Gå till innehåll

Sexan i $5M Sunday Million minderårig, får inga pengar!


XeroxFin

Recommended Posts

  • Svars 139
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det sjukaste är att jag inte fattar om din avatar är en level eller inte.

 

Du läser in alldeles för mycket i varför man väljer en avatar eller går du efter varför du valt din?

Eller förväntar du dig att jag ska komma ihåg varför jag valde den 2004?

Vi kan göra ett försök....jag valde den för att det var en snygg färg...nöjd?

 

 

Jag är mer förvånad och oroad över den obefintliga respekten för regler som vissa medlemmar på detta forum uppvisar.

Ni accepterar dom när ni registrerar er på diverse pokersiter men när någon regel bryts så haglar ursäkterna och om hur korkade reglerna är.

Det har ingen betydelse om det är 50$ eller 500k....en regel är en regel och den ska följas.

Bryter man mot en regel som en pokersite satt upp och man har accepterat den genom att man signade upp så finns det ingen ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citerar

Jag tror man kan diskutera detta i en oändlighet om man anser att han ska få pengar eller ej, alla har ju olika åsikter?

 

Sen förstår jag bara inte hur folk kan sitta och säga att han inte förtjänar pengarna, det var ju inte så att han använde sig av något jävla fusk för att komma dit han var?

Helt otroligt dumt hur i hel... tänker man då. En bakrånare gör en stö det är helt ok om han var duktig SJUKT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du läser in alldeles för mycket i varför man väljer en avatar eller går du efter varför du valt din?

Eller förväntar du dig att jag ska komma ihåg varför jag valde den 2004?

Vi kan göra ett försök....jag valde den för att det var en snygg färg...nöjd?

 

 

Jag är mer förvånad och oroad över den obefintliga respekten för regler som vissa medlemmar på detta forum uppvisar.

Ni accepterar dom när ni registrerar er på diverse pokersiter men när någon regel bryts så haglar ursäkterna och om hur korkade reglerna är.

Det har ingen betydelse om det är 50$ eller 500k....en regel är en regel och den ska följas.

Bryter man mot en regel som en pokersite satt upp och man har accepterat den genom att man signade upp så finns det ingen ursäkt.

 

Varför sitter du och upprepar samma sak i varje inlägg, tror du inte alla här inne har förstått att han bröt mot reglerna. Det jag försöker säga är att du inte borde kalla folk för idioter för att man har egna tankar & åsikter kring det. Vissa människor lider lite med han med tanke på summan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är beklämmande när man ifrågasätter en åldersgräns. Borde en 12-åring också få spela poker på Stars? Borde en 8-åring få köpa hur mycket sprit han vill ha på systemet? Ska en 5-åring få köra bil på autobahn?

 

Oavsett om åldersgränsen är rimligt satt eller inte så skulle det ju vara orimligt om vi inte hade åldersgränser för olika aktiviteter. Nu har man enhälligt bestämt att man inte ska spela på poker innan man är 18 år. Om man trots allt gör det ska självklart det tolkas som regelbrott och alla pengar ska konfiskeras. I detta fall är det självklart att vinstpengarna ska fördelas om.

 

Sen tycker jag att man trots allt kan kraftigt ifrågasätta kraven på att få spela. Är extremt ovanligt att man måste stärka sin identitet innan man börjar spela (vare sig det är poker eller sportspel). Här tycker jag att varje seriös aktör ska tänka om. Man ska tvingas stärka sin identitet innan man börjar spela på site och inte vid uttag. Att det idag är långt ifrån aktuellt att detta blir fallet är naturligt då nya aktörer får det tufft att konkurrera mot de siter som inte kräver verifiering av identitet innan man får spela.

 

Om Poker Stars vill se till att underåriga inte spelar så är det enda rätta att man redan idag kräver att alla verifierar sin identitet även om man redan gjort insättningar till sitt konto. Man kommer dock aldrig att genomföra detta för att man är för rädd att tappa kunder. Tror inte det finns någon av de större pokersiterna/pokernätverken som vill tillåta spelare under 18 på sina siter. Detta är i regel inte speciellt kapitalstarka spelare och det är ju långsiktigt bättre att de blir black när de har pengar än lägger av före 18 när man knappt lagt in pengar på siten.

 

Alla fall av spelare som är under 18 och vunnit pengar borde leda till konfiskerade pengar. Att ge tillbaks insättningarna skulle enbart leda till att de som är under 18 när de börjat torska försöker bevisa att man inte hade åldern inne. Däremot borde Stars skänka pengar de tjänat på under 18 till antingen välgörande ändamål eller arbete för bättre säkerhetsrutiner mot att underåriga spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot borde Stars skänka pengar de tjänat på under 18 till antingen välgörande ändamål eller arbete för bättre säkerhetsrutiner mot att underåriga spelar.

 

Det vore ett hån mot spelarna att skänka bort 4 % av prispotten, så det är klart att de inte kommer göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt för min pantade fråga på förhand, men jag undrar vem som "fick" Lambon?

 

Sedan så kan man ju tycka extremt synd om killen, å anrda sidan var det ju ganska duktigt korkat att regga sig i eget namn med fejkad ålder, och chansen att Pokerstars pröjsar honom och riskerar sin licens lär väl vara försvinnande liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bdbeatslayer vann bilen, alla pengar delades enligt överenskommelse bland de nio spelarna på finalbordet enligt markerställning (med undantag för att Bdbeatslayer gav $5k av sina pengar till wrzr123 för att gå med på dealen). De spelade alltså bara om bilen efter att överenskommelsen hade gjorts.

http://www.poker.se/nyheter/77959075/pocket-plus-vann-406-000-efter-andraplats-i-full-tilts-storturnering.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore ett hån mot spelarna att skänka bort 4 % av prispotten, så det är klart att de inte kommer göra det.

Jag syftade rent allmänt om konfiskerade pengar från underåriga. I turneringar kan man justera resultatlistor genom att konfiskera pengarna och dela ut dem till andra. Svårare är att justera resultatlistor från samtliga turneringar som någon spelat efter att man upptäckt regelbrottet. Då kan man knappast göra något annat än att tömma kontot på pengar och det är dessa pengar som jag tycker att pokerbolag inte borde lägga i egen kassa men de mest troligt gör trots allt.

 

Sen är det ju än värre att korrigera cash game i efterhand. I så fall skulle man ju både bli tvungen betala tillbaks pengar till de som torskat pott och begära tillbaks pengar från de som vunnit pengar av underårig. Detta är förstås orimligt att göra.

 

När man som i Sunday Million direkt kan diskvalificera spelaren är det ju enkelt att dela ut pengarna till någon annan istället. Men vad hade man gjort om snubben spelat bort $100k på cash games? Då skulle inte alternativet att dela ut alla pengarna till övriga spelare vara rimligt ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag syftade rent allmänt om konfiskerade pengar från underåriga. I turneringar kan man justera resultatlistor genom att konfiskera pengarna och dela ut dem till andra. Svårare är att justera resultatlistor från samtliga turneringar som någon spelat efter att man upptäckt regelbrottet. Då kan man knappast göra något annat än att tömma kontot på pengar och det är dessa pengar som jag tycker att pokerbolag inte borde lägga i egen kassa men de mest troligt gör trots allt.

 

De gör ju såna uträkningar hela tiden vid collusion, så det bör vara fullt möjligt.

 

Men helt rättvist blir det väl aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Men fyfan, tyckte allt var bra tills jag kom till denna delen: Företaget stänger nu kontot "zeurrr", och den drygt halva miljonen dollar i vinst kommer att gå till välgörenhetsorganisationer som arbetar med att stäva spel bland minderåriga.

 

Ärligt talat, hade man inte kunnat hitta ett bättre ändamål för pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...