Gå till innehåll

Mina pengar, borta för alltid?


Carloskar

Recommended Posts

Hej

Hade ett nytt VISA-kort när jag gjorde min senaste deposit på full tilt. Gjorde sedan en withdrawal och gissar att pengarna skickats till mitt gamla kort (som inte fungerar).

 

Har väntat snart en månad på mina pengar, och får inget svar av varken svenska eller engelska supporten.

 

Tror ni det är kört?

Hur kan full tilt behandla sina kunder på detta vis?

De lägger ju enorma summor på marknasföring... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat med din bank om det fått någon transaktion till ditt gamla kort och om det möjligen blivit något fel där ?

 

Annars så har det alltid fungerat för mig då jag fått nytt kort men gjort uttag till gamla, Frågade på Swedbank nyligen om just detta och då sa han att det inte skulle vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm är jag helt fel ute att du skall få pengarna ändå,,,VISA är ju bara VISA och är ju ändå kopplat till ditt bankkonto ,, det e ju inte precis så att pengarna går in på visakortet,, dom borde gå till kontot VISAT e kopplat till så det borde inte spela nån roll,,,

Men kan ha fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dont look good...

Någon annan på senaste som mailat engelska support och faktiskt fått svar?

 

Edit:

Nej jag tror inte dom har något annat alternativ än mail??

 

Jo jag har fått svar 2 ggr senaste veckan.

Ena gången fick jag till och med ett bekräftelse mail att de tagit emot min fråga.

 

Kikat igenom din skräppost noga så det inte råkat hamna där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att ni är så hjälpsamma.

Tyvärr sa tjejen på Nordea att pengarna åker tillbaka om uttaget inte fungerar som det ska. Hon sa dock detta på rak arm utan att kolla något, så vettefan om hon har rätt...

 

Bara att be till gudarna att full tilt orkar kolla mailen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att ni är så hjälpsamma.

Tyvärr sa tjejen på Nordea att pengarna åker tillbaka om uttaget inte fungerar som det ska. Hon sa dock detta på rak arm utan att kolla något, så vettefan om hon har rätt...

 

Bara att be till gudarna att full tilt orkar kolla mailen....

 

Folk som sitter i telefon på banker är totalt jävla sämst på allt, lita inte på vad hon sa.

 

Vet inte hur många personer jag pratat med när det gäller lite "svårare" saker och alla säger olika eller kopplar vidare sen i slutskedet ser man att alla hade fel.

 

Säkert rätt svårt att få vettigt folk till telefonsupport jobb men ibland undrar man ju vad det är för fel på folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte vara så avancerat.

 

En av två saker har inträffat. antingen har pengarna gått in på ett konto som var/är kopplat till det visakort du hade och finns där eller så upptäckte systemet att det inte fanns något konto och då bouncade transaktionen och pengarna är följdaktligen kvar hos FT.

 

Information om transaktionen borde kunna tillhandahållas av både bank och FT. Då FT är okontaktbara och dessutom har den kanske sämsta supporten genom tiderna så borde du i första hand kontakta banken och be att de kontrollerar transaktioner på det specifika konto som ditt visakort var kopplat till. Eftersom du vet ungefärlig tidpunkt och belopp kan det inte vara alltför svårt.

 

Om banken sen säger att det inte finns några registrerade transaktioner så har utbetalningen uppenbarligen bouncat. Skriv då och förklara det hela för FT och hoppas att du suger ut på din 20/80 flip och får hjälp.

 

Lycka till

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämre bank än Nordea när det gäller såna här saker får man fan leta efter. Exakt så här gick det med ett av mina uttag genom VISA för massa år sen. Pengarna krediterades på ett gammalt, spärrat kort. Det var iofs på pokerstars, men antar att det funkar på exakt samma sätt oavsett sajt.

 

Bråkade med både Nordea och Stars. Alla jag pratade med på Nordea var som vanligt helt hopplöst okunniga. Ingen kunde hitta ett enda spår av pengarna o de hävdade att de aldrig fått dem. Pokerstars hävdade att "the transaction had been fully settled" dvs gått igenom korrekt o blivit utbetald.

 

Minns att jag gjorde en skriftlig anmälan till Nordea oxå, men tror inte det hände så mycket mer då heller. Tror det var min personliga bankman(som jag tidigare inte ens visste om att jag hade) som redde ut det hela.

 

Iaf var det så att pengarna hade hamnat på nån sorts slaskkonto på Nordea där såna här överföringar utan korrekta mottagare hamnar. Där skulle sen nån snubbe granskat alla summorna o manuellt överfört dem till de rätta kontona. Fick aldrig nån förklaring varför detta aldrig skedde. Typ 14 månader tog det för mitt uttag att hamna på kontot..

 

Heja Nordea :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lanar traden lite.. Swedbank har ju en ny grej att man maste anvanda ett tillfalligt e-kort varje gang man gor en visa-transaktion online. Hur blir det da nar man maste withdrawa till sitt visakort som var ett tillfalligt som inte langre existerar?

 

använd handgranat funkar nästan alltid när man skalar frukt lycka till med kiwin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hände mig en gång när jag skulle ta ut pengar från någon poker sajt till ett gammalt kort på Nordea. Pengarna kom in utan problem då det gamla visakortet är kopplat till personkontot. Däremot skulle jag rekommendera dig att tala med kortavdelningen hos Nordea, dom kan se allt som har med korttransaktioner att göra. Be dom på den vanliga telefonsupporten att koppla dig dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då FT är okontaktbara och dessutom har den kanske sämsta supporten genom tiderna

Vi som var i kontakt med det företag som var support åt Party och deras skins under 2006 vet att det där är som att säga att den här smileyn kanske är den största runda gula saken i solsystemet. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som var i kontakt med det företag som var support åt Party och deras skins under 2006 vet att det där är som att säga att den här smileyn kanske är den största runda gula saken i solsystemet. :-)

 

Partys support är rena drömmen i jämförelse. Men sen är det ju så att de flesta supporter suger enorma mängder hästballe så egentligen är ju alla bara olika grader av totalt jävla värdelösa! Vilka som man allra helst skulle vilja skicka ett paket med mjältbrand till först är ju en ren smaksak.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...