Gå till innehåll

Klyka cyklar för Barncancerfonden


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 484
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Män är som bekant bättre än kvinnor på det mesta.

 

Kvinnor är dock bättre på att få andra kvinnor att komma genom att använda fingrarna.

 

Det är i vart fall vad mitt, numera lesbiska, f d flickvän sa till mig häromdan.

 

Jag förklarade att vi män skulle i princip kunna vara bättre än kvinnor även på den punkten, men vi saknar motivation att anstränga och förbättra oss på den punkten eftersom vi har en snopp som sköter saken, vilket kvinnor då saknar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klipper från senaste Illustrerad Vetenskap:

 

Män och kvinnor är lika intelligenta, men de är det på varsitt sätt. Det visar bland annat experiment utfört av den amerikanske neurologen Richard Haier och hans kollegor vid Unviversity of California, Irvine. /.../

Åtskilliga vetenskapliga försök har dokumenterat att kvinnor och män använder sina hjärnor på olika sätt, och att det ger dem särskilda könsspecifika färdigheter.

 

Män

- Matematik

- Rumsuppfattning

- Synsinne

 

Kvinnor

- Språk

- Minne

- Hörsel och luktsinne

 

Teknik och bollsinne kan ju sorteras in under de manliga egenskaperna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite diskussion, kul att det kickade igång på ett i och för sig i sammanhanget irrelevant men nog så intressant sidospår, och kul att det var Fis-Herman som initierade den.

 

Wow. Var du allvarlig när du skrev det här?

 

Det där kvalar nog in på topp tio-listan över det mest verklighetsfrånvända jag någonsin läst. (Och det beror inte på att det är just du som gör bort dig, det är bara en bonus. )

 

Hoppas bonusen smakar bra. Du är välkommen till dagboken, lite haters är bara roligt som lite krydda.

 

Angående den diskussion som blossade upp om kvinnors bollförmåga, så ska jag ärligt säga att jag inte vet riktigt. Jag kan bara konstatera att jag är ett stort fan av genetiska skillnader, men den enda skillnad med avseende på fotboll som jag är bergsäker på är att damer är fysiskt svagare än män. Vad gäller bollteknik etc. så finns det alldeles säkert skillnader, men jag är inte säker på till vems fördel de väger. Det finns säkert relevant forskning på området.

 

Hur det än är med den saken, så räcker det med det begränsade urvalet för att förklara att damfotboll är jävligt lamt i jämförelse med herrfotboll. Jag säger alltså inte (längre :mrgreen:) att urvalet är den enda förklaringen, men det är en fullt tillräcklig förklaring.

 

Att Lichtenstein aldrig kommit långt i fotbolls-VM kanske delvis kan förklaras med att dess invånare har en för fotbollspel ofördelaktig genetik, men det verkar troligt att det begränsade urvalet av fotbollspelare i Lichtenstein är en mångt större faktor i sammanhanget.

 

Skön dagbok, fett störande när man börjar på sida 20 sen blir nyfiken o går en sida bak så står nåt roligt där men som man måste gå en sida till bak för o förstå. Kanske smartare o börja från början efter 3-4 sidor men man är ju inte så bright (=

 

Är ju ganska sent (tidigt) så kanske missat, när kom denna nya du fram som tar risker om jag inte missförstått? Och vad fick dig o göra den ändringen?

 

Tja, kul att du gillar dagboken.

 

Den nya Klyka har växt fram gradvis under de 9 år som jag bott i Uppsala. Jag kom hit som en 19-årig okysst tönt med dåligt självförtroende (dock alltid haft bra självkänsla), och är idag odrägligt självsäker, betydligt snyggare och mindre okysst. Den största självförtroendeboosten var nog när jag, en vecka efter att jag gjort slut med exet, lyckades hooka med en ruggigt fin tjej som jag tidigare helt enkelt hade betraktat som ett par ligor över mig, och dejtade henne ett tag. Att komma över ligatänkandet har hjälpt väldigt mycket.

 

Denna typ av självförtroende sprider sig sedan till andra delar av livet. Jag känner att jag alltid kommer att klara mig, antingen fixa det riktigt bra för mig eller bara kunna må bra ändå. Då finns det inte så mycket att vara rädd för.

 

Män är som bekant bättre än kvinnor på det mesta.

 

Kvinnor är dock bättre på att få andra kvinnor att komma genom att använda fingrarna.

 

Det är i vart fall vad mitt, numera lesbiska, f d flickvän sa till mig häromdan.

 

Jag förklarade att vi män skulle i princip kunna vara bättre än kvinnor även på den punkten, men vi saknar motivation att anstränga och förbättra oss på den punkten eftersom vi har en snopp som sköter saken, vilket kvinnor då saknar.

 

Jag tror att män ger sjukt mycket bättre avsugningar. Det har nog mer med insideinfo än genetik att göra. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör kvinnliga fotbollsproffs ha lika hög lön som sina manliga kollegor?

 

beror ju på vad fotbollslagen är beredda att betala för spelarna. folk som tror att de eller deras "folkvalda" med våld(läs politik) ska bestämma hur mycket andra ska och inte ska betala för varor eller tjänster är idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror ju på vad fotbollslagen är beredda att betala för spelarna. folk som tror att de eller deras "folkvalda" med våld(läs politik) ska bestämma hur mycket andra ska och inte ska betala för varor eller tjänster är idioter.

 

Jag tycker det vore mer intressant att diskutera varför kvinnliga kulstöterskor inte kan få samma startpremier i GP-tävlingar som kvinnliga höjdhopperskor.

 

1220646267_emma_green_high_swe.jpg

 

Emmmmmma...

 

1247214452_HelenaFibingerova.jpg

 

Helna Fibingerova - kulstjärna i min ljuva ungdom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant läsning

 

Att egenskaper som reaktionstid, spatial perception och koordinationsförmåga skulle vara något som mannen överglänser kvinnan i är ny information för mig. Jag har i min enfald trott att dessa talanger inte skiljde sig nämnvärt åt mellan könen, därav min reaktion på fishermans hånfulla kommentar.

 

Så jag bollar tillbaka frågan till dig (pun intended). Vaför skulle män och kvinnor, som annars är olika på alla andra områden, ha lika förutsättningar för just teknik/bollsinne?

 

Om ovanstående påståenden stämmer (samt även inkluderar andra egenskaper som kan sammanfattas under "bollsinne") så har jag tyvärr inte längre något fog för min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

därav min reaktion på fishermans hånfulla kommentar.

 

Tonen i nämnda kommentar är inget att fästa avseende vid. Fisherman råkar bara hata mig efter att han fick en infraction när jag var moderator, varför han sedan dess ägnat en stor del av sina inlägg åt att göra små tjuvnyp mot mig. Jag hade alldeles säkert fel i det av honom citerade inlägget, men att ett påstående om att kvinnor generellt har samma fördelning av bollsinne som män på allvar skulle kvalificera sig som ett av de 10 mest världsfrånvända påståenden han någonsin läst och att jag genom att skriva det fullständigt har gjort bort mig tror jag inte ens att han tycker, om han bara försöker tänka nyktert på saken. Men hey, no biggie. Jag tänkte/trodde väl fel, antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjejen jag dejtat känns som ett osäkert kort när jag är borta 10 veckor. Det är inget jag tänker försöka hålla igång på distans. Dessutom har det mest känts drygt med henne på sista tiden. Jag gillar henne, men det funkar inte, så det måste ta slut.

 

Drygt var ordet. Våra senaste kontakter:

 

1) Jag ringer från jobbet och säger att jag kommer över efter klockan si och så. OK, säger hon. Kommer in, ger henne en puss, den "puss" hon ger mig tillbaks är inte värd namnet. Sitter i 10 minuter på hennes balkong och snackar innan hon börjar städa, packa, vattna blommor och stressa. Redigt irriterad är hon också och jag känner mig bara i vägen. Sen sätter hon sig med facebook och jag kollar friidrotten på TVn. "Nu ska jag sova, stannar du i natt eller?" och jag stannar. Vi ligger på varsin sida av sängen och rör inte varandra.

 

2) Hon ringer en sen natt. Gråter och ber mig komma över. Jag kommer dit och tröstar och kramar, slaggar över. Hon ville ha någon där.

 

3) Jag ringer när hon är på jobbet, hon låter stressad, är kort och otrevlig. Jag tänker fuck it, hon får höra av sig om hon vill ha mig i sitt liv.

 

4) Igår och idag sprang jag på henne helt random, vi snackade kort. Ringde idag, då jag är trött på skiten och vill ta ett snack som troligen ska leda till att vi skiter i hela grejen. Vill dock ta det in person och inte på telefon, så frågar om hon kan ses nån dag i veckan. "Vi får se, jag måste klara av jobbet och mitt liv i övrigt". Som Crappy sa på MSN: "Hahaha ajfan hon dissade din dump? Det kallar jag diss". She's good..

 

Till saken hör att hon säger till mig att hon måste sova, ska jobba etc, men ändå är hon ute och super typ varenda kväll. Rätt uppenbart att tjejen är ointresserad. Om inte så är hon rätt jävla askass på att hantera relationer med folk.

 

Totalt onödigt att slösa tid på en sån här grej. Om hon skulle skärpa till sig så skulle jag kunna tänka mig att bibehålla nån form av vänskap, eventuellt med förmåner. Men jag har redan sedan ett tag tillbaks börjat träffa andra igen. Känns inte som att jag är skyldig henne att hålla mig i skinnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Hmmmm

Du tror inte att hon möjligen tyckte det var en diss när du sov över utan att ens försöka?

 

Eller är det möjligen så illa att hon dissar dig innan du hinner dissa henne?

 

Hmm, vilken gång? När hon var asdryg, irriterad och stressad, inte returnerade min kyss ordentligt samt totalignorerade mig så jag förpassades till friidrottssoffan? Eller den gång då jag var en gentleman och inte utnyttjade det faktum att hon var ledsen och sårbar? :-P

 

Mina freezeoutförsök (som för övrigt varit totala nederlag) har föregåtts av hennes dissar, yessir.

 

han kan i o f s ha ljugit när han sa att du suger bra...

 

Nää, den var tråkig. Bättre kan du! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående bruden, fattar inte ens varför du lägger ner tid över att fundera över hennes beteende.

 

Framöver gör du det enkelt för dig. Du hör inte av dig. Hör hon av sig o vill träffas, gör du det klart att du bara kan stanna en liten stund (så hon inte behöver oroa sig för att du ska hänga där hela dan o va i vägen). Du drar dit, sätter på o drar hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående bruden, fattar inte ens varför du lägger ner tid över att fundera över hennes beteende.

 

För att jag är en sucker som började gilla bruden. Jag såg problemen redan från början, visste att det skulle bli drygt men det fick vara värt det. Min filosofi från en historia med en annan tjej, som det aldrig blev nåt med fast båda egentligen ville, är att jag inte ska vara så jävla rädd för att göra saker jag senare ångrar. Blir det drygt så går det ändå över.

 

Jag är betydligt mer rädd för att ångra nåt jag inte gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix. Men det kanske är bara för att jag bara låter tjejer suga av mig. :) Hade jag varit gay hade nog avsugningarna varit bättre. :-P

 

Fan, jag började fundera på avsugningar, kille vs tjej dvs. Kan vi inte samla ihop till ngn som "offrar" sig och testar några stycken (tror inte att en ger statistiskt säkerställt resultat) och sedan återkommer om vilket kön som var bäst rent tekniskt?

 

Vi kanske kan ta typ 10% av din cancerinsamling för ändamålet, Klyka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...