Gå till innehåll

Ipoker bytt till contribute rake/poäng


JohahH

Recommended Posts

Jo, och den enda öppna dealen var ju att spela in dessa bonusar utan vip-upgrade...

 

Tycker man att den dealen är kanonfin som Espen verkade tycka i förra posten så bör man ju då rimligtvis tycka att den är lika bra nu också:)

 

Pokerplex började med "points exchange" i juli. Samtidigt började dem erbjuda månliga reloads under några månader, tror det va juli-september(Om du ville ta del av denna deal utan att spelat där förut, kunde du lira ihop massa poäng i Juli och bli uppgraderad till högsta nivå, sen kunde du ta del av 80% motsvarande rb under Augusti/September. Dock var det väll bäst om du hade en okey VIP nivå redan i juli när dessa erbjudande dök upp. Erbjudandena var dock öppet för alla). Under dessa 3 månader kunde man spela mot över 80% rb om man spelade lagom/tillräckligt mycket. Denna deal var helt öppen. Just under dessa månader var det en grym deal, för bra helt enkelt, som dem säkert insåg tillslut.

 

Fram till typ mars i år erbjöds man rb via affiliats, sen fick man istället automatisk VIP uppgradering. Nu har dem tagit bort detta + dem har tagit bort alla vip turneringar + dem erbjuder inga reloads längre. Så nu suger Pokerplex, men beror som sagt på flera olika faktorer.

 

Så snälla DrRoland, läs mina inlägg ordentligt och se till att ha all fakta innan du uttalar dig så mycket och kallar folk saker.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så snälla DrRoland, läs mina inlägg ordentligt och se till att ha all fakta innan du uttalar dig så mycket och kallar folk saker.........
Välkommen till forumet Espen! Visserligen har du varit reggad sen 2005 men du har uppenbarligen börjat läsa här väldigt väldigt nyligen ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HM har ändrat från dealt till average contributed för ipoker from 2a feb iaf om man använder version 1.10 beta5 el senare version. Jag kollade igår och jag får dela på all rejk i potten bara jag postat en blind och sen foldat, men utan bidrag räknar HM inte in någon rake på mig.

 

Det du beskriver är just avg contributed. Dealt får alla på bordet del av rejken varesig de bidragit till potten eller inte.

 

"Standard" är annars weighted contributed där ens betalade rake beräknas på hur mkt man bidragit till potten.

 

Stämmer nog som du säger. Kör med senaste icke beta verisionen. Konstigt att dem bara släppt beta verisioner med contribute rake....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur uppdaterar man HM för att få rätt rejksystem, går man till sidan och tankar nyaste verisionen bara? behöver man configurera om det då ?

 

http://forums.holdemmanager.com/showthread.php?t=23748

 

Där finns senaste betaversionen och du behöver inte ändra något själv. Det är ny layout också som ser lite skönare ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://forums.holdemmanager.com/showthread.php?t=23748

 

Där finns senaste betaversionen och du behöver inte ändra något själv. Det är ny layout också som ser lite skönare ut.

 

Tack, funkar fint :)

 

Förövrigt så verkar det inte diffa mycket i rejk, körde en session nu och rejkade ca 32$/h , med dealt rake så pendlade min rake mellan 30-35$/h så det ser inte ut som att det blir några större förluster för min del iaf.

Spelade 24/19/2 denna sess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad gäller "rejka lite" så behöver man 7500 poäng per månad för nivå 4. På lägsta nivån innebär det $400 i turrerake. Lite mer om du spelar CG på låga limits. Är du redan på nivå 4 krävs det $270 i turreavgifter för att bibehålla den. Det är inga enorma summor.

 

Ja, du lär ju säkert komma upp i det på shortstack PLO4...:-D :-D :-D :-D :-D :

Förstår inte hur du överhuvudtaget kan ha mage att lägga dig i den här typen av trådar.

 

Pokerplex började med "points exchange" i juli. Samtidigt började dem erbjuda månliga reloads under några månader, tror det va juli-september(Om du ville ta del av denna deal utan att spelat där förut, kunde du lira ihop massa poäng i Juli och bli uppgraderad till högsta nivå, sen kunde du ta del av 80% motsvarande rb under Augusti/September. Dock var det väll bäst om du hade en okey VIP nivå redan i juli när dessa erbjudande dök upp. Erbjudandena var dock öppet för alla). Under dessa 3 månader kunde man spela mot över 80% rb om man spelade lagom/tillräckligt mycket. Denna deal var helt öppen. Just under dessa månader var det en grym deal, för bra helt enkelt, som dem säkert insåg tillslut.

 

Fram till typ mars i år erbjöds man rb via affiliats, sen fick man istället automatisk VIP uppgradering. Nu har dem tagit bort detta + dem har tagit bort alla vip turneringar + dem erbjuder inga reloads längre. Så nu suger Pokerplex, men beror som sagt på flera olika faktorer.

 

Så snälla DrRoland, läs mina inlägg ordentligt och se till att ha all fakta innan du uttalar dig så mycket och kallar folk saker.........

 

Det är bara fjanterier du håller du håller på med.

Du vet lika väl som jag att det knappt fanns en käft som spelade sig upp i vip-nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge mig en bra anledning till varför jag inte skulle lägga mig i den här typen av trådar.

 

För det första så går du in och leker besserwisser i diskussioner om belöningssystem (Och även i andra ämnen som du inte är insatt i.) på sajter och nätverk som du inte spelar på.

 

Kommer man sedan med kommentarer i den här stilen trots att man själv sitter och spelar micronivåer och PLO4 så börjar man ju undra var det är fel någonstans.

 

Vad gäller "rejka lite" så behöver man 7500 poäng per månad för nivå 4. På lägsta nivån innebär det $400 i turrerake. Lite mer om du spelar CG på låga limits. Är du redan på nivå 4 krävs det $270 i turreavgifter för att bibehålla den. Det är inga enorma summor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så går du in och leker besserwisser i diskussioner om belöningssystem (Och även i andra ämnen som du inte är insatt i.) på sajter och nätverk som du inte spelar på.

 

Kommer man sedan med kommentarer i den här stilen trots att man själv sitter och spelar micronivåer och PLO4 så börjar man ju undra var det är fel någonstans.

 

Var tvungen att ta bort ignore så jag fick läsa lite poesi!

 

Spelar du inte själv nl50 efter snart fyra år på ett pokerforum? Hur orkar du gnälla på att andra spelar micro när du uppenbarligen är så otroligt kass på poker att du inte kommer någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så går du in och leker besserwisser i diskussioner om belöningssystem (Och även i andra ämnen som du inte är insatt i.) på sajter och nätverk som du inte spelar på.

 

Kommer man sedan med kommentarer i den här stilen trots att man själv sitter och spelar micronivåer och PLO4 så börjar man ju undra var det är fel någonstans.

 

Vilka siter spelar jag på?

 

När spelade jag PLO4 senast?

 

Vad har nivån man spelar på att göra med kunskap om belöningssystem?

 

Edit: Vad har siten man spelar på att göra med kunskap om andra siters belöningssystem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du lär ju säkert komma upp i det på shortstack PLO4...:-D :-D :-D :-D :-D :

Förstår inte hur du överhuvudtaget kan ha mage att lägga dig i den här typen av trådar.

 

 

 

Det är bara fjanterier du håller du håller på med.

Du vet lika väl som jag att det knappt fanns en käft som spelade sig upp i vip-nivåerna.

 

Har själv spelat på högsta VIP nivå utan automatisk uppgradering på pokerplex.Krävde bara att man rakeade runt 1000$;-) Men visst är det bekvämare om man kan få autouppdatering. Dock så lär alla regs på NL 100 och över nå högsta VIP lvl på Plex utan att behöva någon automatisk uppdatering. Så lite roligt att du skriver att ingen spelar sig upp i vip nivåer, då detta endast lär gälla small stakes spelarna på NL10:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv spelat på högsta VIP nivå utan automatisk uppgradering på pokerplex.Krävde bara att man rakeade runt 1000$;-) Men visst är det bekvämare om man kan få autouppdatering. Dock så lär alla regs på NL 100 och över nå högsta VIP lvl på Plex utan att behöva någon automatisk uppdatering. Så lite roligt att du skriver att ingen spelar sig upp i vip nivåer, då detta endast lär gälla small stakes spelarna på NL10:-)

 

Förmodligen kommer Roland att hävda att du inte har gjort det. Roland vet var och hur du spelar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PLO med maxinköp €4.

 

DrRoland, jag väntar fortfarande på dina dräpande svar på mina frågor.

 

Det vet väl du bättre än jag....

Din DB är i alla full med microspel och då borde man inse själv att det inte går att sitta och komma med kommentarer likt den ovan citerade.

 

Ang belöningssystem, ingenting. Problemet ligger i att du inte är insatt i dessa överhuvudtaget. Om John Hs siffror stämmer så har du återigen lyckats ha fel med faktor ca 2,5:)

 

Detta gäller även i tonvis med andra trådar som du lägger dig i helt utan anledning och helt utan tillräckligt kunnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet väl du bättre än jag....

Din DB är i alla full med microspel och då borde man inse själv att det inte går att sitta och komma med kommentarer likt den ovan citerade.

 

Min DB är full av microspel för att jag spelade micro på tiden jag skrev. Notera att mitt sista inlägg i den är 2009-08-20. Visa gärna var jag shortstackar PLO4 nånsin i dagboken. Jag minns det inte själv i alla fall.

 

Du skrev:

 

För det första så går du in och leker besserwisser i diskussioner om belöningssystem (Och även i andra ämnen som du inte är insatt i.) på sajter och nätverk som du inte spelar på.

 

Vilka siter och nätverk spelar jag på? Undvik inte frågan när du påstår att du vet en massa om mig.

 

Ang belöningssystem, ingenting. Problemet ligger i att du inte är insatt i dessa överhuvudtaget.

 

Man måste inte vara insatt för att kunna gå in på http://www.pokerplex.com/vip.shtml och räkna ut hur mycket man måste rejka.

 

Om John Hs siffror stämmer så har du återigen lyckats ha fel med faktor ca 2,5:)

 

Här misslyckas du med läsningen två gånger om. För det första var det JohahH som postade, för det andra så hoppas jag att du kan se skillnad på de här två citaten:

 

Vad gäller "rejka lite" så behöver man 7500 poäng per månad för nivå 4. På lägsta nivån innebär det $400 i turrerake. Lite mer om du spelar CG på låga limits.

 

Har själv spelat på högsta VIP nivå utan automatisk uppgradering på pokerplex.Krävde bara att man rakeade runt 1000$;-)

 

Jag skriver om nivå 4, JohahH skriver om högsta VIP-nivån. Om du misslyckades med att se länken nyss så är den här igen: http://www.pokerplex.com/vip.shtml

 

Fjärde VIP-nivån innebär 7500 poäng. $1 i turreavgift ger 18 poäng på lägsta nivån. 7500/18=416,66.

 

Det är också ganska lustigt att du skriver "Om John Hs siffror stämmer...". Du som är så fruktansvärt insatt måste ju känna till hur mycket man behöver rejka för de olika nivåerna.

 

Detta gäller även i tonvis med andra trådar som du lägger dig i helt utan anledning och helt utan tillräckligt kunnande.

 

Berätta vad jag har skrivit fel om Pokerplex i den här tråden. CITERA inlägget och fetmarkera det felaktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...