Gå till innehåll

Mikes öl- och semesterdagbok... (Stängs i protest mot att SvS numera är forumpartner)


MikeTime

Recommended Posts

Innan alla springer till systemet och köper en platta/flak bananöl så tycker jag att den är mycket god första 5 klunkarna sen blir det lite för mycket för min smak. Första ölen är på totalen nice, men som sagt ingen öl jag skulle dricka mer än en.

 

Inte min blogg men tänkte ändå flika in en liten annan åsikt

 

Du har en poäng där! Jag delade en halvliter med en polare kanske ska tilläggas. Hade kanske haft en annan åsikt om den om jag suttit vid ett homegame och svept en tre-fyra stycken.

Iofs gäller detta de flesta öl i testet; har bara provat enstaka flaskor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 351
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lol! Jag lirar en 135-mannaturre på FTP. När vi är två kvar föreslår chippien att vi gör en deal. Han har c:a 220K och jag 45K. Mitt ursprungliga förslag är 55/45. Han tackar nej till det och föreslår istället 50/50 vilket jag blixtnappar på!

Made my day. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol! Jag lirar en 135-mannaturre på FTP. När vi är två kvar föreslår chippien att vi gör en deal. Han har c:a 220K och jag 45K. Mitt ursprungliga förslag är 55/45. Han tackar nej till det och föreslår istället 50/50 vilket jag blixtnappar på!

Made my day. :-D

 

Ingen dålig komplimang! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol! Jag lirar en 135-mannaturre på FTP. När vi är två kvar föreslår chippien att vi gör en deal. Han har c:a 220K och jag 45K. Mitt ursprungliga förslag är 55/45. Han tackar nej till det och föreslår istället 50/50 vilket jag blixtnappar på!

Made my day. :-D

 

Haha!:-D

 

Och på tal om åskan, shit värsta skiten jag varit med om, under de 5 minuterna där det blåste som mest, kändes det fan som att byggnaden var mitt i en jävla tromb av något slag, man såg hur det blåste runt runt runt i cirklar överallt på bägge sidorna av byggnaden, scared the shit ur mig. Var det likadant 5 mil bort??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha!:-D

 

Och på tal om åskan, shit värsta skiten jag varit med om, under de 5 minuterna där det blåste som mest, kändes det fan som att byggnaden var mitt i en jävla tromb av något slag, man såg hur det blåste runt runt runt i cirklar överallt på bägge sidorna av byggnaden, scared the shit ur mig. Var det likadant 5 mil bort??

 

Ja, det var nåt liknande här. Dock: wtf, vadå 5 mil bort? Vilket Höganäs bor du i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol! Jag lirar en 135-mannaturre på FTP. När vi är två kvar föreslår chippien att vi gör en deal. Han har c:a 220K och jag 45K. Mitt ursprungliga förslag är 55/45. Han tackar nej till det och föreslår istället 50/50 vilket jag blixtnappar på!

Made my day. :-D

 

haha skön kille.. du kanske hade kunnat få ut 60/40... han ville nog göra dig glad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt skumt var det. Han ville göra deal redan när vi fortfarande var åtta pers kvar på ft. Han var stor chippie redan då.

 

Nåja, ikväll har jag druckit en Cobra. Recension kommer imorgon. Kan redan nu avslöja att det inte blir så värst många :Ks: till det blasket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens tips; Mikes grillade burgare

 

2 personer

 

4 st 90 grams frysta, ostekta burgare :evil:

Rökessens, Hickory (finns i grillavdelningen)

Olivolja

Grillkrydda

Salt

Inlagd gurka

Pepparketchup

Hamburgerdressing med texmex-smak

4 st hamburgerbröd XL

1 st rödlök

 

Tänd grillen. Ta upp burgarna och lägg dom i rumstemperatur att tina under tiden grillen får fin glöd. Blanda 4 delar olivolja med 1 del rökessens samt rejält med grillkrydda och lite salt.

Släng burgarna på grillen och pensla oljeblandningen på dom då och då under grillningen.

Skiva löken tunt.

Ställ fram övriga ingredienser och låt var och en montera sin burgare.

Njuts med en kall, smakrik öl. Kanske en Samuel Adams Black Lager?

 

Frysta burgare och sunkiga hamburgerbröd vid bjudning med finöl? Skäms karl! :evil:

 

Nötfärs

Lök (gul eller röd beroende på smak. Röd om du frågar mig)

Bacon

Oliver (av bra kvalitet, svarta eller rättare sagt bruna som alltid är bäst hos den lokala turken)

Johnnys sötstarka senap

 

Mängd på dom andra ingredienserna förutom nötfärsen är svårt eftersom jag alltid höftar men det är bara provsmaka blandningen. Fantastiskt gott även rått! Finhacka lök, oliver och bacon så fint det bara går och blanda i köttfärsen tillsammans med en rejäl klick senap. Salta och peppra efter smak men var försiktig med saltet med tanke på baconet.

 

Grilla som vanligt! Ska testa hickorytjaffset innan jag avfärdar det helt men jag är skeptisk. Varför krångla till det och dölja smaken av en god burgare?

 

Istället för hamburgerbröd rekar jag runda ciabatta. Förmodligen inte helt lätt att få tag på förståss (jag har aldrig testat:-D ) men det kan kvitta när alldeles nybakta ändå blir så mycket godare. I.o.f.s. kan man ju faktiskt forma hamburgarna på längden så att dom passar köpeciabattas men varför fuska?

 

I övrigt är jag med dig! Burgaren avnjutes med en modern klassiker, nämligen Hell från Jämtlands Bryggeri som jag förutsätter att du är bekant med.

 

beerhellold.jpg

 

I övrigt måste jag ge dig :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: / 10 för en sjukt bra dagbok som gett mig inspiration att ta upp min gamla favoritsyssla. I sommar ska det ta mig tusan "testas" :roll: öl i en hammock i roslagen.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frysta burgare och sunkiga hamburgerbröd vid bjudning med finöl? Skäms karl! :evil: /#LOUDmouth#

 

:oops: Till mitt försvar kan jag nämna att jag ibland gör egna burgare också, men då på älgfärs eftersom jag i princip har obegränsad tillgång till sånt.

Se mitt tips som en godare snabbmatsersättare... ;-)

 

I övrigt måste jag ge dig :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: / 10 för en sjukt bra dagbok som gett mig inspiration att ta upp min gamla favoritsyssla. I sommar ska det ta mig tusan "testas" :roll: öl i en hammock i roslagen.

 

/#LOUDmouth#

 

Tyty! :h:

 

wow, hittade denna dagbok nu. Sjukt mkt kärlek...

 

Tackar. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29: Cobra

 

Betyg: :Ks: av tio möjliga

 

Ta ett glas, fyll det till 3/4 med Pripps Blå lättöl, fyll upp resten av glaset med vatten och en liten skvätt hemkört. Sådär, nu har du gjort din egen Cobra Lager!

Nja, riktigt så illa kanske det inte är men inte långt ifrån. En riktigt blaskig öl utan vare sig beska, fyllighet, sötma eller pilsnerkänsla. Doftar väldigt svagt och saknar i princip allt man förknippar med en god öl. Den är dessutom tillverkad av bl.a ris och majs och det säger ju en del. Bolagets enda indiska öl btw.

Enda fördelen med den här ölen är att man kan dricka den lika lätt som vatten om man nu är ute efter en snabb ölfylla...

Undvik. Eller bjud nån ovän på den.

 

Sort: Ljus lager

Land: Indien (licensbryggd i England)

Artnr: 1623

Styrka: 5,0%

Pris: 13,90:-/33cl (42,12:-/L)

 

d02edf08.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #22331060134: $4 + $0.40 Rush Sit & Go (172482539), Table 18 - 15/30 - No Limit Hold'em - 2:42:44 ET - 2010/07/15

Seat 1: Mike (1,820)

Seat 2: KENY ROGER (90)

Seat 3: thunderkatztige (2,360)

Seat 4: Stonecoldnutz27 (2,015)

Seat 5: superchan (2,300)

Seat 6: carletto60 (2,240)

Seat 7: dahalster (1,955)

Seat 8: zerobreak (1,715)

Seat 9: alexlaak2 (1,820)

KENY ROGER posts the small blind of 15

thunderkatztige posts the big blind of 30

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mike Queen of DiamondsQueen of Spades

Stonecoldnutz27 folds

superchan has 8 seconds left to act

superchan raises to 120

carletto60 folds

dahalster folds

zerobreak folds

alexlaak2 calls 120

Mike raises to 1,820, and is all in

KENY ROGER calls 75, and is all in

thunderkatztige calls 1,790

superchan has 15 seconds left to act

superchan raises to 2,300, and is all in

alexlaak2 calls 1,700, and is all in

thunderkatztige calls 480

superchan shows Ace of HeartsKing of Clubs

alexlaak2 shows Ace of ClubsKing of Spades

Mike shows Queen of DiamondsQueen of Spades

KENY ROGER shows 10 of Hearts6 of Clubs

thunderkatztige shows Jack of SpadesJack of Hearts

*** FLOP *** Queen of ClubsQueen of Hearts9 of Diamonds

*** TURN *** Queen of ClubsQueen of Hearts9 of Diamonds5 of Spades

*** RIVER *** Queen of ClubsQueen of Hearts9 of Diamonds5 of Spades4 of Clubs

superchan shows a pair of Queens

thunderkatztige shows two pair, Queens and Jacks

thunderkatztige wins side pot #2 (960) with two pair, Queens and Jacks

alexlaak2 shows a pair of Queens

Mike shows four of a kind, Queens

Mike wins side pot #1 (6,920) with four of a kind, Queens

KENY ROGER shows a pair of Queens

Mike wins the main pot (450) with four of a kind, Queens

*** SUMMARY ***

Total pot 8,330 Main pot 450. Side pot 1 6,920. Side pot 2 960. | Rake 0

Board: Queen of ClubsQueen of Hearts9 of Diamonds5 of Spades4 of Clubs

Seat 1: Mike (button) showed Queen of DiamondsQueen of Spades and won (7,370) with four of a kind, Queens

Seat 2: KENY ROGER (small blind) showed 10 of Hearts6 of Clubs and lost with a pair of Queens

Seat 3: thunderkatztige (big blind) showed Jack of SpadesJack of Hearts and won (960) with two pair, Queens and Jacks

Seat 4: Stonecoldnutz27 didn't bet (folded)

Seat 5: superchan showed Ace of HeartsKing of Clubs and lost with a pair of Queens

Seat 6: carletto60 didn't bet (folded)

Seat 7: dahalster didn't bet (folded)

Seat 8: zerobreak didn't bet (folded)

Seat 9: alexlaak2 showed Ace of ClubsKing of Spades and lost with a pair of Queens

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var nåt liknande här. Dock: wtf, vadå 5 mil bort? Vilket Höganäs bor du i?

 

Well, bor i Karlskoga, och det är cirkus 5 mil ifrån dig gissar jag på. Försöker ständigt ändra ort här på PF men det registreras aldrig:-) , Otroligt att det var lättare och smidigare att få sin bostadsadress ändrad än att ändra sin ort här:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30: Innis & Gunn Oak Aged Beer

 

Betyg: :Ks: :Ks: av tio möjliga

 

Bolaget beskriver den här som "smakrik". Antingen har den som provat ölet redan provat 23 stycken innan, eller också är det fel på det exemplaret jag provsmakade. DEN SMAKADE NÄMLIGEN INTE ETT JOTA!!!!

Eller jo, just när man svalde skiten kunde en vag ton av vanlij samt en liten beska förnimmas. Även en svag alkoholsmak kändes.

Plus dock för en ruskigt snygg flaska och en fin färg på ölet i glaset...

Kort och gott: undvik! (Med reservation att det var fel på min flaska. Fler som provat denna?)

 

Sort: Ale

Land: Skottland

Artnr: 11447

Styrka: 6,6%

Pris: 19,90:-/33cl (60,30:-/L)

 

60e73b1a.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2: Halmstad Sommar Lager

 

Betyg: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga

 

En lager med viss smak av fläder, kan det verkligen vara något? Ja, faktiskt! Den här var riktigt god. Kanske inget man ställer fram till finmiddagen men som törstsläckare en stekhet sommardag eller som sällskap i bastun funkar den överraskande väl.

Vinner på att serveras något kallare än normalt.

 

Sort: Ljus lager

Land: Sverige (Krönleins)

Artnr: 11410

Styrka: 4,7%

Pris: 11,90:- / 33cl (36,06:-/L)

 

1fe1db8c.jpg

 

atm tycker jag den är riktigt vidrig :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...