Gå till innehåll

TIDNING: First Poker


QoS

Recommended Posts

  • Svars 136
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

...och tabellen med odds är fylld med humoristiskt många fel.

 

Den tabellen var rätt kul faktiskt...

 

Det fanns en hel del andra konstiga formuleringar i tidningen också. Som att det är stor chans att motståndaren sitter på samma hand om man har 22 (??) osv. Ingen tidning som lär göra en till en bättre spelare, men ganska läsvärd endå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och tabellen med odds är fylld med humoristiskt många fel.

 

Den tabellen var rätt kul faktiskt...

 

Det fanns en hel del andra konstiga formuleringar i tidningen också. Som att det är stor chans att motståndaren sitter på samma hand om man har 22 (??) osv. Ingen tidning som lär göra en till en bättre spelare, men ganska läsvärd endå.

 

"Ibland kan man vinna med 2 par och en grym kicker"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och tabellen med odds är fylld med humoristiskt många fel.

 

Den tabellen var rätt kul faktiskt...

 

Det fanns en hel del andra konstiga formuleringar i tidningen också. Som att det är stor chans att motståndaren sitter på samma hand om man har 22 (??) osv. Ingen tidning som lär göra en till en bättre spelare, men ganska läsvärd endå.

 

"Ibland kan man vinna med 2 par och en grym kicker"

 

Såg oxå det, haha, skrattade gott =) Men i övrigt var jag nog rätt positivt överrakad trots allt, trodde det skulle vara sämre, det jag egentligen hade velat se är väl dock mer turneringreportage på plats och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......tabellen med odds är fylld med humoristiskt många fel.

 

Ja tycker man att ett tryckfel är humoristiskt så :? ... De har tryckt samma tabell som ska vara på höger sida till vänster också.

 

Dock så håller jag med om att meningar som "Chansen att få två ess är 220/1 jämfört med AK som ligger på 1,2%" är en riktig uppvisning i hur man inte bör skriva om man vill vara pedagogisk.

 

Jag tycker nog att tidningen är rätt okej, inte så bra att jag skulle köpa den, åtminstone inte för 49 spänn, men väl bläddra i den och t o m se fram emot ett toalettbesök. :D

 

Den känns lite som en mer ordentlig variant av den där man får ifrån gaming club, dvs en hel del artiklar ser lite ut som om man har köpt dem ifrån "den stora databasen med artiklar som skulle passa i en pokertidning" (nä jag vet inte om en sån existerar men jag förmodar att det finns något liknande). Men de artiklarna är ju uppblandade med artiklar där det står vem som skrivit dem, dvs redaktionellt material så det känns ändå inte helt ihophafsatt. Vidare finns det en del artiklar som känns sponsrade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis som Poker Magazine blev mycket bättre nummer två, så tror jag att First Poker också har framtiden framför sig.

 

Den var mycket bättre än jag hade trott. Enda felet är att dom listar pokerforum.se före POKERFORUM.nu :-(

 

Jag tycker det är mycket mycket bra att det kommer ut två tidningar med lite olika målgrupp, att dom inte får för sig att tokkonkurrera med varandra, utan vänder sig till lite olika publik. Poker Magazine till de som spelat ett tag, First Poker till de som är lite nya i pokern.

 

Det behövs en rejäl motpol till (Aftonbladets och framför allt) Expressens oblyga pokerstarsreklam i sina i bland infantila pokar"artiklar". Här kommer First Poker och Poker Magazine att fylla ettstort behov.

 

Men om First Poker ser det här (eller Poker Magazine) - ändra er utgivningstid!! Ni kommer båda ut med ett nummer varannan månad - varför konkurrera (nu är inte jag förlagssnubbe, det är kanske precis det ni vill)? Är det inte bättre att ni kommer ut varannat månadsskifte, First Poker ena månaden, Poker Magazine nästa? Så slipper vi spelare vänta två månader för att få två nummer nästan samtidigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte läst mitt nummer från pärm till pärm ännu utan mest bläddrat och läst vissa brottstycken här och där.

 

Första intrycket är ändå att det här är en klart bättre tidning OM poker än Poker Magazine. Framför allt slipper man alla jobbiga artiklar om glitter, glamour och dyra prylar som enligt mig inte har speciellt mycket intresse för pokerspelaren.

 

Annorlunda uttryckt så känns Poker Magazine som mera yta och First Poker som mer djup, även om båda tidningarnas artiklar (av nödvändighet) riktar sig främst till nybörjaren eller i varje fall en ganska dålig/okunnig spelare.

 

Troligen kommer jag inte lägga pengar på en prenumeration av någon av dom men med First Poker måste man i alla fall fundera på saken.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte att den var rätt bedrövlig på alla sätt och vis. Innehåll, layout, bilder, fakta... Det mesta var rätt märkligt. Den lyckades t o m säga emot sig själv mer eller mindre. Och då har jag bara ögnat igenom den.

 

Poker Magazine känns bra mycket trevligare.

 

Nu har vi Mikrodatorn vs PC Hemma på pokersidan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bättre än Poker Magazine som enbart känns masturbatorisk.

 

Fast inte särskilt intressant för de som spelat poker ett tag. Men för en relativ nybörjare är den ju en guldgruva med tips på böcker, hur man går tillväga för att sätta in pengar, forum, spela turneringar, regler osv.

 

Personligen tror jag håller mig till böcker vad gäller att förkovra mig i ämnet poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det har blivit min normala hållning här på forumet :) så sällar jag mig till Adam Holmes och den lilla skaran gnällspikar.

 

Det här var bland det sämsta jag någonsin har sett i tryck. Och då pratar jag inte främst om innehållet, vilket jag inte hunnit läsa igenom ordentligt.

 

1. Redigeringen är riktigt jävla dålig i vissa artiklar, framför allt Hollands-knäcket. Man ser fel som inte begås av gymnasieungdomar som är inne på första veckan av något halvtaskigt medieprogram.

Inte ens när jag gav ut "gnälliga åttaåringars nyhetsbrev" 1983 - skrivet i Basic - skulle jag drömma om att starta en ny spalt med "kigt bås." En klassisk horunge.

 

2. Hur kan man skriva en researtikel i jag-form och inte skriva under artikeln med namn? Någon som är genomgående för de flesta artiklar. Nästan inga skribenter vill skylta med namnet. något som får en att misstänka att det mesta av innehållet är re-writes från nätet.

 

Och LA-reportaget? Vill dom verkligen att vi ska tro på att dom har "packat vår väska" och rest till LA för att sedan illustrera "reportaget" med två teckningar? varav den ena används dubbelt.

 

3. "fold em.com" har köpt en halvsidesannons och belönats med en helsidesartikel. Något som inte är alltför ovanligt inom den halvseriösa pressen. fine.

Men vad händer om pokersajterna kommer på att du använder programmet? är det inte en slags light-version av en bot? Jag tror att alla pengar du har beslagtas och att dom stänger kontot.

 

Det finns mer. Mycket mer. Men om innehållet håller kvalitet så kan det mesta förlåtas. Och som gdaily skrev så är allt bätte än kvällsstidningarnas kvacksalveri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker tidningen var helt okej och jag tror att båda våra tidningar kommer att täcka in pokern bra i Sverige.

 

Jag vill inte vara för hård mot tidningarna när de är i startgroparna, tittar man på Poker Magazine så var ju andra numret klart mycket bättre en första och jag hoppas på att detta även gäller Firts Poker.

 

Kul med två tidningar och kul att några människor orkar och vill ge ut dem.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......tabellen med odds är fylld med humoristiskt många fel.

 

Ja tycker man att ett tryckfel är humoristiskt så :? ... De har tryckt samma tabell som ska vara på höger sida till vänster också.

 

De flesta är korrekt till höger och fel till vänster, men t ex rad 3 är korrekt till vänster och fel till höger. Så även utan tryckfelsnisse hade de haft fel. Okorrad tabell som sedan förvirras ytterligare av tryckfel är humor.

 

Fast jag kanske är knäpp som förväntar mig mer än ett högstadiums skoltidning?

 

Eller om man ser det från den ljusa sidan: De hjälper till att skapa fisk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från avdelningen Strategi, sidan 68.

 

A :club: A :diamond: vs 8 :heart: T :heart: Vinst 51,5 Förlust 48, Oavgjort 0,5

 

Det där kan väl ändå inte vara korrekt?

Jag har visserligen inte studerat några oddstabeller noga innan men det borde väl vara närmare 80/20 än 50/50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från avdelningen Strategi, sidan 68.

 

A :club: A :diamond: vs 8 :heart: T :heart: Vinst 51,5 Förlust 48, Oavgjort 0,5

 

Det där kan väl ändå inte vara korrekt?

Jag har visserligen inte studerat några oddstabeller noga innan men det borde väl vara närmare 80/20 än 50/50?

 

Precis ett inlägg ovanför diitt så står det vad som blivit fel :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis ett inlägg ovanför diitt så står det vad som blivit fel :-)

Hehe, där ser man. Egendomligt att jag inte förstod det då jag trots allt läste det inlägget innan jag skrev mitt.

 

Kanske är anledningen att jag nyligen kommit hem från Kreta och inte hoppade i säng så fort jag kom hem utan istället läste Svensk Golf, Poker Magazine och First Poker i en följd. Har man varit vaken i mer än 24 timmar borde man inte få skriva inlägg här på forumet :)

 

Vem vet...möjligen är det så att redaktionen på First Poker också varit på utlandssemester?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skrämmande massa småfel. kan inte någon som verkligen spelat poker korrekturläsa tidningen innan den tryckts.

 

gillar citat som: "Det är samma sak i poker och om du hela tiden kan hitta spel där åtminstonde en spelare är sämre än vad du är kommer du garanterat att vinna." (sid 17)

 

kunde de inte passat på att säga att motståndet är sämst på FL2/4 på partynätverket, så jag får sällskap av lite nya pokerproffs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snubben på omslaget är för övrigt Vinnie Jones om jag inte ser helt fel.

lite underligt att ha en kändis på omslaget och inte med ett enda ord nämna varför eller vad tanken är. De visste kanske inte vem han var.

 

Överlag tycker jag bilderna och bildtexterna i tidningen är riktigt dåliga.

"Matthew Perry från tv-serien vänner deltar i showen Celebrity Poker Showdown och vet vad en placering betyder för hans val av strategi"

 

inget bildtänk överhuvudtaget. bilderna är bara hämtade från någon byrå och det blandas friskt med gammalt och nytt. inget eget utom möjligen någon teckning och ett par skärmdumpar. Kan någon förklara tanken med dykaren?

 

Mycket klag om småsaker kan tyckas men jag tycker bara att sådant här ger ett så otroligt amatörmässigt intryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte läst hela tidningen från pärm till pärm men första intrycket är att den här är bättre än Poker Magazine... känns mer genomtänkt och även artiklarna som riktar sig till nybörjare har varit intressanta att läsa.

 

Poker Magazine nr 1 känns som ett hafsverk för att få ut ett nummer snabbare på marknaden än First Poker.

 

Skulle dock vara intressant att veta vem som skrivit artiklarna, och vilket material som är eget resp. inköpt från amerikanska tidningar, etc.

 

Återkommer om jag ändrar uppfattning när jag läst hela tidningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...