Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

klart tomtigt att syna ner den slaskiga snygga aggrobluffaren.

 

har han 1 kort under 7 (-2) så är du ju slagen, minsta PP över är du slagen 2 spader e du död på..

 

för att minska din varians så borde du foldat på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det du nämde om pengarna man spelar om är ganska intressant. För när man sitter och spelar med euro eller dollar på nätet så tycker jag det känns som låtsas pengar på något sätt eller man ser det mer som turnerings marker. När man vinner känner jag mig inte som en rikare människa utan mer som att jag har kommit närmare mitt mål, som experience i ett rollspel.

Tänkte på det när jag drog hem en stor pott för ett litet tag sen (150 dollar på 0.25/0.50) : jahapp där var en dagslön på sommarjobbet inspelat. Rätt sjukt igentligen. Eller som när man torskade 400$ en helg jahpp där rök 3 månadsinkommster (studiebidgraget).

 

Jag tror det är en fördel med att spela på nätet, man har inte lika stort begrepp om pengarna. Så måste det vara om man ska kunna spela optimalt och vara orädd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19e plats.

 

Sista handen dubblar någon mörkarna, jag synar med QJo.

 

Flop: AQx, jag ställer in och hoppas att han inte har ett A, det har han och jag åker.

 

Insats: 5E

Vinst: 15E

 

Spelar också PLO Wild West Omaha. Ligger femma just nu med en helt OK stack, fast jag har gjort 13 rebuys. (14E totalt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller appselut med parre om det här med pengar och pengars värde. Skulle jag se i svenska kronor hur mkt jag egentligen spelar om skulle jag nog svimma eller något dylikt :)

Jag minns även Jennifer Harman prata om samma sak i ett WSOP-program nån gång... När vi skjuter in en sommarjobbslön eller ett studiebidrag i potten är det sjukt. Lika sjukt är det när de skjuter in pengar som likagärna kunde köpa ett hus. Tror poker på alla nivåer rör sig om abstrakta belopp för de flesta spelarna.

 

Angående mitt kommentar om slaskande - jag tycker iofs att du spelar bra parre, och jag har verkligen inget emot att spela små suited connectors eller tillochmed connectors om tillfället är rätt - det jag reagerar på som extra slaskigt är att du synar så många höjningar med offsuit händer som lätt är dominerade - KJo mot höjning t.ex... Det kan funka, men många ggr är det alldeles för svårt att släppa när floppen kommer 4K8 osv.

 

Med det sagt tror jag faktiskt du är en bättre spelare än mig, så jag litar på att du vet vad du gör. Men det är en tanke iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade med en mycket bättre spelare än mig...

 

Jag har två läckor trots allt - spelar för löst och för aggro.

 

För löst är kanske inte så farligt. Träffar jag får jag ju ofta fint betalt. Men jag spelar fan för aggro. Bluffar för mycket, på dessa låga nivåer går det inte.

 

Kommer posta en massa händer sen när jag slutar min session. Just nu ligger jag på 10E+ för dagen, back 40-50 på sessionen. Men bordet är rätt bra, så jag borde kunna ta tillbaka det om jag träffar lite bra kort och håller huvudet kallt.

 

Satte upp en i min mening bra riverbluff som naturligtvis blev nedsynad, bland annat. Så om ett tag kommer massa HH:s, de flesta där jag spelar som en tomte.. Särskilt en hand med Q6o som går till grav överdrift!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 80237865 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Silverdalen"

Game ended 2005-06-06 17:16:44 UTC

 

Players:

Automatic (EUR 66,75 in seat 1)

sprutfisk (EUR 54,00 in seat 2)

aniaj78 (EUR 6,50 in seat 3)

Mini_mon (EUR 33,50 in seat 4)

mandl (EUR 25,00 in seat 5)

Rikuss (EUR 36,00 in seat 6)

 

Dealer: aniaj78

Small Blind: Mini_mon (0,25)

Big Blind: mandl (0,50)

 

sprutfisk was dealt: 7s - 5c

 

Rikuss Fold

Automatic Fold

sprutfisk Call (0,50)

aniaj78 Call (0,50)

Mini_mon Call (0,25)

mandl Check

 

Vi börjar med en hand jag tycker jag spelade bra. Synen pre med 75o kan väl diskuteras, men jag får ofta bra betalt om jag sätter en bra hand.

 

 

Flop 4h - Js - 6d

 

Mini_mon Bet (1,00)

mandl Call (1,00)

sprutfisk Raise (4,00)

aniaj78 Fold

Mini_mon Call (3,00)

mandl Call (3,00)

 

En rainbowflop som jag har flushdraw på. Det är ju perfekt! Han betar 1, jag höjer till fyra för att bygga lite pott ifall jag träffar samt förhoppningsvis kunna dra gratiskort på turn vid behov.

 

Turn 4h - Js - 6d - 8h

 

Mini_mon Bet (4,00)

mandl Call (4,00)

sprutfisk Raise (24,00)

Mini_mon Call (20,00)

mandl Fold

 

Bingo! Bara hoppas på att så mycket deg som möjligt åker in!

 

 

River 4h - Js - 6d - 8h - Qs

 

Mini_mon Check

sprutfisk Bet (6,50)

Mini_mon All-In (5,00)

sprutfisk Payback (1,50)

 

sprutfisk shows: 7s - 5c (a straight, eight high)

Mini_mon shows: 4d - Jd (two pairs, jacks and fours)

 

sprutfisk wins: EUR 73,50 (with a straight, eight high)

Rake: EUR 2,50

 

Ja, detta gick ju bra. Glad och nöjd med min första stora pott vid bordet :)

 

 

Game # 80240026 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Silverdalen"

Game ended 2005-06-06 17:21:50 UTC

 

Players:

Automatic (EUR 66,00 in seat 1)

sprutfisk (EUR 90,50 in seat 2)

mandl (EUR 29,25 in seat 5)

Rikuss (EUR 32,25 in seat 6)

 

Dealer: mandl

Small Blind: Rikuss (0,25)

Big Blind: Automatic (0,50)

 

sprutfisk was dealt: 6h - Qd

 

sprutfisk Raise (2,25)

mandl Call (2,25)

Rikuss Fold

Automatic Fold

 

Glad i hågen efter min vinst i förra potten ämnar jag nu ta kontroll över bordet. Men här kommer det jag skrev om i min förra post – jag spelar fortfarande FÖR lösaggro. Jag gör sådana här raises FÖR ofta och jag bluffar för ofta mot icke bluffbara motståndare. Scrolla bara nedan så får ni se hur illa det kan sluta.

 

Flop 6c - 3d - 2s

 

sprutfisk Bet (5,25)

mandl Call (5,25)

 

Floppar topparet och betar såklart – det måste jag, inget fel här inte.

 

 

Turn 6c - 3d - 2s - Ks

 

sprutfisk All-In (83,00)

mandl All-In (21,75)

sprutfisk Payback (61,25)

 

Vill ni se hur man torskar 22 euro helt i onödan? Ja – här har ni ju ett soklart exempel på det!!! Det kommer en kung, så vad gör jag? Trycker all-in med mitt par i sexor. D’oh! Parre, parre, parre, BLUFFA INTE SÅ JÄVLA MYCKET MOT SYNSTATIONER!

 

 

River 6c - 3d - 2s - Ks - 4h

 

sprutfisk shows: 6h - Qd (a pair of sixes)

mandl shows: Kh - 4d (two pairs, kings and fours)

 

mandl wins: EUR 57,75 (with two pairs, kings and fours)

Rake: EUR 1,50

 

Tomtespel straffar sig. Får skylla på överiver och ringrost. Men sådana här jävla läckor måste bortbortbort från mitt spel illa kvickt!

 

 

Game # 80242470 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Silverdalen"

Game ended 2005-06-06 17:29:43 UTC

 

Players:

Automatic (EUR 64,00 in seat 1)

sprutfisk (EUR 61,25 in seat 2)

kalvins (EUR 6,25 in seat 3)

mandl (EUR 59,00 in seat 5)

Rikuss (EUR 36,00 in seat 6)

 

Dealer: Rikuss

Small Blind: Automatic (0,25)

Big Blind: sprutfisk (0,50)

 

sprutfisk was dealt: 3h - 7c

 

kalvins Call (0,50)

mandl Call (0,50)

Rikuss Fold

Automatic Call (0,25)

sprutfisk Check

 

Här kommer ett typexempel på en i min mening bra bluff, fast i helt fel läge mot helt fel motstånd. Alltså en DÅLIG bluff! Här kan ni i alla fall inte klanka ner på mitt preflopspel…

 

Flop 8s - 3d - 4s

 

Automatic Check

sprutfisk Bet (2,00)

kalvins Fold

mandl Call (2,00)

Automatic Fold

 

Detta var väl ingen direkt monsterflop, men det kan ju hända att alla missat så jag betar. Varför jag betar pott förstår jag inte, räcker ju med en dollar för att jag ska köpa potten.

 

Turn 8s - 3d - 4s - Js

 

sprutfisk Check

mandl Bet (6,00)

sprutfisk Raise (12,00)

mandl Call (6,00)

 

Ska vi kalla detta move Prelude to the River-Bluff? Eller Ode to a Failed Bluff? Tredje spadret kommer och han betar. Detta borde rimligtvis vara ett scarecard för honom. Så jag re-raisar minimum, han synar.

 

River 8s - 3d - 4s - Js - 9h

 

sprutfisk Bet (24,00)

mandl Call (24,00)

 

sprutfisk shows: 3h - 7c (a pair of threes)

mandl shows: Jd - 8h (two pairs, jacks and eights)

 

mandl wins: EUR 76,00 (with two pairs, jacks and eights)

Rake: EUR 2,00

 

Sett ur min synvinkel har jag alltså satt upp läget perfekt för en stor riverbluff. Jag betar ca 2/3 pott, precis som om jag haft färg. Mandl steker ett bra tag men synar sedan ner min bluff. Återigen, här kommer min tidvisa överaggressivitet in i bilden. I sig tycker jag inte jag spelar handen dåligt från river och framåt, men det är dömt att misslyckas på lägsta NL.

 

Jag måste spela mer KISS – Keep It Simple Stupid. Inte köra fancy moves som miniraises på turn för att sätta upp bluffläge på rivern. Sånt kanske funkar mot bra och tänkande motståndare (även om jag tror det finns väldigt många på detta forum som skulle syna ner mig med tvåpar i det läget). Alltså, jag tycker jag spelar denna hand okej, men samtidigt åt helvete. Det lutar mer åt helt åt helvete, då poker handlar om att spela sitt motstånd, sina kort, brädan. Om ditt motstånd inte foldar spelar det ingen roll hur vackert du sätter upp din bluff, du kommer likförbannat bli nersynad!

 

Alltså – detta är en läcka i mitt spel börjar jag märka. Att bluffa en gång, i undantagsfall två gånger, är absolut inte fel, men att bluffa först på flop, sen check-raisebluffa på turn och sen storbluffa på river. INTE MOT DETTA MOTSTÅND! Jag hoppas att jag kommer ihåg det nu. Såhär får jag fan inte liv att spela!

 

 

Game # 80243673 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Silverdalen"

Game ended 2005-06-06 17:33:03 UTC

 

Players:

Automatic (EUR 67,75 in seat 1)

sprutfisk (EUR 50,00 in seat 2)

kalvins (EUR 4,75 in seat 3)

mandl (EUR 94,00 in seat 5)

Rikuss (EUR 36,00 in seat 6)

 

Dealer: sprutfisk

Small Blind: kalvins (0,25)

Big Blind: mandl (0,50)

 

sprutfisk was dealt: 7d - Ac

 

Rikuss Call (0,50)

Automatic Fold

sprutfisk Raise (2,50)

kalvins Fold

mandl Call (2,00)

Rikuss Call (2,00)

 

Varning! Följande hand spelar allas vår hjälte Parre som en riktig jävla jubelåsna! Okej, att höja A7o shorthanded ser jag inget fel i, särskilt inte på knappen. Men kolla bara hur parre spelar handen efter floppen!!!

 

Flop 2h - 9d - 7h

 

mandl Check

Rikuss Bet (1,50)

sprutfisk Raise (12,25)

mandl Call (12,25)

Rikuss Call (10,75)

 

Här floppar jag ett mittenpar, sha la la la la la… Naturligtvis ska jag gå och re-raisa. Får syn av bägge – dags att köra shutdownmode? Jag vet inte om detta är ett SÅ dåligt läge att re-raisa, de måste ju ha en bra hand för att syna. Men återigen – inte bluffa stort när du blir nersynad!

 

 

Turn 2h - 9d - 7h - 3s

 

mandl Check

Rikuss Check

 

Läste ni vad jag skrev ovan? Dels i handen innan denna, dels i sista meningen? Ta bara och kolla hur jag efterlever det. Check till mig på turn och jag… tar gratiskortet?

 

sprutfisk All-In (35,25)

mandl Fold

Rikuss All-In (21,25)

sprutfisk Payback (14,00)

 

River 2h - 9d - 7h - 3s - 8d

 

Rikuss shows: Qd - Qh (a pair of queens)

sprutfisk didn't show: 7d - Ac (a pair of sevens)

 

Rikuss wins: EUR 85,00 (with a pair of queens)

Rake: EUR 2,00

 

Nej jag ska såklart vara jättetuff och ball och bluffa igen. Mot QQ denna gång. Där rök ännu lite pengar… Gulningen närmar sig!

 

 

 

 

Game # 80251560 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Silverdalen"

Game ended 2005-06-06 17:52:43 UTC

 

Players:

Automatic (EUR 81,50 in seat 1)

sprutfisk (EUR 61,50 in seat 2)

kalvins (EUR 27,00 in seat 3)

heppen (EUR 20,00 in seat 4)

mandl (EUR 57,00 in seat 5)

Rikuss (EUR 78,75 in seat 6)

 

Dealer: sprutfisk

Small Blind: kalvins (0,25)

Big Blind: heppen (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Kc - Ks

 

mandl Raise (1,25)

Rikuss Call (1,25)

Automatic Fold

sprutfisk Raise (6,50)

kalvins Fold

heppen Fold

mandl Call (5,25)

Rikuss Call (5,25)

 

20 minuter efter förra handen plockar jag upp KK. En UTG-raise så jag slår om såklart. Sitter finfint på knappen och det vattnas i munnen på mig – nu ska tomtarna plockas, nu ska storpotten tas!

 

Har nu spelat mycket bättre och skärpt till mig rejält. Borde kanske slutat spela efter händerna ovan, men jag tyckte bordet var bra och motståndet tillräckligt vekt för att jag skulle kunna plussa. Behöver ju bara träffa några händer och beta sönder mina motståndare!

 

Flop Ac - 5c - 3h

 

mandl Check

Rikuss Bet (6,50)

sprutfisk Call (6,50)

mandl Fold

 

Turn Ac - 5c - 3h - Qh

 

Rikuss Bet (7,00)

sprutfisk Fold

Rikuss Payback (7,00)

 

Varje mans dröm med KK. Jag tänker för mig själv: ”JÄVLA FITTA!”. Likväl synar jag ¼ pottbet på flop??? Varför? Onödigt, och jag foldar sedan mot hans skitbet på turn. På flop måste jag slå om eller folda. Kan ju inte bara syna bort min deg som en liten skitig tomtesprutfisk!

 

Men jag väljer att inte slå om på flop. Borde foldat. Väljer att inte slå om på turn heller. Har jag måntro lärt mig en liten läxa?

 

 

Rikuss didn't show hand

 

Rikuss wins: EUR 31,75

Rake: EUR 1,50

 

 

Game # 80254821 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Silverdalen"

Game ended 2005-06-06 18:00:52 UTC

 

Players:

sprutfisk (EUR 44,00 in seat 2)

anderj5 (EUR 25,75 in seat 3)

 

Dealer: anderj5

Small Blind: sprutfisk (0,25)

Big Blind: anderj5 (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Jh - Jc

 

sprutfisk Raise (1,25)

anderj5 Call (1,00)

 

 

Denna hand var bara så oerhört skön. Spelar HU mot någon tomte. Se och njut, för min skull. Behövde verkligen den här då sessionen gått dåligt som fan hittills!

 

 

Flop 5s - 3h - Jd

 

sprutfisk Check

anderj5 Bet (1,00)

sprutfisk Call (1,00)

 

Turn 5s - 3h - Jd - 5d

 

sprutfisk Bet (4,00)

anderj5 Call (4,00)

 

River 5s - 3h - Jd - 5d - 3c

 

sprutfisk All-In (37,50)

anderj5 All-In (19,25)

sprutfisk Payback (18,25)

 

sprutfisk shows: Jh - Jc (a full house, jacks full of fives)

anderj5 shows: 2d - 3d (a full house, threes full of fives)

 

sprutfisk wins: EUR 50,75 (with a full house, jacks full of fives)

Rake: EUR 0,75

 

Game # 80258361 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Silverdalen"

Game ended 2005-06-06 18:10:30 UTC

 

Players:

staccatodk (EUR 13,50 in seat 1)

sprutfisk (EUR 82,00 in seat 2)

die$el (EUR 19,75 in seat 3)

tomten23 (EUR 26,50 in seat 4)

Fischer007 (EUR 22,25 in seat 5)

 

Dealer: Fischer007

Small Blind: staccatodk (0,25)

Big Blind: sprutfisk (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Th - Jh

 

die$el Fold

tomten23 Call (0,50)

Fischer007 Call (0,50)

staccatodk Call (0,25)

sprutfisk Raise (0,50)

tomten23 Raise (1,00)

Fischer007 Fold

staccatodk Call (1,00)

sprutfisk Call (0,50)

 

En suited connector, stor dessutom. Med många limpare i potten höjer jag för att få lite mer pengar i potten i händelse av träff (men inte skapa en för stor pott preflop). Gillar detta move ibland att efter ett gäng limpare minihöja då alla har autosyn!

 

Flop 6c - 8h - Td

 

staccatodk Bet (0,50)

sprutfisk Raise (4,00)

tomten23 Call (4,00)

staccatodk Call (3,50)

 

Oftast betyder ju såna minibets inte ett skit – så jag smackar på en raise. Denna gång ingen bluff utan en raise för värde!

 

Turn 6c - 8h - Td - 8s

 

staccatodk Check

sprutfisk Check

tomten23 Bet (2,25)

staccatodk Call (2,25)

sprutfisk Call (2,25)

 

Hur fan ska jag spela handen nu? Ska jag beta igen? Får jag syn/omslag är jag nog slagen, men båda mina motspelare har jag inte direkt blivit imponerad av… Väljer att checka och tomten drar iväg ett fiskbet. Hur fan ska jag göra nu? Ska jag slå om hans skitbet? Problemet är ju att nån av dom mycket väl kan ha en åtta – i detta spel synar alla omslag på floppen med mittenpar liksom…

 

Några tips på hur jag ska spela turn i detta läge? Potten ligger på ca 15-17E och han betar 2.25!

 

 

River 6c - 8h - Td - 8s - 7s

 

staccatodk All-In (5,75)

sprutfisk Fold

tomten23 Call (5,75)

 

staccatodk shows: 7d - 6h (two pairs, eights and sevens)

tomten23 shows: Ah - 9h (a straight, ten high)

 

tomten23 wins: EUR 34,25 (with a straight, ten high)

Rake: EUR 1,00

 

Fyrstegen kommer, jag är saxad mellan bägga motståndare, jag har bara toppar med halvkass kicker och väljer att spara mig 6E. Blev lite förvånad när jag såg tomtens hand, trodde det var staccato som köpt in stegen men nej. Här blev jag alltså nersynad på flopp av en med bottenpar+hålstegdrag och en med hålstegdrag. Inte för att jag klagar, i längden tjänar jag ju på det, men jag känner inte att mitt turnspel i denna hand var nå bra. Förslag på förbättringar tack!

 

 

Game # 80260901 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Silverdalen"

Game ended 2005-06-06 18:16:59 UTC

 

Players:

staccatodk (EUR 3,00 in seat 1)

sprutfisk (EUR 71,25 in seat 2)

die$el (EUR 17,00 in seat 3)

tomten23 (EUR 64,00 in seat 4)

Fischer007 (EUR 23,00 in seat 5)

Rikuss (EUR 96,00 in seat 6)

 

Dealer: Fischer007

Small Blind: Rikuss (0,25)

Big Blind: staccatodk (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Qs - 3s

 

sprutfisk Call (0,50)

die$el Fold

tomten23 Fold

Fischer007 Call (0,50)

Rikuss Call (0,25)

staccatodk All-In (2,50)

sprutfisk Call (2,50)

Fischer007 Fold

Rikuss Call (2,50)

 

Ännu en hand jag tomtespelade på.

1) Q3s UTG är inte så jävla bra…

2) Staccatos AI är tillräckligt stor för att jag ska hitta lägg (även om jag räknar med minst en syn bakom)

3) Jag är en tomte?

 

Flop Qc - Qh - Jc

 

Rikuss Check

sprutfisk Bet (6,50)

Rikuss Call (6,50)

 

Men floppen kan jag inte klaga på…

 

Turn Qc - Qh - Jc - Qd

 

Rikuss Check

sprutfisk Bet (13,50)

Rikuss Fold

sprutfisk Payback (13,50)

 

Tyvärr verkar Rikuss inte ha träffat något jättebra och foldar.

 

 

River Qc - Qh - Jc - Qd - 8h

 

sprutfisk shows: Qs - 3s (four of a kind, queens)

 

sprutfisk wins: EUR 12,25 side pot (with four of a kind, queens)

staccatodk shows: 9c - 9d (a full house, queens full of nines)

sprutfisk wins: EUR 9,25 main pot (with four of a kind, queens)

Rake: EUR 1,00

 

Ja, jag tycker som sagt jag spelar denna hand skitdåligt. Visst blir resultatet men så ska jag inte spela poker!

 

Till min nästa session ska jag försöka tänka på följande:

 

1) Spela något färre händer.

2) Spela mycket färre händer UTG och UTG+1, iaf vid 6-max full.

3) Bluffa mindre.

4) Inte göra stora bluffar. Bluffa i de små potterna, stål i de stora. Så ska mottot vara.

5) Kanske våga värdebeta river mer även om brädan är läskig? Detta får dock bli ett senare projekt när jag har större rulle – om jag inte gular strax!

 

Jag tror inte jag behöver spela så extremt mycket tightare då jag vår bra värde när jag träffar, men måste tighta upp mig lite främst i tidig pos. Måste nog även spela lite mindre aggro. Viktigast av allt inte köra stora hopplösa bluffar. Det funkar helt enkelt inte att sätta upp en fin bluff – du blir bara synad! Gäller att få in det i min tjocka skalle bara…

 

Uppskattar gärna lite kommenterar på händerna, annars orkar jag fan inte ta så detaljerade HH:s varje session (även om det är bra för mig själv att kunna gå tillbaka och titta på nyckelhänderna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min spontana reaktion när jag läser din mycket underhållande dagbok är att du inser vilka fel du gör när du analyserar händerna men likt förbannat är du inte sen på att göra om dem i den följande sessionen.

Jag tycker att du verkar vara en bra spelare med dåligt omdöme (om man nu kan vara det?). Du måste ta till dig kritiken du själv ger dig! Spela efter dina riktlinjer så lovar jag att du kommer sno tomtarnas pengar.

 

Lycka till i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min spontana reaktion när jag läser din mycket underhållande dagbok är att du inser vilka fel du gör när du analyserar händerna men likt förbannat är du inte sen på att göra om dem i den följande sessionen.

Jag tycker att du verkar vara en bra spelare med dåligt omdöme (om man nu kan vara det?). Du måste ta till dig kritiken du själv ger dig! Spela efter dina riktlinjer så lovar jag att du kommer sno tomtarnas pengar.

 

Lycka till i fortsättningen!

 

Håller med. Visst det verkar ju gå bra men min spontana känsla när jag läser dina HH är att du spelar alldeles för löst, helt galet.. Det kanske funkar för dig och andra men jag skulle nog aldrig bli vinnande om jag spelar de där starthänderna. Högre starthandskrav är min idé...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er som tycker att parre slaskar för mycket så måste jag säga att under sessionen igår när jag spelade med honom så var han väldigt lugn. Känndes till och med som om jag spelade fler händer än honom, och jag är endå rätt tajt.

 

Parre, vem är skyyvodka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt, när jag läser nästa HH-post...

Du måste fan skärpa dina starthandskrav. Du spelar Q6o! "Ta kontroll över bordet"? INTE PÅ SÅNA HÄR LIMITS.

De flesta tittar förmodligen inte ens på bordet när det inte är deras tur.

 

Bluffa aldrig helt utan outs om du inte är säker på att motståndaren är tom!

 

Den spelaren som sade att du måste spela tightare och kanske skruva ner agressiviteten lite - han har rätt. Räcker med en enda bärs eller bad beat för att gunga över sånt här marginellt spel till en snabb och brutal tiltsession.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en mycket lyckad session nu, spelade riktigt bra poker. Men mot slutet tappade jag fokus. Gjorde en stor miss, sen slaskade jag för mycket i en pott till, sedan bestämde jag mig för att ta en paus. Jag ska inte spela när jag märker att min disciplin och mitt fokus är på väg ner.

 

Var upp ca 130E ett tag, men slutade i alla fall i tid – upp ca 80E. För tillfället har jag nästan 180E totalt, alltså har jag plussat nästan 100 idag igen. Rushen fortsätter!

 

Vet inte, jag kanske spelar lite mer om ett tag, efter pausen. Ska nog lägga mig innan midnatt ikväll, men vi får se om jag lirar något mer.

 

 

Game # 80297012 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Gislaved"

Game ended 2005-06-06 19:45:11 UTC

 

Players:

klooke (EUR 22,00 in seat 1)

savager (EUR 18,50 in seat 2)

sprutfisk (EUR 59,00 in seat 3)

swedaniek (EUR 13,50 in seat 4)

superpam (EUR 81,75 in seat 5)

lasere (EUR 32,75 in seat 6)

 

Dealer: klooke

Small Blind: savager (0,25)

Big Blind: sprutfisk (0,50)

 

sprutfisk was dealt: 6h - Ad

 

swedaniek Fold

superpam Call (0,50)

lasere Call (0,50)

klooke Fold

savager Raise (1,75)

sprutfisk Call (1,50)

superpam Call (1,50)

lasere Call (1,50)

 

Återigen – för lös syn shorthanded och med position? Raise-standarden vid bordet verkar rätt liberal. Jag har faktiskt tagit till mig mitt egna råd och spelade hyfsat tajt, särskilt i tidig position. Inte höjt så mycket preflop med tveksamma händer heller.

 

Flop Ah - Jd - 4d

 

savager Bet (3,00)

sprutfisk Raise (9,00)

 

Hans bet betyder ungefär: Jag har antingen flushdrag, AK/AQ/AJ/AT/Ax, QQ/KK/JJ/TT, eller så tomtar jag mig bara. Därför slår jag om.

 

superpam Fold

lasere Fold

savager All-In (13,50)

sprutfisk Call (7,50)

 

Gillar inte hans re-raise men är committed till syn. Skriver i chatten att han fick mig, men att jag har runner-runner färgouts i alla fall!

 

Turn Ah - Jd - 4d - 4c

River Ah - Jd - 4d - 4c - 5h

 

savager shows: 5d - 6d (two pairs, fives and fours)

sprutfisk shows: 6h - Ad (two pairs, aces and fours)

 

sprutfisk wins: EUR 39,00 (with two pairs, aces and fours)

Rake: EUR 2,00

 

 

Han hade bara ett lågt flushdrag. Mitt par står. Fast jag tycker jag spelar denna hand tveksamt ändå, trots bra resultat. I alla fall – detta är väl en läxa till alla att ALDRIG folda när ni är pottcommittade – motståndaren kan ju semibluffa också!

 

 

--------------------------------------

Game # 80301625 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Gislaved"

Game ended 2005-06-06 19:55:57 UTC

 

Players:

snerka (EUR 49,50 in seat 1)

savager (EUR 36,50 in seat 2)

sprutfisk (EUR 85,75 in seat 3)

swedaniek (EUR 32,50 in seat 4)

superpam (EUR 53,75 in seat 5)

lasere (EUR 46,75 in seat 6)

 

Dealer: lasere

Small Blind: snerka (0,25)

Big Blind: savager (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Kd - Ad

 

sprutfisk Raise (1,75)

swedaniek Fold

superpam Fold

lasere Call (1,75)

snerka Fold

savager Fold

 

AKs är väl värt en raise UTG!?

 

Flop Ks - 3s - 3d

 

sprutfisk Bet (3,75)

lasere Call (3,75)

 

Lasare synar. Jag tror han har flushdrag eller en sämre kung. Eventuellt något PP.

 

Turn Ks - 3s - 3d - 6h

 

sprutfisk Bet (10,50)

lasere Call (10,50)

 

Betar igen. Detta förstärker misstankarna om flushdrag eller sämre kung som vill komma till showdown billigt. Inte varit imponerad av lasares spel hittills, han verkar syna för mycket och slå om för lite. Jag tror faktiskt att jag leder här.

 

River Ks - 3s - 3d - 6h - Ah

 

sprutfisk All-In (69,75)

lasere Fold

sprutfisk Payback (69,75)

 

sprutfisk didn't show hand

 

sprutfisk wins: EUR 31,25

Rake: EUR 1,50

 

Med A på river trycker jag in och hoppas få syn av en sämre kung, eller kanske K6 om han nu spelade den. Jag tror som sagt inte han har en trea, alltså leder jag. 66 är ju en möjlighet. Men osannolik sådan. Han foldar, jag antar att han drog till färgen men missade.

 

Är denna all-in för farlig måntro? Kanske jag borde checka för att inducera bluff (dock är det inte troligt).

 

 

 

Game # 80302006 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Gislaved"

Game ended 2005-06-06 19:57:05 UTC

 

Players:

snerka (EUR 49,25 in seat 1)

savager (EUR 36,00 in seat 2)

sprutfisk (EUR 101,00 in seat 3)

swedaniek (EUR 32,50 in seat 4)

superpam (EUR 53,75 in seat 5)

lasere (EUR 30,75 in seat 6)

 

Dealer: snerka

Small Blind: savager (0,25)

Big Blind: sprutfisk (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Kh - Ah

 

swedaniek Call (0,50)

superpam Call (0,50)

lasere Fold

snerka Fold

savager Call (0,25)

sprutfisk Raise (3,00)

swedaniek Fold

superpam Call (3,00)

savager Call (3,00)

 

Efter typ sjuhundrafemtio limpare drämmer jag på en rejäl höjning med AKs (handen efter förra AK-handen). Får ju trots det två syn.

 

 

Flop Qh - 5d - 7h

 

savager Check

sprutfisk Bet (11,00)

superpam Call (11,00)

savager Fold

 

Denna flop var ju inget att klaga över! Två överkort + nötfärgdraget. Superpam har jag lite svårt att placera, varit aggro i vissa potter men passiv i andra. Var uppe i typ 80-90E men slaskat bort dem, minns inte riktigt hur…

 

 

Turn Qh - 5d - 7h - Kd

 

sprutfisk Check

superpam Check

 

Här träffar jag alltså min kung. Är rätt säker på att jag leder, men hoppas genom min check inducera bluff.

 

River Qh - 5d - 7h - Kd - Jc

 

sprutfisk Bet (13,00)

superpam All-In (39,25)

sprutfisk Call (26,25)

 

När jag inte får ett bet mot mig på turn väljer jag att värdebeta istället. Superpam slår om, jag tänker lite och synar.

 

Vad ska superpam ha där som slår mig? Tvåpar? Knappast – tvåpar hade antingen re-raisat flop, eller betat turn när jag checkar. Jag tror inte heller att ett set checkar bakom på turn. AT? Jävligt osannolikt. Superpam verkar aggro men inte så dålig/slaskig att hon/han skulle syna 11E på floppen med ett överkort utan drag. KJ? Njae – tveksamt, tror jag skulle fått ett bet i fejjat på turn då. En hand som Superpam kan ha som jag torskar mot är QJ – det skulle väl ungefär kunna stämma in på spelet. Men skulle QJ verkligen ställa in för värde där? Möjligt.

 

Vad tycker ni om denna syn? Jag tycker att den är rätt så solklar – men ni kanske tycker att jag ska överväga lägg där?

 

Vad sätter ni superpam på och varför? Och skulle ni synat? Resultat kommer senare. Krosspostad i HH-forumet.

 

Game # 80306274 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Gislaved"

Game ended 2005-06-06 20:07:59 UTC

 

Players:

snerka (EUR 48,50 in seat 1)

savager (EUR 36,00 in seat 2)

sprutfisk (EUR 185,00 in seat 3)

swedaniek (EUR 27,00 in seat 4)

foul14 (EUR 46,25 in seat 5)

lasere (EUR 52,25 in seat 6)

 

Dealer: snerka

Small Blind: savager (0,25)

Big Blind: sprutfisk (0,50)

 

sprutfisk was dealt: 5h - 6s

 

 

swedaniek Fold

foul14 Call (0,50)

lasere Call (0,50)

snerka Fold

savager Raise (2,50)

sprutfisk Call (2,25)

foul14 Call (2,25)

lasere Call (2,25)

 

Efter denna och nästa hand beslutar jag mig att sluta. Lite väl slaskigt att syna pre kanske, särskilt med tanke på savagers grunda stack.

 

 

Flop 4d - 5s - Jc

 

savager Bet (2,00)

sprutfisk Call (2,00)

foul14 Fold

lasere Call (2,00)

 

Potten är på ca 12. Han betar 2. Går det varningsklockor i era huvuden? Inte i mitt.

 

 

Turn 4d - 5s - Jc - 9d

 

savager Check

sprutfisk Bet (10,00)

lasere Fold

savager Raise (20,00)

sprutfisk All-In (170,25)

savager All-In (11,25)

sprutfisk Payback (149,00)

 

Check – jag betar, får omslag. Skriver i chatten ”Luktar AK/AQ” och slår om för hans sista 11.

 

 

River 4d - 5s - Jc - 9d - 9h

 

savager shows: Jh - Jd (a full house, jacks full of nines)

sprutfisk didn't show: 5h - 6s (two pairs, nines and fives)

 

savager wins: EUR 77,00 (with a full house, jacks full of nines)

Rake: EUR 2,50

 

Finn några fel, därav ett jättestort?

 

Hans betingmönster stämmer inte alls överens med någon som missat AK/AQ.

 

 

Game # 80306923 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Gislaved"

Game ended 2005-06-06 20:08:47 UTC

 

Players:

snerka (EUR 48,50 in seat 1)

savager (EUR 77,00 in seat 2)

sprutfisk (EUR 149,00 in seat 3)

swedaniek (EUR 27,00 in seat 4)

foul14 (EUR 43,50 in seat 5)

lasere (EUR 47,50 in seat 6)

 

Dealer: savager

Small Blind: sprutfisk (0,25)

Big Blind: swedaniek (0,50)

 

sprutfisk was dealt: 7d - 6d

 

 

foul14 Fold

lasere Call (0,50)

snerka Raise (2,75)

savager Fold

sprutfisk Call (2,50)

swedaniek Fold

lasere Fold

 

Det var efter denna hand jag bestämmer mig för att sluta. Tomtar till det rejält denna hand – även om jag inte ser något fel i att syna pre med 76s.

 

Flop 5c - 7c - Ac

 

sprutfisk Bet (0,50)

snerka Raise (6,00)

sprutfisk Raise (11,00)

snerka Raise (11,00)

sprutfisk Fold

snerka Payback (5,50)

 

snerka didn't show hand

 

snerka wins: EUR 28,50

Rake: EUR 1,00

 

Jag cp-betar. Snerka höjer. Jag litar inte på snerka och fixedraisar. Han fixedraisar tillbaka. Jag foldar. Har ju fan inte ett jävla skit. Så enkelt pissar man bort 15 euro – tre mål mat på Burger King…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er som tycker att parre slaskar för mycket så måste jag säga att under sessionen igår när jag spelade med honom så var han väldigt lugn. Känndes till och med som om jag spelade fler händer än honom, och jag är endå rätt tajt.

 

Ja, alltså, den sessionen spelade jag rätt tajt. Liksom denna session jag lirade nys. Det var sessionen tidigare idag, som jag backade på, som jag lirade för löst och aggro. Dålig poker helt enkelt.

 

Parre, vem är skyyvodka?

 

En mycket välrenommerad ägare till en expansiv pokersajt. Har haft illegala s.k. pokerkvällar med oss. ;)

 

Du måste fan skärpa dina starthandskrav. Du spelar Q6o! "Ta kontroll över bordet"? INTE PÅ SÅNA HÄR LIMITS.

De flesta tittar förmodligen inte ens på bordet när det inte är deras tur.

 

Alltså, jag spelar Q6o ibland, sällan. För varje gång jag postar någon hand där jag har spelat en slaskhand preflop så beror det på att något intressant hänt den handen. Antingen att jag vunnit en stor pott, torskat en stor pott eller haft intressanta beslut att ta. Därför tror jag sådana händer är överrepresenterade även om de såklart säger något.

 

Jag höjer mycket pre enbart om jag märker att bordet är weaktajt. Även den mest inbitne tomten märker efter ett tag att den där idioten har höjt nästan varje pott preflop och tröttnar och lackar ur. Alternativt bara börjar syna mer.

 

Då har jag redan snott en hel del potter och ligger oftast kring 60E. När jag märker att de börjar syna mig på flop så tajtar jag till postflop och värdebetar sönder dom.

 

Detta funkar dock inte alltid och absolut inte på alla bord, men det är en av mina taktiker jag använder.

 

Men som sagt, jag tajtade upp lite mer denna sessionen, främst ur tidig position, och det gick ju bra.

 

Den spelaren som sade att du måste spela tightare och kanske skruva ner agressiviteten lite - han har rätt. Räcker med en enda bärs eller bad beat för att gunga över sånt här marginellt spel till en snabb och brutal tiltsession.

 

En bärs räcker inte, jag drack en bärs igår innan jag spelade till damfotbollen ;)

 

Inte haft några egentliga bad beats än, har torskat mest på bad play. Men denna session jag lirade nyss skruvade jag ner aggressiviteten på bluffarna, särskilt i stora potter. Naturligtvis så ser det ut som om jag bluffar som fan då 2/5 HH's är om hur jag bluffar bort mig (fast i det ena fallet var det ingen bluff då jag ledde).

 

Alltså av mina HH:s framgår kanske inte hur jag spelar hela tiden under längre perioder då jag bara tar ut intressanta händer.

 

Jag kanske ska posta alla 50 händer ur en session rakt av? Fast det är ju skittråkig läsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bordet heter Degerfors.

 

Fast nu är det slutspelt.

 

Jag blandade riktigt grymt spel med riktigt kasst. När jag var tre inköp upp började jag slaska för mycket, gjorde ett par kassa spel. Men jag lyckades i alla fall plussa 145,50 euro på denna session. Drog ett par riktigt fina potter:

 

sprutfisk wins: EUR 91,50 (with two pairs, jacks and sevens)

sprutfisk wins: EUR 73,25 (with three of a kind, nines)

sprutfisk wins: EUR 136,50 (with a flush, ace high)

sprutfisk wins: EUR 115,50 (with a pair of kings)

 

Alla dessa på en och samma session. Hade både flyt med korten (även om jag i de stora potterna som jag vann alltid ledde när merparten av degen åkte in) och spelet gick bra.

 

På något sätt är jag inte lika skärpt när jag är +100E. Slaskar mer, men framförallt gör jag fler dåliga spel. Fast det kanske hjälper mig att få in de riktigt bra spelen senare och vinna större potter med mer marginella händer? Jag vet inte.

 

Ifall jag nånsin ska spela högre måste denna läcka tätas, men nu är jag bara en låglimitslaskare...

 

Hand Historys på storpotterna samt några andra intressanta händer kommer upp imorgon. Måste sova nu, är för trött för att orka kommentera 6-7 olika händer.

 

Kan posta mitt pokerresultat sedan 28 maj:

 

Live:

28.05.2005 -1000

 

Nätet turneringar:

Spelade: 3

ITM: 2

Resultat: +55

 

Nätet cashgame:

05.06.2005 126,5

06.06.2005 57,25

06.06.2005 -30

06.06.2005 79,75

06.06.2005 145,5

 

Har också cashat ut 110E. Nätrullen är nu på ca 325 euro. Har haft enormt flyt på sistone, men även spelat riktigt bra emellanåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt Parre. Hur gör du för att inte bli utköpt? Har du nåt magiskt trick att lära ut?

 

Själv brukar jag anlägga ett sarkastiskt smil när degen åker in med kort kvar att komma om jag vet att jag leder. Har även hänt att jag skrivit "nice luck" i chat-fönstret utan att trycka Enter också, så att jag kan få iväg kommentaren direkt efter att han klonkat sin färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...