Gå till innehåll

Ferna - Vart ska jag spela?


Ferna

Recommended Posts

Efter att inte ha träffat en floppjävel och inte träffat något set på floppen dom senaste 30k händerna verkar det nu ha vänt, körde 3k händer ikv, skojjar inte när jag säger att jag fått 4 eller 5 fyrtal fått KK och AA, QQ minst 10 ggr var och inte blivit utdragen EN ENDA gång, livet leker fan nu, detta har jag fan väntat på länge fan va gött det kändes, och fan va mycket lättare det blev att spela när man får en bit av floppen varje gång haha :-D

 

VARIANS I ALL ÄRA! Men bara positiv tack, den negativa kan ni ge till någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 790
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Efter att inte ha träffat en floppjävel och inte träffat något set på floppen dom senaste 30k händerna verkar det nu ha vänt, körde 3k händer ikv, skojjar inte när jag säger att jag fått 4 eller 5 fyrtal fått KK och AA, QQ minst 10 ggr var och inte blivit utdragen EN ENDA gång, livet leker fan nu, detta har jag fan väntat på länge fan va gött det kändes, och fan va mycket lättare det blev att spela när man får en bit av floppen varje gång haha :-D

 

VARIANS I ALL ÄRA! Men bara positiv tack, den negativa kan ni ge till någon annan.

 

detta är ju enbart pga du kom på hur hela internetpokern ligger till, med proffs som får betalt osv. De mättar din mun en stund nu så du glömmer din teori :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går igenom serien DOGISHEADS UP serien på DC som magico här tipsade om för någon dag sedan, jag har kommit in på episode 3 och förstått det mesta så långt, serien är väldigt bra hittills måste jag säga, men i slutet av episode 3 är jag helt lost alltså, får se vad ni säger om detta, men på slutet börjar DOG snacka om matematiken bakom valuebetting och bluffing, jag är alltså lost här, ni som vill hjälpa till eller kanske lära er något själva ta och titta från 55e minuten av episode 3 allt därefter fattar jag nada, hur viktigt är detta att kunna??

 

Och ja, jag har nog lite för lite IQ för att förstå det, känns som att man måste ha minst 120 i IQ för att förstå den där matematiken :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går igenom serien DOGISHEADS UP serien på DC som magico här tipsade om för någon dag sedan, jag har kommit in på episode 3 och förstått det mesta så långt, serien är väldigt bra hittills måste jag säga, men i slutet av episode 3 är jag helt lost alltså, får se vad ni säger om detta, men på slutet börjar DOG snacka om matematiken bakom valuebetting och bluffing, jag är alltså lost här, ni som vill hjälpa till eller kanske lära er något själva ta och titta från 55e minuten av episode 3 allt därefter fattar jag nada, hur viktigt är detta att kunna??

 

Och ja, jag har nog lite för lite IQ för att förstå det, känns som att man måste ha minst 120 i IQ för att förstå den där matematiken :/

 

Tror du att verkligen att alla spelare som vinner har full koll på den biten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går igenom serien DOGISHEADS UP serien på DC som magico här tipsade om för någon dag sedan, jag har kommit in på episode 3 och förstått det mesta så långt, serien är väldigt bra hittills måste jag säga, men i slutet av episode 3 är jag helt lost alltså, får se vad ni säger om detta, men på slutet börjar DOG snacka om matematiken bakom valuebetting och bluffing, jag är alltså lost här, ni som vill hjälpa till eller kanske lära er något själva ta och titta från 55e minuten av episode 3 allt därefter fattar jag nada, hur viktigt är detta att kunna??

 

Och ja, jag har nog lite för lite IQ för att förstå det, känns som att man måste ha minst 120 i IQ för att förstå den där matematiken :/

 

 

kolla igenom mathematics of nl holdem med wiltontilt också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att verkligen att alla spelare som vinner har full koll på den biten?

 

Ju mer info du har ju mer kan du vinna?! Okej dom som är vinnande på nl10 kanske inte har koll på det, men dom som sitter på high stakes borden lär nog ha det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver verkligen seriös hjälp här, har mött en kille HU konstant dom senaste dagarna och han har verkligen fått mig att känna mig riktigt fiskig (Ja vilket jag är i know)

(Det är NL10 för dom som undrar)

 

Jag ska försöka berätta om denna killes spelstil så gott det går.

 

Jag har inge stats eller något sådant på honom eftersom HEM eller något annat program inte funkar på denna klient!

 

INFO:

 

Han synar väldigt mycket ur position, synar nästan alla mina cbets, värdebettar nästan aldrig, checkar nästan konstant till mig även om han sitter på nötterna.

Han 3betar näst intill aldrig, men han synar 100% av mina 3bets och 4bets.

Han kan syna en 3bet med T3 ja alltså VADSOMHELST!

 

Detta har till en början drivit mig till vansinne, så jag har ändrat min spelstil till att värdebetta mycket mer och bara höjja preflop i position med höga kort med bra värde i som t ex alla A och alla K och Q ner till Q7, sen har jag dragit ner Cbet till mycket mindre än förut, och skjuter nästan alltid turn om jag har ett par, sen har jag även höjjt mina 3bets till A ner till A10 och K ner till K10 så jag 3betar ganska ofta, sen 3betar jag alla pp ner till 77, men detta känns ändå inte som jag gör rätt, för han fortsätter att vinna över mig hela tiden, så snälla vad är optimal strategi mot denna filur?

 

Mvh Ferna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att verkligen att alla spelare som vinner har full koll på den biten?

 

nä det har dom inte, ska det vara en legitim orsak till att vägra lära sig det?

 

Gillar dig ferna, du försöker! trots att du har insikten att du är totalt värdelös på teori och matematik i största allmänhet. Props.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä det har dom inte, ska det vara en legitim orsak till att vägra lära sig det?

 

Gillar dig ferna, du försöker! trots att du har insikten att du är totalt värdelös på teori och matematik i största allmänhet. Props.

 

Ja, matematik är inte min styrka direkt, därför måste jag träna mer på det, så långt förstår jag, bättre att försöka lära sig det än att blunda för det, för det kommer jag tjäna på i längden.

 

Något som jag däremot har större fördel av är den psykologiska biten, men jag hade nog hellre varit bättre på matematik eftersom jag tror att man har mer nytta av det i det långa loppet!

 

Snälla kan du inte läsa igenom det förra inlägget jag skrev här i dbn, så jag kan spoila den där killen HU :-D

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä det har dom inte, ska det vara en legitim orsak till att vägra lära sig det?

 

Gillar dig ferna, du försöker! trots att du har insikten att du är totalt värdelös på teori och matematik i största allmänhet. Props.

 

Nä absolut inte men på den nivå som Ferna tydligen spelar på så betvivlar jag att motståndarna fattar matematiken.

Och genom att dom inte gör det så faller teorin ganska så platt.

 

Men jag håller med om att mathematics of nl holdem med wiltontilt är bra och efter man sett det ett antal ggr så sitter det i bakhuvudet.

Så den gång man spelar mot en tänkande spelare så kan man dra nytta av teorin.

 

Så titta på den också Ferna men var beredd på att du måste se det några ggr för att det ska fastna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver verkligen seriös hjälp här, har mött en kille HU konstant dom senaste dagarna och han har verkligen fått mig att känna mig riktigt fiskig (Ja vilket jag är i know)

(Det är NL10 för dom som undrar)

 

Jag ska försöka berätta om denna killes spelstil så gott det går.

 

Jag har inge stats eller något sådant på honom eftersom HEM eller något annat program inte funkar på denna klient!

 

INFO:

 

Han synar väldigt mycket ur position, synar nästan alla mina cbets, värdebettar nästan aldrig, checkar nästan konstant till mig även om han sitter på nötterna.

Han 3betar näst intill aldrig, men han synar 100% av mina 3bets och 4bets.

Han kan syna en 3bet med T3 ja alltså VADSOMHELST!

 

Detta har till en början drivit mig till vansinne, så jag har ändrat min spelstil till att värdebetta mycket mer och bara höjja preflop i position med höga kort med bra värde i som t ex alla A och alla K och Q ner till Q7, sen har jag dragit ner Cbet till mycket mindre än förut, och skjuter nästan alltid turn om jag har ett par, sen har jag även höjjt mina 3bets till A ner till A10 och K ner till K10 så jag 3betar ganska ofta, sen 3betar jag alla pp ner till 77, men detta känns ändå inte som jag gör rätt, för han fortsätter att vinna över mig hela tiden, så snälla vad är optimal strategi mot denna filur?

 

Mvh Ferna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...