Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

Erh. Dags att göra en uppdatering från helgen som gick riktigt bra.

 

Gick ner till Sviten i fredags kväll för att lira turneringen. Det började bra, var rätt tidigt uppe på 8k. Gjorde ett riktigt dåligt spel när jag synade värdebets på tre gator med ett underpar mot AK som träffat tvåpar. Torskade lite då och då mot en snubbe som envisades att miniraisa mina floppbets titt som tätt. Varje gång han fick in miniraisen mot mig var jag naturligtvis tom, så jag såg ut som en fisk och foldade snällt. När blindsen ökade var jag i kritiskt läge, runt 10xBB eller mindre. Ställde först med 98o, vann, visade. Sen med 42s, vann, visade. Alltså osynad bägge gångerna. Till slut hittar jag AQo i EP och ställer in, nu tror jag att jag kommer få syn och ofta av en sämre hand men icke sa nicke. Trist.

 

Får byta bort. Första handen på nya bordet hittar jag K2s på CO. Har 2600 kvar med blinds på 150/300 så jag tänker såklart att jag ställer in och köper mörkarna. Min raise är ju tillräckligt stor för att tvinga folk att ha en bra hand för att syna. Tyvärr synade BB med AQ, träffade A på flop, jag turnar färgdraget men det missade såklart och jag var ute. Jaja, sånt som händer, tycker inte att jag spelar den handen fel när det är foldat till mig på CO och mörkarna är 450 tot och min stack 2600.

 

Hänger kvar ett tag, dricker lite öl och snackar skit med folk. Växlar in 400 i cashmarker och tänker att jag ska spela lite 5/5 dealer's. Går fram till bordet, men det verkade inte värt att köpa in sig för 400 på det bordet... första potten jag ser kostar 300 preflop i tvåfloppars, fyra pers med till flopparna... Nej tack. Viet satt på kanske 10k, operamicke på 5-10k, liggat på runt 5k, sen några mindre stackar. Men jag hade ingen lust att bara dega in allt en hand och gambla.

 

Försöker dra igång ett nytt 5/5DC. Från början går det skit, vissa är lite ljumt intresserade men inget konkret bildas. Men till slut kommer det i alla fall igång, nu blir det slask på hög nivå! Kommer tyvärr inte ihåg så många händer, jag var rätt full även om jag spelade rätt bra poker, det var inte vanliga fylleparre som gjorde raise/reraise/allin varje hand. Vad jag minns så vann jag en del fina potter på 7CS/8 FL 20/40, det var sjukt slaskigt. Här en texashand jag spelar rätt bra:

 

5/5 Tx NL. Jag sitter på knappen. Tror vi är fyra eller fem vid bordet. UTG höjer till 20. Jag och nån mer synar. Flop: Jxx. Jag har toppar, ingen kicker. UTG betar ut 75, jag minihöjer till 150.

 

Bra spelat? Jag tycker i alla fall det. Hur som helst så ställer UTG och jag väljer att spara mina sista 400 då jag var rätt säker på att han hade överpar. Han visade AA. Tror inte jag kan torska mindre på den handen med tanke på min slaskimage och mitt slaskrykte, men jag kan fan inte syna preflop och sen folda mot ett continuationbet med topparet. Aja.

 

Sedan minns jag inte så många händer. Liggat satte sig vid bordet, operamicke likaså. Det blev en del slask. Vann en mycket skön tvåflopparspott mot operamicke, degen åkte in på turn. På ena floppen hade jag högsta kåken, på den andra för tillfället ingenting. Vi vänder upp korten och det visar sig att jag har tre hela outs för scoop, två tior och en kung (för att klonka högre kåk än Fi på andra floppen). Klonk - en tia och jag scoopar.

 

Den sista potten jag minns var enorm och jävligt nervös. På turn ligger Tx8T på ena floppen, jag har T8, på andra har jag hålstegdrag. Jag betar ut pott, operamicke slår om pott, sedan följer i rask takt två all-ins, jag ställer in, operamicke synar. Jag ropar på en låg blank på floppen jag har nötterna och den kommer och jag och operamicke delar. Tror potten var på mellan 6-8000 SEK.

 

Efter detta så stänger Sviten strax, snackar lite skit. Får för mig att homegame är bra idé så precis innan dom stänger skriker jag ut i baren att det är homegame hos mig. Sagt och gjort åtta pers går hem till mig, vi super och slaskar vilt. 2/2 i mörkar tror jag vi körde.. Jag börjar snabt med att torska en hel del, sen tripplar jag, sen scoopar jag en jättepott i tvåfloppars med nötter på ena och set på andra mot ickenötter på ena och färg på andra, bordet parar river. Har väl över 2k. Sitter och slaskar mer, men jag kommer på mig själv med överdrivet fylleslask och raise/reraise/allin varje pott. Ligger +1300 så jag cashar ut och går och lägger mig full och skittrött som jag är. Resten av gänget fortsatte lira till 13, sen drog de och käkade och sen direkt till Sviten... och folk kallar mig speltorsk.

 

Sov från kanske 10-14, sen gick jag upp och köpte två pizzor, käkade hälften av varje, som nån timme, käka en till pizza, sov till 18, drog till Sviten runt 19. Växlar in en femhundring. Lite foclk och inget drag, så jag sitter och dricker lite öl och spelar lite schack mot Peter. 1-1 i matcher men sen gav jag visst bort vinsten i den avgörande. Spelar lite Texas, börjar med att höja 65 preflop första handen och sedan stolt vika upp T4o efter att alla foldat. Köpte en del potter, sedan fick jag AQ. Raisar 50, får syn bakom mig, sedan slår en av mörkarna om till 300. Jag klurar ett tag men tänker sedan att jag har honom slagen eller har coinflip... känns som om han försöker dra nytta av att jag är överdrivetlösaggrotomte. Nu i efterhand känns det i och för sig som om jag tänker fel, men jag tror att han mycket väl kan ha haft JJ/TT där. Kanske tom 99. Nu i denna hand synar såklart peter bakom mig med KK. Tre pers allin, floppen kommer skitdålgt med 35x typ. Men turn 4, river 2 och min monsterstege står såklart.

 

Slaskar upp mig till 2500 tot på DCbordet när det drar igång. Minns inte heller så många händer, men jag var trött seg och ofokuserad, så jag spelade rätt dålig poker. En rolig hand i femkorts Omaha var när bordet kommer Q-högt med tre hjärter. Matte betar ut 150 (pott), jag slår om till 600 (pottreraise, helt tom), Bison trycker in hela stacken, lite över 2 lax tror jag. Matte ser helt chockad ut och lägger, jag blixtfoldar... Matte visar bluffesset och kallar oss för tomtar, Bison kläcker ut sig: "Men vaddå hade du inte färg eller?". Ganska rolig kommentar...

 

Spelar dålig poker, slaskar bort mina 600 som jag hade kvar, sätter mig och snackar lite skit och dricker lite mer öl. Jag spelade dåligt o började bli rätt full så ja la helt enkelt ner, orkade inte göra rebuy och spela mer, orkade inte lira mer. Just det, i fredags gick jag plus ca 8 lax, har faktiskt helt glömt bort att nämna resultaten. I lördags backade jag 500. Så det gick ju finfint. Är rätt glad att jag både i fredags och lördags faktiskt förr eller senare insåg hur kasst jag lirade och att jag borde sluta :)

 

Kul helg iaf, nu är jag sjukt trött på poker och allt som har med poker att göra. Ska väl ta det lugnt och.. ja, göra nått annat iaf.

 

ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

5/5 Tx NL. Jag sitter på knappen. Tror vi är fyra eller fem vid bordet. UTG höjer till 20. Jag och nån mer synar. Flop: Jxx. Jag har toppar, ingen kicker. UTG betar ut 75, jag minihöjer till 150.

 

Bra spelat? Jag tycker i alla fall det. Hur som helst så ställer UTG och jag väljer att spara mina sista 400 då jag var rätt säker på att han hade överpar. Han visade AA. Tror inte jag kan torska mindre på den handen med tanke på min slaskimage och mitt slaskrykte, men jag kan fan inte syna preflop och sen folda mot ett continuationbet med topparet. Aja.

 

 

Nah som jag sa vid bordet, han slår om för att det är du som spelar handen, det är en bra vik för hans chans att bluffa dig i det läget är så liten att det är otroligt osannolikt att han skulle göra det, rätt tight kille har jag för mig.

 

 

 

Efter detta så stänger Sviten strax, snackar lite skit. Får för mig att homegame är bra idé så precis innan dom stänger skriker jag ut i baren att det är homegame hos mig. Sagt och gjort åtta pers går hem till mig, vi super och slaskar vilt. 2/2 i mörkar tror jag vi körde.. Jag börjar snabt med att torska en hel del.

 

Såhär ligger det till, Parre är plus efter Sviten (kors i taket) o jag lovar Johanna att Parre bara får spela bort 500 max, första handen trycker parre direkt mot mig i Texas då jag floppar topppar utan kicker men Parre är så tom att det finns inte, degen in på turn o jag måste ta synen, självklart klonkar tomteparre färgen o dubblar direkt innan han slaskar bort allt på nolltid

 

 

sen tripplar jag, sen scoopar jag en jättepott i tvåfloppars med nötter på ena och set på andra mot ickenötter på ena och färg på andra, bordet parar river. Har väl över 2k. Sitter och slaskar mer, men jag kommer på mig själv med överdrivet fylleslask och raise/reraise/allin varje pott..

 

 

När man sitter 8 pers o spelar tvåfloppars o Sökö/8 o bara 4 personer kan spelen innan så blir det antingen snortight eller överaggro, gav upp runt 10 då vi bara satt o tryckte in degen i tvåfloppars pre-flopp, när jag dessutom helt saknade klonkarskillz för dagen så fanns det bara hemgång o sömn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En rolig hand i femkorts Omaha var när bordet kommer Q-högt med tre hjärter. Matte betar ut 150 (pott), jag slår om till 600 (pottreraise, helt tom), Bison trycker in hela stacken, lite över 2 lax tror jag. Matte ser helt chockad ut och lägger, jag blixtfoldar... Matte visar bluffesset och kallar oss för tomtar, Bison kläcker ut sig: "Men vaddå hade du inte färg eller?". Ganska rolig kommentar...

 

 

hoho den ägde ju. Jag var helt säker på att matte hadde färgen och att du hade lägre set (jag hade ju QQ) så jag ville klonka och ta båda era stackar :) Sjukt dålig read av mig iaf men det gick ju bra haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy faan vad kul att du plussade så mkt i fredags. Måste vara dom där turölen på söderhof, helt klart! Själv spelade jag grym poker i turneringen men det räckte tyvärr inte.

 

På cashspelet efter var det hawaii, växlade in 2000 och växlade ut på 1820, då hann man ju med massa avgifter och nåra öl för marker så det var väl hyfsat. Såg en del mkt stort spel vid mitt bord, dock inte av mig, fick inte riktigt betalt förrän på slutet, då vi var 4 som spelade, med 3 8 och en 8 på flopp så dök det upp en till på turn. Sen sista handen fick jag 10 4 och träffar tvåpar, varvid en med A 10 synar ner mig, blev skraj att jag var slagen men..

 

Sviten var grymt, men jag var så trött när jag drog hem vid 4, såg inte att du var kvar då parre.

 

Grattis till att du plussade så mkt på fredagen, tror du behövde det.

 

mvh

 

zeb_sthlm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo turölen satt fint :)

 

Min stack åkte också jojo hela kvällen och natten, men det brukar den göra så jag är van. Plusset var mycket välbehövligt, ja :)

 

Backade du bara 180 så lär du ha gått noll inräknat bordsavgifter och bira, det är ju det man är ute efter egentligen, slaska och dricka gratisbira för markerna. Sen så är ju livespel jävligt skoj också...

 

Dealersbordet i lördags var också riktigt roligt, det är nånting speciellt med en massa halv/helalkoholiserade slasknissar som sitter och hånar varandra en hel kväll och däremellan vinner någon enstaka pott!

 

Sluta spela bara texas och lira spel som sökö8 som en riktig man! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg den där artikeln om Jonathan eller vad nu tomtefan heter. Så här kommer Slaskbladets intervju med Parre:

 

Slaskbladet, 26 september.

 

Stockholm. Jag stiger in på en mörk krog för att träffa mitt intervjuoffer. Jag insisterade på att träffas på något mer, ja, mer civiliserat ställe, men personen jag skulle intervjua insisterade på ett ställe som han kallade för ”Söders skabbigaste skithak”. Lukten av svett blandad med urin är överväldigande när jag äntrar den mörka källarlokalen. Rökförbudet har inte haft önskad effekt överallt, kan jag lugnt konstatera.

 

Jag ser mig runt, hittar först inte Parre, som jag ska intervjua idag. Sedan ser jag en stor gestalt med en bira bredvid sig vid en Jack Vegas-maskin och inser snabbt att det måste vara Parre – en person som blivit vida ökänd inom pokersubkulturen. Varför jag ska intervjua honom vet jag egentligen inte. Folk säger att han är trevlig, rolig och intelligent, men min första bild av honom är att han är en alkoholiserad spelmissbrukare. Ja, man ska väl inte döma folk i förhand, men min journalistikheder hindrar mig från att ljuga.

 

Jag stegar fram till honom, hälsar. Hans blick är lite glansig och han stinker av billig öl. ”Tjenare tomte, det är happy hour, jag bjuder”, kläcker han ur sig och innan jag vet ordet av har jag en pissljummen fatöl och ett glas illaluktande fulsprit framför mig. Vem är då denna mysteriska man som går under namnet Parre?

 

På Sveriges största pokerforum skriver han regelbundna dagboksinlägg, oftast meningslösa, där han oftast skriver om hur han förlorat offantliga summor pengar och hur han blivit fattig av pokern. Trots det fortsätter han spela. I andra forumdelar ger han andra dåliga råd på hur de ska spela olika händer, eller skriver något svammel om något absurt tema, ofta användandes ”tautologiska” (för att låna en annan känd forumprofils, Johan Hjorts, omdöme om en av hans artiklar) satser. Vidare har han en tendens att skriva absurt långa meningar, så jag har svårt att förstå hur folk kan tycka att han är intressant. Kanske det säger mer om vad för människor det är som spelar poker?

 

Innan jag hinner ställa min första intervjufråga har Parre redan fått upp en kortlek. ”Högsta kortet, femhundra spänn”, säger han, och när jag nekar så får jag en sur blick som svar. Jag tar en klunk av den oerhört äckliga ölen och sveper snabbt den fantastiskt T-rödliknande spriten för att lugna nerverna. Lika snabbt som kväljningarna sköljer över mig inser jag mitt misstag, det dröjer inte många sekunder innan ett nytt glas T-röd står framför mig och utlovar mig en snar leverkollaps.

 

Äntligen så lyckas jag börja intervjun. Parre, som redan druckit fyra öl, är märkbart berusad. Jag frågar honom varför han spelar, och får ett diffust svar om att det är roligt. Jag frågar rakt ut hur mycket han förlorat? ”Ähh, skit i det du, jag plussade 8 lax förra helgen, så håll käften, nu super vi” blir hans snabba svar. Innan jag hinner gå in på min nästa fråga börjar han en lång utläggning som jag inte vågar avbryta. Det var visst något om korrelationen mellan förlust, tillfredställelse och tomhet, med en salig blandning av cynism och bitterhet. Jag förstod inte riktigt vad han mumlade om.

 

Parre tvingar mig att hetsdricka, men jag lyckas inte ställa några frågor, eller få några vettiga svar på de få frågor jag ställer rättare sagt. Alla mina frågor besvaras antingen med något helt orelaterat alkoholrelaterat svar, eller en lång utläggning som inte ens den bäste av filosofer skulle kunna förstå. Däremellan sköljer sprit- och ölfloden över oss båda, värre än den värsta av bibliska syndafloder. Jag inser ganska snabbt att intervjun är meningslös, så jag fokuserar på att dricka med Parre och snacka skit med honom. Samt spela givar om hundra kronor styck. Av intervjun blir det inte mycket denna gång.

 

När vi skiljs åt är jag femhundra kronor fattigare tack vare givarna och en halv lever fattigare tack vare spriten. Parre säger att han ska till en närbelägen pokerklubb och vinna lite pengar. Han utlovar även att ge en intervju när han nyktrat till, tyvärr kunde han dock inte garantera att det skulle ske de närmsta åren, för än så länge håller hans lever. Hyfsat, i alla fall. Jag börjar förstå varför folk gillar honom, säga vad man vill så är han faktiskt rätt rolig och trevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär ligger det till, Parre är plus efter Sviten (kors i taket) o jag lovar Joanna att Parre bara får spela bort 500 max, första handen trycker parre direkt mot mig i Texas då jag floppar topppar utan kicker men Parre är så tom att det finns inte, degen in på turn o jag måste ta synen, självklart klonkar tomteparre färgen o dubblar direkt innan han slaskar bort allt på nolltid

 

 

Avsaknad, pålitlig i alla väder och sprit-dimmor! :) Nästa gång Parre går med vinst får det bli silvertejp och städskåpet tills han nyktrat till ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slaskade lite nätpoker nu såhär på morronkvisten. Inget intressant direkt, den vanliga kombinationen av misslyckade bluffar, bra värdebetar och hyfsat spel. Pengar har jag fixat från hemligt håll... Spelar rätt sällan, typ när suget faller på bara. Blir nog bäst så, pallar inte grinda. Plussade väl 5 dollar eller nått. Bara en enda intressant hand:

 

 

$25 NL Texas Hold'em - Tuesday, September 27, 05:40:35 EDT 2005

Table Table 36674 (6 max) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 3

Seat 2: Senlac ( $46.49 )

Seat 1: superslask ( $22.95 )

Seat 3: SchwamCX ( $28.25 )

Senlac posts small blind [$0.10].

SchwamCX posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to superslask [ 2h Kh ]

superslask raises [$1].

Senlac folds.

SchwamCX calls [$0.75].

 

Han som synar köpte nyss ut mig på en tvåoutare i en rätt stor pott. Han gillade visst sina 33 trots överkorten, även om jag betade för lite och sen betalade av hans miniraise på rivern med min triss. (Han kåkade riv).

 

** Dealing Flop ** [ Kc, Ks, Js ]

SchwamCX checks.

superslask bets [$2].

SchwamCX calls [$2].

** Dealing Turn ** [ 9c ]

SchwamCX checks.

superslask bets [$5.80].

>You have options at Table 36689 (6 max) Table!.

SchwamCX calls [$5.80].

** Dealing River ** [ 3d ]

SchwamCX checks.

>You have options at Table 36689 (6 max) Table!.

superslask is all-In [$14.15]

SchwamCX calls [$14.15].

 

Standard? Eller är jag slagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5/10/200? Så lågt? Sist jag spelade med er var det väl 5/10/600...

 

Satt och nätslaskade lite 25NL på Party nyss, upp tio dollar eller så. Inte mycket men jag kan inte klaga. Började fantastiskt bra när min kung sprang in i 77 på KK7-floppen och jag torskade ett inköp. Hittade dock ett RIKTIGT weaktajt bord, bombade preflop och snodde enormt mycket potter på flop. Fick även hyfsat betalt på en del träffar mot sämre händer. Bluffsynen var också ett vinnande spel - tomte betar, jag synar. Checkar tomte turn är tomte tom. Så är det måhända inte ofta, men på detta bord var det så.

 

Gjorde ett ritkigt uselt spel på detta bord då jag synade ett överpar på en låg flop, men 20min senare hade jag tagit igen de 20 dollarsen + lite till utan en showdown. Lämnade till slut det bordet 35+, andra bordet 25 back. Orkade inte grinda mer. Tog inga HH's då jag inte ansåg några händer vara av speciellt stort intresse. Iflal ni vill ha mer HH's är det bara säga till så kan jag plocka in även halvintressanta händer, alternativt skrythänder... Fast jag lär inte spela så mycket på nätet, men lite slask blir det i vart fall.

 

Förresten, handen jag postade förut med K2 - Fi hade A-high och jag tog hem potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar som vanligt min session med att baka med tvåpar mot rivrad stege...¨

Men denna hand ser ut att rädda min dag :)

 

Måste ju få skryta lite:

 

Table Table 54855 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: shaykenyc ( $130.90 )

Seat 2: superslask ( $31.25 )

Seat 3: artmooney ( $38.15 )

Seat 5: tminty ( $3.98 )

Seat 6: BETTY00BOOP ( $24.50 )

BETTY00BOOP posts small blind [$0.10].

shaykenyc posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to superslask [ 8s Ts ]

>You have options at Table 54820 (6 max) (No DP) Table!.

superslask calls [$0.25].

artmooney folds.

tminty calls [$0.25].

BETTY00BOOP calls [$0.15].

shaykenyc checks.

** Dealing Flop ** [ 9s, 7d, Qh ]

BETTY00BOOP checks.

>You have options at Table 54820 (6 max) (No DP) Table!.

shaykenyc bets [$2].

superslask calls [$2].

tminty folds.

BETTY00BOOP folds.

** Dealing Turn ** [ Js ]

shaykenyc bets [$3].

superslask raises [$12].

shaykenyc calls [$9].

** Dealing River ** [ 3c ]

>You have options at Table 54820 (6 max) (No DP) Table!.

shaykenyc bets [$15].

superslask is all-In [$17]

shaykenyc calls [$2].

shaykenyc shows [ Qs, Td ] a pair of queens.

superslask shows [ 8s, Ts ] a straight, eight to queen.

superslask wins $61 from the main pot with a straight, eight to queen.

 

Några händer senare sagt om mig:

 

shaykenyc: but people like that don't know how to play,they just get lucky sometimes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så en sista hand. Totalt blev det väl ca 30 plus idag. Den här handen spelade jag verkligen som en tomte men ibland har man tur!

 

***** Hand History for Game 2789659600 *****

$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 28, 11:56:36 EDT 2005

Table Table 54831 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: lhiuvme ( $28.25 )

Seat 3: superslask ( $17.50 )

Seat 4: pet1bah ( $20.25 )

Seat 5: baddg ( $46.05 )

Seat 1: MONSTER36111 ( $25.15 )

Seat 6: shaolin515 ( $37.65 )

baddg posts small blind [$0.10].

shaolin515 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to superslask [ 4d 4s ]

MONSTER36111 raises [$0.50].

lhiuvme calls [$0.50].

superslask calls [$0.50].

pet1bah raises [$2].

baddg folds.

shaolin515 folds.

MONSTER36111 folds.

lhiuvme folds.

superslask calls [$1.50].

** Dealing Flop ** [ 5h, 5d, 8d ]

superslask checks.

pet1bah bets [$5].

superslask calls [$5].

** Dealing Turn ** [ 7d ]

superslask checks.

pet1bah checks.

** Dealing River ** [ 6c ]

superslask is all-In [$10.50]

pet1bah calls [$10.50].

superslask shows [ 4d, 4s ] a straight, four to eight.

pet1bah shows [ Js, Jc ] two pairs, jacks and fives.

superslask wins $34.55 from the main pot with a straight, four to eight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart är det dags att ta farväl.

 

Snart skiljs våra vägar åt, antagligen för alltid. Du, min käresta, som jag ömt vårdat i sju år. Du, som aldrig svikit, som alltid funnits där, som tröstat mig när jag varit nere, som hjälpt mig upp, som den osynliga kryckan jag alltid behövt. Du, som i ett moln av lycka förångar alla problem; förminskar, gör de försvinnande, övergående. Du, som när jag svävat på molnen fått mig att nå bortom himmelen. Du, mot mina läppar, du, räddaren i nöden.

 

Det är dags att ta farväl. Antagligen för alltid.

 

Hej då, älskling, vi ses i nästa liv, för där bortom himmelen, om jag någonsin når dit utan din hjälp, väntar du på mig; förrädiskt leende, lockande. Extasen.

 

Farväl!

 

(Jag ska sluta röka när de fyra-fem paket jag har kvar är slut)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart är det dags att ta farväl.

 

Snart skiljs våra vägar åt, antagligen för alltid. Du, min käresta, som jag ömt vårdat i sju år. Du, som aldrig svikit, som alltid funnits där, som tröstat mig när jag varit nere, som hjälpt mig upp, som den osynliga kryckan jag alltid behövt. Du, som i ett moln av lycka förångar alla problem; förminskar, gör de försvinnande, övergående. Du, som när jag svävat på molnen fått mig att nå bortom himmelen. Du, mot mina läppar, du, räddaren i nöden.

 

Det är dags att ta farväl. Antagligen för alltid.

 

Hej då, älskling, vi ses i nästa liv, för där bortom himmelen, om jag någonsin når dit utan din hjälp, väntar du på mig; förrädiskt leende, lockande. Extasen.

 

Farväl!

 

(Jag ska sluta röka när de fyra-fem paket jag har kvar är slut)

 

Detta kommer förmodligen att gå skit bra, då farvälet till poker gick smärtfritt och sedan farvälet till poker med alkohol gick överförväntan :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart är det dags att ta farväl.

 

Snart skiljs våra vägar åt, antagligen för alltid. Du, min käresta, som jag ömt vårdat i sju år. Du, som aldrig svikit, som alltid funnits där, som tröstat mig när jag varit nere, som hjälpt mig upp, som den osynliga kryckan jag alltid behövt. Du, som i ett moln av lycka förångar alla problem; förminskar, gör de försvinnande, övergående. Du, som när jag svävat på molnen fått mig att nå bortom himmelen. Du, mot mina läppar, du, räddaren i nöden.

 

Det är dags att ta farväl. Antagligen för alltid.

 

Hej då, älskling, vi ses i nästa liv, för där bortom himmelen, om jag någonsin når dit utan din hjälp, väntar du på mig; förrädiskt leende, lockande. Extasen.

 

Farväl!

 

(Jag ska sluta röka när de fyra-fem paket jag har kvar är slut)

 

Detta kommer förmodligen att gå skit bra, då farvälet till poker gick smärtfritt och sedan farvälet till poker med alkohol gick överförväntan :twisted:

 

Faktiskt. Jag spelar ju poker och jag super och ibland kombinerar jag, så avskedet var smärtfritt, återförenandet likaså... :)

 

Men seriöst så måste jag sluta röka. JAg vet inte varför, men jag blev skitskrajj av någon kass artikel om lungcancer idag... typ att det börjar med vanlig hosta etc och därför upptäcks så sent :) Och sen kom jag på att jag senaste månaden börjat hosta mer än vanligt och så vidare. Sen lär det vara skönt att kunna andas normalt också. Så jag måste typ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör nog på i denna dagbok. Berättade det för min rökande kollega (vi har planerat att sluta tillsammans)... fem timmar senare kommer han och säger: Vi slutar vid nyår eller vid första snön :)

 

Tilt!

 

Till en början ska jag väl försöka skära ner till typ 4-5 cigg per dag, det kanske går lättare så. Nu röker jag 15-20, dubbla om jag super typ. Går aldrig på krogen med mindre än två paket i fickan, de tar oftast slut... okej att jag bjuder bort en del men.

 

Tack för länkarna, ska kolla dom senare!

 

Sjukt, från en sluta-spela till en spela till en spela lite och sluta rökadagbok. För mångfacetterat, för mångfacetterat...

 

Vi får väl se hur det går... kanske slutar helt fr.o.m. måndag i och för sig, får se hur det känns och hur jag mår :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...