Gå till innehåll

Ferna - Vart ska jag spela?


Ferna

Recommended Posts

  • Svars 790
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror ni det? Jag tycker Ferna verka tänka fel på ett mycket skönare vis.

 

Ja kanske det, men det är ju samma skrot och korn ändå...

 

Och apropå din signatur, jag kollade upp det aktuella inlägget och det fanns ju flera tillägg och reservationer till det som jämnade ut jämförelsen. I rule!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att förstå varför man gör som man gör är inte ett krav för att lära sig spela poker

 

Det är inte ett krav men för att du ska utvecklas som spelare så måste man förstå dom fundamentala aspekterna av pokern för att kunna bli bättre.

 

Det handlar inte om svart eller vitt utan visst kan en läkare klara av en rutinoperation utan att förta sig.

För han har en gång lärt sig varför han gör som han gör och vad resultatet blir om han gör annorlunda.

 

Håller med om att majoriteten av jobb inte kräver den mest avancerade tankeverksamheten för att utföra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja kanske det, men det är ju samma skrot och korn ändå...

 

Och apropå din signatur, jag kollade upp det aktuella inlägget och det fanns ju flera tillägg och reservationer till det som jämnade ut jämförelsen. I rule!

 

Vad var det? Mindre hår och fulare dialekt? Jag tror du kan lägga till att du schteker mer än mig och det gillar ju obv brudarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är jag och ingen annan, snälla ni säger hela tiden att jag tänker fel, vad beror det på? Har jag för lågt IQ? Kan ni inte komma med en enkel förklaring på hur jag tänker och hur jag ska tänka istället?

 

Ni borde ju veta ganska bra hur jag tänker vid det här laget, och veta på ett ungefär hur långt jag kommit i min "tankeprocess" vad gäller poker, har ni några tips vad jag bör förbättra träna mest på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är jag och ingen annan, snälla ni säger hela tiden att jag tänker fel, vad beror det på? Har jag för lågt IQ? Kan ni inte komma med en enkel förklaring på hur jag tänker och hur jag ska tänka istället?

 

Ni borde ju veta ganska bra hur jag tänker vid det här laget, och veta på ett ungefär hur långt jag kommit i min "tankeprocess" vad gäller poker, har ni några tips vad jag bör förbättra träna mest på?

 

Först skäller du ut dom. Sen vill du att de ska lära dig. Me no understand! Annars tror inte jag att gänget på slutet har speciellt mycket att lära ut, förutom då Heltok kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först skäller du ut dom. Sen vill du att de ska lära dig. Me no understand! Annars tror inte jag att gänget på slutet har speciellt mycket att lära ut, förutom då Heltok kanske.

 

Du/ni har nog missuppfattat mig, dom enda jag "skällde" på var JNL och Ulaf, dom andra har jag inte sagt något om..

 

Vill bara veta vad jag gör för fel :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, dom vill man inte få lektioner av. :-)

 

Ärligt talat så har jag ingen aning om vem en jävel på detta forumet är, har en svag aning om vissa här hur dom ligger till resultatmässigt men då är det enbart utifrån det jag läst här på PF..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se nedan.

 

Kanske ska förtydliga att jag menade att du borde lyssna istället för att skälla.

 

Jag menade alltså inte att just jag är någon pokergud som du ska lyssna på, men du borde nog lyssna mer och skälla mindre om du vill utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

felet var väl att du inte förstod mitt citat från pokerstoves skapare som förklarar varför FTOP är meningslöst att bry sig om när man försöker bli bättre på poker.

 

Tack Heltok, ärligt talat så läste jag inte igenom det du hade skrivit, läste bara dom två första meningarna som jag såg var Sklanskys egna ord, därför antydde jag att allting som stod där var det han hade skrivit.

 

My bad, ska sluta "antyda" saker hädanefter :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bok, THE BOOK t.o.m.. Förkortning på Mathematics of poker =)

 

coolt, jag laddade ner denna från DC häromdagen Mathematics_of_NL_Hold_em, efter att någon tipsat om denna serie här i min DB, den kanske är bra? Ska iaf ta mig tid att se det nu under helgen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

coolt, jag laddade ner denna från DC häromdagen Mathematics_of_NL_Hold_em, efter att någon tipsat om denna serie här i min DB, den kanske är bra? Ska iaf ta mig tid att se det nu under helgen :mrgreen:

 

jag började kolla och gjorde de i 15 min sen somnade jag :/ I vilket fall kanske den är mer lättförstålig och praktisk men MOP är antaligen pokerns bibel so far..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag började kolla och gjorde de i 15 min sen somnade jag :/ I vilket fall kanske den är mer lättförstålig och praktisk men MOP är antaligen pokerns bibel so far..

 

Okej, men länka boken så jag får se på den, så jag vet vilken du menar :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...