Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, Alla har vi nog märkt det men få av oss tänker på det? Eller är det bara jag som står för denna åsikt?

Turneringar nu för tiden heter Turbo,x1Turbo,x2Turbo osvosv, detta är ju rent ut sagt ett rent jävla lotteri, det hela avgörs med vem som vinner mest coin flips!

MEN det finns ju självklart vanliga turneringar också med 15min struktur, men det är fan i mig för kort det också, du inleder första timmen att spela tight, mycket tight, 55 min in i turneringen, WOW du plockar upp AKs UTG raise, någon trycker in allt med 88 du tvingas syna, hur vi än vrider och vänder på det så handlar pokerturneringar bara om vem som lyckas vinna mest coins flips, ja det förekommer ju spel också, men i det stora hela så är detta känslan jag får!

Vart är spelet? Det handlar väl om vem som är bäst? Inte vem som lyckas sätta mest flipps just för dagen!?

Jo men självklart finns det djupare turneringar med 5000 i startmarker och 30 min struktur, men dom dyker upp så där nån gång i halvåret eller så..

Håller ni inte med om det här? Det känns som att vi är på väg åt fel håll!

Poker är väl ett skicklighetsspel och inte ett lotteri, och ska väl så förbli?

Postad
Men hur förklara du då att det finns folk som vunnit jättemassamycket pengar i turneringar i en massa turneringar fastän de inte kunnat vinna i cashgames???????????

Dom spelar nog grymt mycket turneringar!

Jag vet faktiskt inte, men ärligt du måste väl hålla med om att det är svårare att vinna en turnering idag än för 20 år sedan?

Postad
Hej Ferna,

Jag rekommenderar att du läser "Your Worst Poker Enemy" av Dr. Alan Schoonmaker.

Mvh

Shit googlade den nu, lät som något för mig. Tack för tipset!

Postad

För 20 år sedan fanns inte internetpoker och skillnaden på internet och live är ganska stor tycker jag. Differansen på en bra och en lite sämre spelare gör större skillnad live än online i min mening, på samma antal händer då vill säga.

På nätet vill jag spela minst ett par 100 händer innan jag känner att jag ens har chans räkna hem ett plus, live däremot spelar jag knappt så många händer på en hel kväll.

Postad
För 20 år sedan fanns inte internetpoker och skillnaden på internet och live är ganska stor tycker jag. Differansen på en bra och en lite sämre spelare gör större skillnad live än online i min mening, på samma antal händer då vill säga.

På nätet vill jag spela minst ett par 100 händer innan jag känner att jag ens har chans räkna hem ett plus, live däremot spelar jag knappt så många händer på en hel kväll.

Exakt. Därför kommer en vinnande spelare vinna otroligt mycket/h på nätet än live.

Postad
Har aftonbladet hört av sig än ferna? Hörde att de skulle ersätta glimne med "ett otroligt mycket mer begåvat pokerorakel som kan vika fyrtal", är det du?

?

Postad
Det finns ett stort skicklighetsmoment i turneringar.

Det ligger väl dock inte så mycket i det spelmässiga utan mer på att hitta turneringar med övervärde i:-D

Blir mkt fail när du skriver den här typen av inlägg, förstår du inte det själv?

Postad
Hej, Alla har vi nog märkt det men få av oss tänker på det? Eller är det bara jag som står för denna åsikt?

Turneringar nu för tiden heter Turbo,x1Turbo,x2Turbo osvosv, detta är ju rent ut sagt ett rent jävla lotteri, det hela avgörs med vem som vinner mest coin flips!

MEN det finns ju självklart vanliga turneringar också med 15min struktur, men det är fan i mig för kort det också, du inleder första timmen att spela tight, mycket tight, 55 min in i turneringen, WOW du plockar upp AKs UTG raise, någon trycker in allt med 88 du tvingas syna, hur vi än vrider och vänder på det så handlar pokerturneringar bara om vem som lyckas vinna mest coins flips, ja det förekommer ju spel också, men i det stora hela så är detta känslan jag får!

Vart är spelet? Det handlar väl om vem som är bäst? Inte vem som lyckas sätta mest flipps just för dagen!?

Jo men självklart finns det djupare turneringar med 5000 i startmarker och 30 min struktur, men dom dyker upp så där nån gång i halvåret eller så..

Håller ni inte med om det här? Det känns som att vi är på väg åt fel håll!

Poker är väl ett skicklighetsspel och inte ett lotteri, och ska väl så förbli?

Asså, det är ju ganska mycket av vad du säger här som inte alls stämmer?

Turbos finns för de som vill och kanske inte har tid att sitta +-8 timmar. Och varför tvingas du syna med AK? Om du kan läsa spelet så gudomligt bra så är det väl ändå ditt eget val att acceptera flippen, skickligheten där är väl att undivka flippen så tidigt i en turnering, eller? Hur vi än vrider o vänder på det så handlar turneringar om flips? Pratar du fortfarande om turbos när du säger det eller alla turneringar?, i så fall är det väl likadant live?, men som någon annan redan sagt hur kan då i stort sett samma människor komma till finalbord efter finalbord? Och djupare turneringar som dyker upp varje halvår? Det finns dagliga turneringar med djupa stackar och långsamma strukturer på många sajter.

Skickligheten ligger en del i att undvika otur som kan förekomma, men om du är inställd på att gå med i varenda coinflip så är det ju klart att det är ett lotteri om du bara kastar in markerna var 15e hand?

Du fick väl 1 rätt av 10?