Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight

Recommended Posts

Postad

Brutal fx är nice. Hade själv kört lätt/tungt i intervaller av 4-6 veckor, känns som att det blir svårt att öka om man skiftar efter varannat pass. Men men, aldrig testat det så kanske är värt det, men jag tror mer på 4-6 veckors intervaller.

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Träna vartannat pass tungt vartannat lätt är en beprövad metod av styrkelyftare. Jag har även tränat så under perioder med bra resultat, dock aldrig alla övningar på det sättet som nu. Hur detta funkar är ju även väldigt inviduellt. Främsta anledningen till att jag väljer att testa köra så här är nog iofs för att kunna få in många träningspass (4-5 gympass per vecka med det här schemat).

Postad

urmy: man förlorar nog inget på att switcha övningar och reps tidigt, man kan dock förlora "tid" på att råka switcha för sent (hamna på en platå utan styrke-/volymökningar). lite som GTO i pokern, vinner inte mer men kan samtidigt inte torska på det.

Postad

sork: 2 magpass i veckan låter överdrivet. marka duktigt och det ska räcka (magen aktiveras för övrigt under många andra övningar, tex bänk). tromig en tjock styrkelyftare som bara kör basövningar har exakt samma rutor under hullet som en fitnessgay som kör situps 3 gånger i veckan.

spana tex ronny colemans videos så får du se hur sällan han kör situps. kan inte ens minnas att han isolerar mage mer än en enda gång, och tilläggas skall att sånna lirare kan typ lyfta ett mjölkpaket men ändå bli stora tack vare kanylerna.

Postad

@thefman:

Du har nog rätt i det mesta du säger. Jag brukar inte köra mage speciellt hårt men har fått rådet av både min far (fd styrkelyftare på elitnivå) och min naprapat att träna mage för att stärka upp min bål som tydligen är alldeles för svag och skapar påfrestningar på min rygg när jag kör marklyft och knäböj.

+$900 med rakeback för månaden nu, ship it lol.

Postad

Hej dagboken, ser till att fråga här med. Jag tänkte köpa en ny stationär för att kunna köra 3 skärmar samtidigt då jag senast köpte ett nytt grafikkort men som inte fick plats i min gamla burk. Denna borde kirra biffen?

http://turn-it.se/view_item.php?item=559

alt. denna? http://turn-it.se/view_item.php?item=878

Stor skillnad på dessa? Kommer främst användas till poker och surfande, lite spel ibland. Kanske overkill med den översta isf? Lite inne på i5 processorn.

Postad
Hej dagboken, ser till att fråga här med. Jag tänkte köpa en ny stationär för att kunna köra 3 skärmar samtidigt då jag senast köpte ett nytt grafikkort men som inte fick plats i min gamla burk. Denna borde kirra biffen?

http://turn-it.se/view_item.php?item=559

alt. denna? http://turn-it.se/view_item.php?item=878

Stor skillnad på dessa? Kommer främst användas till poker och surfande, lite spel ibland. Kanske overkill med den översta isf? Lite inne på i5 processorn.

Kör på i5an imo. Dra iväg ett mail och kolla att det funkar med 3 skärmar i den bara :)

Första är på tok för overkill till poker.

Postad
Kör på i5an imo. Dra iväg ett mail och kolla att det funkar med 3 skärmar i den bara :)

Första är på tok för overkill till poker.

Det får nog bli i5an, men vad tror du om att slänga in 2 gig ram till? Onödigt? Kommer ju använda HEM och säkert 3-4 olika klienter samtidigt ibland.

Postad
Det får nog bli i5an, men vad tror du om att slänga in 2 gig ram till? Onödigt? Kommer ju använda HEM och säkert 3-4 olika klienter samtidigt ibland.

Ram är ju rätt billigt men tveksamt om du kan använda över 4gig. Frågan är om vinsten i prestanda är värd priset. Coinflip imo >(

Tänk på att du måste köra 64bitars windows annars kan du inte använda mer än 3gb ram iaf då 32bitars inte stödjer mer.

Postad
Ram är ju rätt billigt men tveksamt om du kan använda över 4gig. Frågan är om vinsten i prestanda är värd priset. Coinflip imo >(

Tänk på att du måste köra 64bitars windows annars kan du inte använda mer än ~3.2gb ram iaf då 32bitars inte stödjer mer.

FYP

Stämmer men begrännsningen ligger tyvärr under 4 GB, ~3.2 GB vill jag minnas...men minne kostar ju nada dessa dagar (som ypsil0n säger)så den biten löser man lätt.

Applikations kompatibiliteten kan iofs vara ett problem på 64bitars OS så det kan vara bra att undersöka om man är osäker på någon applikation.

Någon som har Windows 7 x64 och HEM installerat?

Postad

Tack för inputen båda två, siktar nog på i5an med 2 gig ram till samt windows 7 64bitars, väntar på svar ifrån stället om burken stödjer 3 skärmar, time will tell, annars ringer jag dom när jag kommer hem från thai.

Gott nytt år SWE, själv missade man klockslaget med 10 sekunder men vafan, nya potter väntar. Hoppas på ett mer rättvist 2010.

GN & GL!