Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Starkt parre, måste säga att du är en av mina idoler.

Ska tapetsera min framtida unges rum med bilder på dig ;)

Du har inte sett parre någon gång va? Stackars unge säger jag bara.

Postad
Ladda lädret Krappar, Riksfyllona kommer på finbesök på Sviten idag!

* Ingen länkreklam tack - QoS *

Vi får väl se om vi är välkomna till Sviten igen efter ikväll.... ;)

Ikväll ska det slaskas....

Hoppas du hinner komma förbi Parre! :)

* Ingen länkreklam tack - QoS *

Postad
Så tomtigt!

Jag ska skriva en hemtenta ikväll, är jag klar med den till runt midnatt kanske jag kommer ner på några händers vildslask!

Eller så går du och lägger dig och tänker på dina tokseriösa lagkamrater....

Postad
Så tomtigt!

Jag ska skriva en hemtenta ikväll, är jag klar med den till runt midnatt kanske jag kommer ner på några händers vildslask!

Eller så går du och lägger dig och tänker på dina tokseriösa lagkamrater....

Så länge jag inte super mig full räcker 7 timmars (03-10) sömn gott och väl...

Ingen oro, jag sitter och sliper på en hemlig samlingsplats ca 10min från spelstället imorgon, så vi kan äta och dricka i lugn och ro utan inblandning från andra, mindre bemedlade, lag. Det, DET, är seriositet på högsta nivå :)

Postad
Starkt parre, måste säga att du är en av mina idoler.

Ska tapetsera min framtida unges rum med bilder på dig ;)

Du har inte sett parre någon gång va? Stackars unge säger jag bara.

Hahaha :lol:, dagens näst största skratt efter morgonpasset i morse när Anders "Anders & Måns" Johansson lurade Ola Håkansson att erkänna att han hade kliat sig i stjärten och luktat på fingrarna.

Kanske ska tillägga att jag inte heller har sett Parre på riktigt...

Postad

<Skrytinlägg>

+3,5k på 1h15min ikväll.

Klonkade frisk och fick bra betalt. Först med runner-runnerkåk mot bottenset i Omaha (jag hade flush+hålpipa också), sen med färg mot okänd hand allin på turn i Texas. Vann några mer potter då och då också.

<End Skrytinlägg>

Postad
<Skrytinlägg>

+3,5k på 1h15min ikväll.

Klonkade frisk och fick bra betalt. Först med runner-runnerkåk mot bottenset i Omaha (jag hade flush+hålpipa också), sen med färg mot okänd hand allin på turn i Texas. Vann några mer potter då och då också.

<End Skrytinlägg>

Fixade du det på 25 NL/PL? I så fall var det ju en jävla rush. Grattis!

Postad
<Skrytinlägg>

+3,5k på 1h15min ikväll.

<End Skrytinlägg>

Fixade du det på 25 NL/PL? I så fall var det ju en jävla rush. Grattis!

Först 10/10 Dealer's Choice, som snabbt blev 5/5 Dealer's Choice. I kronor alltså :)

Postad

Ca 4k+ på cashgames. Senaste fyra gångerna på sviten liggar jag kanske 14-15k+ på cashgamesen, är inne i en sjuk rush. Eller så har jag börjat spela bättre och minska förlusterna på mina tilthöjningar preflop genom att även ibland folda någon hand på turn då och då...

Utförligare uppdatering av livespelet i lördags kommer när jag orkar.

Postad
Ca 4k+ på cashgames. Senaste fyra gångerna på sviten liggar jag kanske 14-15k+ på cashgamesen, är inne i en sjuk rush. Eller så har jag börjat spela bättre och minska förlusterna på mina tilthöjningar preflop genom att även ibland folda någon hand på turn då och då...

Utförligare uppdatering av livespelet i lördags kommer när jag orkar.

Då lär du vara skuldfri nu?

Postad

Grymt lyckad dag/natt på Sviten igår. Var kul att sen en icketiltad Parre i action. Grattis till vinsten i "The Big Game - Heads Up Challenge Derra vs. Parre".. 2 -3 blev det tillslut, dock lite förnedrande för dig att jag vann i ditt favoritspel Omaha!

Jag hittade ett svagt bord där jag bland annat lyckades bluffa bort en färdig kåk med mitt stegdrag på turn när jag bettade 350 i en pott på 1000... mycket konstigt ;)

Kommer definitivt bli mycket mer Sviten för mig nu, mycket trevlig personal, låg rake, strukturerade turneringar, låg medlemsavgift,.. överlägset bäst i Sthlm just nu!

Postad

Aja dags för en rapport från lördagens pokeraktiviteter…

Efter några om och lite men lyckas i alla fall hela Lotteriinspektionen samlas vid Bofils båge ungefär. Det var bestämt att taktiksnack skulle hållas ungefär samtidigt som öl och mat skulle inmundigas, något som visade sig vara lättare sagt än gjort. Eftersom jag sällan är vaken innan 12, och sällan dricker öl innan i alla fall 13-14, så hade jag naturligtvis missat att nästan inget matställe med fullständiga rättigheter är öppet vid 11. Vi tog en lång promenad, först upp mot Medis men till och med Gröne Jägarn visade sig öppna köket först vid 12 (vi passade ölen där för att kunna kombinera med mat). Till slut hamnar vi i alla fall på Café Rival, smått tiltade av att en kineskrog som ser ut att vara öppen och där det luktar mat inne ej släpper in oss utan påstår sig öppna först 13.

Får under denna tid även några samtal från ett gäng konkurrerande slaskare, Rivalpoker, som även gick i samma tankar som vi – några bira innan match. Till sist sitter vi i alla fall på Cafe Rival med en kall pilsner och väntar på mat. Rivalpoker dyker upp, Nicklas sitter redan på Rival, men de fick inga platser i närheten av oss så vi får avnjuta vår mat (riktigt god Caesarsallad hade de iaf, pastan verkade dock inte vara något speciellt). Vi snackar lite skit samt en del taktik och beger oss sedan mot Sviten. Omgående visar det sig att vi beställer in öl. Micke från Enköping dyker upp innan resterande lagkamrater så jag tar mitt ansvar och bjuder han på en grogg för att han ska få upp fyllan (han spelade alltså i Rivalpoker).

Turneringen börjar något försenad. Första handen höjer jag UTG med KJo, får några syner och bluffar på alla gator (blir nersynad av andraparet), torskar mer än halva stacken. Nästa hand limpar SB, jag höjer ur BB, floppar typ andraparet och betalar av hans floppade stege. Tredje handen limpar jag med 92s från SB, ställer in för 300 på 977-floppen, får syn av A7 och är först ut eter fem minuter. Jaja, nog om det…

Nån gång i period tre eller fyra hoppar jag in igen, då på en shortstack. Dubblar omgående mot Nusseman med K2 mot 87. Spelar rätt okej poker, vinner några potter, gör en fin resteal mot Nusse (dock hade jag bäst hand tror jag). Sedan ett tomtespel: UTG höjer, jag synar med KQo, träffar Qxx på floppen, synar på flop och foldar på turn. Kändes som om han hade mig men jag ska ställa eller vika floppen, kan ju inte syna och naivt hoppas på check från UTG på turn…

Spelar nästa period också, i en hel hand. Nusse ställer för ca 10BB, jag har 6BB och ställer med AJo, Nusse har 88 och jag missar så där bustade man en till stack. Inte mycket att göra dock. Fast jag verkade däremot ha en jinxande effekt på Nusse, efter att jag satt mig blev han i alla fall helt ägd – plötsligt började folk konstant re-raisa hans höjningar från CO/Knappen och folda mot hans höjningar i EP och det verkade funka fint mot honom.

Nästa gång jag spelar är när mörkarna är på 600/1200 och vår stack 22k. Spelar tre händer som jag minns:

1) Tidigt i perioden höjer någon på CO/Knappen 3600 först in. Jag slår om ur SB eller BB för 10k totalt, han stekfoldar. (Jag hade A9o och tänkte att om jag väger de händer han kan tänkas openraisa i LP när det är foldat till honom mot de händer han blir tvungen att lägga mot omslag för hela hans stack kontra de han kan syna med så är det klart +EV).

2) Jag försöker stjäla med 95o. Betar 3600 i MP. SB ställer in för kanske 6k tot. Jag synar såklart. SB hade T9s??? Det spelet fattar jag inte alls. Även om jag är på steal måste jag ju syna med alla händer och T9s är riktigt bra ute endast mot Tx och 9x där x är under T. Men jaja, han dubblar.

3) Sista handen på perioden. Denna hand spelade jag riktigt bra och gjorde allt rätt, i alla fall retrospektivt. Jag limpar på knappen med J7s – det enda tveksamma spelet med denna hand. Visst, man ska höja, men jag ville inte. Jag kände för att se en flop, fråga inte varför, men det kändes som bra limpläge. BB tror jag hade ställt nån eller några gånger också med en rätt kort stack och jag ville inte ge han läge att ställa pre när jag stoppat in för mycket deg. Dessutom ser en raise ut som en uppenbar steal… Iaf, SB synar BB checkar.

Floppen kommer J92, J2 i hjärter. SB och BB checkar, jag betar ut 3000 (pott: 3600). SB blixtreraisar till 10 000 totalt!!! Jag har ca 17 000 kvar, SB täcker. Nu blir det stora problem. Jag sitter och steker och klurar. Hjärtat och instinkten säger flushdrag, gå all-in, men jag ville tänka över situationen ordentligt. Jag stirrar lite på honom, han känns inte så stark. Min read växer sig starkare och starkare. Jag ställer in. Han synar.

Vad ska han egentligen ha som slår mig där? J9 eventuellt, J2 inte omöjligt, 22 inte heller. Men skulle han c/r:a dessa? Bordet var ju fullt av drag. Dessutom var hans c/r misstänksamt snabb och bestämd, lite av visa styrka med en halvsvag hand. Jag litade i alla fall på mina instinkter och efter noggrant övervägande så visade det sig att jag för en gångs skulle hade rätt – han hade K9 och missade femoutaren! Vi slutar perioden på runt 42 000 – mycketbra!

4) Sedan spelar jag på 1500/3000 i blinds. Spelet var tajt överallt och snittstacken rätt liten. Vi låg på runt 40k när det började vilket var runt snitt. Rätt tidigt dubblar någon mindre stack på CO/knappen mörken till 6000. Jag glor lite på honom och anar svaghet och svagt stealförsök och slår om till 20 000 med KQo. Han steker och steker och steker och steker och…synar? Han synar och har 7 000 kvar. Konstigt spel. Men floppen kommer Qxx och hans sista 7 000 åker in. Han hade ATs och jag börjar med att direkt dra en storpott.

Spelar rätt tajt, kanske någon enstaka steal. Men får kalla kort och inga bra lägen så jag sitter och foldfoldar. Sedan kommer handen som, för vårt lag, var något av en nyckelhand:

Jag höjer till 8 000 i MP med J7 i hjärter. BB steker lite och synar. BB har innan handen börjar ca 40 000, jag har ca 70 000. Snittet är väl runt 40 000 kanske. Jag är väl den enda, med undantag för en eller två, som täcker BB, och de andra två täcker BB rätt marginellt.

Flop: Q99, två hjärter. Pott: 19 000.

BB checkar.

Jag ställer in (dvs betar BB’s sista 31 000).

BB steker och steker och steker… och synar till sist. Jaha?

Tilten blir komplett när han vänder upp A6 i hjärter. Personligen tycker jag att det är enormt dåligt spel av honom både preflop och på floppen. Preflop får han väl re-raisa om han tror att jag är på steal, bara syna är konstigt. På floppen synnar han 31 000 när det ligger 19 000 i potten på ett jävla flushdrag? Men okej. Känslan är rätt bra, för jag tror att jag kommer klonka.

Turn: spader 7!!!

Jag sätter sexoutaren i monsterpotten!

River: hjärter 4!

Han köper tillbaka!

Detta var potten som avgjorde vårt öde. Vinner vi denna pott har vi 120 000 av 800 000 marker i spel med två bord kvar. Vid förlust? 30 000… Resten av perioden sitter jag och skakar på huvet åt den handen. Tycker fortfarande att min motståndare spelar den rätt tomtigt, men man ska inte klaga på en vinnare och han ledde ju när degen åkte in så. Vi får kalla kort nästa period, perioden efter är vi all-in på knappen med JTo för 25 000, tyvärr synar BB med KTo och vi köper inte ut. Ridå!

En elfteplats av 37 för vårt lag är ändå helt okej och vi slog de flesta lagen som hånade oss innan  Förutom starten spelade jag enligt mig själv i alla fall bra, stabil och tänkande turneringspoker. Gjorde inga misstag, spelade inte lösaggro utan tajt och väntade på bra lägen.

Jag och derra spelade också vår HU-serie. Han vann första Texas, sedan tog jag andra. Så jag hade min Texasvinst klar… efter turneringen spelade vi klart matchen. Jag vann match 3 (PLO) och match 4 (Texas), nu var det bara en PLO som skiljde mig från att ha förnedrat honom totalt och tagit en 4-1 seger! Hamnade snabbt i underläge på 55 marker (5/10 blinds, 500 startstack), jobbade upp till 380. Då åkte degen in när jag hade öppet stegdrag, färgdrag och setdrag som inte höll mot bottentvå. Men jag vann i alla fall 3-2!

Sätter mig och lirar cash. Köper omgående ut i en stor pott. På turn har jag färgdrag+set och synar lite mindre än pottbet allin och köper in kåken. Tomtigt spelat av mig, ja, men jag orkade inte lägga. Nu har jag fått ihop en stack som jag fortsätter bygga genom selektivt överaggrospel. Micke utmanar mig på HU-matcher och jag tackar ja. Cashar till slut ut lite grovt räknat 4500 (+3500) och spelar HU. Minns inte så mycket från våra matcher, Micke vann iaf med 5-2 och jag backade 300. Sjukaste var i FL O8 när han hade en big bet kvar och kom tillbaka och vann. En annan rolig hand i FL O8 var när han betar ut på flop, jag höjer, han trebetar och jag cappar – han foldar!! Sjukt!

Sätter mig och slaskar cash på ett enormt slaskigt bord med flera stora slaskare som liggat, bison, iller osv. Första handen ställer jag mörkt preflop i tvåfloppars, får syn av liggat och scoopar. Fortsätter lite uppe och ner, gular efter ett tag, gör rebuy och jobbar upp mig igen, minns inte så många händer. Cashade ut för 2700 från det bordet (+400), köpte en bira, drack upp den och drog hem.

Iller ska ha mycket props faktiskt. Han gjorde ett sjukt bra spel mot mig i 7CS8, FL 25/50. På sjättegatan har jag öppet par i åttor, lågdrag och hålstedrag om jag minns rätt. Action hela vägen. På sistagatan får jag en total blank och spelar mitt öppna par i åttor. Iller betar nu ut… han har typ AQ7x med två eller tre spader uppe. Jag blir förvirrad, vad fan ska han ha? Tilt! Jag lägger mig trots säkert 10 gånger pengarna på synen. Bison satt ju efter också.. han foldade han med! Iller visar stolt upp par i sjuor och ler efter att ha lyckats bluffa ut slaskparre på sistagatan i en stor pott i FL av alla spel  Men den får du ta, riktigt skön bluff av dig där!

Tvåfloppars minns jag två potter ifrån också. Ena var när det varit action hela vägen. På ena floppen har jag bara set i femmor (5xJQT låg typ), på andra suckerkåk (A42A2 låg typ, jag hade 42). Iller betar pott (kanske 2000 vilket är hela min stack), Nisse synar. Jag hittar lägg – kan ju inte chans på att båda sitter på AK utan en tvåa eller fyra som sidokort typ. Båda hade AK och delade!

En annan pott har jag 99Txx: Flop 1: T9x Flop 2: Txx. Blir mycket action och en snubbe är allin. Turn: Flop 1: T9xK Flop 2: TxxT. Jag ställer här in stacken som nästan lika stor som potten, 2100. Bengan steker och steker och foldar till slut. Han hade låga wrappisen på bägge flopparna men kunde inte syna, vilket var tur… för han hade klonkat båda flopparna på rivern och scoopat  Spelaren som var allin och jag delade. Han hade KK-nånting. Tror han hade en out (kungen) att köpa ut på ena floppen, jag en out (tian) att köpa ut på andra. Sen hade vi båda eventuellt varsin hålpipa eller nått också iofs.

Men allt som allt en skitskoj dag!

Nu ska jag plugga så jag kan lämna in ett tiltarbete imorrn! Ha det!

Postad
Grymt lyckade dag/natt på Sviten igår. Var kul att sen en icketiltad Parre i action. Grattis till vinsten i "The Big Game - Heads Up Challenge Derra vs. Parre".. 2 -3 blev det tillslut, dock lite förnedrande för dig att jag vann i ditt favoritspel Omaha!

Jag hittade jordens tomtebord där jag bland annat lyckades bluffa bort en färdig kåk med mitt stegdrag på turn när jag bettade 350 i en pott på 1000... mycket konstigt ;)

Kommer definitivt bli mycket mer Sviten för mig nu, mycket trevlig personal, låg rake, strukturerade turneringar, låg medlemsavgift,.. överlägset bäst i Sthlm just nu!

Tilten kom först på slutet i tvåfloppars, men den var också rätt kontrollerad så. :) Jo Omahavinstne kom oväntat... tilt!

Och håller fullständigt med i det du skriver om Sviten!

Postad

Glömde ett riktigt riktigt fint spel av Micke i våra HU-matcher, det var när vi körde Texas.

Jag hade höjt pre med A7, Micke synade.

Flop: Txx

På floppen betar Micke ut 100 (ungefär pott). Jag synar.

Turn: Txx 7

Jag har alltså andraparet.

Micke ställer in rakt av för 700. Jag blixtsynar. Och blir chockad när han visar T5 för träffat toppar! Förklarigen? "Jag trodde det var enda sättet att få betalt av en sämre hand". Riktigt fint spelat IMHO - kunde aldrig sätta honom på topparet när han spelade sådär. Trodde ju mitt andrapar stod, hade honom typ på ett lågt pocket eller en träff på lägstaparet typ. Klurigt klurgit, men därför är det skoj att spela HU mot Micke, blir en massa skumma situationer win or lose :)

(Att jag inte ska syna på floppen finns inte. Jag har ju A-high.)

Postad

Angående 7CS8-bluffen,

Hade gett upp handen men när du och bison checkar till mig resonerade jag som så att du vet att jag vet att du är slaskig samt att man aldrig ska lägga sig på rivern i en stor pott i FL och att du därför inte skulle kunna sätta mig på bluff.

Var mycket osäker på om bluffen skulle gå hem men ville ändå ta ett skott för möjligheten att kunna få bluffa dig i ett sådant läge.

Postad
Glömde ett riktigt riktigt fint spel av Micke i våra HU-matcher, det var när vi körde Texas.

Micke ställer in rakt av för 700. Jag blixtsynar. Och blir chockad när han visar T5 för träffat toppar! Förklarigen? "Jag trodde det var enda sättet att få betalt av en sämre hand". Riktigt fint spelat IMHO - kunde aldrig sätta honom på topparet när han spelade sådär. Trodde ju mitt andrapar stod, hade honom typ på ett lågt pocket eller en träff på lägstaparet typ. Klurigt klurgit, men därför är det skoj att spela HU mot Micke, blir en massa skumma situationer win or lose :)

(Att jag inte ska syna på floppen finns inte. Jag har ju A-high.)

Jag hade en liknande hand mot dig där jag floppa triss i damer och bettade ut hårt på floppen, vilket du såklart trodde var en bluff. Du synade och sen fullbordade jag trappningen genom att checksyna turn och checkraisa all in på river.. har för mig att den handen avgjorde match 1. Eftersom ditt headsupspel ofta är "betta om jag är tom, checka när jag har bra" känns det ibland som att du sätter motståndaren på samma strategi, vilket också bekräftas eftersom Micke lyckades få in hela degen och du synade i tron att ditt andrapar stod. Eller vad säger du?

Postad
Hade gett upp handen men när du och bison checkar till mig resonerade jag som så att du vet att jag vet att du är slaskig samt att man aldrig ska lägga sig på rivern i en stor pott i FL och att du därför inte skulle kunna sätta mig på bluff.

Jag är som sagt mycket imponerad av det spelet. Riktigt stort faktiskt, ett av de bättre jag sett på ett tag. Att Bison var helt tom såg man ju direkt men att du bluffar ut slaskparre är stort :) Bevisar väl ännu en gång tesen att man inte SKA lägga sig i en stor pott på river, men jag såg mig så helt slagen att jag inte ville stoppa in en krona till. :)

Jag hade en liknande hand mot dig där jag floppa triss i damer och bettade ut hårt på floppen, vilket du såklart trodde var en bluff. Du synade och sen fullbordade jag trappningen genom att checksyna turn och checkraisa all in på river.. har för mig att den handen avgjorde match 1.

Mjo, möjligt. Minns inte några händer i våra första två matcher förutom sista i vår andra HU-match.

Eftersom ditt headsupspel ofta är "betta om jag är tom, checka när jag har bra" känns det ibland som att du sätter motståndaren på samma strategi, vilket också bekräftas eftersom Micke lyckades få in hela degen och du synade i tron att ditt andrapar stod. Eller vad säger du?

Det håller jag inte med om alls. Mot dig kanske det verkade så men personligen tycker jag att du foldade på TOK för mycket HU. Floppade bl.a. set som jag betar ut - fold. Floppar toppar, eller tvåpar, fold. Om du inte märkte det så var mina all-in reraises rätt frekventa eftersom du la dig så ofta. Jag tror jag var tom kanske 30% av gångerna, hade bra (typ toppar) kanske 35% av gångerna och riktigt bra (tvåpar+) 15% av gångerna. Resternade gånger hade jag sämre än tvåpar men ändå antingen träff eller drag (som i andra tx-matchen jag vann när du synade med färgdrag på turn och mitt botenpar stod).

Jag har slutat checka bra händer och beta dåliga för länge sen, särskilt i cashgames. Kanske jag inte borde skriva på forumet men... :) folk vet ju ändå inte vad jag har när jag betar så skit samma.

Angående handen mot Micke: Förbättrar jag inte min A-hög så syner jag oftast inte ner hans all-in där. Nu trodde jag dock att han kunde ha A5, något drag, typ 66 eller något sådan pocketpar som ville skydda sin hand. Kanske en hand som han kan beta men inte syna omslag med typ. Men det var bra spelat av honom, han fick ju syn av en sämre hand...

Derra: Ang. ditt HU-spel i Texas så tycker jag att du foldade för mycket och re-raisade för lite. Du måste re-raisa oftare med såväl skit som stål, som det var nu så fick jag ju fin fold equity på mina all-ins. Dessutom verkade du märkbart störd när jag för typ fjärde gången på fem händer säger all-in efter ditt bet... så det var ju bara fortsätta med det :)

Ifall du vill ha revansch kan vi ju slaska lite HU nästa lördag på Sviten eller nått. Fredag ska jag ut men på lör lirar jag gärna en serie HU-matcher till... detsamma gäller Micke men han ska väl grinda på casinot istället tomte som han är...

Postad
Micke från Enköping dyker upp innan resterande lagkamrater så jag tar mitt ansvar och bjuder han på en grogg för att han ska få upp fyllan (han spelade alltså i Rivalpoker).

Turneringen börjar något försenad.

Ah, det var den drinken som började allt. Stark insatts av dig, Nicklas och mina lagkamrater att lyckas fylla mig ordentligt redan innan det var dags för matpaus. Att turneringen var försenad märkte jag inte ens, däremot så minns jag tydligt att jag hade fått i mig en drink och två öl redan innan den startade och var på god väg in på min tredje öl.

Micke utmanar mig på HU-matcher och jag tackar ja. Cashar till slut ut lite grovt räknat 4500 (+3500) och spelar HU. Minns inte så mycket från våra matcher, Micke vann iaf med 5-2 och jag backade 300. Sjukaste var i FL O8 när han hade en big bet kvar och kom tillbaka och vann. En annan rolig hand i FL O8 var när han betar ut på flop, jag höjer, han trebetar och jag cappar – han foldar!! Sjukt!

Hmm, jag har fortfarande bara svaga minnen av den potten. Kommer inte alls ihåg vad jag hade, mycket möjligt att jag var tvärtom och trodde att du skulle syna trebeten för att passa turn när jag betar ut igen. Minns faktiskt inte mycket alls från våra HU-matcher förutom att jag var tre upp när vi slutade. Vilket spel tog du din andra vinst i? Var det FLO8 när jag hade cappat två gator med trissen mot din floppade kåk?

Sätter mig och slaskar cash på ett enormt slaskigt bord med flera stora slaskare som liggat, bison, iller osv.

Men tilta mig med att kalla bison för storslaskare!

Micke ställer in rakt av för 700. Jag blixtsynar. Och blir chockad när han visar T5 för träffat toppar! Förklarigen? "Jag trodde det var enda sättet att få betalt av en sämre hand". Riktigt fint spelat IMHO - kunde aldrig sätta honom på topparet när han spelade sådär.

Tackar, det där hade jag glömt bort :) Det parre glömmer att nämna är att han täckte mig (marginellt) och köpte ut på river och tog därmed en av sina två vinster genom att köpa ut mig med sexoutaren.

Jag hade en liknande hand mot dig där jag floppa triss i damer och bettade ut hårt på floppen, vilket du såklart trodde var en bluff. Du synade och sen fullbordade jag trappningen genom att checksyna turn och checkraisa all in på river.. har för mig att den handen avgjorde match 1. Eftersom ditt headsupspel ofta är "betta om jag är tom, checka när jag har bra" känns det ibland som att du sätter motståndaren på samma strategi, vilket också bekräftas eftersom Micke lyckades få in hela degen och du synade i tron att ditt andrapar stod. Eller vad säger du?

Vilket absurt spel du gör. Jag hade fan offrat matchen och synat för att se vad du spelar på det sättet. Eller som Pi brukar säga "Jag var nyfiken".

För övrigt så kan parre bomba med stål också, speciellt HU. Jag har ju spelat rätt mycket HU mot den fisken så jag har sett det mesta :)

Postad
Ifall du vill ha revansch kan vi ju slaska lite HU nästa lördag på Sviten eller nått. Fredag ska jag ut men på lör lirar jag gärna en serie HU-matcher till... detsamma gäller Micke men han ska väl grinda på casinot istället tomte som han är...

Missade den sista biten :) Klart jag spöar dig i HU-matcher när som helst. I Lördags spelade vi ju varken Irish, Crazy Pineapple, PLO8 eller 7CS8. Dessvärre har du nog rätt om fredag, man tjänar oftast lite bättre på att sitta på kasinot och nöta än att spöa dig HU. Ja, jag minns faktiskt att du ville spela med större insats i Lördags och det var jag som sa nej. Jag ville ju mest spela för att det var trevligt (och för att inte fylletilta bort allt för mycket på cash-bordet) och inte för att försöka vinna pengar.

[edit]: eller spelade vi 7CS8? Jag har ett vagt minne om att du hustlade mig med att säga 7CS och sen ändra mitt i en pott eller något sånt. Minns att jag passade en skitbra låg och du säger något om att vi visst spelar hi/lo.

Postad

Missade den sista biten :) Klart jag spöar dig i HU-matcher när som helst. I Lördags spelade vi ju varken Irish, Crazy Pineapple, PLO8 eller 7CS8. Dessvärre har du nog rätt om fredag, man tjänar oftast lite bättre på att sitta på kasinot och nöta än att spöa dig HU. Ja, jag minns faktiskt att du ville spela med större insats i Lördags och det var jag som sa nej. Jag ville ju mest spela för att det var trevligt (och för att inte fylletilta bort allt för mycket på cash-bordet) och inte för att försöka vinna pengar.

[edit]: eller spelade vi 7CS8? Jag har ett vagt minne om att du hustlade mig med att säga 7CS och sen ändra mitt i en pott eller något sånt. Minns att jag passade en skitbra låg och du säger något om att vi visst spelar hi/lo.

Lördagen kanske inte blir nått spel heller, får se om jag klarar en helt pokerfri helg. Jo, jag låg ju + så jag tänkte vi kunde höja taxan till 200/match men som tur var sa du nej. Och vi körde bara 7CS8 PL, O8 FL och TX NL i lördags. Och att spela HU mot dig är alltid trevligt och skoj, därför vi har runt 30-50 HU-matcher i bagaget eller nått :)

Vi spelade 7CS8 först. Jag sa klart och tydligt det när vi började, men du missuppfattade det. Sedan sa jag det av någon anledning mitt i en pott och du började mumla något om att du trott att vi körde vanlig 7CS...

PLO8 har du nog enorm edge i men det skiter jag i. Irish, CP och liknande tiltspel är ju skoj. Sökö8 vet jag inte om det är någon idé att spela HU. Det hela kommer ju avgöras antingen med par+drag eller drag mot drag allin på tredjegatan eller med någon freerollbluff där den ena av oss har +EV på att syna ner sett till potentiella händer, alltså ingen större mening att lira det. Sökö8 sparar man till fisken på cashbordet :)

• Skapa nytt...