Gå till innehåll

Betsson - Trader, kan detta kankse vara någonting att satsa på?


Recommended Posts

Betting odds å statistik i all ära men vad händer eg med statistiktänket när sunt förnuft möter möjligheten att avsluta ett bett innan rättning för minskad förlust?

 

Jag förstår att summorna jag lirat med ses som skrattretande av många fast är experiment nu för min del där jag startade på Traderinsättning ~30€ å tänkte se vart jag landar.(summan avgjordes då jag slängde in några € på siten för pokerlir men ångrade mig och tyckte det bara blev besvärligt att börja casha tillbaka slantarna.

 

Bettingsession Trader 5€ på samtliga 2-3bets simultant och mestadels på intervallsatsningar då jag upplever det som mindre vinstgenererande att satsa på över och undervärden.

 

Ångrade Bets

Germany 30 Index Odds: 2.54 Såld för 3.73€

Germany 30 Index Odds: 5.64 Såld för 3.50€

Paris 40 Index Odds 3.22 Såld för 4.01€

Helsinki 25 Index Odds: 4.49 Såld för 0.53€

 

Rättade Bets

Denmark 20 Index Odds: 2.98 Rättad: Missad

Germany 30 Index Odds: 2.36 Rättad: Träff 11.80€

Istanbul 100 Index Odds 3.42 Rättad: Träff 17.10€

Amsterdam Index Odds 2.4 Rättad: Träff 12€

Germany 30 Index Odds: 2.03 Rättad: Träff 10.15€

NDAQ 100 Index Odds 3.15 Rättad: Träff 15.75€

US 30 Index Odds 3.26 Rättad: Träff 16.30€

 

Total Buyin: 55€

Ångrade Inköp: 4st = 20€ värde tillbaka av dessa: 11.77€

Rättade Inköp: 7st = 35€

Förlorat Bet = 1st

Vunna Bet = 6st Totalt värde: 83.1€

Totalt vinster och försäljningar = 94.87€

 

Plussat 39.87€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dem som har bra koll på börsen kan det absolut vara något att satsa på.

För dem som har bra koll på fotboll kan Stryktipset absolut vara något att satsa på.

För dem som har bra koll på hästar kan V75 absolut vara något att satsa på.

För dem.... Ja ni fattar.

 

Men framför allt:

Elva vad är ett på tok för litet sample för att kunna dra några slutsatser av resultatet. Spela vidare och återkom när du har ett par tusen lagda vad istället. I det korta loppet kan man vinna på vad som helst men för att se om man har en edge gäller det att se det ur ett långsiktigt perspektiv.

Spelar jag bara EN enda hand mot Phil Ivey heads up skulle jag ha 50 procents chans att vinna. Men den informationen skulle inte säga ett dugg - precis som de resultat som du redovisat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betting odds å statistik i all ära men vad händer eg med statistiktänket när sunt förnuft möter möjligheten att avsluta ett bett innan rättning för minskad förlust?

 

Javisst, men det är ju inte så att du får tillbaka alla pengarna. Du förlorar fortfarande det du har hunnit förlora under tiden du har haft vadet inne, så att säga. Enda egentliga skillnaden här är att bookien tar ut sin vinstmarginal på dig både när du köper och när du säljer vadet, så har du neutralt EV på att förutsäga börsen i sig, vilket gäller de allra, allra flesta, går du dubbelt minus på att sälja vadet.

 

Så nej, detta är inget unikt och ingen gratislunch. Kan du förutsäga börsen tillräckligt bra för att slå bookmakerns vigg har du +EV. Annars inte. Precis som i all annan betting. Sannolikheten att du har +EV är mikroskopisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag vet att jag har absolut för lite exempel för att visa på personlig skill.

ska köra vidare med detta å göra lite bettingstatistik, blir dock ingenting på morgonsessionen(9-16) jag vaknade för sent så kurvorna har redan gått för nära det jag hade vala satsa på så för dåliga odds(vill helst ha över 2,5-3,5 för att jag ska tycka det är värt det, intervallen är även bredare tidigt på dagen vilket ger lite mindre möjlighet att kurvan springer förbi.

 

ska försöka få iväg ett bet till kvälls sessionen på NDAQ å US Index :)

 

Om jag har förstått det hela rätt så har du satsat på att förutsäga hur olika index går?

 

Japp, det är det som Trader går ut på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han ska möta Phil Ivey i en hand så måste vi utgå från att han har 50% chans att hamna på knappen, samt att chansen är lika stor att få vilket hand som helst, därav just EV-

 

Sant. Men jag tänkte så här:

Om vi bara ska spela en hand borde jag rimligtvis ha 50% chans att vinna med följande spel som utgångspunkt:

 

Preflop = All-in från min sida med any2. Då får Ivey antingen folda och ha förlorat (omän väldigt lite) eller så synar han och riskerar att vinna mycket eller att förlora mycket.

 

Visserligen kan Ivey syna som favorit. Men inför matchen borde vi båda ha 50% chans att ha bästa handen efter flop, turn och river.

 

Om jag bestämt mig för den strategin redan innan, utan att Ivey vet om det, borde jag dessutom ha mer än 50% chans att vinna eftersom han kanske lägger sig för att istället invänta en bättre hand i nästa giv (som aldrig kommer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att ni skriver om Trader och att ni gillat upplevelsen! :)

 

Jag är en av grundarna till Nordictra som har byggt Tradern. Nordictra motsvarar alltså pokervärldens nätverk (iPoker, Ongame etc). Hittills har vi enbart Betsson som kund, men vi hoppas såklart på fler framöver!

 

Tradern är mycket som att handla i warranter på börsen, men den har en rad stora fördelar:

 

  • Eftersom det är ett spel som är baserat inom EU så är det skattefritt för dig som spelare.
  • Du kan enkelt satsa på stillastående eller nedåtgående marknad.
  • Du slipper courtage och kan därmed få bra avkastning även på riktigt små affärer.
  • Till skillnad från warranter så finns inga noteringskostnader. Nya objekt kan läggas upp precis när som helst.

 

Det Big Less skriver stämmer faktiskt inte riktigt. Det tas inte ut marginal två gånger vid ett sålt vad. "Värdet" baseras på samma formel som man köpt vadet till, och därmed är det bara försäljningsavgiften det "kostar" när man säljer ett vad.

 

Håller man istället vadet till lösen så är det marginalen i oddset som "kostar".

 

Det är inte heller sant att chansen att vinna över tiden är mikroskopisk. Vi har ett stort antal spelare som spelat mycket och har en rejäl nettovinst. För att sätta rätt odds måste vi uppskatta rörelserna i marknaden korrekt (volatiliteten), det går inte att göra perfekt och det finns absolut spelare som "spöar oss" periodvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...