Gå till innehåll

Ipoker bytt till contribute rake/poäng


JohahH

Recommended Posts

 

Vilka siter och nätverk spelar jag på? Undvik inte frågan när du påstår att du vet en massa om mig.

 

Ja, det är väl bara att posta dina nicks så kan jag kolla upp det.

Har bara kollat som hastigast i din DB och där finns det bara microspel, allihop med anonym handhistorik:)

 

 

Man måste inte vara insatt för att kunna gå in på http://www.pokerplex.com/vip.shtml och räkna ut hur mycket man måste rejka.

 

Och det går att räkna ut därifrån hur mycket man måste raka???

Det enda man kan få fram är turreavgifterna som krävs, men då är ju det uppenbara problemet att man också måste spela 100% turrar också.

Skulle vilja se dig grinda turrar för att komma upp till högsta vip på pokerplex:)

 

Vilket som är både pokerplex belöningssytem skit och dina bidrag i den här tråden ytterst begränsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det är väl bara att posta dina nicks så kan jag kolla upp det.

 

Du kanske har missat det, men frågan handlar inte om var jag spelar eller inte spelar. Det handlar om att du påstår dig besitta fakta om mig som du inte har den blekaste aning om.

 

Har bara kollat som hastigast i din DB och där finns det bara microspel, allihop med anonym handhistorik:)

 

Och det är nödvändigt att ens dra upp för att...?

 

Och det går att räkna ut därifrån hur mycket man måste raka???

 

Man kan göra ett ganska bra överslag, om du vet vad det är.

 

Det enda man kan få fram är turreavgifterna som krävs, men då är ju det uppenbara problemet att man också måste spela 100% turrar också.

 

Det finns ganska många pokerspelare som bara spelar turrar.

 

Skulle vilja se dig grinda turrar för att komma upp till högsta vip på pokerplex:)

 

Jag har pratat om nivå 4, inte högsta nivån. Försök att förstå det är du snäll.

 

Vilket som är både pokerplex belöningssytem skit och dina bidrag i den här tråden ytterst begränsat.

 

Du får gärna tycka vad du vill om pokerplex, men jag kommer aldrig sluta berätta för dig (och framför allt alla andra som läser dina poster) när du har fel, vilket du har fruktansvärt ofta. Du sprider en enorm mängd felaktig dynga på forumet, ofta efter att du låtit din fantasi bestämma vad som skrivs istället för att läsa det som faktiskt står. Med tanke på att du har varit medlem länge och har många poster så kanske nya forumiter får för sig att du faktiskt vet något. Det vill jag förhindra så långt det går.

 

Sen att folk tycker att jag går OT när jag försvarar mig mot dina tarvliga försök till personangrepp, well, jag försvarar mig när folk kastar ur sig osanningar i ett desperat försök att slippa inse hur fel de har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är väl bara att posta dina nicks så kan jag kolla upp det.

Har bara kollat som hastigast i din DB och där finns det bara microspel, allihop med anonym handhistorik:)

 

 

 

Och det går att räkna ut därifrån hur mycket man måste raka???

Det enda man kan få fram är turreavgifterna som krävs, men då är ju det uppenbara problemet att man också måste spela 100% turrar också.

Skulle vilja se dig grinda turrar för att komma upp till högsta vip på pokerplex:)

 

Vilket som är både pokerplex belöningssytem skit och dina bidrag i den här tråden ytterst begränsat.

 

Svara på min fråga och sluta vara så dryg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gärna tycka vad du vill om pokerplex, men jag kommer aldrig sluta berätta för dig (och framför allt alla andra som läser dina poster) när du har fel, vilket du har fruktansvärt ofta. Du sprider en enorm mängd felaktig dynga på forumet, ofta efter att du låtit din fantasi bestämma vad som skrivs istället för att läsa det som faktiskt står. Med tanke på att du har varit medlem länge och har många poster så kanske nya forumiter får för sig att du faktiskt vet något. Det vill jag förhindra så långt det går.

 

Sen att folk tycker att jag går OT när jag försvarar mig mot dina tarvliga försök till personangrepp, well, jag försvarar mig när folk kastar ur sig osanningar i ett desperat försök att slippa inse hur fel de har.

 

Problemet är bara att oftast när du korrigerar mig så har du oftast som bäst halvrätt själv.

 

Man kan göra ett ganska bra överslag, om du vet vad det är.

 

Ja, det kan man göra. Dock inte på tex Ipoker eller Ongame...

Hur många gånger ska jag egentligen behöva korrigera dina sk "rättelser"?

 

 

Och det är nödvändigt att ens dra upp för att...?

 

 

Det har jag redan förklarat i ca 5 poster tidigare.

Att du fortfarande inte begriper varför kan jag dock förstå...

 

Du får gärna tycka vad du vill om pokerplex, men jag kommer aldrig sluta berätta för dig (och framför allt alla andra som läser dina poster) när du har fel, vilket du har fruktansvärt ofta. Du sprider en enorm mängd felaktig dynga på forumet, ofta efter att du låtit din fantasi bestämma vad som skrivs istället för att läsa det som faktiskt står. Med tanke på att du har varit medlem länge och har många poster så kanske nya forumiter får för sig att du faktiskt vet något. Det vill jag förhindra så långt det går.

 

Sen att folk tycker att jag går OT när jag försvarar mig mot dina tarvliga försök till personangrepp, well, jag försvarar mig när folk kastar ur sig osanningar i ett desperat försök att slippa inse hur fel de har.

 

Låt se nu...

Ditt flamande här i tråden startade ungefär när vi hade olika åsikter om vad "raka lite grand" är, ca 1000$ i det här fallet.

 

Att du tycker att jag sprider dynga här i forumet när jag ifrågasätter att 1000$ rake inte är att "raka lite grand" får stå för dig och du är förmodligen även rätt ensam om att ha den åsikten.

Chansen att du rakar den summan under en session är i vart fall nästan lägre än noll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är bara att oftast när du korrigerar mig så har du oftast som bäst halvrätt själv.

 

Problemet är bara att du uppenbarligen har svårt att förstå enkel logik, så du förstår inte varför du har fel.

 

Ja, det kan man göra. Dock inte på tex Ipoker eller Ongame...

Hur många gånger ska jag egentligen behöva korrigera dina sk "rättelser"?

 

Du vet uppenbarligen inte vad ett överslag betyder.

 

Det har jag redan förklarat i ca 5 poster tidigare.

Att du fortfarande inte begriper varför kan jag dock förstå...

 

Det enda som ens närmar sig en förklaring är att du tror att en microspelare inte kan ha någon som helst koll på belöningsprogram. När jag frågade vad nivån/siten man spelar på har att göra med kunskap om belöningsprogram svarade du:

 

Ang belöningssystem, ingenting. Problemet ligger i att du inte är insatt i dessa överhuvudtaget.

 

Så berätta ordagrant för mig: Varför drar du upp PLO4 gång på gång?

 

Edit:

 

Låt se nu...

Ditt flamande här i tråden startade ungefär när vi hade olika åsikter om vad "raka lite grand" är, ca 1000$ i det här fallet.

 

Att du tycker att jag sprider dynga här i forumet när jag ifrågasätter att 1000$ rake inte är att "raka lite grand" får stå för dig och du är förmodligen även rätt ensam om att ha den åsikten.

Chansen att du rakar den summan under en session är i vart fall nästan lägre än noll!

 

Jag skrev två saker:

 

1: Att du måste skilja på "är" och "var.

2: Att man måste rejka $400 i turrar och lite mer i CG på låg nivå för att nå nivå 4, och att det inte är någon enorm summa.

 

Inget av mina inlägg var tyket eller förlöjligande. Därefter hoppade DU på mig och försökte förlöjliga mig för att jag har spelat PLO4 en gång i tiden. Förklara för mig hur det var JAG som började flama.

 

Dessutom ifrågasatte du inte att rejka $1000, du ifrågasatte att rejka $400. Återigen missar du vilken nivå som diskuteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem sätter upp upp gränserna för hur mycket man ska veta innan man postar?

Är det du eller någon myndighet kanske?

 

Det bryr jag mig inte om, men när man som Drunken Penguin ser som sin livsuppgift att korrigera och tillrättavisa andra så tycker iaf jag att man bör se till så att man även har rätt själv i första hand.

 

Du vet uppenbarligen inte vad ett överslag betyder.

 

Jo jag vet vad ett överslag är.

När man som dig gör ett överslag på 2x12,5 och får det till 10 istället för 25 så är det dock inget bra överslag.

 

1: Att du måste skilja på "är" och "var.

 

Jag det är en rad försämringar som skett där.

Vi behöver inte gå in på alla detaljer där en gång till, eller hur?

Vip-nivån var dock en av de viktigaste faktorerna för hur bra dealen var oavsett hur enkelt eller hur svårt man tycker det är att raka 1000$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bryr jag mig inte om, men när man som Drunken Penguin ser som sin livsuppgift att korrigera och tillrättavisa andra så tycker iaf jag att man bör se till så att man även har rätt själv i första hand.

 

Berätta gärna var jag haft fel i mina inlägg om belöningssystemet.

 

Jo jag vet vad ett överslag är.

När man som dig gör ett överslag på 2x12,5 och får det till 10 istället för 25 så är det dock inget bra överslag.

 

Peka på var mitt överslag har varit så felaktigt är du snäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten bump och back to topic. Lirade 850 händer igår på NL50 blandat 6-8-10manna för att jämföra dealt och contribute rake. Spelade 17-10-3 och det gav 29$ i contribute och 39$ i dealt rake.

 

Så spelar jag bara 6manna så blir det nog ingen större skillnad i dealt och contribute rake. Spelar jag däremot bara full-ring kanske det blir ett tapp på 1/3 av rb typ. Men spelar man LAG sh så lär man tjäna rätt bra på att det är contribute rb....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...