Gå till innehåll

Ipoker bytt till contribute rake/poäng


JohahH

Recommended Posts

Så har då Ipoker genomfört sitt byte från dealt to contribute rake/poäng. Kommer innebära en stor försämring av rakebacken och bonusar för genomsnittsspelaren och katasrof för RB/bonus hunters. Är väll iof ingen nackdel att det påverkar shortstacks som bara spelar för rb, men det lär innebära ett rejält tapp för de flesta spelare speciellt 8-10 manna spelare, som mig själv.

 

Har inte spelat och testat hur mycket än, men säg att man spelar 20-25% pre, så tappar man säkert 50% an sin totala tidigare CB. Enda spelarna som gynnas är väll LAGS SH.

 

Ska bli intressant att se hur Ipoker tro sig kunna få några nya spelare i framtiden, när man går från mest generösa nätverk till ett av de nätverk som lär ha dem sämsta bonusarna. Någonting kanske behövde göras för att få bort alla shortstacks och supertightisar med 6-5-1 i stats, men att så kraftigt straffa alla befintliga spelares CB lär ju sänka Ipoker ordentligt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Dealt" är väl när man får rakeback från potter man inte ens lagt in 1 enda cent själv i??

OT, men tycker det är sjukt att det öht finns. Är väl största anledningen till att shortstackandet har blivit så utbrett. Contributed känns mkt rättvisare även om bolagen säkerligen har räknat fram och tillbaka vilket man tjänar mest pengar på att tillämpa. Varför byter de rakemetod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har då Ipoker genomfört sitt byte från dealt to contribute rake/poäng. Kommer innebära en stor försämring av rakebacken och bonusar för genomsnittsspelaren och katasrof för RB/bonus hunters. Är väll iof ingen nackdel att det påverkar shortstacks som bara spelar för rb, men det lär innebära ett rejält tapp för de flesta spelare speciellt 8-10 manna spelare, som mig själv.

 

Har inte spelat och testat hur mycket än, men säg att man spelar 20-25% pre, så tappar man säkert 50% an sin totala tidigare CB. Enda spelarna som gynnas är väll LAGS SH.

 

Ska bli intressant att se hur Ipoker tro sig kunna få några nya spelare i framtiden, när man går från mest generösa nätverk till ett av de nätverk som lär ha dem sämsta bonusarna. Någonting kanske behövde göras för att få bort alla shortstacks och supertightisar med 6-5-1 i stats, men att så kraftigt straffa alla befintliga spelares CB lär ju sänka Ipoker ordentligt....

Verkligen inte. Kanske för en hu-spelare med de statsen^^

Tycker som de flesta att det är bra, även om det kommer missgynna mig själv lite på kort sikt. Ännu bättre vore om de gav rakeback baserat på den rake man faktiskt betalar, dvs raken i potterna man vinner. Ännu ännu bättre vore om de tog bort rakeback och bonusar och sänkte raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen inte. Kanske för en hu-spelare med de statsen^^

Tycker som de flesta att det är bra, även om det kommer missgynna mig själv lite på kort sikt. Ännu bättre vore om de gav rakeback baserat på den rake man faktiskt betalar, dvs raken i potterna man vinner. Ännu ännu bättre vore om de tog bort rakeback och bonusar och sänkte raken.

 

Okey så hur tänker du ang hur mycket man förlorar?

 

Säg att vi spelar 25% potterna på 4händer ligger potten på 20/40/40 resp 100$. Vi är med i 40$ potten där 3 spelare ser flopp. Vi spelar 8 handed och har en RB deal på 50%.

 

Dealt får vi: (20+40+40+60)*0,05=8$/8 =1$*0,50= 0,5$ i rakeback

 

contribute får vi: 40*0,05=2$/3=0,66*0,5= 0,33$ i rakeback

 

 

Nu är detta bara ett exempel. Men skulle kunna tänka mig att detta motsvarar ganska bra hur det kommer se ut om man är en TAG spelare 8handed. Full ring tappar obv ännu mer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dealt" är väl när man får rakeback från potter man inte ens lagt in 1 enda cent själv i??

OT, men tycker det är sjukt att det öht finns. Är väl största anledningen till att shortstackandet har blivit så utbrett. Contributed känns mkt rättvisare även om bolagen säkerligen har räknat fram och tillbaka vilket man tjänar mest pengar på att tillämpa. Varför byter de rakemetod?

 

Contributed rake ger en mer rättvis rakeback ja. Saken är dock att efter som dem kört dealt, så kommer de flesta spelare nu få en försämrad deal på Ipoker. En väldigt stor del av spelar basen på Ipoker har nog valt spela där framförallt pga de generösa deals dem erbjudet. Nu när dessa deals blir betydligt sämre för majoriteten kommer väldigt många droppa Ipoker. Min funderingar va då, hur har dem tänkt behålla sin position på marknaden? Deras största dragfaktor gick nyss upp i rök....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De få som drar väger nog upp för de som joinar då det är ett rättvisare system och gamesen kommer att bli fan så mycket bättre när många av mongonitsen försvinner/blir lösare. Att ens göra en grej av detta är ganska lol om man jämför med de sjuka snedtramp som iPoker har gjort innan, t.ex. behandla deras skins som skit och kräva att de uppfyller en viss kvot av förlorande spelare annars så är det bara att rensa ut bland vinnarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att jag kollat lite innan på vad man ungefär bör ligga på för stats för att gynnas av ett dealt system och 6-max så låg det någonstans runt 24/21/3.5 som var gränsen, vilket inte alls är överdrivet löst. Visst, mycket annat som spelar in än bara de statsen, men för en standardreg typ. Spelar man tightare än så har man antagligen inte så högt kunnande och bör klassas som en nit. Antagligen är OP en sådan. Ägd imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey så hur tänker du ang hur mycket man förlorar?

 

Säg att vi spelar 25% potterna på 4händer ligger potten på 20/40/40 resp 100$. Vi är med i 40$ potten där 3 spelare ser flopp. Vi spelar 8 handed och har en RB deal på 50%.

 

Dealt får vi: (20+40+40+60)*0,05=8$/8 =1$*0,50= 0,5$ i rakeback

 

contribute får vi: 40*0,05=2$/3=0,66*0,5= 0,33$ i rakeback

 

 

Nu är detta bara ett exempel. Men skulle kunna tänka mig att detta motsvarar ganska bra hur det kommer se ut om man är en TAG spelare 8handed. Full ring tappar obv ännu mer....

Rätt dåligt exempel om du ville visa att man tappar 50% av sin rakeback eftersom vi i ditt eget påhittade exempel tappade 34%.

Har du 20-25% vpip i fullring lär du inte tappa alls, eller väldigt lite då du typ spelar lösare än genomsnittet. Med reservation för att jag inte spelat fullring på några år, spelet kanske blivit mycket lösare sen dess....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev dessutom av med min vip-upgrade på pokerplex den 1 jan.

Ska sidorna börja följa nätverksreglerna på ipoker så bör de flesta andra börja följa efter och alla cashback/bonus deals kommer då att bli apkassa.

 

Har du 20-25% vpip i fullring lär du inte tappa alls, eller väldigt lite då du typ spelar lösare än genomsnittet. Med reservation för att jag inte spelat fullring på några år, spelet kanske blivit mycket lösare sen dess....

 

Du lär få väldigt svårt att spela vinnande poker med 25% vpip i fullring...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Contributed rake ger en mer rättvis rakeback ja. Saken är dock att efter som dem kört dealt, så kommer de flesta spelare nu få en försämrad deal på Ipoker. En väldigt stor del av spelar basen på Ipoker har nog valt spela där framförallt pga de generösa deals dem erbjudet. Nu när dessa deals blir betydligt sämre för majoriteten kommer väldigt många droppa Ipoker. Min funderingar va då, hur har dem tänkt behålla sin position på marknaden? Deras största dragfaktor gick nyss upp i rök....

 

Tror inte att de gråter blod över det. Är ju inte riktigt bonushororna sajterna slåss om.

 

Finns ingen anledning till att aktiva spelare ska sponsra nitsens porrsurfande, eller vilket sysselsättning det nu är de ägnar sig åt medan de sitter vid borden och inte spelar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPoker alltså, blandade känslor... Klienten är ju i klass med gamla prima men Playtech/iPoker är ju så sjukt jävla oseriösa så att det inte finns, men jag tycker skinsen är väldigt nice, varenda iPoker skin som jag lirat på har jag varit ytterst nöjd med men själva iPoker verkar ju inte vara riktigt kloka. Hur kan man stänga av skins som inte bidrar med tillräckligt "fisk" (hatar ordet fisk men det är ju exakt i detta ordalag som ägarna till iPoker använder) till nätverket och håller på och stänger av spelare som vinner. Man börjar ju fan undra om de inte lika gärna kan pillat på klienten för att hjälpa "dåliga spelare" när de vidhåller en sån här attityd helt öppet.

 

 

Sorry för lite OT. Hur är det här med rejken då? Om jag förstått rätt så gynnas man väl om man spelar mer händer än allmänheten? Det verkar rättvist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skiter inte siterna helt enkelt i rakeback och drar, som svs, 2,5% i rake i stället för 5%? Om vi nu utgår från att dom ger tillbaka hälften i rakeback. Det verkar mycket enklare och vem skulle inte spela där om raken är lägre än på andra ställen? Tänkte inte på det?

Glöm inte att rakecappen måste halveras också om det ska motsvara 50% rakeback även på lite högre nivåer, och inte bara på lowstakes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skiter inte siterna helt enkelt i rakeback och drar, som svs, 2,5% i rake i stället för 5%? Om vi nu utgår från att dom ger tillbaka hälften i rakeback. Det verkar mycket enklare och vem skulle inte spela där om raken är lägre än på andra ställen? Tänkte inte på det?

 

Spelar väl nästan ingen roll om det är 2,5% eller 5% när man spelar högre stakes och cappen ligger ju på 20 kr iaf (nästan 3$) så man betalar ju nästan lika mycket rejk som på andra nätverk utan att få RB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skitbra ändring, jag hatar shortstacks och jag har inget problem med att nits är nits men att de inte tjänar lika mkt på det.. tummen upp, synd bara att dom kastade ut mig före nyår och jag har inte hittat något annat lämpligt skin att flytta till.

Kommer shortstacksen verkligen förlora på denna ändring dock? Det känns som att det är dem om några som bidrar till att rejka upp potterna, de cappar potten post även på låga nivåer och de får ju in det rätt ofta, jag tror att det är shortsen som rejkar mest förutom folk med galet hög VPIP. Detta är dock bara gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att Svenska Spels rakecapp är samma som på andra siter?

http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=383

20kr på 10manna, alltså nästan samma som på dollarsajter.

15kr på 5manna. Lägre än på dollarsajter, men inte 50% lägre.

 

Edit: Förresten cappar ipoker på 2$ vid 3-4manna, alltså snäppet lägre än svs med nuvarande växelkurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du inser inte att det är bra att nitsen missgynnas? dock dåligt för alla andra nätverk :(

 

Kan säkert stämma i längden då spelet kanske förhoppningsvis blir något mindre tight och de värsta rb hunters och nits lämnar. Dock kvarstår faktum att det är en försämrad deal för de alra flest 8-10 manna spelarna. Har legat på 60-70% cb på de olika Ipokersidor jag spelar på. Tror absolut detta kommer minska till 50%, men kanske kompenseras av att det blir något lösare spel. Återstår att se....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att jag kollat lite innan på vad man ungefär bör ligga på för stats för att gynnas av ett dealt system och 6-max så låg det någonstans runt 24/21/3.5 som var gränsen, vilket inte alls är överdrivet löst. Visst, mycket annat som spelar in än bara de statsen, men för en standardreg typ. Spelar man tightare än så har man antagligen inte så högt kunnande och bör klassas som en nit. Antagligen är OP en sådan. Ägd imo.

 

24/21/3.5 känns för löst Fullring. Kan inte jämföra siffror 6manna och fullring. 24/21/3.5 skulle möjligen fungera bra 8manna, men tveksam på att du måste ligga över 20-16-3.5 8manna. 20-16-3.5 kan till och med vara ultimata om man nu ska ha siffror svart på vitt 8handed...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säkert stämma i längden då spelet kanske förhoppningsvis blir något mindre tight och de värsta rb hunters och nits lämnar. Dock kvarstår faktum att det är en försämrad deal för de alra flest 8-10 manna spelarna.

Förstår inte varför det skulle vara så. Ska rakebacken sänkas överlag? Ska raken höjas överlag? Om svaret är nej på de frågorna så rör det sig väl bara om en omfördelning, vilket borde innebära att ungefär lika många gynnas som missgynnas. Snarare så att fler spelare gynnas, eftersom de som spelar tajtast nog generellt sett spelar fler bord.

Har legat på 60-70% cb på de olika Ipokersidor jag spelar på. Tror absolut detta kommer minska till 50%, men kanske kompenseras av att det blir något lösare spel. Återstår att se....

Förstår inte vad du menar här. 60-70% cb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24/21/3.5 känns för löst Fullring. Kan inte jämföra siffror 6manna och fullring. 24/21/3.5 skulle möjligen fungera bra 8manna, men tveksam på att du måste ligga över 20-16-3.5 8manna. 20-16-3.5 kan till och med vara ultimata om man nu ska ha siffror svart på vitt 8handed...

Varför yrar du ens om fullring? Jag har inte sagt ett ord om det.

 

 

Edit: För att jämföra raken mellan SvS och dollarsajter som kör contributed så ligger jag på cirka $77/1000 händer på 5/10 SEK som bör kunna jämföras med $1/2 där jag ligger på ~$126/1000 händer. Så att köra på SvS blir för mig som att ha 35-40% rakeback på dollarsajter. Stämmer inte exakt men på ett ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...