Gå till innehåll

Klyka cyklar för Barncancerfonden


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 484
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tror du har rätt Klyka men du får passa dig för att hamna i fällan som min vän har hamnat i.

 

Han är en jämngammal vän till mig som jag känt sedan 7 klass. Sedan dess har jag varit lite förhållande junkie och sällan gått utan förhållande mer än 2 månader. Tror jag haft 12 förhållanden sedan dess tror jag. Min vän hade inte jättelätt med tjejer förr men var inte helt utan heller. I tjugo års ålder vände det plötsligt för honom, det var nya krogragg varje helg nästan och så har det fortsatt i tio år nu. Problemet är nu att de senaste 3-4 åren har han börjat undra hur jag gjort för att få tjejer som är intresserad av mer än ett ragg. För honom har det alltid varit självklart att packa ihop sina prylar på morgonen och knata iväg hem. Hans förhållanden brukar ibland räcka till gemensam frukost. För det är faktiskt så att om man är för "bra" på att ragga på krogen så är det många tjejer som inte tar en seriöst sedan.

 

Sedan tror jag nog att du har hjärtat på rätt ställe klyka så det ordnar sig nog bra för dig.

 

Lycka till!

 

+1

 

Många tjejer genomskådar "skådespelet" och de som ger sig in i det gör det lite på samma villkor som dig. När de senare ska vakna upp dagen efter och ni ska träffas "på riktigt" med era egna personligheter kan det bli enklare att bara åka hem och vänta tills nästa helg ger nya targets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Många tjejer genomskådar "skådespelet" och de som ger sig in i det gör det lite på samma villkor som dig. När de senare ska vakna upp dagen efter och ni ska träffas "på riktigt" med era egna personligheter kan det bli enklare att bara åka hem och vänta tills nästa helg ger nya targets.

 

Kan vara bra nog i bland :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörru, Klyka! Nu när jag äntligen har fått tummen ur och lagt till dig på msn, så är du inte ens där!? Jag är sårad! :(

 

Sorry, kanske råkade ignorera din add i samband med att jag fick en massa spambotadds. PM:a adressen så fixar vi det.

 

Inte fan behöver man först "negga", sen låta sin "wingman" köra en avledande manöver så att man kan bjuda på nötdrinken från bartendern man nyss mutat med 100 spänn så att han också kan "negga" henne för att sedan glida in och försvara tjejen samtidigt som man uppmärksammar hennes snygga märkesskor som definitivt kan tolkas som att hon tidigare haft två förhållanden vilket ger dig en öppning att smeka henne på ryggen. Jävla trams I tells you.

 

Håller helt med, det där låter som en skitdålig raggningsteknik. :-P Men jag förstår din poäng. Utan att hålla med.

 

Bemöter bättre sen när jag inte jobbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha den här dagboken är verkligen nöten i sina bästa stunder!

 

kort råd från höjden av +15 levnadsår och förhållanden med både äldre och (ganska mycket) yngre tjejer: Känns det rätt så kör på. 7 år är ingenting i långa loppet heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel: man träffar en tjej - ute, hemmafest, gemensamma bekanta osv osv. Man pratar med tjejen som vilken annan normal människa som helst. Man märker om man "klickar" och sedan tar man initiativet (där många alltså failar). Exempelvis genom att säga att man tyckte att hon var trevlig och fråga om hon skulle vilja träffas en annan gång för w/e. Telefonnummersbyte och sedan ger resten sig själv.

Man lär väl inte få så många one night stands på det sättet men väl ett förhållande om det fortsättningsvis går bra.

 

Om mitt gamla jag möter 100 000 (och så många möter man definitivt på en inte alltför lång tidsperiod) tjejer som är potentiella förhållandepartners (dvs de uppfyller alla mina kriterier och skulle funka att ha förhållande med och det skulle klicka om det bara gavs chansen), så skulle jag gå förbi 99 800 av dem, för att jag inte har ett naturligt sätt att approacha dem. Av de 200 jag presenteras för eller annorledes möter på ett naturligt sätt så kommer jag att upptäcka "klicket" med 10 stycken men ändå senare bli rejectad av 9. Den sista, dvs 1 av 100 000, blir min flickvän om vi lägger till ett rejält mått tur.

 

Om jag skulle bli e riktigt bra PUA och jag möter 100 000 tjejer som är potentiella förhållandepartners så chickar jag ur och går förbi 95 000 av dem. Av de 5000 som jag approachar så lyckas jag "skapa" ett klick med 1000, men blir ändå senare rejectad av 850 stycken. Kvar finns 150.

 

Sjukt arbitrary siffror, men ändå inte helt ihopspökade. Det är så många led där det är färre potentiella som sorteras ut i processen, så skillnaden är enorm i slutänden. Det innebär inte att man har större möjlighet att hitta en bra partner, men det innebär en större chans a priori att hitta en som i så stor utsträckning som möjligt fungerar i ett förhållande.

 

Det är lite samma som anledningen till att damfotboll är så sjukt mycket tråkigare att titta på än herrfotboll - jag tror alls inte att damer generellt är tekniskt sämre fotbollsspelare än herrar, men pga det mycket mindre urvalet av kvinnliga spelare så får de inte till en ordentlig spets. Om jag kan träffa potentiella partners 150 gånger så lätt som innan, så innebär det att chansen att glida in på en av de a priori mer attraktiva potentiella verklighetslinjerna är betydligt mycket större. Dvs jag har optimerat mot en mer attraktiv händelseutveckling.

 

Detta har dock ingenting med hur man sedan värderar det faktiska utfallet att göra. När man väl har "valt" att slå in på en verklighetslinje så tenderar man att värdera just den allra högst, såvida man inte är direkt missnöjd med livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst kanske allt detta blir helt onödigt. Det blir inga exkursioner nu iaf, för jag är inte typen som raggar på andra medan jag dejtar nån. Och dejtar, det gör jag. Takfesttjejen och jag har träffats väldigt mycket hela veckan. Trots att det bara har gått en vecka så känns det som det har gått betydligt längre tid än så. Jag har redan hunnit träffa en hel del av hennes bekantskapskrets, sett hennes föräldrahem (dock inte föräldrarna, phew) och varit med henne ut till stallet två gånger.

 

Stallet, ja. Vet inte om jag nämnt det, men jag har ett förflutet som hästryttare. Gayigt, säger vissa, men jag hävdar motsatsen. Ett perfekt sätt att träffa massor av tjejer - synd bara att jag var för osäker för att ta vara på guldläget på den tiden. Ger dock en del billiga pluspoäng så här i efterhand. Man ligger nog rätt bra till när man hänger med ut till stallet och redan har borstat hästen när tjejen kommer ut ut omklädningsrumet. Att vara behjälplig med sadling och tränsling gör knappast heller nån skada. :mrgreen: Lines som "det är väldigt tydligt att hon har jobbigare med galoppen i höger varv, hon verkar vilja byta galopp när du rider felställd på långsidan" är andra äss att dra upp ur rockärmen. Och för att avsluta det hela visar man fotot på sig själv i 11 års ålder stolt poserande med D-ponnyn Soraya. Så ja! :-D

 

Nä, men helt seriöst. Jag tror nog att man får pluspoäng på det. Dessutom är det ett slumrande intresse och jag älskar verkligen hästar. Det var skitkul att få komma ut och återuppliva sina nio år gamla färdigheter. Sen vart man ju lite uttittad av tjejerna i stallet, och det kändes att folk spekulerade lite i vad det var för en snubbe som hängde med ut till stallet två gånger. Det jobbiga är att jag gillar läget lite för mycket. Fan, det här går som på räls känns det som, men jag vet varken vart det bär eller vart jag vill att det ska bära.

 

Den som lever får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Så, då har man sagt till chefen att det snart kommer en avskedsansökan. Ska ta mitt pick och pack och flytta till Eskilstuna, där jag ska praktisera på en myndighet och få klart mitt exjobb i juridik.

 

Massor av trådar att dra i, praktiska saker att fixa, försörjningsproblematik att lösa, date att dumpa, arbetskamrater att ta farväl av, datum att spika, handledare att fixa, bostad att hitta, flyttbilschaufför att muta. Med mera.

 

Spännande/osäkert. Roligt/tråkigt. Blandade känslor, mest positivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, då har man sagt till chefen att det snart kommer en avskedsansökan. Ska ta mitt pick och pack och flytta till Eskilstuna, där jag ska praktisera på en myndighet och få klart mitt exjobb i juridik.

 

Massor av trådar att dra i, praktiska saker att fixa, försörjningsproblematik att lösa, date att dumpa, arbetskamrater att ta farväl av, datum att spika, handledare att fixa, bostad att hitta, flyttbilschaufför att muta. Med mera.

 

Spännande/osäkert. Roligt/tråkigt. Blandade känslor, mest positivt.

 

Hejja Klyka:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty. :)

 

Så har man fått napp av en potentiell handledare, men han var väldigt fåordig i sitt mail till mig. Kanske är lite illavarslande.

 

:club: :club: :club:

 

Tjejen jag dejtat känns som ett osäkert kort när jag är borta 10 veckor. Det är inget jag tänker försöka hålla igång på distans. Dessutom har det mest känts drygt med henne på sista tiden. Jag gillar henne, men det funkar inte, så det måste ta slut.

 

Å andra sidan finns det en tjej på jobbet som jag har träffat inte mer än 4ish gånger under de dryga två år jag jobbat där, men som jag tyckt var väldigt söt och som jag inbillat mig nån form av klick med när jag pratat med henne. Igår kom hon och hennes expertteam och en massa big bosses ned till min avdelning och trängdes runt en ensam stackars produkt som hade en ovanlig defekt som skulle utvärderas. Det var cirkus, och det fanns bara utrymme att diskutera produkten. Jag inbillade mig dock att blickar utväxlades mellan henne och mig.

 

När cirkusen var över, och alla hade återgått till sitt, så bestämde jag mig för att göra nåt jag inte skulle gjort om det inte var för det faktum att jag ska sluta jobba där. Jag ringde växeln och tog reda på hennes nummer, snackade lite löst, berättade att jag ska sluta, sa att mtp att man ser henne så sällan så vet man ju aldrig om vi ses på de två månader jag har kvar, och det borde vi göra något åt. Så jag föreslog en date.

 

Jag vart nobbad. "Jag har sambo sedan många år" kan ju betyda att hon har sambo sedan många år eller att jag bara inbillat mig klicket. Men det gör inget. Det var en longshot, så jag har inte nåt att förlora. Dessutom verkade hon uppriktigt glad, jag tror att jag gjorde hennes dag. Alltid något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag föreslog en date.

 

Jag vart nobbad. "Jag har sambo sedan många år" kan ju betyda att hon har sambo sedan många år eller att jag bara inbillat mig klicket. Men det gör inget. Det var en longshot, så jag har inte nåt att förlora. Dessutom verkade hon uppriktigt glad, jag tror att jag gjorde hennes dag. Alltid något!

 

Det är rätt inställning!:lol: GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror alls inte att damer generellt är tekniskt sämre fotbollsspelare än herrar, men pga det mycket mindre urvalet av kvinnliga spelare så får de inte till en ordentlig spets.

Wow. Var du allvarlig när du skrev det här?

 

Det där kvalar nog in på topp tio-listan över det mest verklighetsfrånvända jag någonsin läst. (Och det beror inte på att det är just du som gör bort dig, det är bara en bonus. )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Var du allvarlig när du skrev det här?

 

Det där kvalar nog in på topp tio-listan över det mest verklighetsfrånvända jag någonsin läst. (Och det beror inte på att det är just du som gör bort dig, det är bara en bonus. )

 

+1, fast med vänligare ord :mrgreen:

Hoppas att sammanhanget var förmildrande eller nåt. Förklara dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön dagbok, fett störande när man börjar på sida 20 sen blir nyfiken o går en sida bak så står nåt roligt där men som man måste gå en sida till bak för o förstå. Kanske smartare o börja från början efter 3-4 sidor men man är ju inte så bright (=

 

Är ju ganska sent (tidigt) så kanske missat, när kom denna nya du fram som tar risker om jag inte missförstått? Och vad fick dig o göra den ändringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Var du allvarlig när du skrev det här?

 

Det där kvalar nog in på topp tio-listan över det mest verklighetsfrånvända jag någonsin läst. (Och det beror inte på att det är just du som gör bort dig, det är bara en bonus. )

Ok, så låt oss höra din teori. Kan det bero på avsaknad av den berömda bollgenen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så låt oss höra din teori. Kan det bero på avsaknad av den berömda bollgenen?

 

Damfotboll går så mycket långsammare, de skjuter sämre, målvakterna har inte samma spänst och det känns lite som att man tittar på en P13-match.

 

 

Skulle man minska planerna, bollen och målen kanske det skulle gå att titta på men jag är tveksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...