Gå till innehåll

Teh_MoUsE -


Teh_MoUsE

Recommended Posts

Om vi pushar med hela våran range kommer han få leka gissningslek till slut och då får vi bättre betalt för våra stålhänder som annars troligen hade fått fold emot sig om vi t.ex.

 

Förstår inte riktigt vad du menar, kan vi verkligen ha en bluffrange när SB redan är AI. Det kan väl aldrig vara bra att ha en 4-bet bluff range i det här läget? Om vi har en bluff range här så kommer vi ju ändå att komma till showdown med SB.

 

Jag kanske är ute och cyklar?

 

Hur som helst förstår jag ditt resonemang med att vi inte vill förvandla AQ till en bluff när vi 4-betar och BB ställer AI (vilket jag inte tror händer så ofta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I första handen från sista posten: Du vinner ju 35% av gångerna om han har t ex KQ. Men känns som han kan ha mycket annat skräp där från BTN.

Så nog tror jag en $14 bet på turn är +EV.

Kanske en check-raise AI om man känner sig på humör och situationen är passande 8-) Du får se en gratis river många gånger, och dom ggr han betar turn har du ju skaplig vinstchans och FE med en CR. Skulle dock inte göra det utan hålstegedraget.

 

Hand 2 känns rätt farlig att fortsätta beta mot två spelare. Och känns som du har för stark hand för att göra om den till bluff. Jag skulle nog tagit chansen och checkat för att hålla potten nere, och kanske fortsätta om turn är ofarlig.

Om dom checkar turn kanske man kan beta 60% pott? Men risken är väl att dom nu synar med JJ/KK/AA, så det blir samma scenario som att beta flop?

Det blir ju skillnad med bara 1 fi i potten såklart.

 

Hand 3 är nog ok om du spelar mycket mot honom och kan utnyttja bluffen mycket i framtiden. Men sett till denna gång tror jag ofta han gråtsynar med överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...