Gå till innehåll

Ipoker bytt till contribute rake/poäng


JohahH

Recommended Posts

Förstår inte varför det skulle vara så. Ska rakebacken sänkas överlag? Ska raken höjas överlag? Om svaret är nej på de frågorna så rör det sig väl bara om en omfördelning, vilket borde innebära att ungefär lika många gynnas som missgynnas. Snarare så att fler spelare gynnas, eftersom de som spelar tajtast nog generellt sett spelar fler bord.

 

Förstår inte vad du menar här. 60-70% cb?

 

Förstår inte varför det skulle vara så. Ska rakebacken sänkas överlag? Ska raken höjas överlag? Om svaret är nej på de frågorna så rör det sig väl bara om en omfördelning, vilket borde innebära att ungefär lika många gynnas som missgynnas. Snarare så att fler spelare gynnas, eftersom de som spelar tajtast nog generellt sett spelar fler bord.

 

Förstår inte vad du menar här. 60-70% cb?

 

Återstår att se, men jag tror det kommer vara en sämre deal om man inte spelar 6 handed (där det fungerar bättre att spela LAG). Saken är att 8 och 10 manna är det ofta vinnande att spela en ganska balanserat tight aggressivt spel. De som spelar förmånga potter är ofta de största förlorarna. Detta innebär att dessa förlorande spelare kommer få in mer rake kontra de vinnade spelarna när systemet ändras till contribute.

 

CB= cashback= Bonus/loyalty/rakeback totalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför yrar du ens om fullring? Jag har inte sagt ett ord om det.

 

 

Edit: För att jämföra raken mellan SvS och dollarsajter som kör contributed så ligger jag på cirka $77/1000 händer på 5/10 SEK som bör kunna jämföras med $1/2 där jag ligger på ~$126/1000 händer. Så att köra på SvS blir för mig som att ha 35-40% rakeback på dollarsajter. Stämmer inte exakt men på ett ungefär.

 

Ganska offtopic. Men för att svara på din fråga. Tyckte du gjorde en ganska löjlig generalisering i ditt tidigare inlägg då OP sa att han spelade mest 8-10manna "24/21/3.5 Spelar man tightare än så har man antagligen inte så högt kunnande och bör klassas som en nit. Antagligen är OP en sådan. Ägd imo."

 

Spelar själv nästan bara 8manna och är inte i närheten av dina siffror trotts att jag är vinnande spelare (Spelar 20/12/3)...

 

Dock kan du säkert ha rätt i det du sa om man ser till 6handed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återstår att se, men jag tror det kommer vara en sämre deal om man inte spelar 6 handed (där det fungerar bättre att spela LAG). Saken är att 8 och 10 manna är det ofta vinnande att spela en ganska balanserat tight aggressivt spel. De som spelar förmånga potter är ofta de största förlorarna. Detta innebär att dessa förlorande spelare kommer få in mer rake kontra de vinnade spelarna när systemet ändras till contribute.

Självklart blir det sämre för de tajtaste spelarna, tror ingen har hävdat nått annat. Däremot lär det inte bli sämre för de allra flesta 8-10mannaspelarna som du skrev. Det blir sämre för ungefär hälften och bättre för ungefär hälften.

 

Och det blir inte en stor försämring av rakebacken för genomsnittspelaren, som op påstod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart blir det sämre för de tajtaste spelarna, tror ingen har hävdat nått annat. Däremot lär det inte bli sämre för de allra flesta 8-10mannaspelarna som du skrev. Det blir sämre för ungefär hälften och bättre för ungefär hälften.

 

Och det blir inte en stor försämring av rakebacken för genomsnittspelaren, som op påstod.

 

Det har du helt rätt i. Genomsnitts spelare blir det givetvis det samma för. Men tror att vinnande spelare på 8-10 manna kommer förlora endel på sina cb deals jämfört med om det fortsätt varit dealt metod. Men men lär väll märkas exakt vad det innebär för mig själv efter några 1000 händer... Och förhoppningsvis väger väll den eventuella förlusten i cb upp av mer vinst i CG:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säkert stämma i längden då spelet kanske förhoppningsvis blir något mindre tight och de värsta rb hunters och nits lämnar. Dock kvarstår faktum att det är en försämrad deal för de alra flest 8-10 manna spelarna. Har legat på 60-70% cb på de olika Ipokersidor jag spelar på. Tror absolut detta kommer minska till 50%, men kanske kompenseras av att det blir något lösare spel. Återstår att se....

 

Vem fn spelar lösare för att få mer rb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska offtopic. Men för att svara på din fråga. Tyckte du gjorde en ganska löjlig generalisering i ditt tidigare inlägg då OP sa att han spelade mest 8-10manna "24/21/3.5 Spelar man tightare än så har man antagligen inte så högt kunnande och bör klassas som en nit. Antagligen är OP en sådan. Ägd imo."

 

Spelar själv nästan bara 8manna och är inte i närheten av dina siffror trotts att jag är vinnande spelare (Spelar 20/12/3)...

 

Dock kan du säkert ha rätt i det du sa om man ser till 6handed.

Jag gav bara ett exempel för att framhäva min poäng utan att alls egentligen läsa vad/hur OP spelar. Detta "missgynnar" enbart de som rejkar under average, dvs nitsen. Därför ser jag inte vad OP har att klaga på såvida han inte är en nit själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har du helt rätt i. Genomsnitts spelare blir det givetvis det samma för.

 

Nä, alla har inte samma RB-deals. Sannolikt har nitgrinders bättre RB-deals än fiskarna, så det blir mindre total RB till spelarkollektivet.

 

Därmed inte sagt att förändringen är dålig. Poker går ut på att vinna pengar av motspelarna, inte på att spela på samma sida som huset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sannolikt? 100% säkert skulle jag vilja säga då det inte finns och aldrig har funnits några bra öppna deals på ipoker.

 

Pokerplex hade ju reloads+inbyte av poäng i höstas som motsvara runt 80% rb om man var på högsta VIP nivå och bytte in poäng på 100k nivån. Klart bästa öppna dealen jag sett och var nog till och med den bästa Ipoker dealen undertable deals ink.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holdem manager beräknar ens rake på ipoker på average contributed rake. Är det average contributed rake som ipoker gått ut officiellt med?

 

HM beräknar rake på Ipoker enligt dealt och inte contribute, så länge som jag använt HM iallafall...

 

Vet inte om dem ändrat detta i nya beta verisionen dock?

 

Ser du floppen så får du va med och dela raken med övriga spelare som sett floppen oavsett vad du gör på flopp. Ser 4 spelare flopp delas raken lika på dessa 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

expekts 5000 bonus var okej.

 

Den sk dealen varade i ungefär en månad och större delen som försökte köra denna blev rätt hårt arselknullade...

 

Pokerplex hade ju reloads+inbyte av poäng i höstas som motsvara runt 80% rb om man var på högsta VIP nivå och bytte in poäng på 100k nivån. Klart bästa öppna dealen jag sett och var nog till och med den bästa Ipoker dealen undertable deals ink.

 

Inte någon direkt öppen deal då den bara fanns till för gamla cryptospelare och dessutom var högst temporär. Rakebacken blev bortagen inom ett par månader, bonusarna blev borttagna ytterligare ett par månader senare och nu även vip-upgraden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sk dealen varade i ungefär en månad och större delen som försökte köra denna blev rätt hårt arselknullade...

 

 

 

Inte någon direkt öppen deal då den bara fanns till för gamla cryptospelare och dessutom var högst temporär. Rakebacken blev bortagen inom ett par månader, bonusarna blev borttagna ytterligare ett par månader senare och nu även vip-upgraden.

 

Så vitt jag kommer ihåg så var reloaden+poäng to cash för alla spelare. Finns väll fortfarande kvar på sidan. Dock så sluta dem att erbjuda reloads efter några månader när dem insåg att dem typ förlorade pengar på spelarna som utnyttja detta till max. Nu suger som sagt Pokerplex stenhårt, tatt bort allt bra som du säger ink VIP turneringarna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag kommer ihåg så var reloaden+poäng to cash för alla spelare. Finns väll fortfarande kvar på sidan. Dock så sluta dem att erbjuda reloads efter några månader när dem insåg att dem typ förlorade pengar på spelarna som utnyttja detta till max. Nu suger som sagt Pokerplex stenhårt, tatt bort allt bra som du säger ink VIP turneringarna....

 

Vet inte om du levlar eller är efterbliven, men självklart kan ju vem som helst spela in ipoker-bonusar på lägsta vip-nivån:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HM beräknar rake på Ipoker enligt dealt och inte contribute, så länge som jag använt HM iallafall...

 

Vet inte om dem ändrat detta i nya beta verisionen dock?

 

Ser du floppen så får du va med och dela raken med övriga spelare som sett floppen oavsett vad du gör på flopp. Ser 4 spelare flopp delas raken lika på dessa 4.

 

HM har ändrat från dealt till average contributed för ipoker from 2a feb iaf om man använder version 1.10 beta5 el senare version. Jag kollade igår och jag får dela på all rejk i potten bara jag postat en blind och sen foldat, men utan bidrag räknar HM inte in någon rake på mig.

 

Det du beskriver är just avg contributed. Dealt får alla på bordet del av rejken varesig de bidragit till potten eller inte.

 

"Standard" är annars weighted contributed där ens betalade rake beräknas på hur mkt man bidragit till potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du levlar eller är efterbliven, men självklart kan ju vem som helst spela in ipoker-bonusar på lägsta vip-nivån:)

 

Men lol efterbliven är det väll isåfall du som är skriver ett sådan inlägg?

 

Spelar du på lägsta VIP nivå som nån ministake spelare får du väll skylla dig själv. Rakear man lite varje månad kommer man lätt upp på 4e VIP nivå. Bonusen motsvarade runt 50-60% på 4e nivå beroede på till vilken kurs du växla poängen, vilket får anses helt ok. Va du en riktig grinder på topp nivå kunde du nå över 80% vid de tillfällen.

 

Så läs på lite innan du lägger dryga kommentarer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol efterbliven är det väll isåfall du som är skriver ett sådan inlägg?

 

Spelar du på lägsta VIP nivå som nån ministake spelare får du väll skylla dig själv. Rakear man lite varje månad kommer man lätt upp på 4e VIP nivå. Bonusen motsvarade runt 50-60% på 4e nivå beroede på till vilken kurs du växla poängen, vilket får anses helt ok. Va du en riktig grinder på topp nivå kunde du nå över 80% vid de tillfällen.

 

Så läs på lite innan du lägger dryga kommentarer!

 

Ja, då vet jag inte varför även du skriver att "pokerplex suger stenhårt"

Det är ju bara att sätta dig och "raka lite" varje månad så har du 80%RB så fort det kommer en ny reload:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda förändringen som skett just nu är ju att vip-uppgraderingen tagits bort och eftersom det enligt Espen bara är att "raka lite" varje månad så bör ju då dealen rimligtvis vara lika bra nu som förut, eller hur?

 

Espen svarade på det här:

 

Sannolikt? 100% säkert skulle jag vilja säga då det inte finns och aldrig har funnits några bra öppna deals på ipoker.

 

Han har dessutom själv skrivit att de tagit bort dealen eftersom den var för bra.

 

Vad gäller "rejka lite" så behöver man 7500 poäng per månad för nivå 4. På lägsta nivån innebär det $400 i turrerake. Lite mer om du spelar CG på låga limits. Är du redan på nivå 4 krävs det $270 i turreavgifter för att bibehålla den. Det är inga enorma summor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Espen svarade på det här:

 

 

 

Han har dessutom själv skrivit att de tagit bort dealen eftersom den var för bra.

 

Vad gäller "rejka lite" så behöver man 7500 poäng per månad för nivå 4. På lägsta nivån innebär det $400 i turrerake. Lite mer om du spelar CG på låga limits. Är du redan på nivå 4 krävs det $270 i turreavgifter för att bibehålla den. Det är inga enorma summor.

 

Jo, och den enda öppna dealen var ju att spela in dessa bonusar utan vip-upgrade...

 

Tycker man att den dealen är kanonfin som Espen verkade tycka i förra posten så bör man ju då rimligtvis tycka att den är lika bra nu också:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...