Gå till innehåll

Ferna - Vart ska jag spela?


Ferna

Recommended Posts

  • Svars 790
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi kan väl börja med denna då, info om FI, jag har höjjt honom från SB 3 händer i rad och tagit alla varav 2 st på floppen..

Han spelar 19/11 på 64 händer.

 

Känns som att jag spelar handen perfekt fram till synen?

 

http://www.holdemmanager.net

NL Holdem $0.25(BB) Poker Stars Game#32933210410

 

Ferna123 ($28.40)

lame.basics ($24.15)

larock01 ($26.15)

Micak1 ($39.45)

klounSS ($14.10)

 

Ferna123 posts (SB) $0.10

lame.basics posts (BB) $0.25

 

Dealt to Ferna123 Jd Jh

fold, fold, fold,

Ferna123 raises to $0.75

lame.basics calls $0.50

FLOP ($1.50) 6d Tc 7c

Ferna123 bets $1

lame.basics raises to $3

Ferna123 raises to $9

lame.basics calls $6

TURN ($19.50) 6d Tc 7c 8d

Ferna123 checks

lame.basics bets $14.40 (AI)

Ferna123 calls $14.40

RIVER ($48.30) 6d Tc 7c 8d Kd

Ferna123 shows Jd Jh

(Pre 17%, Flop 10.0%, Turn 13.6%)

 

lame.basics shows Qh Qd

(Pre 83%, Flop 90.0%, Turn 86.4%)

 

lame.basics wins $46.30

 

Nasty Turn card btw, hade aldrig checkat om det inte vore för den..

 

Nu när jag tänker efter är ju i stort sett det enda jag slår en bluff :roll:

 

Men snopen blev jag när han vände upp QQ dock :shock:

 

 

Så äre solklar fold eller?

 

FI´s spel är väl ruskigt kasst va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, slutade sessionen nu på NL25, gick +-0 ..

 

Men såhär är mina funderingar just nu, som sagt för 2 månader sedan satte jag in 400kr på Svenska Spel, körde sommarborden en månad kom upp till 4000kr. Därefter gick jag upp till 0.50/1:- och nötte där i 3 veckor ungefär då var rullen uppe i 13 000:- sedan slog variansen till och gu vilket helvete jag fick, träffade fan INGENTING, träffade jag nåt och pengarna åkte in blev jag antingen utdragen eller så hade FI redan bättre än mig, dvs överset överkåk eller 2paret redan på flopp mot mitt toppar med toppkicker!

 

Aja jag åkte ner till 10 000:- cashade ut allt pallade inte med Svs längre, satte in ca 8k på Pokerstars började lite på NL50 där :-P

Ojojoj vad bra det gick, verkade som att motriggen från svs följde med mig dit :twisted:

Det var helt sinnessjukt, åkte på några 2 outare från FI floppa nötter som tydligen inte var nötter kom ihåg en hand som var denna: Jag satt i BB med JTs, SB höjjer, jag synar, flopp: JTT :mrgreen: pengarna åkte in på turn typ och han visade mig JJ :mrgreen:

Då kände jag att det var dags att sluta skotta..

 

Haha backade typ 7 inköp på NL50, cashade ut hälften satte in typ 330 Euro på Diamondbet med en RB deal och bonus..

 

Så nu sitter jag på Stars med ca $250 och 330 Euro på Diamondbet. Samtidigt som jag börjat sprungit bra igen på stars funderar jag på att casha ut allt till stars och bara köra där?

 

Vet fan inte vad jag ska göra, har sådan bestlutsångest :twisted:

 

Vad tror ni är mest EV+

 

Tänkte köra NL25 på stars isf om rullen åker in där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Ferna. Kul att du skaffat en egen dagbok!

 

Jag har min rulle på ett par olika sidor och följer rullekraven för varje sida separat. Således onödigt safe men sen har jag aldrig gulat heller :-) .

 

Vad gäller handen som du la in. Rent generellt, om du verkligen tycker att turnen ger ett scarycard. Ta ett beslut innan du gör något, att bli rädd, checka och sedan syna all in känns ganska kallt imo. Lite som att fråga, var det ett bra kort för dig, fi svarar: ja perfekt och då synar du? Om du vet att du kommer syna en all in så tryck då in degen direkt istället, då kanske t ex D,D kan folda om turn skrämde även honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker helt klart du ska ha rullen på en sida. Som det är nu är du ju underrullad för NL25 och det blir bara mer stressande om man är nära sajtgulen nånstans.

 

Sen tycker jag att du bör använda nån handconverter så folk orkar läsa dina hh:s, kan ju tex köra via pokerhand.org.

 

Lycka till för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...