Gå till innehåll

Teh_MoUsE -


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand #1: Har du någon read på fi som innehavare av vid/bluffig fyrbetsrange? Annars känns det jävligt kallt IMHO att skjuta in degen där. Tycker den där lilla fyrbeten bara skriker dollars in för värde från honom.

 

Hand #2: Har du inte fått ett tydligt besked på turn från killen om att han gillar sin hand skapligt mycket? Varför skulle han INTE vilja satsa 40 här på denna totalt menlösa river? Tror du har noll FE här och därmed bara att checka/folda

 

Hand #3: Poker suger... :twisted:

 

Hand #4: Det kanske är rätt att försöka reppa AQ, KQ, QQ här. Problemet som jag ser det är att du har blåst upp potten så mycket innan att han får ett tillräckligt bra pris att syna. Plus att jag i hans kläder skulle anta att du många gånger sitter med ett färgdrag här.

 

Har inte tänkt tydligt i de här banorna själv innan, men kanske är det så att om vi vill vara beredda att ta en tuff blufflinje på flera gator med en missad AK så MÅSTE vi tänka på pottkontroll så att vi inte hamnar i en sån situation du gjorde nu, dvs att turnbluffen blir lite för uddlös. Kanske bättre att bara syna pre här?

 

Hand #5: Ganska standard antar jag...

 

Hand #6: Beror väl på read på spelaren antar jag hur man gör här. Är det en spelare som drar åt det löspassiva/synfiskiga hållet skulle jag nog trots allt vara beredd att ofta tro honom när han säger att han har en kung. Det är ett jävligt jobbigt läge där vi för att shova på turn måste tro att han bluffar ganska ofta och viker (+ ev viker kung med halvkass kicker vilket ju uppenbarligen inte den här herren hade en tanke på att göra) för att ekonomiskt klara alla de gånger han synar med sin kung (och ett eller annat set) och vi är waaaaaay beyond. Jag är en för vek CG-spelare för högre nivåer, det vet jag. Men jag stackar nog väldigt sällan av här om jag inte tror att det är en spelare som snarare lirar mellanpar/ess hög och har mycket färre kunghänder i sin range. Skulle kanske vara mer benägen att ställa här mot en TAG-spelare om nånsin.

 

Det positiva är ju att vi sett att han är beredd att stacka med en sinnessjukt usel kicker = läge att lira TPTK stenhårt mot honom i framtiden??

 

Hand #7 Det är säkert inte förlustspel i långa loppet att göra så där. Men det känns ändå som lite tilt eller är jag ute och hojar i spenaten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen trist att det går trögt.

Jag menar inte att låta dryg eller så, men tycker inte det är konstigt att det svingar mycket och att backet kommer "för ofta" om du spelar många händer som dom du lade upp. Det är ju såklart bara några få händer av många, så man kanske får fel uppfattning.

 

Men när du höjer så ofta är du ju oftast som bäst 50-50 när pengarna åker in. Sen blandas lite bluff-pushar in i dåliga lägen.

Jag tycker du sänker det totala värdet på dina medel/bra händer när du oftast ger fi chans att göra en korrekt fold eller bjuder honom på hela inköpet när han dominerar, och dom andra gångerna får variansen avgöra saken.

 

Du skrev att "alla bluffar blir nersynade eller höjda". Det är ju inte konstigt med den spelstilen. Allt har både för och nackdelar.

Det är ju knappast bara fördelar med att spela händerna så, och gör det ju ibland lättare för fi att spela bra.

Du får säkert t o m mindre action av många, då dom tightar till sig och trycker på när dom har ett monster, och då tror du dom ger action pga din lösa image. Jag vet inte hur många inköp man fått av regs som tror att dom "äntligen får utnyttja sin lösa image dom byggt upp", men egentligen är det dom som blir utnyttjade, då man själv gett dom aningen mindre action medan man väntat på rätt läge.

 

Varför spelar du händerna som du gör? Är det när du har read på fi, eller vill du skapa en image?

 

Det känns som du har fått för bråttom att vinna inköp, istället för att utnyttja din skill, och vinna pott efter pott för att du är bättre än fi.

 

Sorry om texten blev osammanhängande, har lite bråttom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om du inte tror det hjälper så tror jag det - ta en paus! Bara 3-4 dagar och gör nåt annat, va mkt med polare, träna etc..

 

Sen brukar ett sitebyte (iaf för mig) tända till och tagga till mig själv rätt mycket då man ofta har en bonus att jobba emot och motiverar sig själv att spela mer på så sätt.

 

Det är mina tips, kämpa på !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilta mig asså, visste väl att du var tom, orka inte chippa turn..vilken åsna man är! gah... ;-)

 

 

***** Hand History for Game 1454131325 ***** (Entraction)

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, November 19, 11:40:47 ET 2009

Table Huerto (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Rintie ( $343.41 USD )

Seat 2: Teh_MoUsE ( $276.27 USD )

Seat 3: PanRiver ( $68.73 USD )

Seat 4: John1949 ( $102.00 USD )

Seat 5: danierland ( $125.95 USD )

Seat 6: MrPostman86 ( $479.31 USD )

danierland posts small blind [$0.50 USD].

MrPostman86 posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to MrPostman86 [ Qc 9c ]

Rintie folds

Teh_MoUsE raises [$3.50 USD]

John1949 folds

danierland folds

MrPostman86 raises [$11.00 USD]

Teh_MoUsE raises [$27.00 USD]

MrPostman86 calls [$18.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 6s, Kc, 7d ]

MrPostman86 checks

Teh_MoUsE bets [$40.00 USD]

MrPostman86 raises [$108.00 USD]

Teh_MoUsE calls [$68.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 3h ]

MrPostman86 checks

Teh_MoUsE bets [$137.77 USD]

MrPostman86 folds

Teh_MoUsE wins $137.77 USD

Teh_MoUsE wins $274.50 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...