inte? Titta här på min biljett, ja jag kan ju inte ge biljetten till ungjäveln för de tappar ju bort allting".

 

BAAAMMMAMAMMAMAMMMMM

 

Så brukar jag alltid omnämna mina barn, så plus i kanten för trovärdighet i formuleringen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis går det att hitta förklaringar till varför barnet inte är på plats.

 

Dock inser ju personen på ungens plats att hen inte behöver flytta på sig och lär ju säkert fråga om det går bra att hen kan sitta kvar. Känns kallt att flytta på denne då.

 

Vill bara veta vad som är optimal strategi här då jag tänkte testa själv:-D

 

Man behöver ju inte nämna nåt om nån unge, säg att din pojkvän är och skiter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativet till att boka dubbla säten på tåget är naturligtvis att inleda en konversation med sin medpassagerare och hoppas på det bästa.

 

Själv åkte jag mellan göteborg och stockholm för något år sedan och hamnade bredvid 90-åriga Britta. Vi var nog vid första anblicken ett ganska omaka par, men jävlar vad trevligt vi hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla jobbigt är det väl inte att sitta bredvid någon på ett tåg? 99% chans att man hamnar bredvid någon som pillar med sin mobil och inte kommer säga ett ord liksom..

Har ändå haft en hel del intressant samtal på tåg och då är jag en generellt blygare människa än största delen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man lång som en följetong och tjock som en stock så fläker man sig gärna över de två sätena själv.. Speciellt om man ska hålla på med dator och skit så kan det va trevligt att ha lite plats för att slippa sätta armbågen i sidan på nån. Nu snackar jag långa tågresor. Resor under timmen skiter jag i vilket. Vad Soni har för ursäkt vet jag inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en annan forumbekanting här hamna på ett tåg som fick stå still pga kyla utanför Gävle någonstans. Vi hade fått platser på andra sidan ett bord från två gamla tanter som sticka, bad om hjälp med iphonenen de fått av barn-barnet och bjöd på fika.

 

Möjligheterna till intressanta konversationer och unika möten är det fina med tåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man lång som en följetong och tjock som en stock så fläker man sig gärna över de två sätena själv.. Speciellt om man ska hålla på med dator och skit så kan det va trevligt att ha lite plats för att slippa sätta armbågen i sidan på nån. Nu snackar jag långa tågresor. Resor under timmen skiter jag i vilket. Vad Soni har för ursäkt vet jag inte :)

 

Kan helt enkelt inte slappna av om jag inte känner människan:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad skönt det är att inte spela mtts, jag hatar verkligen online-mtts. Har gått och funderat i flera dagar på om man skulle spela wcoop main eller inte och trots extremt mycket tjatande och påtryckningar från polare så valde jag att skippa. :) Nu sitter jag på railen och ser på när de hatar livet istället, win win!

 

 

Jag hade för övrigt en lägenhetsfotograf här i fredags som tog bilder, så jag räknar med att min lya dyker upp på hemnet redan imorgon. Kommer länka här och förhoppningsvis hitta någon rik PF-dude som kan reraisa lite. :)

 

 

Pokern går fortsatt bra trots en top 5 backdag någonsin den här månaden, jag känner mig fortfarande lite rostig efter mycket livepoker och om någon skulle vilja spela två bord /50 HU på svs någon dag så är jag återigen intresserad. På tal om livepoker så sticker jag iväg till EPT London för att försvara (och förbättra) min klonk redan om sex dagar.... "one time"! :-D

 

 

edit: När jag ändå uppdaterar lägenhetsaffärer och pokerprogress så får jag väl även nämna att jag har 71 filmer kvar på IMDB-listan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...