Gå till innehåll

Klyka cyklar för Barncancerfonden


Klyka

Recommended Posts

Jag har fått erbjudande om 30% RB + rullande 5x deposit/reload bonuses (1) på Potraiser (entraction). Borde jag ta det?

 

Totalt 50%, om jag tolkar det rätt. Det är en eurosite, tror jag, vilket är dåligt. Men det kanske kan vara värt ändå?

 

(1) Jag vet inte om terminologin är rätt här. Men som det lät på erbjudandet så ska det vara €10 i bonus per €50 rakat. 20%, att lägga till de 30 %:en alltså, tot 50%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 484
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Brag: +2230 kr.

Beat: En vakt sa "också tar vi ledigt imorgon" till mig vid kassan när jag växlade ut. Jag har varit där ett antal dagar i rad nu, tror det var det han gick på.

Variance: Tror inget av plusset kom från storfisken som jag hade position på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste hela inlägg 176...

 

käre klyka... det är så många fail på din raggteknik att jag inte ens kan börja prata om det.

 

Ett tips att ha i bakhuvet är i vart fall att du inte ska ursäkta dig så mkt när du pratar med tjejer och inte sänka ditt eget värde, s k DLV (demonstration of lower value).

 

Vad du vill göra är istället att DHVa (demonstration of higher value) utan att det sker i form av skryt.

 

En tjej vill respektera och se upp till sin partner. Hon vill kunna berätta för sina polare om varför du är så jävla bäst så att de blir avundsjuka.

 

Du präntar inte direkt in respekt när du ursäktar dig, frågar om att det är ok att störa dem ett tag till osv.

 

Kul att hon ringde efter det där katastrof-smset med sickovarning (10 smsar långt?!). Hoppas det blir bra utav det.

 

GL osv

 

 

Jag håller bara med till visso. Visst finns det egenskaper de flesta tjejer finner mer eller mindre attraktiva/uppskattningsbara, men att köra nåt The Game - crap som regel tror jag är mer fail än win. Det finns säkert tonvis med tjejer som uppskattar den osäkra killen som ursäktar sig hela tiden framför killen som får tjejen att vilja visa sig mer värdefull i hans sällskap.

 

no offence till dig ST, har respekt för dig här på pf och uppskattar oftast det du skriver, men ibland, som nu, blir det lite DLH från din sida.. Demonstration of Lower Humbleness.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns säkert tonvis med tjejer som uppskattar den osäkra killen som ursäktar sig hela tiden framför killen som får tjejen att vilja visa sig mer värdefull i hans sällskap.

 

Jag vill bara inflika att den där killen faktiskt inte är jag. :) Tvärt om känner jag mig för det mesta rätt självsäker, skojfrisk och avslappnad när jag talar med okända tjejer.

 

Just so you know. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara inflika att den där killen faktiskt inte är jag. :) Tvärt om känner jag mig för det mesta rätt självsäker, skojfrisk och avslappnad när jag talar med okända tjejer.

 

Just so you know. :mrgreen:

 

haha det är okej :-D Jag menade inte så, utan ville bara ha lite kontrast till ST's post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,nog är det så att venutian arts inte är allt. Men oftast när ett ragg går hem så tror jag att man om inte annat har luckboxat sig till en teknik som stämmer in på ganska mycket av det som ska vara bra enligt läran om venutian arts.

 

Jag har aldrig förr ägnat mig åt ragganalys på det sätt som vi pokerspelare sysslar med handanalyser, men nu har jag en arbetskamrat som brukar göra just det. Jag berättade om valborgsflirtandet, och han höll inte med mig om att jag gick rakt emot vad som är rätt. Jag kan inte mycket om detta, men om jag minns det hela rätt och inte missförstod något så är detta på ett ungefär vad han sa:

 

Tjejen på torsdagkvällen, henne jag körde en massa raggningsrepliker bara för att driva - här öppnar jag med en uppenbar skämtsamhet, det är tydligt att jag inte kör raggningsreplikerna i sig för att få henne på fall utan att det bara är ett sätt att skapa kontakt. Funkar, så länge man snabbt kommer vidare från det, byter samtalsämne och får igång en intressant diskussion. Nu gjorde jag ju inte det, utan bara tog hennes nummer, men det var väl typ det näst bästa iom tidspressen (att vi var på väg därifrån och de andra redan hade börjat gå).

 

Tjejen i fönsterbläcket på nationen: Att jag började prata franska med henne och driva med spelat dålig svenska funkar på samma sätt - bara ett sätt att skapa kontakt och få henne avspänd, och här bytte jag snabbt samtalsämne och vi pratade om allt möjligt. När jag kände att jag inte riktigt lyckades hålla igång samtalet längre så föreslog jag att vi skulle till dansgolvet, minns inte vad han (arbetskamraten) sa om det. Men, som sagt, det var först när jag gett upp den här tjejen som jag började DLVa i någon mening.

 

Västerås: Här luckboxade jag rätt mycket. Såg henne, började prata. Tror fan det var hon som tog ögonkontakt med mig, så det bara hände. Bra: Diskussionen, gjorde mitt bästa för att inte fastna i ett spår. Dåligt: Gav en komplimang som kändes lite krystad, det hänger väl lite ihop med DLV att man inte ska ge henne för tydliga tecken på att man är intresserad? Polaren menar att det var sjuk tur att jag trodde att hon dissade mig i det läget, för då gick jag iväg och pratade med min bekanta som stod i närheten, dvs jag dissar henne (trots att jag i detta läge tror att jag är dissad). När jag får blicken och omvärderar läget, så går jag (uppriktigt) motvilligt tillbaks och tar hennes nummer lite a la "ja, ja, vi får väl höras då". Ju mer jag tänker på det desto snyggare blir det, och det var på ren luck box. Jag släppte henne, men lät henne sen komma in igen. Det visar att jag inte är despo-på, vilket är bra.

 

SMS:et är sedan en helt annan historia. När man ringt två gånger så har man redan hamnat i patetisk-och-troligen-dissad facket. Handlade då inte alls om att maximera chanserna att få ligga, då hade jag aldrig skrivit nåt sånt där. Snarare, som sagt, att få syn av sämre sas. Svarar hon, så har hon placerat sig i det mycket smala fack av tjejer som har många av de egenskaper jag letar efter, svarar hon inte så var förlusten ändå redan gjord.

 

:club: :club: :club:

 

Wtf detta låter som ett försvarstal, men det är ju inte meningen. eller kanske lite. :) Tycker iaf sånt här är väldigt intressant, även om det inte är nåt jag direkt har tänkt på att använda i praktiken själv.

 

Vill gärna höra Supertequilas och andra v-artisters tankar på ovanstående.

 

Edit: Fast fan, arbetskamraten gillade SMS:et också. Men jag vettefan varför, kommer inte ihåg vad han sa. Det kan ju aldrig vara bra gentemot gemene tjej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KungKroon och JohnH,

 

Jag tar det absolut inte som en disrespect, för jag är en högst medioker spelare. Samtidigt odlar jag bilden av mig själv som en rätt skarp pokerteoretiker. Att jag inte lyckas bättre i mitt spel är ett problem för min självbild, helt klart.

 

Men jag vet varför, och jag jobbar på att ändra på det. Problemet är att jag bestämde mig på tok för sent (alldeles nyligen). Jag har grottat i teoretiska resonemang men utan att ens försöka koppla det till praktiskt spel. Jag har nästan aldrig ägnat mig åt handanalyser. Jag har ofta inte en susning om varken mina eller fi's ranger. Däremot vet jag ofta vad jag skulle göra OM jag visste våra ranger. :mrgreen:

 

Nu försöker jag åtgärda dessa brister, och har gått från den nyliga insikten att jag är en ganska dålig spelare till att iaf se mig som en medioker spelare - det är ett framsteg, och ett ganska snabbt sådant. Men jag har fortfarande massor att lära.

 

Men jag tror att om jag fortsätter på denna bana så kommer det att gå bra för mig. Men jag kommer att göra massor av idiotspel på vägen dit.

 

 

Borde inte Fixed Limit vara ett bra spel för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, spelade det förut, och tror absolut att det skulle kunna vara bra. Dessutom kunde jag multitabla mycket bättre där, spelade upp till 12 bord, även om det oftast var bekvämt bara upp till 8 bord. Men det var ett tag sen, och jag vet inte om det finns nån action nu, och tror ärligt talat att jag blir lite uppäten i dagsläget. Mest bara grinders som spelar nu tror jag, och jag lär ha halkat efter rätt ordentligt. Vet inte dock.

 

Har just köpt Stoxtraders bok som jag kanske ska läsa snart, sen får vi se om suget att spela FL kommer tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken. Skulle uppskatta om db-innehavaren ville komma och hälsa på undertecknad helgen 22/5! En trevlig klubbturre står på programmet. Ev kommer din särbo Roffe och hälsar på dessutom...

Hämtning vid jvg-stn på lördagen och transport av bakfull Klyka til tåget på söndagen utlovas.

Välkommen fiskjevel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha gillade dating-analysen ur The-game-perspektiv.

 

De som säger att game-grejer inte funkar, vet inte riktigt om innehållet. Det är ett utstuderat psykologiskt tillvägagångssätt som spelar på en hel del psykologiska reaktorer hos människor (inte bara kvinnor) på ett diskret sätt.

 

GL med jakten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha gillade dating-analysen ur The-game-perspektiv.

 

Frågan är dock om du gillar resonemangen eller om det bara var ordbajs? Själv vet jag inte. :)

 

GL med jakten :)

 

Ty obv.

 

Edit: Btw biljetter till mikes "landställe" bokade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska spela ett spel med EV- och vill maximera sina chanser att vinna, så ska man maximera (se reservation i nästa stycke) variansen. Det är en följd av att variansen är ett mått på den förväntade avvikelsen från EV:t, och vill vi vinna i ett spel med negativt väntevärde så vill vi avvika från EV:t, ergo ha varians.

 

Du skrev detta i High Stakes Poker-tråden. Jag kan inte riktigt tyda det ovanstående. Om jag tänker omsätta 100 kronor på rött/svart (varken mer eller mindre). Menar du då att det är bättre att sätta 1:-/snurr än att sätta hela hundralappen på en gång? Ev:t kommer att vara samma eftersom vi omsätter lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska spela ett spel med EV- och vill maximera sina chanser att vinna, så ska man maximera (se reservation i nästa stycke) variansen. Det är en följd av att variansen är ett mått på den förväntade avvikelsen från EV:t, och vill vi vinna i ett spel med negativt väntevärde så vill vi avvika från EV:t, ergo ha varians.

 

Du skrev detta i High Stakes Poker-tråden. Jag kan inte riktigt tyda det ovanstående. Om jag tänker omsätta 100 kronor på rött/svart (varken mer eller mindre). Menar du då att det är bättre att sätta 1:-/snurr än att sätta hela hundralappen på en gång? Ev:t kommer att vara samma eftersom vi omsätter lika mycket.

nej, det menar han inte, högst varians är att satsa hela beloppet, sen är dina jämförelser till roulette felaktiga, lägg ner bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, det menar han inte, högst varians är att satsa hela beloppet, sen är dina jämförelser till roulette felaktiga, lägg ner bara.

 

Nu handlade just det inlägg han citerade till stor del om roulette, så inget knas å Lobos sida här. Men i övrigt har du ju rätt.

 

Lobo, är på jobbet och de närmaste dagarna är mest bara jobb, mat, sömn och sprit. Återkommer mer utförligt på söndag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste gången på CC blev det -3995 kr. Det innebär att den del av rullen som jag inte har bränt på bra saker som sprit och snabbmat (samt lite skräp som räkningar och sånt) är borta. Det betyder i sin tur att CC-grinden får lugna sig lite.

 

Just nu är det städning som står på schemat, vilket är synd, för solen gazzar på som tusan. Har haft t-shirt-på-uteservering-premiär idag, men nu bär det alltså av in i min mörka håla för att fixa till den. Ikväll kommer nämligen några öltörstiga polare över och invaderar min lägenhet innan vi drar ut och käkar på en restaurang där jag jobbade för ett par år sen. Sedan vidare ut på lokal.

 

Kan bli en bra kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...