Gå till innehåll

Teh_MoUsE -


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Det tycker inte jag. När han synar min c/r flop och det landar en 9a som troligen inte har hjälpt min range och inte hans heller kommer han syna en bet på turn med. Så jag gav helt enkelt upp där. Så c/r flop är nog snäppet sämre.

 

Samma argument kan användas för varenda hand i rangen som inte är en värdehand, möjligen med undantag för KQ. Alltså vill du bara ha värdehänder när du cr flopp o sen betar turn? Kul med tanke på att du försvarade KJ-handen med motiveringen "måste ju ha nån bluff också"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fold

syn

betfold

 

 

skulle jag förespråka!

 

Rooney har väl typ 4x mina CG-skills men jag vågar ändå anmäla avvikande mening på hand 2 som jag foldar. En gubbe bakom ooch trolig fyrmannapott - då känns AQo som helt fel beväpning eftersom så gott som alla träffar och tänkbara dragträffar för oss mycket troligt kan ge en eller flera fi en ännu bättre hand och kosta oss mycket. AQo känns också för marginell att våga sig på att försöka trycka ut 2 spelare med en fyrbetspush där ju dessutom utdelningen vid lyckat resultat är rätt mager (jag räknar med att vi i snitt som bäst flippar mot lillstacken) och vid syn antagligen är ännu sämre.

 

edit: Intheheatofthemoment tror jag att jag själv synar lite för ofta i situationer liknande denna. 3-betad pott med flera spelare borde väl ändå normalt vara rejäla varningslampor på de flesta händer att gå med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter vettigt. :-)

 

 

 

AQo är en grym hand att trycka bort 2 spelare med i en sånn här pot. Killen som ställer med typ 11bb kan ju vad fan som helst. Så där har vi INTE som bäst 5050. Snarare som sämst 5050. Killen i BB som synade kändes det som att han inte skulle släppa om jag pusha ändå. Eftersom han var ganska tight kan han retard-syna med AKo eller ngt där. Fold finns inte på kartan. Då är man rädd för att förlora och borde inte spela poker. Jag spelade syn och folda på flop T94 där BB betade ut.

 

Hehe... du verkar ha en mer optimistisk syn på motståndarranger än jag. Visst ser man shortstacks trycka med skräp här ibland. Men har man inga reads tycker jag att man varken ska anta hög kompetens eller extrem fiskighet/ev. aggrotilt. Det är möjligt att jag är lite för pessimistisk här ang 50-50, men en normalspelare går nog inte in här utan något semihyggligt i bakfickan. Okänd spelare sätter jag på nåt i stil med 66+, AJs och AQo+ samt insikten att han ger både dig och button 2 mot 1 i synodds vilket åtminstone nån av er lär ta - om det är ett squeezespel är det helt enkelt för lamt eftersom det inte finns någon mer ammo bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...