Gå till innehåll

Kimacks microbok.


exxent

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tog en liten 2v semester som nu är avslutad.

Hunnit med att äta en jävla massa gott och dricka en del bärs,

spelat golf och badat jacuzzi ett antal ggr och allmänt bara njutit av ledighet.

Haft det rätt skönt med andra ord.

 

Tillbaks till verkligheten nu iaf, bantande och pokerspelandet börjar imorgon igen och det ska väl bli rätt skönt ändå.

Ser fram emot British Open i helgen också som ska bli riktigt kul att raila.

 

Suttit lite mål nu med 12dagar kvar i Juli också;

 

25k händer poker

Gå under 80kg (81.8 idag)

 

Nu kör vi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glott på golf hela dagen idag typ :-)

Iaf hunnit med 1 timme promenad imorse och lite sit n gos samtidigt som golfen.

Hittade till min stora förvånan 2st cola cherrys i kylen på lokala ICA-affären här idag,

inte druckit det på säkert 10 år så det var väldigt fint : )

Måste fuska ibland :oops:

 

Lite poker nudå innan det inatt är dags för DayZ med några polare.

 

 

edit; slaskade in en del top 20 bets också idag på dessa herrar;

 

Keegan Bradley

Chez Reavie

Fredrik Jacobsson

Graeme Mcdowell

Matt Kuchar

 

Någon ska väl sitta (jinx)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snuskigt bakfull så har mått kasst hela dagen, njutit av fantastisk golf iaf så ska inte klaga.

Tycker förbannat synd om Adam Scott just nu men man har ju sett förr hur brutalt golf kan vara och det är väl det som är lite av magin med denna sport.

 

Klonkade 500~ på några sngs igår på förfesten och 250ish på livepoker + en gratisfylla så en lyckad kväll för en microlirare :-)

Skulle jag veta innan att jag skulle må såhär idag hade jag nog bangat dock.

 

Bara att rycka upp sig, pizzan är på gång nu så det blir fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Alldeles för länge sedan man posta här, mest pga att man inte haft något vettigt att skriva. Inte spelat mycket poker alls hittills i Aug tyvärr, har dock haft lite flyt i några turneringar på bet365 men det har ju gjort att man har blivit ännu latare.

Får se om det blir några timmar i helgen.

 

Det ska iaf bli en lugn helg och det är dags att skippa drickandet nu pga att jag hittat nytaggning till att droppa några kg.

Haft otroligt svårt att gå ner i vikt på senare och motivationen svajar ordentligt men nu ska jag iaf ge det ett nytt försök, är bara 2kg ifrån 80 gränsen och det ska väl inte vara så jävla svårt (vill ner ännu mer men det är ju en start iaf)

 

Ser fram emot helgens golf som fan, kommer garanterat sitta klistrad en hel del.

Slängt in lite bets som jag tänkte posta för kuls skull!

 

Vinnare:

 

Rory McIlroy 20

Dustin Johnson 25

Jason Dufner 28

Steve Stricker 38

Zach Johnson 60

 

Top 20:

 

Carl Pettersson 4.2

Fredrik Jacobson 5.4

 

Heja klonken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt kul att se på Handboll, alltid lika kul att se Staffan Olsson gapa och se så otroligt taggad ut :D Slänger in ett bet på Sverige till 1.87

edit: livebet bokar på 1.16, ser ut o bli en rysare ändå

 

Carl Pettersson leder även PGAC så hoppas att han gör bra ifrån sig ikv och att även Jacobson gör en bra runda idag, härligt med sport att hålla på hela kvällen :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig start av Mcilroy idag, hoppas han fortsätter så och tar hem det hela ikväll!

Vore såklart allra häftigast om Tiger vann hela skiten men man vill ju vinna pengar (: Blir nog lite små grusbets på olika spelare sedan ifall det skulle bli "skräll"

 

Slänger in ett bet på Sverige idag också, dags att bryta silverstreaken! 6.2 odds tycker jag känns grymt efter den tighta matchen sist så nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vackert att få se Rory lyfta bucklan, sjukt vilken runda han avslutar med också.

Lyckad helg med plus på poker och betting, skönt det.

 

Ska försöka lyckas med en "endast sallad" vecka och hoppas på att det händer något på vågen som står jävligt still runt 82 på senare, heja heja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Dags att återuppliva denna dagboken nu i September, har satt lite mål för den kommande månaden som ska uppnås och är otroligt motiverad av någon anledning.

 

* 50k händer ska spelas (minst 40k på 0.5/1)

* Gå ner minst 3kg (kommer börja lite under 80)

* Max 1 fylla

* 4km promenad/jogg varje dag

* Klara av 5km jogg på asfalt under 26:12 (mitt nuvarande rekord) innan slutet av månaden

* Kolla säsong 1 av antingen Dexter/Breaking Bad/Game of Thrones

 

Tänkte rapportera timmar / händer / resultat varje dag, säg till om det blir oläsbart.

Hörs i September :roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl, under 25min kmr du lätt klara om du väger under 80kg och inte ger upp =)

 

mvh

23 minuter efter två veckors träning, grundkondition från 10 år tillbaka

 

tack :)

rätt nyligen börjat klara av att jogga 5km utan stopp men ska försöka göra det 2-3ggr i veckan nu så hoppas på bra resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att september är igång även om jag började vänja mig med vissa rutiner redan innan månadens start.

Började dagen med 4.5km jogg/gång och det kändes riktigt skönt, ska komma igång med pokern nu ikväll också, endast lirat 2h idag.

 

Slängde in lite bets igår på Tiger & Rory som vinnare (båda till ca 14odds) innan Deutsche bank tävlingen började och för tillfället ser det ju bra ut efter nästan 2 dagars spel så hoppas det fortsätter gå bra för dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hääärligt att Rory fick ta hem kvällens tävling som blev en rysare och någon extra hundring kom in på kontot, aldrig fel det.

Fått in ca 7k nävar hittills i September vilket känns helt ok, tog det lugnt i söndags men tänkte väl unna mig en ledig dag i veckan iaf.

Hållt motionsmålet också hittills, känns som en lite tidig rapport men men ^^

 

Idag/inatt spelar nog Andy Roddick sin sista match i karriären, förhoppningsvis vinner han men det blir nog otroligt tufft, sevärt iaf om man är tennisintresserad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0.8kg borta hittills i September, otroligt skönt när man känner sig riktigt motiverad och känner att man kan göra vad som helst bara man lägger ner tid på det och det inte känns jobbigt alls. Under 77 ska fixas utan problem.

 

Somnade till Roddick matchen inatt och fick se att den blev avbruten och fortsätter ikväll så det är ju perfekt, har blivit att man har en ganska normal rytm på senare så för en gångs skull är det skönt med sport som inte sänds sent :)

 

Pokern går helt okej, hamnat efter någon timme i mitt 6h/dag mål men blir nog några riktiga grinddagar inom kort som ordnar upp det.

 

Dags för en promenad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en oplanerad utgång i lördags som blev riktigt lyckad ändå, fick träffa lite nya människor vilket var trevligt.

Detta resulterade ju dock i en bakissöndag med pizza osv men det är okej att faila ibland bara man fortsätter på rätt väg dagen efter igen.

 

Varit en skön dag ändå med mycket sport, bla. den bästa tennismatchen på riktigt länge (S.Williams vs Azarenka) och en riktigt spännande sista runda i BMW Championship där Rory till slut segrade (sjukt vad bra killen spelar atm)

Ska bli grymt med herrarnas US Open final imorgon där jag nästan hoppas på att Andy vinner sin första Major, bättre chans än såhär får han väl inte då det inte känns som att Djoko är i någon livsform direkt.

 

Spelat ca 17k händer i September vilket ändå får anses som godkänt, dock haft 2-3 dagar där jag knappt spelat nånting men det är bara att köra vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagliga updates var svårare än jag trodde, haft så mycket annat att tänka på.

Får bli en lite koll över hur det har gått med mina mål nu när halva månaden gått.

 

* 50k händer ska spelas (minst 40k på 0.5/1)

 

25411 händer hittills :D Borde kunna göra bättre ifrån mig dock men är iaf inte efter.

 

* Gå ner minst 3kg (kommer börja lite under 80)

 

Vägde 78,5 i fredags men så blev det mongolisk buffe och pizza dagen efter, förväntar mig att vara tillbaks där senast nästa fredag. Inte helt nöjd där

 

* Max 1 fylla

 

Använt den så blir nyktert resten av månaden

 

* 4km promenad/jogg varje dag

 

Missat två dagar men kompenserat med 8km+ promenader dagen efter och oftast blir det 4.2~/dag så är nöjd

 

* Klara av 5km jogg på asfalt under 26:12 (mitt nuvarande rekord) innan slutet av månaden

 

Inte fått in något bra försök än tyvärr, var helt död efter 3km sist (dålig lungkapacitet suger)

 

* Kolla säsong 1 av antingen Dexter/Breaking Bad/Game of Thrones

 

Denna blir nog svårast, kollar hellre livestreams eller nån random film jag hittar o blir intresserad av. Har alltså inte ens börjat kolla på någon serie, känner jag komma faila denna men man vet aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner det blir en vilodag idag, riktigt seg och trött.

Började plötsligt kolla på Breaking Bad igår efter att en polare länkat en fan-gjord video från S2 så kände att det var dags att ge den en chans. Älskar serien hittills, huvudkaraktären spelas så sjukt bra så det blir en del avsnitt idag känner jag :)

 

Ser fram emot tour championship imorgon och en helg med mycket poker & golf och allmänt relaxande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fantastiskt att få bevittna denna Ryder cup, synd man inte slängde in ett bet på Europe till 20~ som det var imorse :D

Kommer bli trist utan golf/hockey att kunna titta på.

 

 

Inte riktigt haft disciplinen att fullfölja mina mål men jag gav dom ett hyfsat försök iaf, blir en bättre månad i Oktober nu.

 

* 50k händer ska spelas (minst 40k på 0.5/1)

39735 händer spelades, rätt nöjd men känner ändå att jag spelar alldeles för lite, trist att man tröttnat såpass på det.

* Gå ner minst 3kg (kommer börja lite under 80)

Blev 1.3kg, hände nog ingenting under en 2veckors period där men nu får det va slut på detta, 10kg ska bort innan jul och minst 3-4kg i Oktober.

* Max 1 fylla Sucess

* 4km promenad/jogg varje dag Sucess

* Klara av 5km jogg på asfalt under 26:12 (mitt nuvarande rekord) innan slutet av månaden

Blev endast en runda på 25:48 och sedan har jag inte försökt mer, detta var nog målet jag var minst intresserad av och det hamnar på hyllan ett tag

* Kolla säsong 1 av antingen Dexter/Breaking Bad/Game of Thrones

Fastnade i Breaking Bad och är inne på S4 nu :D

 

 

Oktober mål:

 

* 40k händer ~

* Gå ner till minst 75kg

* 15 Gympass

* Spendera mindre än 3k på mat (verkar va väldigt svårt)

 

 

fT08I.Em.156.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allmänt jobbig vecka pokermässigt, känns patetiskt när man sitter och blir så irriterad över utdragningar ibland bara för att det går/gått så dåligt på senare, extra jobbigt på en helg där värdet har varit helt magiskt dessutom.. Bara att kämpa vidare antar jag.

Fått iväg några gympass i veckan och det har gått helt ok med kosten, idag fick det dock bli lite onyttigt tilltugg, kände att jag behövde det.

Skärpning i veckan iaf, eventuellt fest på lördag med lite livepoker osv så det är kul att ha något att se fram emot så även om jag verkligen njuter av mina vardagar till fullo så behövs lite omväxling också.

 

Kollat klart på Breaking Bad vilket jag tycker var/är en fantastisk serie och ser verkligen fram emot avslutningen. Börjat kika lite på Dexter nu och gillat det jag sett hittills på 2 avsnitt.

 

Har lite smådeg på Jonas Blixt i Shriners Open där han är i delad ledning, fick in det igår till 7.4 odds då han ledde med 1 slag och nu är dom 3 i toppen och oddsen har sjunkit till 4~, bra sugen på att slänga in lite extra.

Dags att springa bra ikv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...