Gå till innehåll

Mikes öl- och semesterdagbok... (Stängs i protest mot att SvS numera är forumpartner)


MikeTime

Recommended Posts

PERFEKT dagbok!

 

Jag dricker endel öl men alltid när jag är på bolaget har jag ingen aning om vad jag ska köpa för sorter.

 

Har skapat ett textdokument där jag sparar alla dina recensioner och ska testa de du rankar högst! Hoppas vi har någorlunda lika smaklökar bara;)

 

Tack! Klockrent!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 351
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klockren. Nynäshamns är det bästa bryggeriet i Sverige IMO. En dag då man dricker en Smörpundet porter är en bra dag.

 

Men satans mupp! Nu blev man ju frestad att testa den här, kollar in bolagets hemsida och upptäcker att den tillhör beställningssortimentet och att minsta order är en helkartong... :-(

Ni kan ju åtminstone tipsa om öl en micropojke har råd att prova...

 

Also - tre dagar till SEMESTER!!

Also 2 - ikväll blir det speedway. Heja Indianerna! Tar med ett gäng fulöl till stadion, blir knappast några recensioner av dom... Helt vanliga Norrlands från Tyskland.

 

Om någon vänlig själ i Stockholmsområdet kunde testa den här och lämna omdöme skulle jag bli väldigt glad. Orkar inte beställa enstaka flaskor bara för att prova blint sas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Idag drack jag lättöl till maten, en spendrups 2,1a. Den smakade vatten. Så frågan lyder: finns det nån lättöl som inte smakar vatten?

 

Javisst. Jever Fun t.ex. Tyvärr lite dyr (c:a 8-10:- på ICA) men väldigt smakrik. Clausthaler är också en bra öl. Lite enklare smak men ändå mer smakrik än en vanlig lättöl.

Båda dessa sorter klassas dessutom som alkoholfri öl (0,2-0,5%) så man kan gott smälla i sig ett par-tre stycken till maten utan risk.

 

Skulle rekommendera att du provar Nils Oscar. Riktigt god öl enligt mitt tycke! :-)

 

edit:

 

 

Japp, har provat den men det var länge sen. Tar med den på inköpslistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Idag drack jag lättöl till maten, en spendrups 2,1a. Den smakade vatten. Så frågan lyder: finns det nån lättöl som inte smakar vatten?

 

Clausthalern tycker jag är den bästa ölen som är lättöl / alkoholfri. Den är i en rätt egen klass. Testade också nån mörkare variant som var riktigt bra Sen tycker jag Norrlands Guld alkoholfri är okej. Resten är ungefär same shit different name.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Detta seglar upp som PFs bästa blogg..

 

2. Vad ger du denna för betyg? :)

(Bild på Red Seal)

 

 

 

Tillagd på inköpslistan! Ty.

 

Här har ni sommarens lager!

 

Sort: Ljus Lager

Artnr: 1466

Styrka: 5,3%

Pris: 28,50:- / 50cl

 

(bild på Landsort Lager)

 

 

Tja, får prova den också. Båda fanns hemma på mitt favvo-bolag = klonk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10: Punk IPA

 

Betyg: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga

 

En ale från Brewdog i Skottland med rejäl beska. Många tycker att beskan är alltför påtaglig och att den tar överhanden över alla andra smaker i ölen och jag kan till viss del förstå dom även om jag älskar beska öl!

Finns i princip ingen sötma förutom en viss eftersmak. Däremot kan man faktiskt känna en hel del fruktsmaker när man dricker det som sällskapsdryck, dock beska frukter... ;-) En utmärkt törstsläckare och ett trevligt snacköl!

(Ni som föredrar ett något mindre beskt öl, testa gärna Brewdogs "Trashy Blonde" som jag recenserat tidigare.)

 

Sort: Ale

land: Skottland (Brewdog)

Artnr: 1515

Styrka: 6,0%

Pris: 18,90:- / 33cl (57,27:-/L)

 

d52c6bc9.jpg

 

Deras kaxiga etikett:

f5fee961.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11: Summer Sun

 

Betyg: :Ks: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga

 

-Jaha...?

Det var ungefär så jag tänkte när jag testade den här engelsmannen. Visst, den rann ner, den var fin i glaset och den smakade ju öl. Men mer än så var det inte. Sällan jag blivit så besviken på en ale!

Smaken är minst sagt diskret, nästintill intetsägande för att vara just en ale. Svag beska, svag humlesmak och ingen sötma. Svagt örtig smak. Svag alkoholhalt.

Den står som tillfällig i Systemets sortiment och just tillfällig är nog vad den blir.

Nej, lägg pengarna på en bättre ale är mitt tips.

 

Sort: Ale

Land: Storbrittanien (William Bros Brew.)

Artnr: 1673

Styrka: 4,0%

Pris: 24,90:- / 50cl (49,80:-/L)

 

d85cb7b6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...