Ferna Postad 10 September , 2009 Rapport Postad 10 September , 2009 Hej, jag har Neteller som är använt på ett av era konton sedan tidigare, men jag har nu tagit bort den betalningsmetoden under "kassan", jag undrar vad som händer om jag skulle använda samma neteller konto fast på ett annat Full Tilt Poker konto?? Citera
Lixifer Postad 10 September , 2009 Rapport Postad 10 September , 2009 Hej jag har multiple accounts på Full Tilt Poker. Nu blir det problem när jag ska ta ut pengar. Vad ska jag göra??? Tacksam för svar. Citera
Lixifer Postad 11 September , 2009 Rapport Postad 11 September , 2009 Typ så som jag skrev i mitt förra inlägg låter det i mina öron. Enklast om du har rent mjöl i påsen är annars att göra player to player transfer till rätt konto. Hade inte provat det där med att använda neteller-kontot på ett annat FT-konto. De är mycket snabba på full tilt med att låsa konton ens med den minsta misstanke om multiaccounting. Citera
rai Postad 11 September , 2009 Rapport Postad 11 September , 2009 Hur kan man ens skaffat 2 konton. Känns sådär lagom smart. Skulle nog ta ut pengarna på annat sätt och sen försöka lösa det så de inte låser pengarna. Citera
Akumila Postad 11 September , 2009 Rapport Postad 11 September , 2009 Hur kan man ens skaffat 2 konton. Känns sådär lagom smart. Skulle nog ta ut pengarna på annat sätt och sen försöka lösa det så de inte låser pengarna. Vem har sagt att OP är smart? Citera
Ferna Postad 11 September , 2009 Författare Rapport Postad 11 September , 2009 Hur kan man ens skaffat 2 konton. Känns sådär lagom smart. Skulle nog ta ut pengarna på annat sätt och sen försöka lösa det så de inte låser pengarna. MEN FÖR HELVETE JAG HAR INTE SKAFFAT 2 KONTON, HADE JAG GJORT DENNA TRÅD DÅ ELLER?? TÄNK EFTER LITE FÖRFAN! Citera
Snygglenn Postad 11 September , 2009 Rapport Postad 11 September , 2009 MEN FÖR HELVETE JAG HAR INTE SKAFFAT 2 KONTON, HADE JAG GJORT DENNA TRÅD DÅ ELLER?? TÄNK EFTER LITE FÖRFAN! Alla är inte lika bra på att tänka som du är ferna Citera
Ola Brandborn Postad 11 September , 2009 Rapport Postad 11 September , 2009 MEN FÖR HELVETE JAG HAR INTE SKAFFAT 2 KONTON, HADE JAG GJORT DENNA TRÅD DÅ ELLER?? TÄNK EFTER LITE FÖRFAN!Man får bara använda inbetalningsmetoder som är kopplat till ditt eget konto. Sätter du in med polarens Netellerkonto (eller kreditkort) så kommer kontona att bli låsta (förr eller senare). Citera
affe2000 Postad 11 September , 2009 Rapport Postad 11 September , 2009 Hur kan man ens skaffat 2 konton. Känns sådär lagom smart. Skulle nog ta ut pengarna på annat sätt och sen försöka lösa det så de inte låser pengarna. MEN FÖR HELVETE JAG HAR INTE SKAFFAT 2 KONTON, HADE JAG GJORT DENNA TRÅD DÅ ELLER?? TÄNK EFTER LITE FÖRFAN! hm... tillfällighet? Citera
wazza Postad 11 September , 2009 Rapport Postad 11 September , 2009 haha, ferna du är min idol! Citera
Ferna Postad 11 September , 2009 Författare Rapport Postad 11 September , 2009 Man får bara använda inbetalningsmetoder som är kopplat till ditt eget konto. Sätter du in med polarens Netellerkonto (eller kreditkort) så kommer kontona att bli låsta (förr eller senare). Tack för vettigt svar! Citera
Memory Postad 11 September , 2009 Rapport Postad 11 September , 2009 hm... tillfällighet? hehe precis min tanke. Citera
Vrakman Postad 11 September , 2009 Rapport Postad 11 September , 2009 hm... tillfällighet? LOL Citera
oskarlife Postad 11 September , 2009 Rapport Postad 11 September , 2009 hm... tillfällighet? haha vill höra fernas förklaring. ne ONT gör som andra har sagt. gör transfer mellan två account i FTP klienten sen tar du ut pengarna från ett acc. fast gör det i mer än en gång, väcker säkert misstankar om multiacc isf. Citera
mattiaz Postad 11 September , 2009 Rapport Postad 11 September , 2009 ta ut med ett annat alternativ än neteller..typ Citera
Buellen Postad 12 September , 2009 Rapport Postad 12 September , 2009 Halloj Nu är jag väldigt ute och cyklar, kan inte mycket om detta, men vad är skillnaden på att ge kompisen pengar i programmet mot att sätta in på hans konto via sin netteller? Pengarna kommer ju in på kompisens konto ialla fall och om det nu misstänks att de fuskar så spelar det väl ingen roll vilken väg pengarna kommer in? Fattar inte.. Citera
Drunken_Penguin Postad 12 September , 2009 Rapport Postad 12 September , 2009 HallojNu är jag väldigt ute och cyklar, kan inte mycket om detta, men vad är skillnaden på att ge kompisen pengar i programmet mot att sätta in på hans konto via sin netteller? Pengarna kommer ju in på kompisens konto ialla fall och om det nu misstänks att de fuskar så spelar det väl ingen roll vilken väg pengarna kommer in? Fattar inte.. Min gissning är att det är för att förhindra att FTP används som "mellanhand" när folk får sina Neteller-konton hackade. Citera
Buellen Postad 12 September , 2009 Rapport Postad 12 September , 2009 Min gissning är att det är för att förhindra att FTP används som "mellanhand" när folk får sina Neteller-konton hackade. Ja, så kan det vara men det är lite i oserviceanda, tycker jag. Jag plockade ut pengar efter att ha spelat en turnering på Pokerstars och det blev till att bevisa vem jag var. De ringde upp och jag fick skicka in både det ena och det andra. Att sätta in gick på några sekunder. Jag hade bara ett konto och ingenting att göra med andras konton. Om de är så noga varje gång vid ett uttag kan de väl även ringa upp och låta de som skyfflar pengar mellan varandra, oavsett netteller eller i pokerprogrammet, intyga att de verkligen är dem och inte hackers. Som sagt, jag kan detta för dåligt, så jag borde väl inte lägga mig i men kunde inte låta bli att fråga. Det är en ganska stor kunskapslucka hos mig men den fylls sakta på tack vare sådana här forum. Citera
Lixifer Postad 13 September , 2009 Rapport Postad 13 September , 2009 Jag plockade ut pengar efter att ha spelat en turnering på Pokerstars och det blev till att bevisa vem jag var. De ringde upp och jag fick skicka in både det ena och det andra. Att sätta in gick på några sekunder. Jag hade bara ett konto och ingenting att göra med andras konton. Om de är så noga varje gång vid ett uttag kan de väl även ringa upp och låta de som skyfflar pengar mellan varandra, oavsett netteller eller i pokerprogrammet, intyga att de verkligen är dem och inte hackers. Som sagt, jag kan detta för dåligt, så jag borde väl inte lägga mig i men kunde inte låta bli att fråga. Det är en ganska stor kunskapslucka hos mig men den fylls sakta på tack vare sådana här forum. Nej nej. Ditt fall är det helt annorlunda. Första gången man tar ut från pokersida oavsett vilken måste man oftast skicka in papper/intyga vem man är och klydda etc. Visst det är jobbigt, men å andra sidan är det skönt att de tar säkerheten på allvar. Inget att skämmas för. Det finns ändå rätt mkt såna här underligheter som man blir förbannad på/ställd av första gången man råkar ut för dem. Citera
Recommended Posts