Gå till innehåll

Teh_MoUsE -


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är väl just mot en weak spelare du funkar?

 

 

 

Aldrig provat. Bara spelat svs/ftp innan.

 

sry my bad, blandade ihop det med tight..Tycker du nog kan folda mot hans ch min rr på flop där trots history om han är weak...? Tror inte weaka spelare bluffar i dassa spots generellt i 3 betade potter alltför ofta?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen: Om du definierar en spelare som vek - är det inte då konstigt att tro att samma spelare ska 5-beta dig utan någonting? Floppen är inte ett dugg dragig heller så en semibluff är inte särskilt trolig. Och själv har du inget utom två överkort som du inte ens vet om det är outs. Hans lilla 3-betsminraise och omslaget sen säger väl precis det som sen bekräftas - ett set.

 

Skulle han mot förmodan ha AT eller QQ som väl är teoretiskt möjliga så har du löjligt få outs och har absolut inga synodds här. Men att han skulle sitta tom här med en hand du slår... nä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att höja lite mer än 2.5 bb preflop från SB? Känns onödigt att låta honom se en billig flop med en sämre hand i position, när han nog ändå letar varje anledning till att försvara sin BB med en duglig hand.

 

SB är ju som standard ändå ingen bra position för att stjäla, så jag tycker det fungerar bättre att höja mer sällan där, och då höja lite mer. Då får man mer cred också, och fi lägger sig oftare.

 

Jag tycker det fungerar bra att höja till 4 från SB, 3 BTN, och 3.5 resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han ställer har jag ganska bra odds för att syna emot QQ-JJ som är den mest troliga delen i hans range. Eftersom brädan inte är drag så gör det hans range mkt mindre (dvs han bluffar nog mer). Det är klart jag fattar jag är slagen när han ställer mig. Så dum är jag inte.

 

Så du vill 4betfolda här? det gör jag hellre med sämre händer än AK där vi måste syna om vi spelar som vi gör.

 

Okej, jag läste lite slarvigt och noterade inte ditt stackdjup.

 

Du får odds nätt och jämnt om du sätter hans range exakt till JJ-QQ. Vilket verkar väldigt märkligt. Även om de är tämligen vanliga så måste du väl räkna med att han ibland kommer att ha set och även ibland AA/KK + AT. I setfallen drar du i praktiken dött, mot övriga har du endast 3 outs. Du behöver nog ha en hyfsad FE från honom på fyrbeten för att ens gå BE på detta spel. Med tanke på att du bara har 58,50 bakom i stacken så tvivlar jag på att du har det mot något annat än en bluff. Vilket han inte lär ha särskilt ofta här IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...